متفرقه

اولین تست موفقیت‌آمیز تاکسی پرنده‌ آلمان

نمونه‌ی پیش‌تولیدی تاکسی هوایی الکتریکی که با نام لیلیوم جت شناخته می‌شود با موفقیت اولین تست خود را پشت سر گذاشت.


این تاکسی ۵ نفره الکتریکی وزن حدود یک و نیم تنی داشته و در زمان بلند شدن از زمین و حرکت در آسمان هیچ‌گونه مشکلی را نشان نداده است.


قدم بعدی شرکت سازنده‌ی این تاکسی هوایی انجام مانورهای هوایی پیچیده‌تر و حرکت بیشتر در آسمان می‌باشد.


این تاکسی‌های پرنده ظاهراً تا سال ۲۰۲۵ آماده‌ی استفاده‌ی تجاری در حداقل ۲ شهر آلمان خواهند بود و از ۳۶ پیشرانه‌ی جت الکتریکی که در بال‌ها نصب شده استفاده خواهند کرد. تاکسی‌های یاد شده همچنین بسیار آرام و بی‌صدا بوده و خواهند توانست با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت نمایند.


مؤسس کمپانی سازنده‌ی تاکسی‌های پرنده می‌گوید:

لیلیوم جت هزینه‌های کمتری از بالگردها خواهد داشت زیرا تقریباً از هیچ سیستم مکانیکی استفاده نشده و مصرف انرژی آن نیز تنها یک‌دهم مدل‌های قابل‌مقایسه است.

این مدیر ارشد همچنین خواهان بکار گیری تمامی تاکسی‌های پرنده توسط شرکت خود و با استفاده از پلتفرم خاص در نظر گرفته شده می‌باشد.
او می‌افزاید:

ما این تاکسی‌ها را به افراد شخصی ثروتمند یا کمپانی‌های مشهور نخواهیم فروخت و هدف ما استفاده‌ی بیشتر شهرها از لیلیوم به عنوان یک تاکسی و با هزینه‌های پایین است.

این جت ۵ نفره که بر پایه‌ی یک مدل تست ۲ نفره ساخته شده در اولین تست‌ها به‌صورت کنترل از راه دور عمل کرده است. البته در سال ۲۰۲۵ که به حالت عملیاتی درخواهد آمد شاهد پرواز از پیش برنامه ریزی شده خواهیم بود.


مدیر شرکت می‌گوید شاید این تاکسی پرنده در ۱۰ سال آینده بتواند به‌صورت کاملاً خودران پرواز کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. (JONATHAN (TESLA

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (302 ديدگاه)

    کاش میگفتن هزینه تولید هر دستگاه چقدر هستش
    ولی به نظرم اگه هلیکوپتر الکتریکی میساختن و توسعه میدادن بهتر بود

    1. سورنا

      ۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      دوست عزیزهمه طرح ها در اوایل کار هزینه های تحقیق و توسعشون فوق العاده بالاس
      همین مثلا ماشینایی که سوار میشیم میدونی هزینه تحقیق و توسعشون چقدره که با این قیمت کم میرسه دست ما ؟
      اینم به مرور زمان میاد جای همین خودروهای الانو میگیره

    2. مانی

      ۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      داره میگه هلیکوپتر مشکلات خودش رو داره بعد میگی هلیکوپتر
      خوییش اینه موتور زیاد داره رو هوا 10-12تا هم مشکلدار بشه با کله سقوط نمیکنه

  2. امیر.عارف

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    برای من این نوع وسیله نقلیه خیلی جذاب و هیجان انگیزه به امید تولید کاربردی هر چه زودتر این خودرو

  3. حسین

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    یه حسی بم میگه هزینه این تاکسی خیلی گرونه !!

    1. فرامرز

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      مطمئناْ. تو آلمان تاکسی معمولی خیلی گرونه چه برسه به این (یه بلیط تک سفره اتوبوس حداقل ۲.۵ یورو هست و استفاده از تاکسی برای یه مسیر حدود ۱ کیلومتری تا ۱۰ یورو ممکنه هزینه داشته باشه). ولی این حتی در صورت گرون بودن ارزشش رو خواهد داشت.

  4. هادی

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خدایی آدم لذت میبره،مدام در حال پیشرفت
    سرشون تو کار خودشو،وقت و انرژی هم وقت پیشرفت
    هرچند محدودیت های خاص خودش رو داره،تو هر اب و هوایی نمیشه استفاده کرد

  5. بهراد

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    ما کجای این جهانیم؟دغدغه های ما خیلی با دغدغه های اونا فاصله داره.
    ما نسخه ی سیمبین این زندگی هستیم و اونا آپدیت آخر ویندوز تن
    سخت افزارمون هم به اونا برسه این نرم افزار قدیمی اجازه ی استفاده اونو نمیده

  6. mohammad

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    و ما همچنان پراید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا