یک هفته پس از آن که سازمان حفاظت محیط زیست امریکا با جریمه خود برای استفاده از نرمافزار «متقلب» برای رسیدن به استانداردهای آلودگی اکسید نیتروژن دیزل، گروه فولکسواگن را با چالش روبرو کرد، مسئولان این سازمان میگویند که در آزمایشهایشان، گامهایی فراتر خواهند گذاشت و با روشهایی خودروها را ارزیابی خواهند کرد که چگونگی آنها در اختیار خودروسازان قرار نخواهد گرفت؛ این اقدام به منظور کنترل بهتر وجود چنین نرمافزارهایی صورت میگیرد. در همین حال، مطابق گفته EPA، هنوز برای مدلهای ۲۰۱۶ گروه فولکسواگن با موتور دیزلی نسبتاً محبوب ۲ لیتری، هنوز مجوَز فروش صادر نشده است.

جهت اطلاع تمام خودروسازان، با توجه به تحقیقات صورتگرفته در مورد فولکسواگن، ما در حال سختتر کردن روشهای ارزیابی خود هستیم.
این سازمان از ۲۳ دستگاه قابلحمل ثبت NOₓ برای ارزیابی خودروهای دیزل و کامیونهای سبک استفاده خواهد کرد؛ این دستگاهها همان ابزارهایی هستند که یک سال قبل، مهندسان داشنگاه وست ویرجینیا برای کشف نرمافزار «متقلب» دیزل فولکسواگن به کار بردهاند. دستگاههای متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست امریکا همچنان به تست کامیونهای دیزلی سنگین خواهند پرداخت؛ کامیونهایی که البته منابع تولید آلودگی بیشتری از اکسید نیتروژن هستند.

هر خودروی جدید در بازار امریکا میبایست یک گواهی تأییدیه از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشد. فولکسواگن برای مدلهای ۲۰۱۶ با پیشرانههای ۲ لیتری دیزل، گواهی تأییدیه ندارد.

خودروسازان نیازی به دانستن روشهای جدید تست ما ندارند. ما زمان بیشتری را با خودروها سپری خواهیم کرد و تستهای بیشتری بر روی آنها انجام میدهیم.
البته مطابق گفته «گراندلر»، منابع EPA برای انجام چنین تستهایی نیز محدود است؛ ضمن اینکه باید درنظر گرفت که خودروهای دیزلی تنها ۲ دهم درصد آلودگیهای اکسیدهای نیتروژن را موجب میشوند و بخش بسیاری از این نوع آلودگی، مربوط به کامیونهای بزرگ و سنگین است. گراندر در این زمینه اضافه میکند:
هیئت منابع عوایی کالیفرنیا و سازمان معادل EPA در کانادا، در ارزیابیهای جدید با سازمان حفاظت محیط زیست امریکا همکاری خواهند کرد تا جلوی این گونه ابزارها را بگیرند.


منبع: automobilemag
ali ayat
۷ مهر ۱۳۹۴من پراید استارت میزنم گنجشک های تو خونه میفتن میمیرن کف حیاط هم دود سیاه چرب میشینه حالا کار ندارم استوپر موتور ماشین های ایرانی همیشه خرابه وقتی وایستادی یا ریپ میزنه یا دور موتور رو سه هزار وایمیسته اینا رو نگاه چه میکنن برید از صنعت داخلی ما بترسید
AliZeus
۷ مهر ۱۳۹۴تو آمریکا مو رو از ماست میکشن بیرون..اینجا شتر با بارش (دکل) گم میشه انگار نه انگار :D
احمد باقری
۷ مهر ۱۳۹۴همین تقلب باعث شد تا راهکارهایی برای جلوگیری از تکرارش به وجود بیاد. درستش هم همینه.
vincent price
۸ مهر ۱۳۹۴احمد آقا با نظرتون موافقم ولی ای کاش به جای سال ۲۰۱۵ همون سال ۲۰۰۹ این راهکارها رو پیدا میکردن تا این قضیه زودتر خاتمه پیدا میکرد
mohammad_boss429
۷ مهر ۱۳۹۴راهکار مسئولان داخلی برای جلوگیری از تقلب در زمینه آلایندگی : وجود نداشتن سازمان حفاظت محیط زیست.
arash66
۷ مهر ۱۳۹۴امیدوارم امریکایی ها برای محصولات خودشون هم همینطور سخت گیری کنن !!
great britain
۷ مهر ۱۳۹۴نگران نباش از اینم بیشتر برای محصولات خودشون سختگیری میکنن.