متفرقه

تایرهایی که برای زمستان احتیاج دارید

تایرهای زمستانی واقعاً‌ ابزارهای مفیدی هستند. وجود این کفش‌های آجدار با ترکیبات مخصوص هوای سرد در هنگامی که سطح جاده یخ زده و یا برف آن را پوشانده، بسیار حیاتی است. در ادامه بهترین گزینه‌ها را در میان تایر‌های زمستانی از دید تی. جی. کمپل (TJ Campbell)، متخصص اطلاعات محصولات تایر در Tire Rack بررسی می‌کنیم.

Winter tires
۱) بریجستون بلیزاک WS80 | یک سری چهارتایی: ۳۳۲ تا ۸۱۶ دلار
اگرحداکثر چسبندگی تایرها، اولویت اول شما در زمستان باشد، تایرهای بلیزاک WS80 به شما پیشنهاد می‌شود. ترکیبات این تایر، آب را از روی سطح و بالای پوشش یخ و برف کنار می‌زند و پارتیکل‌های گزشی تعبیه شده در لاستیک‌ها، چسبندگی را بهبود می‌بخشند. این الگوی اصولی در تایرهای زمستانی می‌تواند هر کسی را در مناطق برف‌گیر تحت‌تأثیر قرار دهد.

Bridgestone Blizzak WS80
Bridgestone Blizzak WS80
۲) میشلن ایکس‌-آیس Xi3 | یک سری چهارتایی: ۳۳۶ تا ۹۶۸ دلار
اگر می‌خواهید بهترین کشش زمستانی ممکن را داشته باشید و در همین حال، اطمینان پیدا کنید که در این میان، فرمان و هندلینگ فدا نمی‌شوند، شاید باید به سراغ تایرهای ایکس‌-آیس Xi3 بروید. ترکیب به‌کار رفته در آج‌های تایر، در دماهای بالا، همچنان استحکام خود را حفظ می‌کند، ولی در دماهای انجماد انعطاف‌پذیری دارد. در نتیجه می‌توانید کنترل و پایداری لازم را در شرایط خشک داشته باشید و در عین حال، از چسبندگی مناسب در برف و گل و لای اطمینان حاصل کنید.
Michelin X-Ice Xi3
Michelin X-Ice Xi3
۳) جنرال آلتی‌مکس آرکتیک | یک سری چهارتایی: ۲۰۴ تا ۶۸۸ دلار
تراکم بالای شکاف روی آج‌ها در این تایر باعث افزایش کشش بر روی برف می‌‌شود و همین‌طور، الگوی جهتی موجود در آج‌ها همراه با یک شیار وسط باعث بهبود روند تخلیه آب و در عین حال، پایداری بهتر خودرو در خط مستقیم می‌شود. تایرهای آلتی‌مکس آرکتیک یکی از بهترین گزینه‌ها در بین تایرهای تابستانی هستند که ارزش پولی را که برای آنها صرف می‌شود، دارند. البته این تایرها را می‌توان با آپشن زائده‌های فلزی نیز استفاده کرد، ولی قبل از این کار، باید قوانین مربوط به این زائده‌ها در محل زندگی خود را بررسی کنید.
General Altimax Arctic
General Altimax Arctic
۴) کانتیننتال وینتر-کانتکت SI | یک سری چهارتایی: ۳۳۶ تا ۱۰۰۰ دلار
تایرهای وینتر-کانتکت SI که در آن SI مخفف Snow & Ice به معنای «برف و یخ» است، دارای یک الگوی آج با مجموعه‌ای از شکاف‌های ریز به صورت زیگزاگ هستند که بیشترین تعداد لبه‌های گزشی را در واحد سطح لاستیک ایجاد می‌کنند. همچنین تیغه‌های لبه فرورفتگی‌‌ها، کشش ترمز بیشتری را بر روی یک لایه برفی ضخیم فراهم می‌کنند. در واقع، تایرهای جدید وینتر-کانتکت SI قطعاً در بین بهترین گزینه‌ها برای بدترین شرایط آب و هوایی قرار می‌گیرند.
Continental WinterContact SI
Continental WinterContact SI
۵) پیرلی وینتر سوتوزیرو ۳ | یک سری چهارتایی: ۴۳۶ تا ۲۷۲۴ دلار
تایر وینتر سوتوزیرو ۳ به شما کمک می‌کنند تا لذت بیشتری از رانندگی در جاده‌های خشک و خلوت در زمستان داشته باشید و در همین حال، هنگامی که برف‌ها می‌نشینند، می‌توانید با خیال راحت به مسیر خود ادامه دهید. این گونه تایرهای زمستانی که بر روی عملکرد متمرکز هستند، هندلینگ و موقعیت سیستم فرمان را در جاده‌های خشک حفظ می‌کنند، ولی چسبندگی خوبی نیز بر روی برف و یخ دارند.
Pirelli Winter Sottozero 3
Pirelli Winter Sottozero 3
۶) بریجستون بلیزاک DM-V2 | یک سری چهارتایی: ۵۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار
تایرهای قبلی DM-V1، سرآمد تایرهای زمستانی کراس‌اور / شاسی‌بلند / تراک‌های سبک بودند و این تایرهای جایگزین آنها نیز با طراحی بهینه آج‌ها با لبه‌های گزشی بیشتر، کمک زیادی به پیش‌روی در میان برف‌های عمیق می‌کنند. ترکیب به کار رفته در تایر، رطوبت را کنار می‌زند و چسبندگی فوق‌العاده‌ای را بر روی یخ‌ها ایجاد می‌کند. حتی اگر در پشت‌فرمان یک شاسی‌بلند با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نشسته باشید، از بهبود کلی موجود در توقف، پیچیدن‌ها و شتاب‌گیری لذت خواهید برد.
Bridgestone Blizzak DM-V2
Bridgestone Blizzak DM-V2

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. JUST iPhone

    ۲۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اول اول
    عمراً تو ایران کسی به اینا توجه کنه!!!!!

  2. american and japan

    ۲۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    لاستیک فط بریجستون…البته برای اس یو وی و آفرود.واقعا لاستیک سخت جون و خوبی هست ولی خشکه و میکوبه.البته نه خیلی.زیر پاترول و جیپ و هایلوکس امتحان کردم ناجور جواب میده.حتی چاقو زده بودن تو لاستیک و توی 7 سالی که ماشین خوابیده بود زیر گرما و سرما تحت انواع عوامل طبیعی مونده بود زیر ماشین.رفتم دوختمش و الان هم دارم استفاده میکنم.تازه تیوپلس!!!!!

  3. ali ayat

    ۲۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    دوستان عزیزی که رفتن ماشین صفر از ایران خودرو و سایپا خریدن باید بهشون بگم کلا فابریک ترمز های ماشیناشون خرابه یعنی علاوه بر این عیب که روی دست انداز خالی میکنه روی جاده صاف و خدانکرده با کمی چاله هم خالی میکنه و ترمز دستی ماشین هم بد ریگلاژ میشه بنابراین باعث مرگ میشه لطفا همیشه لاستیک زمستانه با عاج و زنجیر چرخ ببندید باد هم کم کنید تا وقتی ترمز خالی کرد دیگه فقط تصادف کنید و آسیبی بهتون نرسه فقط یکمی سوخت ماشینتون زیاد میشه مثلا ۴۰۵صدی بیست میسوزونده براتون میشه صدی سی تا که اونم شما که وضعتون خوبه هفت برابر قیمت واقعی ماشین خریدین صدی بیست ها هم بنزین میزنین زیاد این ده تا بیست تا بالاتر فرقی به حال شما افراد مفرح جامعه نمیکنه ارادتمند شما

  4. matin

    ۲۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اینجا تو فنلاند ماههای دسامبر ژانویه و فوربه همه موظفند تایر زمستانی استفاده کنند ، خلاصه ما هر سال دو بار تایر عوض میکنیم زمستانی و تابستانی
    روشن کردن چراغ جلو هم تو همه سال الزامی هست .تایر زمستانی هم دو نوع میخ دار و بدون میخ ولی اکثرا میخ دار استفاده میکنند .

  5. احمد باقری

    ۲۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در خیلی از کشورهای دیگه، بر خلاف ایران، به تایرهای زمستانی اهمیت زیادی میدن.

  6. Archi KHAN

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    حالا ایشالله امسال ایران برف و بارون و یخ و یخ بندون بشه ،
    ما یه گلی به سرمون میگیریم …

  7. رافال M

    ۲۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    چرا توی این سایت پستای غیرمرتبط حذف نمی شن؟؟؟
    چون جاهای دیگه پستای بی ارتباط با عنوان بحث همه حذف می شن و کاربر اخطار می گیره
    اما اینجا صحبت از تایر و روغن می شه می رسه به سیاست های خودروسازی ایران و فساد و آرزوهای کاربران!
    من که خدا رو شکر خواهم کرد اگه زنجیر چرخ کلن از چرخه جاده ایران به عنوان ابزار ضروری برداشته بشه و با کمال میل لاستیک زمستونی می خرم هر چند هزینه هم کم نداره

  8. shahab

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    برای اس یو وی فقط بریجستون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا