بنا به گفته آژانس حفاظت محیطزیست آمریکا (EPA)، خودروهای جدید در آمریکا قدرتمندتر و کممصرفتر از قبل میشوند.
این موسسه در دادههای مدل سال ۲۰۱۶ خود تأیید کرده که مصرف سوخت متوسط تمامی خودروهای شخصی برابر با ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بوده که اندکی کمتر از سال ۲۰۱۵ میباشد. همچنین قدرت متوسط پیشرانه خودروهای جدید به ۲۳۰ اسب بخار رسیده که ۱ واحد نسبت به سال قبل از آن افزایش را نشان میدهد. هر دو عدد یاد شده رکورد جدیدی در تاریخ هستند.
اما رکوردها همینجا خاتمه نمییابند زیرا میزان دیاکسید کربن تولیدی متوسط نیز در سال ۲۰۱۶ به ۳۵۹ گرم در هر ۱.۶ کیلومتر رسیده که ۲ گرم کمتر از سال ۲۰۱۵ میباشد.
دیگر داده جالب توجه منتشر شده این حقیقت است که حدود یکچهارم خودروهای مدل سال ۲۰۱۷ قبلاً توانستهاند به اهداف وضع شده برای مدل ۲۰۲۰ دست یابند. EPA تخمین زده که ۲۶ درصد خودروهای مدل سال ۲۰۱۷ توانستهاند به اهداف دیاکسید کربن تولیدی مدل سال ۲۰۲۰ دست یافته یا از آن بالاتر هم بروند.
از میان سیزده خودروساز بزرگ، EPA نتیجه گرفته که مزدا کمترین میزان آلایندگی دیاکسید کربن و کمترین میزان مصرف سوخت را داشته و پس از آن نیز کمپانیهای هیوندای، هوندا، سوبارو و نیسان با فاصله کمی در تعقیب مزدا هستند.
سخن پایانی اینکه از میان ۱۳ خودروساز بزرگ حاضر در آمریکا ۷ کمپانی کاهش دیاکسید کربن و بهبود میزان مصرف سوخت محصولات مدل سال ۲۰۱۶ خود را داشتهاند.
sina
۵ بهمن ۱۳۹۶این مزدا 6 جدید خعلی خوبه لعنتی
حضور هیوندای هم قاطی بقیه ژاپنی های پیشرو در بازار امریکا شایسته تحسینه
Raha
۵ بهمن ۱۳۹۶چرا مزدا با این زبان طراحی و با یک سری مزایایی که نسبت به رقباش داره اما فروش قابل توجهی در امریکا نداره؟؟!!
sina
۵ بهمن ۱۳۹۶من دو تا دلیل فک میکنم داشته باشه:
اول اینکه مدلهای مزدا محدود هستن. یعنی 8 تا مدل که البته نمی تونه دلیل اصلیش باشه چون هوندا هم با همین تعداد محصول 4 امین خودروساز بزرگ امریکاس.
دلیل دوم فک میکنم تمایل خودخواسته مزدا به کوچیک نگه داشتن بیزنسش در سالهای اخیر بود که جایی خوندم راجبش و مطمئن نیستم.
کلا مزدا تو یکی دو سال اخیر با معرفی و تغییر نسل کراس اوور هاش داره کم کم گشترش میده بازارش رو و این خبر خوبی هستش.
راستی این مزدا 6 گشتاورش 420 نیوتن متره!!!
سامان اذری
۵ بهمن ۱۳۹۶بجز اینهایی که سینا جان فرمودند
کم بودن نمایندگی ها و خدمات فروش و تبلیغاته
فرامرز
۶ بهمن ۱۳۹۶جواب دقیق سوال شما تو این ویدئو هست https://www.youtube.com/watch?v=XE2jKB3tIdc
و دلیل اصلی کم بودن نمایندگی فروش و خدمات و توزیع قطعات هست. که البته با همکاریهای جدید بین مزدا و تویوتا این مشکل تو سال های آینده حل میشه. مثل اینکه قراره برخی نمایندگی های تویوتا به مشتریان مزدا هم سرویس بدن و در عوض مزدا برای سایون و تویوتا پلتفرم و موتور فراهم میکنه همونطوری که مزدا ۲ رو تو بازار آمریکا به نام سایون iA فروختن
NAVID۰۰۹۸
۵ بهمن ۱۳۹۶آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس (( به جزء ایران ))دنیای عشق ماشینهاست.
Raha
۵ بهمن ۱۳۹۶هیوندای رو نگاه کنید!!!!
سرعت پیشرفتش در اکثر زمینه ها واقعا ستودنیه
M.us
۵ بهمن ۱۳۹۶وقتی رقابت باشه پیشرفت هم حاصل میشه از طرفی امریکا بازار ازاد داره و تنوع محصول موج میزنه و محدودیتی نیست و هر کمپانی برای افزایش فروش سعی میکنه از همه لحاظ محصول بهتری بیرون بده و رضایت مشتری رو کسب کنه
Saeed Boroomand
۶ بهمن ۱۳۹۶بازار آزادم یه ده سال دیگه میاد توی ایران، تحفه ای نیست که نگرانش باشید، خوبه ها اگه که آدم ها حذف نمیشدن، و دستاوردهاشون دور ریخته نمیشد و همکاری هم ارزشمند شمرده میشد… فیلیپین هم بازار آزاده، هاییتی هم بازار آزاده به تنهایی اگه بیاد میشه همینی که الان اتفاق افتاده توی یه رنگ دیگه، یه زمانی یه کار دولتی بود، الان توی شرکت ها از سگ صبح تا سب کار میکشن از مردم …
شاهین
۵ بهمن ۱۳۹۶آفرین به مزدا…واقعا مزدا داره چراغ خاموش و بی سر و صدا میره قاطی لوکس ساز ها…این شکل و طراحی و تکنولوژی ساختی که مزدا داره به قطع یقین میشه گفت از تمام خودرو های اقتصادی بالاتره و اگه بخوام جایگاهشو رده بندی کنم شاید بعد از لوکس های آلمانی و درست پشت سر لکسوس و بالاتر از بقیه برند های ژاپنی و کره ای و فرانسوی قرار داره
Saeed Boroomand
۶ بهمن ۱۳۹۶عملا از سال ۲۰۱۵ هیچ بهبودی توی مصرف سوخت ماشین های درون سوز رخ نداده.