از جمله کارهایی که کانال یوتیوبی Warped Perception انجام میدهد بدترین شکنجههای قابلتحمل توسط یک مرسدس بنز E کلاس است. پس از عبور این سدان آلمانی از برخی از بدترین دستاندازها در شیکاگو، این بار شاهد روبرو شدن سیستم تعلیق این خودرو با سرعتگیرهای مختلف خواهیم بود. بهمنظور فهم بهتر، دوربینهای کار گذاشته شده بصورت حرکت آهسته اقدام به فیلمبرداری کردهاند.
پس از ذکر برخی جزئیات که به نظر میرسد برای خودرویی فاقد درب یا بدنه خیلی فایده ندارد، شکنجههای مرسدس شروع میشود. اولین چالش انجام شده سرعتگیری از جنس آسفالت است. در شهرهای کشورمان به کرات با این نوع سرعتگیرها روبرو شدهایم اما Warped Perception برخی نقاط ضعف این طراحی را نشان میدهد. اگر فردی در بالای سرعتگیر ترمز کند و البته سرعت خوبی داشته باشد بخش جلوی خودرو میتواند با شدت تحتفشار قرار گیرد؛ اما افزایش سرعت در بالای سرعتگیر هم باعث میشود سیستم تعلیق بصورت شناور از روی آن عبور کند و در واقع میزان تکانهای سیستم تعلیق کاهش یابد.
ما انتقاداتی درباره تست بعدی داریم. معمولاً Warped Perception تستهای خود را در مکانهای خلوت یا حداقل در محلهایی که ترافیک کمی وجود دارد انجام میدهد اما این بار شاهد انجام تست در پارکینگی شلوغ هستیم. مشکلی باوجود کمی هیجان در ویدئو نداریم اما نباید ایمنی افراد دیگر را به خطر انداخت. بررسی سرعتگیرهای کوچک در پارکینگهای بزرگ هم خستهکنندهترین بخش تستها به نظر میرسد.
بی نام
۱۷ آذر ۱۳۹۸متاسفانه تو شهر ما فقط سرعت گیر اسفالتی ببلند و باریک وجود داره و وقتی می خوای از روش بگذری اگر سرعتت بیشتر از 5 تا باشه برخورد روده ها رو به قلبت حس میکنی
محمد
۱۸ آذر ۱۳۹۸دوستان پدال اون ویدیو قبلی در مورد چاله چوله های سطح شهر رو هم دارید که بگذارید؟؟؟
.
ضمن اینکه توی برخورد با هر ناهمواری هرچقدر که کمکها موفق به دفع تکانه ناگهانی خودرو بشن، مشکل کمتری پیش میاد
بطور خاص یعنی هرچقدر که خود ماشین در گذر از سرعتگیر یا ناهمواری، بالا و پایین بشه، نشانه تلاش کمکها برای دفع ضربه هست
اما مثل همین ویدیو هرجا بخاطر سرعت بالا یا ترمزهای ناگهانی، کمکها موفق به مهار ناهمواری نشن، شربه به خودرو منتقل میشه
.
خود ویدیو مه پیشنهاد میده توی سرعتگیرهای آسفالتی مخصوصا، ترمز نگرفتن رو به ترمز لحظه آخری ترجیح بدید
.
اما در هر ۲ صورت حداقل رینگ و لاستیک شما بخاطر ضربه ناگهانی دچارمشکل میشن که بستگی به کیفیترینگ و لاستیک میتونه به دردسر بیاندازتتون
چیزی که توی ویدیو هم مشخصه خصوصا در مورد سرعتگیرهای پلاستیکی که لاستیک خودرو در لحظه برخورد در سرعت بالا تا روی رینگ جمع میشه و به رینگ هم ضربه محکمی میزنه
یعنی علاوه بر اینکه خود بنز با وجود رانندگی پرفشار از پسش براومد، رینگهای مرسدس هم از دسش براومدن
یه سری رینگهای داخلی رو دیدم از دور پیچهای وسط رینگ، کل رینگ بُریده و جدا شده بخاطر همین فشارهای ناگهانی…
دیگه کیفیت کلی خودروهای ما که جای خود
اما رینگهای باکیفیتی هم نداریم
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۳۹۸سرعتگیرهای آسفالتی در شهرها و روستاهای ما وحشتناکه .
تجربه های زیادی دارم که داری با سرعت ۱۲۰ تا میری و یکدفعه انگار ماشین میخواد منفجر بشه که رفتی روی سرعتگیر آسفالتی ، هیچکسی هم جوابگو نیست اگر چپ یا منحرف شدی .
سرعتگیرهای آسفالتی بعد از گرون شدن پلاستیک در ایران در این دو سال رواج پیدا کرده اند ، چون دزدیده نمیشوند و راحتر پدر صاحب ماشین را در میاورند .
فکر کنید در روز به خاطر ساطع شدن نور خورشید و نداشتن علامتی خاص مشخص نیستند و در شب هم بدتر .
بدترین سرعتگیرها و بیشترین سرعتگیرها هم معابر شعر تهران دارند ، بخصوص جاده قدیم تهران کرج از بسکه به جای برآمدگی ، فرورفتگی و چاله چوله داره .
Amin
۱۷ آذر ۱۳۹۸سرعت گیرهای شهر ما جوری که اگه هواست نباشه و از روی اون با سرعت بالا رد بشی احتمال چپ شدن ماشینت هشتاد درصده
net
۱۷ آذر ۱۳۹۸سرعت گیرهای اسفالتی بزرگ خیلی بد هست و تابلو و علامتی هم نداره که راننده متوجه بشه سرعت کم کنه مخصوصا در شب و زمانی که نزدیک میشی دیگه کار از کار گذشته و ترمز فایده ای نداره و با سرعت زیاد باید از روش رد بشی و ماشین پرواز میکنه با سرعت زیاد
مهدی
۱۷ آذر ۱۳۹۸سرعت گیر های معروف به ساندویج تو ایران بی داد میکنه و کاملا غیر استاندارد هستش و انگار با ماله جلوی سرعتگیر شبیه پله دراورد ادم پیاده از روش نمیتونه رد بشه مخصوصا که جلوی اون رنگ هم زده باشن که در زمان بارندگی بدترین کار ترمز زدنه و باید فقط بهش برخورد کنه فحش بدی ک بری جلوبندی سازی
Khosrow
۱۷ آذر ۱۳۹۸یکی از شاهکارهای تاریخ مرسدس ..
Alireza
۱۷ آذر ۱۳۹۸والا تستایی که اینا انجام دادن ماها هرروز داریم تو عادی ترین و سالم ترین کوچه ها و خیابونا تجربه میکنیم
Masood
۱۸ آذر ۱۳۹۸سرعت گیرهای غیر استاندارد به نوعی توهین به شعور مردم است .بخاطر بی ملاحظگی عده اندکی ازراننگان همه باید تحمل کنند.
مهدی
۱۸ آذر ۱۳۹۸اقا یکی منفی بوده فکر کنم پیمانکار دست انداز شهرداری بوده
Mclaren 720s
۱۸ آذر ۱۳۹۸تو کشور ما که نیاز به سرعت گیر نیست ماشالا کل جاده ها خیابونا پر چاله چوله و شما دو متر جاده سالم نمیبینی…
بهتره بگیم کلا سرعت گیریه که یکم هم جاده و خیابون توش تعریف شده!
والا پیاده هم میری به جای اینکه روبروتو ببینی باید چند ثانیه یبار جلو پاتو ببینی یوقت پات قلم نشه توی این چاله چوله ها عابر پیاده
کسی هم دلش نمیسوزه واسه من و شما
من
۲۵ آذر ۱۴۰۱جاده بین شهری یه جا دو طرف روستاست هیچ سرعت گیری نداره و یه جا یه راهی به این جاده وصل میشه یه سرعت گیری بدون علایم که با سرعت 110کیلومتر باید از روش ردشی . بین ملایر به بروجرد به یک چنین سرعت گیری مزخرفی با سرعت 110برخورد کردم
محمد
۲۵ آذر ۱۴۰۱جاده بین شهری یه جا دو طرف روستاست هیچ سرعت گیر نداره و یه جا یه راهی به این جاده وصل میشه یه سرعت گیر بدون علایم که با سرعت 110کیلومتر باید از روش ردشی . بین ملایر به بروجرد به یک چنین سرعت گیری مزخرفی با سرعت 110برخورد کردم