یازده کمپانی مختلف ژاپن از جمله تویوتا، نیسان و هوندا برای بهبود زیرساختهای هیدروژنی این کشور با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
این کمپانیها اخیراً یادداشت تفاهمی برای ساخت جایگاههای هیدروژنی در سراسر ژاپن امضا کردهاند. جدای از خودروسازان مشهور یاد شده، کمپانیهای بزرگی چون توکیو گاز، توهو هاس، بانک توسعه ژاپن و شرکت نفت و انرژی JXTG Nipion در این برنامه شرکت خواهند داشت.
دولت ژاپن در نظر دارد تعداد جایگاههای سوخت هیدروژنی تا سال ۲۰۲۰ از ۹۰ جایگاه کنونی به ۱۶۰ جایگاه برسد. به علاوه، دولت میخواهد تا پایان دههی میلادی جاری تعداد ۴۰ هزار دستگاه خودروی هیدروژنی در جادههای این کشور تردد کنند.
یک دلیل اصلی کند بودن گسترش خودروهای هیدروژنی محدود بودن زیرساختهای مربوط به آنهاست. هوندا تنها موفق به فروش ۲۴۵ دستگاه از مدل کلاریتی شده و از سویی تویوتا نیز در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰۳۴ دستگاه از مدل میرای را فروخته است. ژاپن سخت در تلاش است تا این موضوع را تغییر دهد.
سامان اذری
۱۰ خرداد ۱۳۹۶دم ژاپنی ها گرم
silver
۱۰ خرداد ۱۳۹۶الکتریکی یا هیدروژنی
مسئله این است…!
از طرفی تسلا و مرسدس بیشتر بر خودرو های الکتریکی تمرکز دارند و در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند
از طرفی ژاپنی ها (که به بهره وری زبانزد هستن ) بر خودرو های هیدروژنی اصرار دارند
زمان ثابت میکنه موفقیت با کدومشونه .
شاید هم هردو موفق باشن!!!
احسان(احسان سابق)
۱۰ خرداد ۱۳۹۶فقط منم که ژاپنی ها رو دوست دارم یا شما هم همینطورید؟
Mohamad
۱۰ خرداد ۱۳۹۶هیچ کشوری مثل ژاپن منو به وجد نمیاره.
خدای پیشرفت و تکنولوژی
بخصوص وقتی از این دست اخبار ازشون منتشر میشه آدم کف میکنه
http://www.zoomit.ir/2017/5/18/156553/japan-hires-robot-labour/
Mercede kaviani
۱۰ خرداد ۱۳۹۶شاید قیمت کم شود ولی درد سر سارز که کم نمی شود که هر 4 سال هزینه تعویض باطری بفرض از 10 هزار دلار به 4 هزار دلار برسد
باز هم اتوموبیل الکتریکی یک وسیله غیر قابل استفاده واطمینان است
که فقط 10 مایل با سیستم ایرکاندیشن روشن حرکت کنید باطری کامل دسارز میشود
یاسین
۱۰ خرداد ۱۳۹۶مطمئن باشید که خودروهای هیدروژنی با سبک زندگی ما با ماشین خیلی تطابق بهتری دارن ژاپنی همیشه بهترین راه رو انتخاب میکنه اینده بخصوص ماشینهایی که قراره برد بالایی داشته باشن با خودروهای هیدروژنیه
Behrouz anzali
۱۱ خرداد ۱۳۹۶هیروژن معقولانه تر از الکتریکی هست .دمشون گرم
luis
۱۱ خرداد ۱۳۹۶خودروی هیدرورنی نیز دارای باتری هست ولی نه به بزرگی خودروی برقی حال اگر همین خودروی هیدروزنی باتری خودشو تقویت کنه و علاوه بر تولید برق از هیدروژن توانایی شارژ پلاگین رو داشته باشه یعنی الکتریکی پلاگین و هیدروژن به صورت هم زمان. انگاه خودروهای تمام الکتریکی مثل تسلا بزرگترین رودست هزاره سوم رو از ژاپنی ها میخورند. البته اینا همش فرضی بود.
شایان
۱۲ خرداد ۱۳۹۶واقعا با کیف میکنم میبینم این ژاپنیا رو کارشون درسته واقعا. دنبال توسعه زیر ساخت های خودروهای هیدروژنین اونوقت ما این جا در به در دنبال LPG ایم. واقعا از ماست که بر ماست.