جنگ تعرفهای آمریکا با چین بالا گرفته و به نظر میرسد این مسئله میتواند تأثیر پررنگی روی خودروسازان آلمانی همچون مرسدس و بامو داشته باشد.
اگرچه این موضوع عجیب به نظر میرسد اما ژرمنها هم میتوانند وارد این مسئله شوند زیرا هر دو خودروساز در آمریکا تأسیسات ساخت خودرو دارند. تأسیسات اسپارتانبورگ بامو مسئول ساخت خودروهای X3، X4، X5 و X6 است. این کارخانه به زودی بزرگترین شاسیبلند باواریایی ها یعنی X7 را نیز تولید خواهد کرد.
به همین منوال، تأسیسات توسکالوزای مرسدس نیز به ساخت کراس اوورهای GLE، GLE کوپه و GLS مشغول است. این کارخانه همچنین C کلاس را برای بازار آمریکای شمالی میسازد اما این خودرو وارد درگیری تعرفهای دو کشور آمریکا و چین نمیشود.
رویترز میگوید اگر پکن تعرفه ۲۵ درصدی روی خودروهای وارد شده از آمریکا اعمال کند این دو خودروساز با عواقب بدی مواجه خواهند شد. این رسانه به نقل از منابع مطلع نوشته BMW از وضع تعرفههای جدید ۹۶۵ میلیون دلار ضرر خواهد کرد درحالیکه این ضرر در دایملر به ۷۶۵ میلیون دلار خواهد رسید.
مرسدس و بامو به خوبی از پتانسیل این مشکل آگاه هستند زیرا مدیرعامل دایملر آقای دیتر زچه در کنفرانس سالانه سهامداران این شرکت گفته است:
حضور جهانی ما به تعامل مؤثرتر با مشکلات کنونی و تعرفههای تجاری کمک میکند. به عنوان یک خودروساز ما با شرایط سیاسی متغیر وفق مییابیم. در همین زمان قویاً از تجارت آزاد حمایت میکنیم.
زچه ادامه میدهد دایملر ۱۱۹ هزار کارگر در خارج از آلمان داشته و بازارهای آزاد و منصفانه باعث جلبتوجه آنها میشود.
یکی از مدیران ارشد بامو دراینباره صریحتر حرف زده و به رویترز گفته که وضعیت بد تعرفهای تنها باعث میشود خودروهای پرفروشی همچون X5 به ناچار در خارج از آمریکا تولید شوند.
بامو قبلاً آماده انتقال تولید احتمالی شده زیرا اوایل امسال صادرات X3 های ساخته شده در آمریکا به چین را متوقف کرده است. خودروهای بازار چین هماکنون در چین و آفریقای جنوبی ساخته میشوند.
مرسدس بنز
۱۸ فروردین ۱۳۹۷آلمانی ها جنگ و تحریم و خرابی و هزار جور داستان و از پیش رو برداشتن الان موفق ترین کشور اروپا هستن چون همیشه بهترین فکر و مدریرت و داشتن و البته تلاش برای رسیدن به هدفشون زبانزده این مسائل واقعا شوخیه
عرفان
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ینی تعرفه ای ک چین میذاره باید کارخونه بده ن مردم؟!
اینجا 150 درصد تعرفه از مردم میگیرن هیچکی جرئت نمیکنه چیزی بگه
بی نام
۱۸ فروردین ۱۳۹۷بخاطر 25درصد تعرفه این همه مشکل بوجود اومده. اگر مثل ما 200 درصد تعرفه میگرفتن چی میگفتن؟
sina
۱۸ فروردین ۱۳۹۷پوستشون کلفت نیست ?
ADAK
۱۹ فروردین ۱۳۹۷اما گردنشون کلفته
به دولت 50-60 درصد مالیات میدن ، اما در ازاش خدمات میگیرن !
Sajjad
۱۸ فروردین ۱۳۹۷تعرفه فقط تعرفه های ایران تو هر زمینه ای!
واردات ماشین هیبرید 10000000000000 درصد!
اینترنت 10000000002000 درصد!
و…
me84
۱۸ فروردین ۱۳۹۷.
من فکر میکنم ماها زیادی ساکت موندیم. بخاطر همین این حد ازظلم رو تجربه میکنیم
با هم متحد نیستیم. هر کی ساز خودشو میزنه. هرکی فقط بفکر خودشه و از همه بدتر اینه که به این شرایط عادت کردیم و بقول سینا پوستمون کلفت شده.
ظاهرا حالا حالاها هم قصد بیدار شدن از این خواب لعنتی رو نداریم.
پرسپولیس
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ما آمپول بی حسی مادام العمر زدیم ومیخندیم 25درصدچیه یعنی اینکه یکی آز انهابانیش زنبور بمیره ما با افعی وکفچه مارهم کمی احساس گزش میکنیم اینجورشدیم تعرفه جزیی اززندگیمان شده با 2000درصدهم طبیعی زندگی میکنیم نهایت میمیریم اونهاجنگ25درصد دارن البته شاید ماایرانی ها کمی خیلی بی احساس وبی تفاوت شدیم ….
Archi KHAN
۱۹ فروردین ۱۳۹۷چنان خسته ایم که حتی اگر درهای زندان را هم بگشایند
هیچکدام ما از جایمان تکان نخواهیم خورد …
ما در این سالهای اِسارت رنجی آن سان عظیم و عمیق بردیم
که زین پس ؛
نه تشنه ی آزادی ، که سخت محتاجِ تیرِ خلاصیم !
NAVID۰۰۹۸
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ببین این ترامپ لعنتی چطور داره دنیارو بهم میریزه.
بخدا دیوونست
نیاز به یه بازنگری عقلی داره
با آدمایی مثل ترامپ باید مثل خودشون برخورد کرد ، کاری که چین و دیگر کشورهای دیگه دارن علیه آمریکا انجام میدن در بلند مدت اثر مخربی روی بازار کار و اقتصادی آمریکا میزاره که رئیس جمهور بعدی آمریکا را تا مدتها سرگرم جمع کردم مسخره بازی این مُنگُل میکنه.
حسین دهمرد
۱۹ فروردین ۱۳۹۷منتظر حمله ی فنهای ترامپ باش.
آخه اینا از خود مردم آمریکا بیشتر حالیشونه
حمیدرضا
۱۹ فروردین ۱۳۹۷خط آخر عالی بود خودروهای چین در چین و آفریقای جنوبی ساخته میشن اونوقت ما هنو ز دنبال تولید ملی هستیم به جای اینکه از شرکت های معتبر بخواهیم بیان و در کشور ماسرمایه گذاری سودآور کنن