تحقیق انجام شده توسط بخش هوای آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا نشان میدهد مالکان پیکاپ های دیزلی در این کشور بهصورت گستردهای از دستگاههای تقلب آلایندگی استفاده میکنند.
AED تخمین میزند در ۱۰ سال گذشته کنترلهای آلایندگی از بیش از ۵۵۰ هزار دستگاه پیکاپ دیزلی این کشور حذف شده است. حذف این سیستمها بیش از ۵۷۰ هزار تن اکسید نیتروژن اضافی و ۵ هزار تن ذرات آلاینده اضافی وارد هوا میکند.
ذکر این نکته مهم است که مطالعه یاد شده فقط مختص پیکاپ های دیزلی کلاس ۲ و ۳ با وزن مخصوص بوده و خارج از این محدوده را شامل نشده است. در کل AED میگوید ۵۵۰ هزار دستگاه پیکاپ دارای این نقیصه هستند که حدود ۱۵ درصد از کل پیکاپ های دیزلی را شامل میشود، خودروهایی که قبلاً با این سیستمهای کنترل آلایندگی تائید شده بودند. نیتروژن اکسید اضافی تولیدی توسط این خودروها معادل اضافه شدن بیش از ۹ میلیون دستگاه پیکاپ دیزلی به جادههای آمریکا میباشد.
اگرچه قانون هوای پاک آمریکا دستکاری در سیستمهای کنترل آلایندگی را ممنوع کرده اما AED میگوید چندین کمپانی و سازنده شخصی اقدام به فروش و نصب سختافزار و نرمافزار طراحی شده برای تقلب در آلایندگی این خودروها میکنند. معمولترین راه برای دور زدن سیستمهای کنترل آلایندگی استفاده از نرمافزارهای سادهای است که عملکردها و کالیبراسیون نرمافزاری پیشرانه را تغییر میدهند. بسیاری از مالکان همچنین از سیستم اگزوز افترمارکتی استفاده میکنند و بنابراین اگزوزهای استاندارد دارای این سیستمها را حذف میکنند.
گزارش AED همچنین نشان میدهد که ایالتهای بدون بازرسیهای خودروی عادی دارای درصد بیشتری از پیکاپ های دیزلی مجهز به این دستگاههای تقلب هستند. برای مثال طبق تخمینها ۱۸.۶ درصد ناوگان پیکاپ های داکوتای شمالی در سال ۲۰۱۶ از این دستگاهها استفاده کردهاند. از دیگر ایالتهای دارای بیشترین فراوانی این دستگاههای تقلب میتوان به آیداهو، وایومینگ، مین و میشیگان اشاره کرد. در انتهای لیست نیز کالیفرنیا دیده میشود که جای تعجبی ندارد زیرا این ایالت از استانداردهای آلایندگی سخت گیرانهای استفاده میکند.
Ho3in
۱۸ آذر ۱۳۹۹ای کاش میشد از این پیکاپ ها و اس یو وی های فول سایز دیزل هم تو ایران داشتیم واقعا دوست داشتنین
ما اینا رو بامشکلات آلایندگی هم ارزومونه
Hl>i
۱۸ آذر ۱۳۹۹بیش از نیمی از سود اکثر شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا درسال صرف پرداخت جریمه های سنگینی میشه که یا نتوانستن میزان آلودگی خودروهایشان را به سطحی که اتحادیه ها تعیین کردن برسانند یا درگیر بحران تقلب در ساخت موتورهای دیزلی شدن، معروفترین ان داستان دیزلگیت فولکس بود که نزدیک به 33 میلیارد دلار خسارت روی دست این شرکت گذاشت.
از این رو خودرسازان برای رهایی از جریمه های سنگین زیست محیطی و یا نیفتادن در دام تقلب روی به تولید خودروهای پاک و الکتریکی آوردن
+|<i
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹لعنت به قوانین مضخرف دولت ها
فرشاد
۱۸ آذر ۱۳۹۹با اد بلو هم مشکل داره ؟
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹کسی در مورد ساز و کار این دستگاه ها اطلاع داره؟
حسین دهمرد
۱۸ آذر ۱۳۹۹ولی شما باید کارخونه ها رو تعطیل کنین و کارگرا رو بی کار کنین چون کارخونه دی اکسید کربن تولید میکنه.
نفت هم حق ندارین بسوزونین پالایشگاه هم نباید بسازین چون به قول وزیر همیشگی نفت پیف پیف بو میده.