امروزه با توجه به تکامل تکنولوژی خودروهای الکتریکی، سهم این خودروها در بازار فروش به شدت در حال افزایش است. از سویی مشوقهای دولتی برای استفاده از این خودروها برای کاهش هزینههای مصرف سوخت و آلایندگی هوا نیز باعث گرایش بیشتر خریداران و تأمل آنان در خرید خودروهای درون سوز شده است.
نروژ یکی از پیشتازان این عرصه است. در حال حاضر ۱۵ درصد از کل بازار خودروی این کشور را خودروهای الکتریکی تشکیل میدهند. این سهمی بزرگ برای خودروهای نسبتاً گران الکتریکی محسوب میگردد. نیسان لیف در صدر خودروهای فروش رفته الکتریکی این کشور و در رتبه سوم پرفروشترین خودروها قرار دارد.۲۱ کمتر از یک دقیقه
علی
۱ آبان ۱۳۹۳به نظر من خوبه ولی نمیدون چرا تو ایران خودرو الکتریکی نیست فقط یه هیبریدی لکسس است که اونم ۲۰۰_۲۵۰قیمت داره و دیگر هیچ.
الان به نظر من با این که واردات خودرو های بالای ۲۵۰۰سی سی رو قطع کردن باید حداقل خود دولت این خودرو ها رو وارد کنه که هم از الودگی هوا کم بشه هم باعث بشه هزینه های دیگر و… بیاد پایین ولی چه کنیم که از انجایی که خودرو های هیبریدی تعرفه بهشون نمیوره این کهر رو نمیکنند چون انها دنبال پول در اوردن هستند نه خدمات و ایجاد رفاه.
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳بایدم بخرن چی از تسلا خوشگلتر
ME 84
۱ آبان ۱۳۹۳خیلی مقاله جالبی بود،اما بعد از دیدن عکس تاکسی تسلا فکر کردم میخواد بیشتر به موضوع بپردازه ولی یدفعه مطالب تموم شد. حالمو گرفتی دوست عزیزی که زحمت تهیه این مطلبو کشیدی و اسمت هم نمیدونم چیه. ولی بهرحال ممنون.
sorena
۱ آبان ۱۳۹۳کاملا درسته،اگه سلامتی مردم واقعا برای دولت اهمیت داشت خودروهای ارزان قیمت هایبریدی مثل سوناتا یا النترا یا کیا سول رو با حذف گمرکی در لیست خودرو های مجاز برای ورود به ایران قرار میداد،ولی اونچه برای دولت مهمه درامد کلانی هست که از خودروسازی مضمحل این مملکت به دست میاره
saeed.shariati
۱ آبان ۱۳۹۳اینکه ماشینای الکتریکی داره زیاد میشه جز یه احساس خطر برای مقامات بالا نیس
اونا میگن در گشوری که بزرگترین مجموعه نفت گاز دنیا وجود داره جای خودروی برقی نیس
اون کشورا که نفت ندارن میخوان از زیر پولش در برن میرن تو فاز برق پس اگه تو ایران که مهد نفت وگازه خودروی برقی بیاد از دیدگاه مقامات بالا یعنی قبول شکست ایران در جهان ولی واقعا وقتی دنیا سوخت بنزین یزاره کنار ضربه جبران ناپزیری به اقتصاد ایران میخوره
نمیدونم تاکی باید تک محصول باشیم و به نفت نیاز مند انرزی هسته ای هم که میخوایم داشته باشیم بقیه کشور ها زورشون میاد والا نمیدونم عاقبت ایران چی میشه ولی به این امیدوارم که سرعت رشد علمی ایران۱۲برابر متوسط جهانی یه همین دلمو روشن کرده ولی خداییش ما ایرانی ها اگه بخوایم تلاش کنیم و دقیقه نودی نباشیم به همه جا میرسیم
ایشالا
ali asadi
۱ آبان ۱۳۹۳گل گفتی علی
محمدرضا
۱ آبان ۱۳۹۳واردات اینگونه خودروها نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب هست.
البته نیاز و کشش بازار هم تعیین کنندست.
خاوری
۱ آبان ۱۳۹۳خوشحالم که خودروهای سبز اینقد رشد فروش داشتن و امیدوارم آقای رییس جمهور و تیمشون که بهره ای از عقلانیت بردن در فکر تغییر وضعیت حمل و نقل در ایران باشن و با نقاب تولید ملی از تکنولوژی های سبز چشم پوشی نکنن
e36
۱ آبان ۱۳۹۳اصلا این برقیارو خودرو نمیدونم ، یه وسیله متحرکه ولی خودرو نیست !
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳ولی خداییش لیف خیلی ضایع هست مثل کوب
احسان 1
۱ آبان ۱۳۹۳یک کارشناس صنعت خودرو:
استفاده از خودروهای برقی در ایران توجیه اقتصادی ندارد
پرشین خودرو نوشته بود اسم کارشناسم همین بود یک کارشناس
نوشته واسه اینکه ایران وسیعه زیر ساخت خوبی واسه خودروهای برقی نداریم
یعنی روش نشده بگه نمیتونیم زیر ساختاشو اماده کنیم
راستی یه سوال این خودرو های برقی رو تو خونه باید شارژ کرد یا اینا هم مثل پمپ بنزین باید جایگاه بسازن براش که اگه بخوان جایگاه بسازن که میشه مثل پمپای گاز هنوز که هنوزه بعد 10 سال پمپهای گاز (حداقل شهر مشهد )باید نیم ساعت ملت الاف شن از بس که به قول همون کارشناس زیر ساختها مناسب بوده
parseh net30
۱ آبان ۱۳۹۳وای خدای من نگا تاکسیا ایناااااااااااااااااا
پوری پوریا!
۱ آبان ۱۳۹۳ماشینای الکتریکی عالی هستن.اونا به فکر هوا و محیط زیستشون هستن. امیدوارم این ماشینا تو آسیا هم توسعه پیدا کنه. البته برای اینکه همه به سمت این ماشینا برن باید فیمت متوسطی براسون قرار بدن تا همه بتونن بخرن. مثلا وقتی یه ماشین هیبریدی یا الیکتریکی قیمتش میشه خداد تومن معلومه کسی طرف این ماشینا نمیره. اگه همین برند تسلا بیاد تو ایران خدا میدونه قیمتش چه قدر میشه! معلومه که تو اروپا به این نتیجه رسیدن!
مصطفی
۱ آبان ۱۳۹۳تو ماشینای برقی فقط تسلا!
مصطفی ...
۱ آبان ۱۳۹۳یکی دو ماه پیش یادم نیست همینجا بود یا جای دیگه خوندم که ماشینای هیبریدی بدون تعرفه باید وارد بشن حالا یکی دو نمونه که اومده مثلا همین لکسوس ct200h الان حدود 200میلیونه !!! قیمت جهانیشو نمیدونم اما جایی قیمتشو دیدم گذر موقتش و پلاک ملیش زیاد فرقی باهم نداشت…
کاش هیبریدی های ارزون تر هم وارد شن که عموم مردم قدرت خریدشو داشته باشن !
یه پسر
۱ آبان ۱۳۹۳آینده جهان مال تسلا موتوره
واقعا در زمینه خودرو های برقی انقلاب محسوب میشه
بر خلاف کارخونه های دیگه که تا یه پیشرانه برقی می دن بیرون حتما باید ماشین یه طراحی تخیلی داشته باشه
هادی
۱ آبان ۱۳۹۳گل گفتی ایرانخودرو …هم بره به سمته برقی راحت تسلا رو پشته سر میزاره دانشجوی ایران تو زمینه خودرو برقی تو دنیا اول و شناخته شدن
ولی حیف که مدیریت …داره
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳مردم میخوان هزینه هارو کم کنن
4MATIC
۱ آبان ۱۳۹۳من که با الکتریکی حال نمی کنم البته به غیر تسلا اس وبنز کلاسb
DRAGONBORN
۱ آبان ۱۳۹۳ازخودرو برقی زیاد خوشم نمیاد
REZA . JUST HYUNDAI
۳ آبان ۱۳۹۳به غیر از تسلا از هیچ ماشینه برقی خوشم نمیاد
در کل هیچ چیز ماشین بنزینی نمی شه