سدان پرچمدار جنسیس برای تولید در نیمهی دوم سال ۲۰۲۲ آماده میشود. این محصول در تلاش است تا معادل کرهای برای مرسدس بنز کلاس S باشد.
حدود یک ماه پیش، تصاویری محدود از نمای بیرونی جنسیس G90 مدل ۲۰۲۳ منتشر شد. حالا جزئیات فنی و امکانات داخلی این خودرو با عکسهایی از کابین، اطلاعرسانی شده است. این مدل در دو نوع بدنه با طول متفاوت تولید خواهد داشت تا فاصله محورهای بیشتر برای علاقهمندان به کابین بزرگتر فراهم کند.
در تصاویر فضای داخلی، پوشش چرم با کیفیت عالی مشهود است. فلز و چوب نیز در قسمتهای مختلف کابین وجود دارد. بعضی جزئیات مرتبط با داشبورد و تزئینات پشت صندلیهای جلو، دارای فیبرکربن هستند. نورپردازی ملایم (ambient lighting) هم با LED چندرنگ، شبیه به خودروهای مدرن کلاس S، برای جنسیس G90 اجرا شده است.
در مقابل سرنشینان عقب، دو نمایشگر ۱۰/۲ اینچ وجود دارند که به صورت اتوماتیک با تغییر حالت صندلیها، زاویهی عمودی خود را عوض میکنند تا دید مستقیم فراهم کنند. علاوهبر اینها یک نمایشگر ۸ اینچ لمسی هم در کنسول بین صندلیهای عقب نصب شده است که برای مدیریت امکانات رفاهی و سرگری یا تغییر زاویهی صندلیها کاربرد دارد. روی پوششهای چرم جنسیس G90 جدید، لایهای از زئولیت زینک و نقره (Silver Zinc Zeolite) کشیده شده که مادهای آنتی باکتریال و ضد میکرواورگانیسمهای قابل رشد در چرم است.
سه حالت کلی تنظیمات کابین برای سرنشینان جنسیس G90 وجود دارد. بیداری راننده (Driver’s Awakening)، لذت از بیرون خودرو (Great Outdoors) و مکان آرامبخش (My Favorite Place)، شرایط صدا و نورپردازی کابین را تغییر میدهند. سیستم صوتی از برند بنگانداولافسن (Bang & Olufsen) با ۲۳ بلندگو، همراه صندلیهای مجهز به ماساژور و ادوات برقی قابل تنظیم، مهمترین تفاوت جنسیس G90 با دیگر سدانهای ساخت کره هستند. داخل صندلیهای عقب، ۱۰ بالشتک هوا وجود دارد تا میزان نرمی یا سختی قسمتهای مختلف، خصوصا هنگام فعالسازی ماساژورها، قابل تنظیم باشد.
سیستم تعلیق جنسیس G90 نیز فراتر از دیگر خودروهای کرهای است. در این خودرو فنرهای پنوماتیک با سختی قابل تنظیم وجود دارند. حسگرهای نصب شده در نمای روبرو تا فاصلهی ۱۰۰ متری را بررسی میکنند تا واکنش مناسب، پیش از برخورد با دستاندازها ممکن شود. حتی زمانی که خودرو از شیبهای معمول در جاده، مثل سرعتگیرها عبور میکند، ارتفاع بدنه روی محور جلو تا ۲/۵ سانتیمتر تغییر میکند تا حالت کاملا افقی جنسیس G90 تا حد امکان، حفظ شود.
حسگر اثر انگشت برای ورود به خودرو، نمایش اطلاعات گرافیکی روی شیشهی جلو، سیستم خنثیساز نویز برای ایجاد سکوت در کابین، پارک خودکار، فناوری خودران برای هدایت خودکار بین خطوط همراه با حسگر دست راننده روی فرمان، دیگر امکانات رفاهی و ایمنی در سدان پرچمدار جنسیس هستند.
براساس اطلاعات موجود، پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی از جنسیس G90 حذف و این خودرو با موتور ۳/۵ لیتر توئین توربوشارژ V6 تولید میشود. مدل ۲۰۲۳ دارای ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد بود. نسخهی دارای بدنهی بزرگتر (Long Wheelbase) علاوهبر توربوشارژر دوگانه، مجهز سوپرشارژر الکتریکی (e-S/C) هم خواهم بود تا موتور، سریعتر به نهایت گشتاور برسد و شتاب اولیه بهتر شود. مشخصات فنی این پیشرانهی جدید هنوز اعلام نشده است اما مختص مدل L و همراه با سیستم دو دیفرانسیل خواهد بود.
قیمت و تواناییهای مرتبط با سرعتگیری جنسیس G90 مدل ۲۰۲۳ هنوز اعلام نشده است. این خودرو حدود ۶ ماه با عرضه در بازار کره فاصله دارد و اوایل سال ۲۰۲۳ وارد امریکا و دیگر کشورها خواهد شد. جنسیس G80 با پیشرانهی مشابه جنسیس G90 جدید، هماکنون آستانه قیمت ۴۸ هزار دلار دارد. بر اساس پیشبینیها، نسخهی پایه از جنسیس G90 مدل ۲۰۲۳ با قیمتی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار دلار فروخته خواهد شد.
میثم
۲۳ آذر ۱۴۰۰بسیار زیبا و با کیفیت و مجهز
عالیه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آذر ۱۴۰۰من هنوز جنسیس G80 با قیمت کمتر از 50 هزار دلار برام عجیبه
مازیار
۲۳ آذر ۱۴۰۰به نوعی تکرار داستان لکسوس LS400 دهه نود با قیمت کمتر از چهل هزار دلاره
Reza.M
۲۳ آذر ۱۴۰۰لکسوس LS رو مقایسه میکنم خندم میگیره….شاید نسل قبلی عقب تر از LS بود ولی این یکی قطعا جلو زده…
MC20
۲۳ آذر ۱۴۰۰آقای اشتری عزیز ، ضمن عرض درود و سپاس فراوان و خدا قوت به شما و دیگر دوستان . . . باید بگم به نظرم برای موندن در Business ، هیوندای در این سگمنت ها ، به حکم هیوندای بودن ( ثابت کنه هیوندای نیست . . . و همزمان ثابت کنه جنسیس هست ) یا باید یا کم سود کنه . . . یا باید اصلا سود نکنه . . . یا شاید هم باید کمی ضرر کنه . . . تا بتونه در market بمونه . . . ولی در عوض در سگمنت های دیگه و در کشورهای دیگه قطعا جبران میکنه . . . در حقیقت ، فروش این G90 با این متریالی که من دیدم ، با قیمت پایه حدود 70 هزار دلار ، حاشیه سودی که نداره هیچ ، قطعا ضرر ده هم ، هست . . . وجود چرم اعلا ناپا ( و پرداخت شده ) . . . صرف 2 تن چوب گردو ( برای مدل لیموزین و احتمالا این مدل و . . . ) . . . فلزات گران بها . . . سیستم صوتی حرفه ای Bang . . . هزینه طراحی داخلی دکوراتیو و . . . هزاران پارامتر دخیل دیگر در حوزه طراحی و قالب سازی و ساخت و تست و ایمنی . . . به نظرم جایی برای حاشیه سود مالی نداره . . . . اما در عوض ، سود اعتباری زیادی ، برای کره ای های جسور ، بهمراه میاره . . . و همون طور که عرض کردم . . . دوستان سرزمین چوسان قدیم ، با اعتبار و اعتماد بدست آورده از فروش این دو یا سه مدل لاکچری ، در دیگر سگمنت ها . . . و نیز ، احتمالا در دیگر بازار ها ( مثل آمریکای لاتین ) . . . با روش های عجیب دیگری . . . هزینه ها رو جبران می کنند . . . و در نهایت این معامله ، برای کره ای ها ، معامله ی 3 سر سوده . . . ارادت . . . مهدیار .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آذر ۱۴۰۰کاملا درست گفتین
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۰با اجازه ریش سفیدای قبیله توی عکس سوم یدونه جای خالی عقب ماشین مشاهده میشه
بنده زودتر برم تا پر نشده
فردا براتون کلی خاطره تعریف میکنم
برام دعا کنید بتونم دست پر برگردم
ضمنا از الان بگم این ماشین بهترین ماشین جهانه با اختلاف 😎
مازیار
۲۳ آذر ۱۴۰۰ژانگولر جان جای خالی که هست اما یه کنسول عریض و طویل اون وسطه
بنظرم با این اشتیاقی که داری بهتره منتظر یه بی کنسول بمونی😉
mohsen
۲۳ آذر ۱۴۰۰داش من میخواستم برم😒😂😂🤦♂️
برام سواله که چرا از همشیره های کره ای استفاده نکردن…..
ممد ژانگولر
۲۳ آذر ۱۴۰۰داداش ماشینو کره ایشو میشه تحمل کرد اما همشیره فقط اروپایی
اینو اجداد من هم میدونستن 😂
ممد فابریک متعال یگانه
۲۳ آذر ۱۴۰۰نسبت به این همه امکانات خفن و سلطنتی بودنش قیمتش فوق العااااااااااااااااده اس
امیرحسین
۲۳ آذر ۱۴۰۰عالیه
یعنی یه چی که بتونه تو کیفیت با لکسوس رقابت کنه
Arman
۲۳ آذر ۱۴۰۰واقعا چرا اینقدر خوبه! نمیشه اصلا ازش ایرادی گرفت
باز هم قیمتش رقابتیه
میثم
۲۳ آذر ۱۴۰۰در طراحی، بخصوص طراحی داخلی، از محصولات لکسوس زیباتره
AMG GT R
۲۳ آذر ۱۴۰۰به LS ترجیح میدم
طراحیش بنظرم اندازه نسل قبل زیبا نیست ولی کابینش 200 از 100 هست
amiur
۲۳ آذر ۱۴۰۰جنسیس حداقل در بخش نمای داخلی جوری عمل کرده که اگر کسی اون رو با لکسوس مقایسه کنه، پس فردا جلوی پل صراط حق داشته باشه جلوشو بگیره، به نظرم برای Sکلاس(به خاطر فوق فوق لوکس بودن) یا حتی سری 7 (به خاطر پرفورمنس زبانزد بیمر) درد سر نمیشه، اما لکسوس این وسط باید یه فکر درست حسابی برای مدل 2023 برداره.
Taha Malek
۲۳ آذر ۱۴۰۰زیبا خفن پر آپشن با قیمت شدیدا مناسب
GT
۲۳ آذر ۱۴۰۰دست مریزاد👌
ارین صاحب جمعی
۲۳ آذر ۱۴۰۰خیلی خوبه ولی جنسیس اشتباه بزرگی کرد انقدر زود داد بیرون الان این رقیب کیه لکسس یا مرسدس چون به لکسس میرسه ولی مرسدس نه
ارین صاحب جمعی
۲۳ آذر ۱۴۰۰بابا جون من یکی جواب منو بده الان این رقیب کیه مرسدس اس کلاس یا آئودی a8l هورست یا لکسس یا کی بابا جون من منو از این سردرگمی دربیارید ؟ بعدم بپذیرید این ماشین برای ۲۰۲۳ خیلی کمه تا اونموقع بعید میدونم لکسس بشینه نگاه کنه
مرتضی
۲۳ آذر ۱۴۰۰رقیب لکسوسه … ولی با قیمتی که داره تاحدود برا بنز هم مشکل ایجاد میکنه
ارین صاحب جمعی
۲۳ آذر ۱۴۰۰بعد یک سوال دیگه الان این مال ۲۰۲۳ هست و باید با اس کلاس ۲۰۲۱ مقایسه کنیم جدی گفتم ها چون برام سواله با کدوم مدل اس
ماکان
۲۳ آذر ۱۴۰۰سلام . شاید در رابطه با بنز کلاس S ، این خودرو را بیشتر باید با نسخه پایه بنز کلاس اس مقایسه کنیم چون که فعلاً جنسیس G90 هیچ نسخه ای ندارد که از لحاظ پیشرانه بتواند با نسخه های رده بالای بنز کلاس اس مخصوصاً بالاترین نسخه آن رقابت کند .
M@M@DRZ
۲۳ آذر ۱۴۰۰معرکست فقط طراحی نمای عقبش من رو کمی یاد دی اس می ندازه .
دايان
۲۳ آذر ۱۴۰۰حرف نداره این ماشین
ارین صاحب جمعی
۲۳ آذر ۱۴۰۰نه واقعا خیلی زود معرفی کرد چون لکسس هم خوب میاد معرفی میکنه مرسدسم مثطعا معرفی میکنه بی ام و هم قطعا معرفی میکنه اونوقت شانسی نمیمونه نمیگم بده ولی خیلی هاش کپیه اس هست اون دریچه کولر ها اون جا آویزی خیلی بنظرم زود معرفی شد از الان تا دو سال دیگه تو بازاری رقابتی مثل ایالات متحده خیلی رقیبای گردن کلفتی تو ۲۰۲۳ میاد اشتباه استراتژیکی کرد جنسیس چون هم بد زمانی داره میره تو بازار کره هم بد زمانی تو بازار آمریکا و جهان و قطعا قطعا قطعا لکسس و بنز یک چیزی دارن برای ۲۰۲۳ بنظرم جنسیس بزرگترین اشتباه را کرد معرفی این ماشین باید میرفت برای بنظرم اواسط ۲۰۲۲ چون درسته قیمت رقابتی داره ولی تا ۲۰۲۳ بعید میدونم لکسس بیکار بشینه و درضمن این ماشین بنظرم رقیب آئودی a8 l هورش 2022 هست و اصلا بدرد ۲۰۲۳ نمیخوره
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۳ آذر ۱۴۰۰مای گاد . OMG واو واو واو فقط داخلش… سوپرلوکس سوپررررررر خدایییییی عشقه… بعد نسخه الش… واو… به نظرم رقباش مثل بی ام و رو می بره… مخصوصا با قیمت خداش…. فکر کن امکانات بالا تر از خودتو با چند هزار دلار کمتر بدی به مشتری…
ارین صاحب جمعی
۲۳ آذر ۱۴۰۰بنظرم من رقیبای جنسیس منتظر این لحظه بودن این ماشین الان بیاد تو بازار میتونه مرسدسو اذیت کنه ولی برای ۲۰۲۳ که بسیار دوره این واقعا خیلی کمه چون تا اون قطعا لکسس و مرسدس کلی کار میکنن
Nima
۲۳ آذر ۱۴۰۰مرسدس تازه معرفى شده عزیز!
چى معرفى میخواد بکنه؟
لکسوس شاید. البته با توجه به گدابازى هاى تویوتا توى تغییر نسل . فعلا خبرى نیس
مگر سرى ۷ جدید که داره میاد. که اونم به این قیمتا نیس.
فکر کنم نسخه کشیدش بالاى ۱۲۰ تا بره این جنسیس.
ارین صاحب جمعی
۲۳ آذر ۱۴۰۰نیما جان عزیز خوب قاعدتا وقتی مرسدس ببینه این داره ۲۰۲۳ میاد اونم یک کاری میکنه رو ماشین دیگه نمیشنیه که مثل این میونه که چون آئودی a8 l 2021 معرفی کرد پس ۲۰۲۲ را معرفی نکنه که کرد یا بی ام و چون ۲۰۲۱ را معرفی کرد پس ۲۰۲۳ را معرفی نکنه خوب اینکه منطق نیست اینم که واقعا برای ۲۰۲۳ خیلی کمه حتی برای رقابت با نسل همین الان بنزم هیچی نیست حالا ۲۰۲۳ که بماند
آرمین
۲۳ آذر ۱۴۰۰چرا چراغای جلوش کمه اون دو تا شبیه ال ای دی روزتاب شده واقعا عجیبه برام بتونه نور خوبی تولید کنه
کوبیده
۲۳ آذر ۱۴۰۰پیش از اینکه تیتر رو ببینم عکس رو دیدم فک کردم مازراتیه
اینهمه پیشرفت مبارک چشم تنگا
samurai
۲۳ آذر ۱۴۰۰کسی که این بی هویت زشتو با لکسوس بنز بی ام و مقایسه کنه کلا … و از ماشین سر در نمیاره
دیگه الان چینم میتونه چرم و فلز کار کنه لوکس بسازه هر لوکسی که لوکس نیست
pooriya.bmw.germany
۲۵ آذر ۱۴۰۰تسلا کمتر از ده سال از عمرش میگذره ولی با ارزش ترین کمپانی جهان هست
فرمول موفقیت این که مثلا صد سال قدمت داشته باشی
معیار ها عوض شده
الان جنسیس در بازارهای آزاد و متنوعی مثل کانادا و استرالیا خیلی خوب داره می فروشه این یعنی راه درست رفته
Hamid
۲۴ آذر ۱۴۰۰عجب چیزیه
ارین صاحب جمعی
۲۴ آذر ۱۴۰۰یعنی سامورایی پهن کرد منو شیر مادر نون پدر حلالت باشه خیلی خوب گفتی و در ضمن بنظرم هیچ ارزونی بی حکمت نیست.
کامران
۲۴ آذر ۱۴۰۰اون خانم خوشگله چه حالی میکنه تو این رخش نشسته!!
امین
۲۴ آذر ۱۴۰۰همین جنسیس ۷۰ هزار دلاری بدون شک اگه پاش به ایران برسه زیر ۴یا ۵میلیارد نمیشه خرید…چه فایده.ماکه فقط تو اینترنت عکسهاشونو میبینیم…
pooriya.bmw.germany
۲۵ آذر ۱۴۰۰فرض کن واردات ازاد شده باشه
و همین جنسیس با همین چهار پنج میلیاردی که شما میگید واراد بازار ایران شه
خب رقبای این رنج قیمت تو بازار ایران کیا هستن؟
بنز ای ۲۵۰ چهار سیلندر مدل ۲۰۱۵
بنز اس پانصد ۲۰۱۲
بنز سی ال ای ۲۰۱۲
پورش پانامرا دو لکه رنگ ۲۰۱۲
ب ام و ایکس فور و ۵۳۰ ۲۰۱۷
خب حالا بر فرض اینکه با همون پنج میلیارد که شما گفتید
جنسیس جی ۹۰ مدل ۲۰۲۳ صفر کیلومتر با این همه آپشن و تکنولوژی روز ترجیح میدهید یا این رقبای قدیمی که هرکدام چند صد هزار کیلومتر کارکرده اند ولی خب برند آلمانی دارند؟
من خودم با اینکه فن آلمانی هستم ولی خب ماشین صفر کیلومتر مدل سال ترجیح میدهم به ماشین المانی چند مدل قبل
سپهر
۱۳ دی ۱۴۰۰بهتون بگم که این نسخه لیموزین که ۴ صندلی داره نسخه معمولی ۵ صندلی داره و درست مثل همینه ولی خیلی ماشین باحالی و قیمتش اصلا بهش نمی خوره آدم فکر میکنه ۵ یا ۶ میلیارد ولی ۷۰ هزار دلار نزدیک ۳ میلیارد
امیر حسین حق شناس
۱۱ تیر ۱۴۰۲من ۷ سالمه
جنسیس خیلی خوب هست .
قیمت جنسیس چند هست؟
اگه نظر من میخواین؟
جنسیس خیلی خیلی خیلی خیلی خوب هست