احتمال احیای قوی صنعت خودرو در ماه جاری میلادی بسیار کم است زیرا کارخانههای تولید خودرو بهصورت محدودی بازگشایی شدهاند.
اگرچه شیوع ویروس کرونا روی تمامی خودروسازان تأثیر گذاشته اما برخی از آنها آسیب بیشتری دیدهاند. این را LMC اتوموتیو گفته و اظهار داشته تولید جهانی خودرو با افت ۲۰ درصدی به حدود ۷۱ میلیون دستگاه خودرو خواهد رسید.
یکی از تحلیلگران این موسسه میگوید:
فرایند تعطیلی کارخانهها در اروپا بسیار بیشتر و عمیقتر از چین است.
تولید خودروی اروپا در ماه آوریل تا ۹۰ درصد افت کرده است.
خودروسازانی که در چین بودهاند آسیب کمتری دیدهاند چراکه مدتزمان قرنطینه در چین کمتر بوده و همچنین بخش اعظم قرنطینه مربوط به استان هوبی بوده است؛ اما شرکتهایی که سرمایهگذاری زیادی در آمریکای شمالی، اروپا و هند داشتهاند آسیبهای بیشتری را متحمل میشوند.
به خاطر تعطیلی کارخانهها، میزان بهرهبرداری از کارخانهها در سراسر جهان تا ۱۴ درصد افت خواهد کرد و از حدود ۶۰ به ۴۶ درصد خواهد رسید.
خودروسازان بزرگی همچون فیات-کرایسلر، رنو-نیسان و پژو-سیتروئن در آینده میتوانند آسیب بیشتری را تجربه کنند. شاید فیات-کرایسلر ۲۹ درصد از تولید سالانه خود را به خاطر سرمایهگذاری سنگین در ایتالیا و آمریکای شمالی از دست بدهد.
به همین منوال انتظار میرود رنو-نیسان نیز ۲۵ درصد از تولید سالانه خود را از دست بدهد و این آمار درباره پژو-سیتروئن نیز میتواند ۲۴ درصد باشد.
دیگر خودروسازانی که وضعیت خوبی نخواهند داشت فورد و هوندا هستند که شاید ۲۳ و ۲۲ درصد از ظرفیت تولید سالانه خود را از دست بدهند. البته بالاتر از همه اینها سوزوکی قرار میگیرد که طبق انتظارات ۳۳ درصد تولید سالانه خود را بر باد رفته خواهد دید.
اما کمپانیهایی که طبق انتظار بهتر از متوسط صنعت خودرو عمل خواهند کرد عبارتاند از سایک، جنرال موتورز، هیوندای، بامو، گروه فولکسواگن، دایملر و تویوتا.
Aran Milan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹این درصدها واسه ما تو هر زمینه ای که باشه خنده داره ما به صورت نجومی درصد تغییرات داریم!!!
احمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ما جزوه جهان حساب نمیشیم
با این وضعیت که داره پیش می یاد فکر کنم کلا جزوه آدمیزاد هم حساب نمی شیم
mercedes benz
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
فرغون سازی ایران که اصلا جزو هیچ صنعتی حساب نمیشه اون به کنار ولی شما واقعا دقت کن کشور های اروپایی اونقدری که ما ها و بعضی ها اونارو از دور بزرگ و قوی میبینیم شاید واقعا اینجوری نباشن
این کشور ها مدیریت بحرانشون و وضعیت اقتصادیشون توی اینجور مواقع مشخص میشه
یا علی مدد
Zonda R
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹این دو تا انحصار طلب ضرر ده رو سود هستن
مرسدس بنز عزیز
برای همین روابطمون با همه ی دنیا قطعه ک نبینیم
جهان مجازی پر از محتوای راست هست که میتونین در مورد هر جایی بخونید (نه اخبار کذب تلویزیون)
برای مثال در فرانسه شهر پاریس اگر قرار باشه جاده ای تعمیر بشه دوهفته قبل یه بنر میزنن و اطلاع رسانی میکنن (با توجه به نیاز به تعمیرات دارد با عرض پوزش) مسیر جایگزین معلوم میکنن و زمان تعمیر رو هم مینویسن
اقتصاد؟فک کنم اصلا این تو ایران معنی نداره پول بی ارزش ما گویاس
meysam
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹تا چند وقت دیگه باید از جلوی درصدهامون هم 2 تا صفر برداریم تا محاسبه اونها راحتتر بشه.
جواد خطر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹تو کشور ما تولید کننده ها و دلالا و واسطه گرا بیشترین سود رو از شرایط کرونا بردن از از پیازو لیموترشو سیرو زنجبیل گرفته تا ماسکو دستکشو مواد ضدعفونی کننده و دلارو سکه و خودرو هم که دیگه همه تون در جریانش هستین
Zonda R
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹جواد خطر عزیز
همه یکی هستن
خودروساز و دلال خودرو و…. یکی هستن خودروساز تولید میکنه به بازار نمیده و از طریق دلال میده به بازار اینجوری خودش از قیمتا سود میکنه و قیمتارم بالا میبره و بعد قیمت کارخونه رو به بهانه قیمت بازار بالا میبره به همین راحتی
امثر خودروهای میلیاردی عباس اباد برای بانک هاس خریدن که سرمایشون کم نشه
Farzad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ای کاش میگفتین هر خودرو ساز تقریبا چقدر ضرر کرده ، مثلا فورد در این سه ماه ۲ میلیارد دلار !
♤Angus_812♤
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹و حالا خودروسازانی که بیشترین سود را کرده اند
ایران خودرو و سایپا
دو اسطوره ایمنی و رفاه??
ز
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹چجوریه همه دنیا ضرر میده خودرو داخل ضرر نمیده واقعا باید برن به مدیران خدرو سازی های دنیا اموزش بدن مدیران داخلی بد بختا همش دارن ضرر میدن تو همین کرونا سایپا و ایرانخودرو پیش فروش کردن تازه بدون سود مشارکت خاک بر سر مدیران خودرو سازی اروپایی ژاپنی و امریکایی
مدیر ایران خودرو رو بزارن تو فولکس واگن تا سال 2050 پیش فروش میکنه تا اون سالم برکنار میشه و مدیر بعدی میزنه زیرش به همین راحتی به همین خوشمزگی
Mohammad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹چین کومونیست این ویروسو به جون دنیا انداخت دنیارو نابود کرده حالا کشورای اروپایی تازه حرف ترامپو میفهمن که به چین نمیشه اعتماد کرد اروپاییها اگه زود کاری نکنن همین خودروسازی هم که دارن از بین میره ولی آمریکا داره خوب شرکتاشو بیرون میکنه اپل قراره کم کم خط تولیدشو از چین ببره بیرون اینتل و اچ پی و ای ام دی و دل و خیلی دیگه از شرکتای آمریکایی قراره کم کم برن بیرون ژاپن هم دست به کار شده و وام به شرکتاش داده گفته از چین برید بیرون
نامجو
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹اروپایی ها بعضی وقتا انقدر احمق میشن که آدم تعجب میکنه چطور این همه پیشرفت کردن. دارن تمام زیرساخت های 5G رو میدن به هواوی براشون نصب کنه. شرکتی که نور چشمی حذب کمونیست چینه! البته چین میدونه که فقط در بخش ساخت تجهیزات مخابراتی هست که امریکا ابرشرکتی مثل گوگل و مایکروسافت نداره برای همین چین داره از این خلا استفاده میکنه. با این وجود جالبه که شرکت اریکسون سوئد و نوکیا فنلاند که در ساخت تجهیزات مخابراتی ید طولانی دارن اما هیچوقت توسط جماعت اروپا مورد لطف قرار نگرفتن و خیلی راحت اجازه میدن چین خبیث بازار این شرکت ها رو با تجهیزاتی که از خود غربی ها سرقت شده تصاحب کنه. جالبه که فقط امریکا گفته برای مقابله با هواوی باید اریکسون رو تقویت کرد ولی این اروپایی ها ظاهرا با پولی که چینی ها بهشون میدن بیشتر لذت میبرن.
Mohammadreza
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹یکی از خودروسازهایی که احتمالا خیلی راحت تر از بقیه از این بحران خواهد گذشت و و خودشو بازسازی کنه بی ام وست.
بی ام و قبل از این کرونا نقدینگی و سرمایه بسیار زیادی رو انباشتبه بود بطوری که زمزمه خرید جکوار لندروور توسط این خودروساز بگوش میرسید.