دولت آلمان از مدیران ارشد کمپانیهای فولکسواگن، دایملر و ب ام و درخواست دیداری اضطراری کرده تا وزرا و رهبران ایالات کشور را درباره آینده تکنولوژی دیزل متقاعد کنند. این موضوع در زمانی که اخبار منفی زیادی درباره تکنولوژی دیزلی وجود دارد مهم جلوه میکند.
خودروسازان بهروزرسانیهای بیشتری را برای خودروهای دیزلی موجود تدارک خواهند دید تا آنها را از ممنوعیتهای رانندگی احتمالی دور نگه دارند.
در این برهه از زمان، خودروسازان آلمانی به محصولات دیزلی نیاز دارند زیرا آنها به منزله خرید زمان تا ظهور کامل خودروهای الکتریکی محسوب میشوند. از طرف دیگر صدراعظم آلمان آنگلا مرکل کمتر از دو ماه دیگر با انتخابات فدرال روبرو خواهد بود و انتقاداتی از او درباره آسان گرفتن دولت به خودروسازان منتشر شده است.
رئیس لابی خودروسازی آلمان VDA گفته است:
خودروسازان نقش خود برای بهبود کیفیت هوا در شهرها را ایفا کرده و خودروهای دیزلی را هماهنگ با آینده میسازند. محصولات دیزلی برای حفاظت از آبوهوا و همچنین موفقیت در آلمان بسیار مهم هستند.
انتظار میرود هر دو طرف به منظور کاهش میزان نیتروژن اکسید خودروهای دیزلی به توافقاتی دست پیدا کنند. خودروسازان بر سر تعمیرات نرمافزاری و تغییرات گرانتر سختافزاری که میتواند هزینهای در حدود ۵ میلیارد یورو داشته باشد چانه میزنند.
یکی از همحزبیهای مرکل در پاسخ به اینکه آیا خودروسازان تمامی هزینههای اصلاح خودروهای دیزلی را متقبل خواهند شد یا خیر گفت:
من فکر میکنم این نتیجهای بوده که امروز قابل دست یافتن است زیرا همه میدانند که در غیر این صورت اجبار قانونی وجود خواهد داشت بنابراین این بخش از بحث روشن است.
یکی از تحلیل گران اقتصادی نیز میگوید:
اهمیت صنعت خودرو بسیار بالاست. فولکسواگن برای اقتصاد آلمان بیشتر از یونان اهمیت دارد. صنعت خودرو باید به همراه دولت راهحلی را درباره چگونگی مواجهشدن با سؤالهای بزرگ در زمان تغییرات ساختاری پیدا کند.
AMIR SCHUMACHER
۱۴ مرداد ۱۳۹۶.
تا وقتی بنزینی ها زنده هستند دلیلی برای مرگ دیزلی ها وجود نداره
aston martin
۱۴ مرداد ۱۳۹۶داداش همه که مث شما پول دار نیستن پول بنزین بتونن بدن بعضی ها زندگی و کارشون در گرو یک سوخت ارزان تره
lmbx
۱۴ مرداد ۱۳۹۶بابا این آلمانی ها هم خوشی زده زیره دلشون! البته شوخی میکنم ولی همین چیزا باعث میشه پیشرفت کنن
جالبه این خبر رو داشتم تو bbc گوش میکردم و در خبر میگفت چون 800 هزار نفر در صنعت خودرو آلمان مشغول به کارند از نظر امار کار و اقتصادی خیلی براشون مهمه که دچار رکود در بخش خودرو نشن!دقت کنید با این هه شرکت غول 800 هزار نفر کار میکنن،با تعداد کسایی که تو سایپا و ایرانخودرو کار میکنن مقایسه کنید
DEADPOOL
۱۴ مرداد ۱۳۹۶آقا ناموسا یا تعطیلش کنین یا مثله آدم درستش کنین
دارین هوارو آلوده میکنین برای ما آخه نه که ما اروپا زندگی میکنیم بخاطر اون میگم?
محمد رضا
۱۴ مرداد ۱۳۹۶این جلسه چهارشنبه ۲.۸.۲۰۱۷ برگزار شد و نتیجه ش ادامه تولید دیزل به شرط فراخوان پنج میلیون خودرو دیزل یورو ۵ و یورو ۶ و کاهش آلودگی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر.
aston martin
۱۴ مرداد ۱۳۹۶یه چیزی که برام راجب غربیون جالبه اینه که هیچ وقت مشکلاتشون رو انکار نمیکنن یا دورش نمیزنن
مثلا اونجا دیزل باعث آلودگی میشه میگن یا باید اصلاح کنید یا حذفش میکنیم مهم نیس به چه قیمت خودروساز هم مجبور میشه اینکارو بکنه
بعد تو ایران ماشینای گاز سوز منفجر میشن مردم میمیرن نهایتش حاکمیت میاد میگه موقع گاز زدن از ماشین پیاده شین حتی سعی نمیکنه استانداردشون کنه
همین اتفاق تو آلمان میوفتاد میلیون ها نفرو بازداشت و زندانی میکردن
بعد اینجا با این همه ادعا راجب معنویت و ارزش جون انسان ها وشعارهایی که براش میدن به مردم خودشون اهمیت نمیدن
آخه نفله تو که میری فوتبالیستو برا بازی مقابل فلان کشور شماتت میکنی خودت که مردمتو این جوری به مسخره گرفتی نمیبری خودروشون رو استاندارد کنی پس چرا شکر میخوری اینقدر؟