ایمنی وسایل نقلیه همواره جزو مهمترین مباحث خودرویی بوده اما خب باید اذعان کرد وسایل نقلیه یکی از اصلیترین دلایل کشنده انسانها در جهان هستند. خبر جدید منتشر شده نشان میدهد هر سال حدود ۱.۳۵ میلیون نفر در جهان جان خود را در جادهها از دست میدهند که کاملاً قابلتوجه است. برای مقایسه بد نیست بدانید جمعیت شهر کپنهاگ حدود ۱.۳۵ میلیون نفر میباشد.
این خبر تکاندهنده را سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده است. گفته شده تصادفات جادهای دلیل اصلی فوت کودکان و جوانانی با سن بین ۵ تا ۲۹ سال میباشد. تنها جنبهی مثبت این گزارش ۴۲۴ صفحهای این است که نرخ مرگومیر مرتبط با جمعیت جهانی در سالهای اخیر پایدار باقی مانده است.
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت میگوید:
این میزان مرگومیر بهای غیرقابلقبول حملونقل است. هیچ بهانهای برای کمکاری وجود ندارد. این یک مشکل است که راهحلهای اثبات شدهای دارد. این گزارش از همهی دولتها و شرکا میخواهد تلاشهای بسیار بیشتری برای بهرهگیری از راهحلهای مناسب انجام دهند.
به عنوان قانونی کلی، ریسک مرگومیر جادهای کشورهای کمدرآمد در مقایسه با کشورهای ثروتمند حدود سه برابر بیشتر است. بالاترین ریسک مرگومیر جادهای که ۲۶.۶ فوتی به ازای ۱۰۰ هزار نفر است به آفریقا و کمترین میزان هم به اروپا به ۹.۳ فوتی به ازای ۱۰۰ هزار نفر تعلق دارد. در مقایسه با گزارش قبلی سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵، آمریکا، اروپا و غرب اقیانوس آرام با کاهش میزان مرگومیر روبرو بودهاند.
در این گزارش آمده که عابران پیاده و دوچرخهسواران حدود ۲۶ درصد از تمامی مرگومیرها را به خود اختصاص دادهاند. این میزان مرگومیر مخصوصاً در آفریقا (۴۴ درصد) و در مدیترانهی شرقی (۳۶ درصد) بیشتر است. همچنین موتورسواران نیز حدود ۲۸ درصد مرگومیر را به خود اختصاص دادهاند.
ایمنی جادهای مشکلی است که هیچ جایی به اندازهی کافی جلبتوجه نکرده و واقعاً یکی از بهترین فرصتها برای حفظ جان انسانها در سراسر جهان میباشد.
ایمان
۲۱ آذر ۱۳۹۷خدا رو شکر آمار تصادفات در ایران زیر میانگین جهانی هست با وجود جاده ها و ماشین های استاندارد و درجه یکی مثل پراید ، تیبا ، ساینا ، ۲۰۶ ، ۴۰۵ ، پارس و ….
شنیدن اسمشون سکته میاره دیگه نیازی به تصادف ندارن این گاری های ماشین نما
خداوکیل به دوستان عزیز پدالی بر نخوره شاید ناراحت بشن که اسم این ماشینا رو بردم که سوار میشن ولی از واقعیت که نمیشه فرار کرد ؛ خودمم آشغال ( پراید ) سوار میشم
حمیدرضا
۲۱ آذر ۱۳۹۷جاده ها همه جا مشکل دارن ولی خود خودروها هم مشکل ساز هستن خصوصا تو افریقا
مزدا
۲۱ آذر ۱۳۹۷فک کنم امار تلفات تصادف درایران بیشتر از کل تلفات اروپا باشه!!
صابر
۲۱ آذر ۱۳۹۷سال ۲۰۱۷ کل اروپا یعنی ۳۳ کشور با جمعیتی حدودا ۴۰۰ میلیون نفر تنها ۲۵ هزار کشته داشته
طبق معمول کله شقای اروپای شرقی بیشترین کشته ها رو داشتن و اروپای غربی کمترین کشته ها رو و اروپای شمالی بازم کمتر از اروپای غربی
تو شرق اروپا طرف میگه دولت باید همه چی رو بسازه تا من مثل خر رانندگی میکنم کشته نشه
تو اروپای غربی میگه جاده خطرناکه تو پیچ نمیشه با سرعت رفت بقیه هم تو جاده هستن پس با احتیاط رانندگی میکنم
تو اروپای شمالی هم میگن کیفیت جاده ها بده به علت برف و باران حیوانات وحشی زیادن تو باران و برف نمیشه با سرعت روند دولتم نمیتونه دعا کنه برف نیاد پس باید خودمون با احتیاط رانندگی کنیم تا کشته نشیم.
ایرانم میبینه جاده خراب قوانین بده کیفیت بده به جا اینکه احتیاط کنه کله شقی میکنه بدتر رانندگی میکنه که چی بشه؟ دولت رسیدگی نمیکنه. خب دولت رسیدگی نمیکنه باید کله شقی کنی و مثل گاو رانندگی کنی؟
نیسان ابیا رو که نگو انگار تانک سوار شدن بقیم دشمنن
AMANTE
۲۱ آذر ۱۳۹۷در تصادف و خدای نکرد مرگ بعد تصادف خیلی گزینه ها میتونه تاثیر گذار باشه مثل: جاده های نامناسب، عدم روشنایی لازم در شب، کیفیت اتومبیل، سرعت غیر مجاز و….
ولی مهمترین گزینه ما انسان ها هستم کسانی که هدایت این وسیله رو در اختیار داریم. پیشنهاد میکنم کسانی اینستاگرام دارن ویدیوهای زیر رو ببیند تا کاملا حرف من رو متوجه بشن. مخصوصا ویدیوی دومی رو ببینند.
https://www.instagram.com/p/Bmd82zLALyz/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=wsso3vrw4i3j
https://www.instagram.com/p/BmeBQvkAtZO/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=zku0q3dm8n32
Mahdi Chevrolet
۲۲ آذر ۱۳۹۷کاملا درسته
مهمترین دلیلش انسانه
دیدم و میبینم کسانی که با پژو و سمند 200 تا میرن در حالی که قلیون به دستن و میگن سلطان سواریم
و هستن کسانی که 100 تا بیشتر نمیرن و میگن امنیت نداره باید احتیاط کنم
داشتن خودرو ایمن و جاده استاندارد خیلی به کاهش آمار کمک میکنه اما مهمترینش انسانه انسان
صابر
۲۱ آذر ۱۳۹۷تو اروپا بیشترین مرگ و میر به علت حوادث رانندگی عابرین پیاده هستن. بعد موتورسیکلت بعد دوچرخه سوارها بعد موپد یا موتورهای کوچیک مثل موتور گازی.
از سال ۲۰۱۵ تعداد کشته ها تو تصادف ماشین با دوچرخه تعداد کشته ها از ۸۵۰۰ تا به حدودا ۵۵۰۰ تا رسیده. اینا از هر یک میلیون نفر هستن. اعداد میانگین و نسبته
تو سه سال اینقدر کم کردن تعداد تصادفات منجر به مرگ و میر رو
https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/statistics/dacota/asr2017.pdf
اینم لینک کل گزارش برا سال ۲۰۱۷.
بخونین خوش باشین مملکت داریم