متفرقه

دانمارک به دنبال توقف فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا

دانمارک از اتحادیه اروپا درخواست توقف فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را کرده است. این پیشنهاد با حمایت ۱۰ کشور دیگر عضو این اتحادیه برخوردار بوده و هم‌اکنون در مرحله مطالعاتی قرار دارد.


پیشنهاد یاد شده که در زمان جلسه‌ی وزرای محیط‌زیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه شده شامل صدور مجوز توقف فروش این خودروها توسط کشورهای عضو تا سال ۲۰۳۰ به عنوان اقدامی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی می‌باشد.

کمیسیون اروپایی می‌خواهد قاره‌ی اروپا اولین قاره‌ای باشد که تا سال ۲۰۵۰ به قاره‌ای با آب‌وهوای خنثی تبدیل می‌شود اما دانمارک می‌گوید به منظور رسیدن به این هدف بخش حمل‌ونقل باید میزان آلایندگی خود را کاهش دهد.

هدف اتحادیه اروپا کاهش ۴۰ درصدی آلایندگی کربن تا سال ۲۰۳۰ بوده و کمیسیون اروپایی نیز در حال برنامه‌ریزی برای رساندن کربن به صفر تا سال ۲۰۵۰ می‌باشد و با این کار می‌خواهد جلوی گرم شدن زمین را بگیرد. وزیر آب‌وهوا و انرژی دانمارک پس از برگزاری جلسه در اتحادیه اروپا گفته است:

ما باید بدانیم که برای انجام این کار وقت زیادی نداشته و باید کمی عجله کنیم.


در اکتبر سال ۲۰۱۸ بود که دانمارک اعلام کرد فروش تمامی خودروهای درون‌سوز را تا سال ۲۰۳۰ متوقف خواهد کرد اما بعدها این برنامه به خاطر عدم همخوانی با قوانین اتحادیه اروپا نقض شد.


برنامه‌ی وزیر انرژی دانمارک حالا شامل صدور مجوز به کشورهای عضو اتحادیه به منظور توقف فروش خودروهای دیزلی و بنزینی بوده و او می‌گوید با انجام این کار امیدوار است که فشار روی کمیسیون اروپایی برای توقف کامل فروش خودروهای درون‌سوز در این منطقه افزایش یابد.


این وزیر دانمارکی اظهار داشته است:

برنامه‌ی اصلی ما توقف فروش این دسته از خودروها در اروپاست. البته کشورهایی همچون لیتوانی، لتونی، اسلوونی، بلغارستان و دیگر کشورها می‌گویند کارهای بیشتری برای توقف به اصطلاح نشتی کربن ناشی از فروش خودروهای کارکرده‌ی اروپای غربی به اروپای شرقی باید صورت بگیرد.

وزیر آب‌وهوا انرژی این کشور اروپایی گفته که جهت‌دهی اتحادیه اروپا به خودروسازان امر مهمی بوده و دانمارک به همراه ۱۰ کشور از استراتژی خود برای توقف فروش خودروهای دیزلی و بنزینی به منظور وارد کردن فشار بیشتر به این اتحادیه حمایت خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Behrouz. anzali

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    امیدوارم موفق باشن . بدور از تعصب درباره درونسوز ها این کار باعث نجات کره زمین میشه .

    1. Amir.ferrari

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      کم کصافت کاری میکنن فقط همین درون سوز منقرض بشه همه مشکلاتشون حل میشه، کسایی که به انداره نابود کردن هزارتا سیاره به ابعاد زمین سلاح اتمی در اختیار دارن خنده داره فکر کنی به فکر بشریت باشن و دردشون بقای نسل بشر باشه…

      1. Ferrari

        ۱۶ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        توجیهت خیلی تخیلیه چه ربطی داره؟؟ متوجه نیستی چه بلایی داره سر این کره میاد؟؟ صدای مردم خیلی از کشورهای اروپایی بخاطر محیط زیست دراومده همین دیروز تو انگلیس مردم ریختن تو خیابون و بخاطر وضعیت محیط زیست چندخیابون رو بستن و گفتن تا زمانی که دولت اقدام درستی برای حفظ محیط زیست نکنه به کارشون ادامه میدن اونوقت شما اینجا از موتور های بنزینی و دیزلی حمایت میکنی واقعا خجالت اوره چندبار دیگه باید خبر تقلب خودروسازها و الایندگی بیش از اندازه ماشینها بیرون بیاد تا متوجه بشین این موتورها دیگه اینده ای ندارن دیگه الایندگی ها از این کمتر نمیشه

        1. بهنام

          ۱۶ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (8 ديدگاه)

          اتفاقا حرف شما تخیلیه ، اروپا به دلیل نداشتن منابع فسیلی داره صنعت رو به طرفی می بره که سوخت فسیلی کمتری تولید بشه ، خیلی ساده انگارانس که شما فکر کنید وسایل الکتریکی از درونسوزها کم آلاینده ترن ، اینا دقیقا برقشون از نیروگاه ها میاد . نیروگاه‌هایی که گاز نفت زغال سنگ ، اورانیوم یا مواد نیمه هادی و از این دست مصرف می کنند تا برق به ما بدن
          و مطمئنم اگه آلایندگی اینا بیشتر نباشه کمتر از درونسوزها نیست
          فقط شما نمی بینید و ده بیست سی کیلومتر اون طرف تره
          مافیای سوخت فسیلی هم اجازه نمیده همچین چیزی رخ بده

        2. Ferrari

          ۱۶ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          اولا اروپا غول های نفتی معروفی داره پس همچین به نفع خودشون هم نیست لطفا از این توهم اروپاییها میخوان فلان کارو کنن تا به ما ضربه بزنن دست بردارین دوما کشورهای دانمارک و نروژ بیش از ۹۵ درصد برق مورد نیاز رو از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین میکنن بقیه رو از طریق گاز که الایندگی بسیار کمی نسبت به زغال سنگ و نفت داره کشور نروژ منابع نفتی سرشاری داره ولی تونسته از طریق روشهای پاک برق مورد نیازش رو تولید کنه حالا چرا کشورهایی مثل چین امریکا المان و… هنوز از زغال سنگ استفاده میکنن؟ جوابش وجود همون مافیاهای سوختی هستش که گفتی.نروژ بخاطر نزدیکی به قطب شمال بیشتر روزهای سال ابریه حتی از انرژی خورشیدی هم نمیتونن به اندازه کافی بهره ببرن اما از روشهای پاک برق تولید میکنن درحالی که امریکا و چین باداشتن بیابان های وسیع همچنان از زغال سنگ استفاده میکنن بازم وضع امریکا بهتر از چین هستش چین نزدیک به ۷۰ درصد برق رو از زغال سنگ تامین میکنه.
          همه اینارو گفتم که به این نتیجه برسم اگه بشر بخواد به راحتی میتونه تولید الایندگی در بخش خودرو و تولید انرژی رو تا ۷۰ درصد کاهش بده
          حالا سوال من از شماها اینه با لج بازی و حمایت از تولید اتومبیل های دیزلی و بنزینی و در کل استفاده بیشتر از سوخت های فسیلی به چی میخواین برسین؟؟ فکر میکنید بحران آب و هوایی شوخیه؟؟

  2. meysam

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    نکته ای که کمتر سیاستمداری( شایدم هیچ سیاستمداری) بهش توجهی نمیکنه اینه که کل صنعت حمل و نقل دنیا شامل تمام خودروهای سبک و سنگین و قطارها و هواپیماها و کشتیها تنها کمتر 20 درصد در گرمایش جهانی نقش دارن. صنعت غذا خودش بتنهایی بیش از 50 درصد عامل گرمایش جهانیه و درصد بالایی از این 50درصد مربوط به رژیم غذایی و عادتهای تغذیه ای نادرستیه که در دنیا بین مردم وجود داره. مثلا گوش قرمز و در راس اون گوشت گاو بتنهایی بیش از 30درصد عامل گرمایش جهانیه. حقیقتا منبعش رو فراموش کردم اما یه سرچ بکنید میتونید بیشتر پی ببرید به این موضوع. من نقش توسعه تکنولوژیهای پاک رو منکر نمیشم و خودم به موضوع سوختهای پاک خیلی علاقه دارم اما باگهای خیلی بزرگتری هست که در موردش کار خاصی انجام نمیشه.
    یه سرچ کنید در مورد نقش صنایع غذایی در گرمایش جهانی و بخصوص صنعت دامپروری کلی اطلاعات گیرتون میاد

    1. Ferrari

      ۱۶ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      بخش صنعت سهم ۳۸ درصدی در تولید الایندگی داره که درسال ۱۹ میلیارد تن الایندگی تولید میکنه و از این مقدار ۵٫۲ میلیارد تن سهم بخش کشاورزی هستش و حمل و نقل ۱۴ درصد الایندگی معادل ۷٫۵ میلیارد تن داره کشورها برای کاهش الایندگی باید روی صنعت و حمل و نقل تمرکز کنن این دو بخش روی هم بیش از ۵۰ درصد الایندگی ها رو تشکیل میدن و سریع هم جواب میده

  3. محمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    “هدف اتحادیه اروپا کاهش 40 درصدی آلایندگی کربن تا سال 2030 است”
    .
    .
    تا ۲۰۳۰ یعنی ۱۰ سال دیگه هم احتمالا در کشور ما با این تولیدات خودرویی،
    در کلانشهرها،
    هر ۳۶۵ روز سال، هوا آلوده برای تمام سنین خواهد بود

  4. darioush mohebi

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    افرین. خوب کاری میکنن. کسایی که پراید دارن بیان مخالفت کنن.
    طرف بنز زیرپاشه موافق ممنوع شدن خودروهای درونسوزه.
    یه سری دروغی که نمیدونم از کجا خوندن رو میان بازنشر میکنن.
    بیشترین تولید کربن تو حوزه انرژیه. کل اروپا با نصف جمعیت جمعیت چین به اندازه یک دهم چین کربن تولید میکنه. یعنی پنج برابر کمتر از یه چینی.

    بیشترین حوزه مصرف انرژی تو اروپا برا گرم کردن خونه هست. بیشتر گرمکنها برقی هستن.
    بیشترین برق اروپا از طریق سوزوندن محصولات پتروشیمی تولید میشه. بعد زغال سنگ و بعدم گاز. بعد انرژی هسته ایی.
    اروپا تنها تو یه حوزه دنبال سوختهای تجدید پذیر نیست. دارن وابستگی به نفت زغال سنگ و حتی گاز رو هرسال کمتر میکنن و هرسال بیشتر تو حوزه های تجدید پذیر و پاک سرمایه گذاری میکنن. الانم نوبت خودروهاست.
    بترقه چشمای حسود ایشالله. طرف تو دود و الودگی تنهران با یه پراید فکستنی داره ول میخوره. بعد اومده به اروپا گیر میده چرا سوخت بنزینی و دیزلی رو میخواد ممنوع کنه.
    جدای از این چقدر بهشون برخورده اروپا دیگه نمیخوان ماشین درونسوز داشته باشن. اصلا به تو چه. تو بمون با تهران الودت
    خودم یه کوی ۱۲۵ سی سی قدیمی دارم هرچی میخوام پول جمع کنم یه ماشین بخرم نمیشه. محل کارم تو جاده کرجه خودم ساکن هشتگردم. با موتورمیرم تا مترو و موتور رو میزارم دم یه مغازه اشنا. عصر برمیگردم. ماهی ده دفعه به خاطر مترو دیر میرسم و هر بار کلی معذرت خواهی میکنم.
    ما تو همین متروی فکستنی موندیم حالا اومدیم برا اروپا نسخه میپیچونیم.
    اومده میگه چون تو غذا بیشترین کربن رو ازاد میکنن پس نباید درون سوزها رو ممنوع کنن. اروپا داره از اینور کم میکنه تا برایند کلیش کم بشه.

    چندساله دارن همه چیشونو تغییر میدن. تا حالا کارخونه های اروپایی رو دیدین یه لوله بلند دارن؟ اون لوله ی بلند فیلتره. کل ذرات کربنی رو با روش مثبت منفی بار اتم ها فیلتر میکنن. تو ایران یه کارخونه بهم نشون بده چنین فیلتری نصب کرده باشه. اونجا این فیلتر نصبش اجباریه. هر چند وقت یکبارم بازرس میاد بازرسی میکنه. اگه سوراخ باشه استاندارد نباشه فیلترش تعویض نشده باشه و یا الودگی بفرسته هوا کارخونه رو جریمه میکنه.
    یه چیز دیگه اینه شما یه بنز تو ایران تولید کنی صدبرابر بیشتر کربن میفرستی هوا.
    تو تولید همین پراید صدبرابر بیشتر از یه بنز المانی کربن ازاد میکنیم. اینجا اندازه گیری نمیشه. اینجا هیچ استانداردی نداریم که بگیم چقدر کربن تولید میشه. اینجا ما اصلا استاندارد نداریم که با اروپا مقایسه بشیم. اینجا نهایتا میگن هوای یه شهر اینقدر الودس.

  5. مهدی اکرمی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (88 ديدگاه)

    متاسفانه باید برخلاف میل باطنیمون باید حق رو به دانمارک بدیم، خدا کنه تو ایران هم دست به کار بشن و حداقل حمل و نقل عمومی رو الکتریکی کنن، مثل اتوبوس ها و تاکسی ها و قطار ها

  6. مهدی اکرمی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (88 ديدگاه)

    متاسفانه بر خلاف میل باطنیمون باید حق رو به دانمارک بدیم، خدا کنه تو ایران هم زودتر دست به کار بشن و حداقل حمل و نقل عمومی رو الکتریکی کنن، مثل اتوبوس ها و تاکسی ها و قطار ها

  7. امیر

    ۱۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (834 ديدگاه)

    اساتید همدیگر نزنید خودرو الکتریکی هم به دلیل ایجاد میدان الکتریکی ضرر خاص خودشو داره خودروهای هیدروژنی نمی‌دونم احتمالا بهترین گزینه باشن

  8. مهردادكمال

    ۱۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    با همین فرمون جلو بریم کسی نفتمونو نمیخره دیگه بایستی کمک های انساندوستانه از کشورای افریقایی و افغانستان به سمت ایران عزیز گسیل شه?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا