گزارشی جدید از «بلومبرگ» نشان میدهد که قانونگذاران چینی در زمینه صنعت خودرو میخواهند با همکاری پلیس قوانینی را در ارتباط با تست خودروهای بدونراننده به اجرا درآورند. به این منظور، پیشنویس اولیه یک قانون تهیه شده است. شه وِیژن (She Weizhen)، وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین از تلاشها برای ارائه مقرارت وسایل نقلیه خودران خبر داده، ولی در عین حال، هیچگونه بازه زمانی برای نسخه نهایی آن مشخص نشده است.
تمرکز چین نسبت به خودرانها، بخشی از برنامه گستردهتری است که خودروسازان را برای ارتقای تکنولوژیهایشان در کارخانههای جدید و افزایش شغلهای مرتبط تشویق میکند.
«بلومبرگ» البته به یک محدودیت قانونی در تست در بزرگراهها نیز اشاره میکند که میتواند منجر به تأخیر در ارائه وسایل نقلیه خودران در چین شود؛ چرا که این قانون اجازه آزمایش شرایط ترافیک و عادتهای رانندگی واقعی را به خودروسازان نمیدهد.
این در حالی است که اخیراً توسعه خودرانها پس از اینکه NHTSA تحقیقات در مورد یک تصادف منجر به مرگ در تسلا مدل S در هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت آغاز کرد، با شک و تردیدهایی همراه بوده است. در چین، یک خودروی بدونراننده ساخت «چانگکینگ چانگان اتومبیل» با استفاده از دوربینها و رادارهای خود یک سفر ۱۲۰۰ مایلی (۱۹۳۰ کیلومتری) را در ماه آوریل کامل کرده است. همچنین اخیراً «بایدو» و کمپانی مادر ولوو، «ژِجیانگ جیلی هولدینگ گروپ» سرعت بیشتر در پیشنویس چارچوب قانونی تکنولوژی رانندگی خودکار را از مقامات دولت چین خواستار شدهاند.
همه ی دنیا در حال پیشرفتن نه فقط تو خودرو تو همه چیز فقط ما هستیم که روز به روز پس رفت میکنیم دغدغه ی مسئولامون شده تعیین قیمت پراید و دعواهای جناحی ما که از هیچ کدوم خیر ندیدیم
به نظرم خیلی کار داره تا بتونه جا بیوفته بعداین محصولات صد در صد نیاز به یک راننده هوشیار دارن تا جاهایی که خط کشی نیست یا مشکل دیگه ای در جاده هست حواسش باشه و بتونه کنترل ماشینو در دست بگیره
مجید.بهترین یا هیچ.
۳ مرداد ۱۳۹۵کاش چینی ها دیگه از مردم ایران برای تست ماشین های خودروانشون استفاده نکنن.
یو اس اس اینترپرایز
۳ مرداد ۱۳۹۵ایران چرا میره خودرو از چین میاره؟؟؟؟؟؟؟مگه مجبورش کردن
من حرف شما رد نمیکنم ولی خودمون تقصیر داریم
امير علي
۳ مرداد ۱۳۹۵همه ی دنیا در حال پیشرفتن نه فقط تو خودرو تو همه چیز فقط ما هستیم که روز به روز پس رفت میکنیم دغدغه ی مسئولامون شده تعیین قیمت پراید و دعواهای جناحی ما که از هیچ کدوم خیر ندیدیم
احمد باقری
۳ مرداد ۱۳۹۵خوبه حداقل در فکر هستند.
حمیدرضا
۳ مرداد ۱۳۹۵به نظرم خیلی کار داره تا بتونه جا بیوفته بعداین محصولات صد در صد نیاز به یک راننده هوشیار دارن تا جاهایی که خط کشی نیست یا مشکل دیگه ای در جاده هست حواسش باشه و بتونه کنترل ماشینو در دست بگیره
نوید جهرمی
۹ مرداد ۱۳۹۵به نظرتون وقتی ماشینای خودران فراگیر بشن مسأله برندینگ ماشین ها کم رنگ نمیشه؟