متفرقه

میشلین و تکنولوژی لاستیک‌هایی برای شکستن رکورد سرعت

سوپرکارهای امروزی قدرتمند از همیشه می‌شوند به گونه‌ای که بوگاتی شیرون از پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربو با قدرت ۱۴۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. علیرغم وجود چنین قدرت و گشتاور عظیمی، سقف سرعت شیرون به ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

Bugatti Chiron
اگرچه شیرون خودروی فوق‌العاده سریعی است اما ویرون سوپر اسپورت که مدتی هم عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را در دست داشت می‌توانست به حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت دست یابد. این رکورد اخیراً به وسیله کونیگ زگ آگرا RS شکسته شد. این خودرو به سرعت متوسط ۴۴۷.۱۸ کیلومتر در ساعت دست یافته است.


از آنجایی که سقف سرعت خودروها افزایش می‌یابد بنابراین مسابقه کنونی بر سر دست یافتن به حداکثر سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت است. اگرچه رسیدن به این هدف نمادین است اما هر شرکتی که برای اولین بار به این مرز برسد افتخارات زیادی را نصیب خود خواهد کرد و این موضوع قطعاً روی فروش آن تأثیر مثبتی خواهد داشت.

هنسی ونوم F5
بلومبرگ اخیراً مقاله‌ای درباره سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت منتشر کرده و در آن با جان هنسی مصاحبه کرده است. هنسی ادعا می‌کند جدیدترین محصولش یعنی ونوم F5 خواهد توانست به این سرعت دست یابد. او می‌گوید:

رسیدن به سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت هدف ماست و رکوردهای سرعت نیز برای ما، خانواده و مشتریان مهم هستند.

هنسی به جزئیات ماجرا اشاره نکرده اما تنها ۲۴ دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد. ونوم F5 از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با قدرت بیش از ۱۶۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این خودرو وزن کمتری از ۱۳۶۰ کیلوگرم داشته و ضریب درگ آن ۰.۳۳ است.


البته هنسی تنها یکی از چندین شرکتی است که با چالش‌های جدی در رسیدن به این رکورد مواجه بوده و یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها یافتن لاستیک‌هایی است که بتوانند در سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت دوام بیاورند. میشلین با لاستیک‌های پرفورمنس غریبه نیست اما هنوز هم لاستیک‌هایی را که بتواند در شرایط حاد سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت دوام بیاورند را نساخته است.


این مشکل به زودی حل خواهد شد زیرا مدیر تولید این شرکت گفته است که میشلین به تکنولوژی ساخت چنین لاستیک‌هایی نزدیک شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    هرچی دالتون میخواد بگید ولی شیرون بهترین سوپر اسپورت دنیاست!???

      1. ایمان

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        ???? LaFerrari ????

      2. ایمان

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        اینم از مجله معتبر خودرویی بریتانیا که اسب سرکش مارانلو رو بهترین هایپر کار ۲۰۱۸ معرفی کرد
        ???? LaFerrari ????

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          بالا برید پایین بیاید 918 بهترین هایپرکار فعلی جهانه،هنوزم رو دستش نیومده.
          حالا اتوکار و……هرچی میخوان بگن.
          پی1 هم زده رتبه ی 2 که اصلا لایقش نیست.
          با واقعیت ها باید کنار اومد.

        2. Ferrari Zonda SV

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (479 ديدگاه)

          به قول پیمان یوسفی
          اظهر من الشمسه
          ک لافرراری بهترین هایپرکار جهانه!!
          حالا بقیه هرچی ک میخان بگن
          لافرراری با سیستم کرس همیشه 950اسبش رو دراختیار داره!!
          ولی مثلن پی1 بعد از 11کیلومتر شارژ باتریاش تموم میشه و حمل وزن 1545کیلوییش فقط میافته برعهده موتور بنزینی 3.8لیتری توربوش!!!
          918 یه خورده شارژش بیشتر دوام داره ولی بازم میره رو بنزین اونلی
          (19کیلومتر)[رو RSR بحثی نداریم]
          اونم با وزن زیادش(1704کیلو) و موتور بنزینی نسبتا ضعیفش(نسبت به رده هایپرکارا ) ک وی8 4.6لیتریه!
          چطور چنین ماشینایی بهتر از لافرراری ان؟؟؟
          اصلن نزدیکش هم نیستن!

    1. آرش وان

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (316 ديدگاه)

      میشلین
      یه آشغال فرانسویه دیگه ?

  2. s.h

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    کونیک زگ گفته بود الانم ما میتونیم 480 تا بریم ولی این کار فعلا لازم نیست !!! تازه اونم با اگرا ار اس نه رگرا ! اگر ماشینی بتونه سریع بره بوگاتی ویا کونیک زگ هستند اون هنسی تا حالا که فقط ادعا کرده باید باید به مشتری هاش نشون بده که این سری دیگه دروغی نبوده

  3. ا.سد.مرتضی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    فقط koenigsegg هم سریع هم زیبا

  4. John

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (215 ديدگاه)

    چرا لاستیک رو حذف نمیکنن تا مثه فیلمای علمی تخیلی ماشینا نهایتاً ۲۰ سانت از زمین فاصله داشته باشن؟؟

  5. mg

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    هیچ ماشینی برتر از کونیک زگ نیست دست بالا رو داره خدایی دمشون گرم اونایی که ساختنش

    1. Just bentley continental

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (563 ديدگاه)

      تکنولوژی که تو شیرون به کار رفته تو هیچ ماشینی به کار نرفته.
      شیرو خدای تکنولژیه .

      1. mg

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (139 ديدگاه)

        داداش مثلا چه تکنولوژی؟‌اینکه پیچهاش از تیتانومه که ذوب نشه ؟؟ یا اینکه به خاطر وزن زیاد وکم فرمونی مجبور شدن که چهار چرخ فرمونش کنند؟ یا اون 10 تا رادیات که موتور گنده الکی شو خنک کنه ؟؟ یا اون لاستیک های خیلی گرون که وزن 2 تنی رو تحمل کنند؟؟ یا کراش تستش که هیچ وقت انجام نشده چون موتور سنگینش تکانه زیادی داره واز عقب ماشینو له میکنه ومیترسند از انجامش ولی کمپانی مادر که ید طولایی تو تقلب داره و همه چیزوماست مالی میکنه ؟ ( تست رگرا رو حتما ببین) ؟؟ یا اون cpu های کامپیوتری که همه کاری میکنند واسه قدرت اما به خاطر یه سری موانع نمیشه تمام توان رو خارج کرد؟؟ یا اینکه فقط ساخته شده واسه سریع رفتن که حتی یکی از مهندساش گفته بود تعبیه یه مانیتور واجزای دیگه موجب بیشتر سنگین شدن ماشین میشه ؟؟ یا اون 4 تا توربو؟؟ شیرون هیچ برتری بر رقبا نداره در واقع فقط چون اولینه ویه خرده لوکس تر از رقبا ( البته به جز رگرا)باعث شده عوام فکر کنند تکلوژی ساخت خیلی برتری داره اگر تزریق پولهای فولکس نبود در زمان ویرون بوگاتی زمین میخورد تنها تکنولوژی خاصی که داره واسه موتور 16 سیلندرشه که تازه اونم منسوخ شده ودیگه هیچ کمپانی ازش استفاده نمیکنه اما ما چون تو ایرانیم و از نزدیک مقایسه نکردیم این توهم رو داریم که این ماشین فضاییه ؛ افرین رو باید به امثال کونیک زگ یا هنسی گفت که رو خودشونند نه بقیه افرین رو باید به ماشینی گفت که نسبت قدرت وگشتاور به وزنش یک به یکه( یا بیشتر) ؛گریبکس دو کلاچه رو که همه دارن ! افرین رو باید به ماشینی گفت که 2150 ت گشتاور داره (تقریبا قد ولوو اف ها ش کونیک زگ رگرا) افرین رو باید به کسی گفت که راه صد وخرده ای ساله بوگاتی رو تو 10 -15 سال رفته وهمه هم موفقیتشو دیدن افرین رو باید به نو اوری تو طراحی باله ها به کونیک زگ گفت بوگاتی تبلیغه وهیچ؛ بوگاتی اعتبار فولکسه جلو بقیه وهر کاری میکنه که از دستش نده فیلم برداری رکورد گیری هاشونو مقایسه کن ببین کونیک زگ فقط یه دور بین کوچیک داره وبس ولی بوگاتی چی سعی کرده یه فیلم رنگ ولعاب داره بگیره که همه مثل شما فکر کنند چه کار شاخی کرده

        1. BMW

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (661 ديدگاه)

          دیگه اسمتو لو دادن علیرضا از این به بعد با همین اسمت بیا بهتره حداقل اگه میخوای شناخته نشی ترکیب کامنت و حرف زدنتو تغییر بده….
          میسوزی که رقیب تویوتا همچین ماشینایی میسازه نه؟??? آخه کونیگ زگ چه به بوگاتی مجری تابگیر میگه بوگاتی رقیب نداره بعد تویی پشت هیچ کدومشون ننشستی و فقط تنها چیزی که از ماشین سر در میاری استهلاکشه میای حرف میزنی !؟ راستی گفتم استهلاک میدونی که بوگاتی از کیفیت ساخت بالایی برخورداره و همین طور ایمنی….
          هیچ موقه یادت نره تقلب در آلایندگی از فروش حقیرانه به ترورسیتها و یا نقض در کیسه هوا در جایگاه بهتری قرار داره.
          از اینکه میبینم پشت فراری و کونیگ زگ در میاین خندم میگیره ?? به هرحال اینام ساخت اروپان جهت اطلاع.

        2. امیرمحمد

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (238 ديدگاه)

          کسی که هنسی رو با بوگاتی مقایسه میکنه کاملا مشخصه که چه اعجوبه ایه!!! کاملا مشخصه که هیچی از صنعت خودرو سرت نمیشه داداش فقط یچی شنیدی!!!یه زمانی پدال مصاحبه هایی رو با ولفگانگ درهایمر مدیر عامل سابق بوگاتی و جان هنسی رو پست گزاشته بود یعنی حتی با مقایسه ی نحوه ی جواب دادن این دوتا فرد میشد فهمید که کدومشون دنبال یه تکامل دانش محور و رسیدن به سرعت های بالا با رعایت اصول مهندسی و ایمنیه و کدوم یکی فقط یه دغل بازه که با هارت و پورت کردن و گفتن خزعبلات سعی در بزرگ جلوه دادن ساخته توخالی و بیمصرف خودش داره?از طرف سوال پرسیدن برای رسیدن به سرعت های فوق العاده بالا محدودیتی به خاطر تایراش نداره؟؟برگشته میگه نه وزنش سبکه و کوچیکترین مشکلی از لحاظ کشش لاستیک نداریم دوروز بعد پدال پست گزاشت که رفیقمون برگشته گفته محدودیت لاستیک داریم و من واقعا نمیدونم لاستیکامون تا چه سرعتی کشش داره!!! یعنی دریغ از یه ذره سواد فقط هارت و پورت!!!

        3. mg

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (139 ديدگاه)

          امیر خان اولا من اگر اسمی ازش اوردم منظور فقط وفقط نبود وابستگی بود نه برتری اصلا این مدعی به بوگاتی نمیخوره چون فعلا ثابت نشده هست همه حرفم روبه کونیک زگ بود د وما ؛ من درس این رو خوندم حالا تا چه مقطعی وتو کدوم دانشگاه وبا چه معدلی هایی بماند سوما مثلا تو ا زچی سرت میشه که من نه ؟؟ چهارما ما هیچ کدوم نمیدونیم که هنسی رکورد میزنه یا نه ولی قطعا بوگاتی با اون وزن زیاد + داونفورس نمیتونه بیشتر بره اگر بخواد این کار رو کنه باید ضریب درگ رو کاهش بده که میدونی یعنی چی یعنی نبود چسبدگی کافی تو سرعت بالا خب لابد فکر میکنی ماشین تو 480 تا داره له میشه حالا باید بهت بگم اگر چیزی از طراحی های ایرو دینامیکی سرت بشه میفهمی که باد به یه اندازه ای هم در زیر ماشین نیروی رو به بالا داره که دیفیوزر ها از پسش بر نمیاند( اگر ضربی درگ رو کم کنه ) و به راحتی با اون وزن تو سرعت بالا به هوا پرت میشه و دیگه اون پایداری مثال زدنی تو سرعت با رو نداره که هیچ نا مطمئن هم شناخته میشه خب حالا چرا بوگاتی کشید کنار چون کلی براش خرج داره که از نو طراحی بدنه کنه و 100 تا چیز دیگه واسه همین گفت هدف ما سرعت نیست چه دروغی!۱ اصلا واسه سرعت ساخته شده !! اما 100٪ تو ماشین بعدی ضعف هارو بر طرف میکنه وباز به رقابت بر میگرده راستی اگر هدفشون سرعت نبود پس چرا فیلم از رکورد گیری گرفتند که سریع کونیک زگ خرابشون کنه بعد بگن ما دنبال سرعت نیستیم ؟؟؟؟؟؟ اما جان هنسی که اول گفت ما مشکل نداریم احتما لا فکر کرده با باله ها میتونه نیروی رو لاستیک هارو کم کنه اما وقتی مهندساش بهش گفتند که بلای بوگاتی سرشون میاد گفته حالا ماهم داریم به قول تو از رو مصاحبه ها میشه فهمید !!!!!

        4. mg

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (139 ديدگاه)

          BMW علیرضا دیگه کیه ؟؟ ببخشید حواسم نبود تو از هرکدوم 3 تا داری ! رقیب تویوتا کیه ؟؟ کی پشت فراری در اومده ؟؟؟ کی میسوزه ؟؟ مگه مال پدرته که من بسوزم ؟؟ برو با خدا بیامرت از دست رفتی تروریست دیگه کیه ؟؟؟ همچین میگی خندم میگیره که انگار چیزی از برتری مهندسی اونا سر در میار ی؟؟ تو حتی سواد نوشتنم نداری بعد از چی خنده ات میگیره ؟؟

        5. BMW

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (661 ديدگاه)

          به بدبختیت ادامه بده ??

    2. s.h

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      بپا اینجا ادمایی هستند که توهم همه چیز دانی دارند وطرفدارای ماشینای دیگه رو مسخره میکنند در صورتی که خیلی هاشون حتی این ماشینارو از نزدیکم ندیدند

  6. More

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    قطعا بهترین اینا کوینیگزخه

  7. مهدی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    اوج مهندسی صنعت خودرو که عیرممکن روممکن کردبوگاتی بود که درشیرون به کمال خودش رسیده.تکنولوژی که به هیچ وجه قابل قیاس باکونیخ زگ یاهنسی نیست.آرامش یک سدان فوق لوکس درسرعت های بالای ۴۰۰کیلومتر.ترمز.گیربگس.موتور.طراحی بدنه.لاستیک.آلیاژهای استفاده شده درموتور.سیستم خنک کننده.وخیلی چیزهای دیگه اش باتمام خودروهای ساخته شده تاالان متفاوته

  8. emad1990

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    هنسی اینم از لاستیکا دیگه معطل چی هستی؟!!

  9. امیر

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (29 ديدگاه)

    هر وقت بوگاتی تونست رکورد 447 کیلومتر رو بزنه و هر وقت اومد 0 -400_0 کونیگزگ رو بزنه و هر وقت اومد از یه موتور v8 قدرت یه موتور w16 رو بگیره و هر وقت اومد و…… بعد بیاد ادعا کنه من بهترین سوپر اسپرت جهانم

    1. s.h

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      الان یه عده میگن اینطور نیست فکر میکنن بدون هیچ رکوردی الکی میشه خوب بود فکر میکنند موتور برزگ هنره حتی ماشینای فوق لوکس مثل میباخ یا بنتلی هم دارن موتور های پر حجم وسیلندر بالا رو میزاررند کنار موتوری که به خاطر سیلندر زیادبا ارامش کار میکنه ومال این ماشیناست !! چون وقتی یه 8 سیلند کوچی ( البته نسبت به بوگاتی ) مثل موتور pista یا 720 داره عین بوگاتی شتاب میگیره 0-200 ( به خاطر کم بود اسب بخار تو سرعت بالاتر کندتر میشه وهیچوقت به 400 نمیرسه ) یا مثلا موتور s63 amg داره به بهترین شکل کار میکنه دیگه نیازی به 16 سیلندر نیست خیلی ها فکر میکنند موتور کونیکزگ مثل تیون های کارگاهی یکبار مصرف هست در صورتی مهندسی انحصاری داره وبیشترین خروجی موتور رو در جهان داراست ( به صورت کارخانه ای )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا