متفرقه

هشدار دویچه بانک درباره سقوط صنعت خودروی آمریکا

دویچه بانک هشدار داده که صنعت خودروی ایالات‌متحده به خاطر افزایش نرخ بهره در پرتگاه سقوط قرار دارد.

Brand Dealership Cars
طبق گفته‌های تحلیلگران دویچه بانک، شاید میزان فروش خودروهای جدید در آمریکا تا پایان سال به کمتر از ۱۶.۶ میلیون دستگاه برسد. این میزان فروش ۱ میلیون کمتر از آمار فروش سال گذشته است.

ram-dealership
تحلیلگران این بانک گفته‌اند:

رشد بازار امروزی شبیه همان چیزی است که ما در تهدید سه‌گانه توصیف کرده‌ایم. در آن گزارش ما ریسک‌های صنعت خودرو از افزایش نرخ‌های بهره، افزایش سرمایه‌ی منفی در وام‌های خودرویی و تقلیل بهای خودروهای کارکرده را برجسته کرده بودیم. این امر می‌تواند منجر به بدتر شدن توان مالی، چرخه‌های مبادله‌ی به تأخیر افتاده، خرید خودروی کارکرده بجای نو، کاهش اعتبار و… شود.

Cadillac dealership 01
نگرانی کلیدی برای تحلیلگران این است که تعداد خودروهای کنار رفته از بازار از ۱۳ تا ۱۴ میلیون دستگاه یک دهه‌ی پیش به حدود ۱۱ میلیون دستگاه برسد.
آن‌ها می‌گویند:

موضوع یاد شده باعث می‌شود این سؤال را بپرسیم که آیا آمریکا به‌طور گسترده‌ای به عرضه‌ی بیش از حد نیاز روی خواهد آورد یا خیر. اگر این‌گونه نباشد، عرضه‌ی بیش از حد، اصلاح کننده‌ی خود خواهد بود و بازار آمریکا کاهش بهای خودروهای دست‌دوم و تحت فشار قرار گرفتن فروش خودروهای جدید را تجربه خواهد کرد.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Mori Ca.

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ریسک دوم رو شاید بشه اینجوری برداشت کرد: کاهش فزاینده ی ارزش خودرو به نسبت وام پرداختی برای خرید خودرو

    1. ونوم اف ۵

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      شاید بشه گفت کاهش فروش که شامل همه برندها میشه و نه فقط امریکایی ها

      1. کامیاب

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (499 ديدگاه)

        راه حلش پیدا کردن بازار های جدید هست
        ولی جان من عکس یکی مونده به آخر دوج رم ها رو ببینید تو نمایندگی فروش
        کدوم کشوری تو دنیا میتونه ادعا کنه وانت هایی به اون زیبایی و قلدری میسازه؟
        اصلا ورشکست شه کل ماشینا هم نابود شن،من راضی ام تا آخر عمرم یه رم 2016داشته باشم
        جی دی پاور هم هر سال بگه فیات کرایسلر و زیر مجموعه هاش گند زدن
        به مولا من راضی ام
        اینجا فقط یه پیکاپ با شرافت هست اونم نیسان پیکاپه
        بقیشون یا نجومی ان یا چینی
        خود این نیسان پیکاپ هم خیلی گرونه
        اونجا یکی مث من آفرود باز باشه کارشم همیشه با ابزارآلات باشه ،درجا میپره یه رم یا f150میگیره یه عمر استفاده میکنه سودشم میبره
        اینجا هم باید بری ریچ 70تومنی ثبت نام کنی
        ببخشید دلم پر بود یه لحظه خواستم گریه کنم
        کی میتونه ادعا کنه کادیلاک یا دوج یا هر برند آمریکایی دیگه ماشیناشون سنگین،پر مصرفه و کسی تو خود آمریکا هم نمیخره؟

  2. پژمان

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    ترامپ اگه این پیغام منو میبینی تحریمای ایرانو بردار تا ما ماشیناتونو بخریم سقوط نکنه صنعت خودروسازیتون نگی نگفتی بعدا

  3. Ahmad

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    دویچه بانک مگه آلمانی نیست چطور از آمریکایی ها زودتر متوجه این موضوع شده؟

    1. امیر

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      امریکایی سر بحران‌مالی مگه چیزی حالیشون شد اینم یکی دیگه

    2. كوروش

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      چه ربطی داره اینا توی اقتصاد مثل زنجیر بهم متصل هستند بخصوص اینکه امریکا چون بشدت سرمایه داری اداره میشه و بزرگترین اقتصاد رو داره بحران هایی که ایجاد می کنه تاثیرش بی نهایت بیشتر از کشور های دیگه روی بازار های امریکا تاثیر می گذارد البته این یک هشدار بود و خودرو سازی مثالش اگر این اتفاق بیافته دوباره مثل سابق خواهد شد که البته ترامپ بجای ما داره با اقتصاد مقاومتی (لایه ی تقویت اقتصاد ایالتی) عملا این کار رو انجام می ده بعد توی کشور ما تا یک کاری می خواهد انجام بشه که تهش دست چهار تا دزد کوتاه بشه ….

    3. بهزاد

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      Ahmad جان موسسات مالی در اونجا فقط وظیفه ی نگهداری پول و دادن وام را بر عهده ندارند و بخشی از فعالیت های اونها تحلیل اقتصادی بازارها هست و در این راه به دولت ها و شرکت ها و افراد ثروتمند مشاوره مالی میدهند.
      البته همه ی این تحلیل ها ممکنه اتفاق نیوفته اما معمولا طبق یک سنت جهانی هر 10 الی 15 سال یک بحران اقتصادی روی میده و اگر بحران 2007 را در نظر بگیریم کم و بیش به این بحران نزدیک هستیم.

      1. Ahmad

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        آقا بهزاد حتی اگه اینجوری هم باشه .مسلما تو بانکهایی که اصالت آمریکایی دارن به طور حتم سرمایه بیشتری از خودرو سازای آمریکایی هستش.
        تازه اینا که الان مشاوره ندادن ، دارن جار میزنن تو اینترنت که خودروسازی آمریکایی دارن ورشکست میشن .به نظرم این به خودی خود تاثیر منفی رو فروش اونها داره

        1. بهزاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          احمد جان این هشدار برای کل صنعت خودرویی آمریکاست که شامل تمامیه فعالان این حوزه میشه چه آمریکایی چه آلمانی چه ژاپن و کره و در صورت وقوع بحران همگی اونها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
          حالت های اون را هم گفتن که یکیش عرضه بیش از تقاضا و همینطور عدم پرداخت وام های خرید خودرو و تمایل کمتر به خودروی جدید هست.
          این موسسات نسبت های مالی شرکت های خودروسازی را تجزیه و تحلیل میکنند و سپس شرایط اقتصادی اون کشور را میسنجن و معمولا میزان بدهی شرکت های خودروسازی بیشتر از سرمایه نقدی اونها هست و هر چه این نسبت بیشتر بشه و آینده ی اون بازار خوب نباشه شرکت ها در پرداخت بدهی ها دچار مشکل شده و بحرانی مثل 2007 تکرار خواهد شد.

    4. ونوم اف ۵

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      المان اگه راست میگه بحران اینده خودش رو پیش بینی کنه که مهاجرها نابودش میکنن

  4. پرسپولیس

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    ایران میتواندبعدازآمریکای شمالی دومین بازارخودری آمریکایی باشه علتش اینه که قبلا مردم باآن دوره خوبی داشتن اگه واردات داشت مثل همین واردات کم دیگرخودروهای حاضربازارهمه جدایی ازکیفیت ومصرف نوع شایدتاهفتاددرصدخودروها امریکایی بودن حالا انهابیایندبرای این بازارزحمت بکشند

    1. NSX

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      آره آره با این قیمتام حتما?

    2. احسان(احسان سابق)

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      پس چین کشکه؟ همین الان جنرال موتورز تو چین بیشتر از امریکا میفروشه.

  5. پرسپولیس

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    ایران بازاری هست اگه قدرشو بدونن با قوانین فعلی وضع خودروی داخل وواردات هزارقانونی درحال نابودی به اندازه خودش درخاورمیانه میدرخشدچین وهندوهیچ جاایران نمیشه اگه موقعیت وپول ثروت درایران بالاترازان کشورهاهست همین حالاهم بااین خودروی گران مردم خوب به خودشون میرسنداگه وضعی درحدقانون ان کشورهاداشتیم همه خودروهاسفارشی میشدن مثل قبل

    1. ونوم اف ۵

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      با پرسپولیس موافقم همین الان اگه شرایط فروش عادی باشه با تعرفه های فعلی راحت ۳۰۰ هزار امریکایی تو ایران فروش میره اگه تعرفه کمتر بشه که سه چهارم بازار امریکایی میشه

      1. پرسپولیس

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (260 ديدگاه)

        سپاس ازشماماقبلا بازاربزرگی بودیم وثابت شده که چقدرطرفدارانخودروهابودیم وامروزهم درمناطق آزادهم صدق میکندمن که طرفدارخودروخاصی نیستم ولی درمورد خودروامریکایی حداقل ثابت شده

    2. امیرهمایون

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      خیلی دارین بازار ایران رو بزرگش میکنید . اگر نگاهی به GDP(برابری قدرت خرید ) نگاهی بندازید رقمها رو باهم مقایسه کنید متوجه میشیم که ایران خیلی هم بازار دهان سوزی نیست . فاکتورهای فروش خودرو در ایران با فرض برداشته شدن قوانین دست و پا گیر گمرکی و مالیاتی به عوامل زیر هم بستگی دارد :
      1- ثبات یا عدم ثبات نرخ ارز 2-چگونگی رقابت شرکتهای خودرو ساز مخصوصا در زمینه خدمات بعد از فروش 2- قدرت خرید مردم 3-قوانین مربوط به خروج خودرو های فرسوده 4-خصوصی سازی صنعت خودرو 5-تورم و قیمت سوخت 6-عوامل روانشناختی تمایلات خرید 7-عدم ثبات در قوانین و مقررات
      ضمنا تمام موارد بالا باعث عدم تمایل خودرو سازهای مطرح و بزرگ به سرمایه گذاری در بازار ایران میشود که درامد 1/3مردم ان زیر خط فقرند .

  6. حمیدرضا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سالی سیزده میلیون خودرو میرفته کنار یعنی تقریبا اندازه مقداری که نو فروش میرفته واقعا کم شدن این امار به صنعت خودرو امریکا ضربه خواهد زد البته باز هم میتونن خودشون رو تطبیق بدن باید نشست و دید بزرگترین سرمایه دار جهان برای صنعت خودروش چه خواهد کرد

  7. علی آلمانی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    در موضوع اصلی نوشته صنعت خودرو سازی آمریکایی ولی این چیز ها که نوشته همه خودرو ساز ها را مورد هدف قرار میده

  8. علی آلمانی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    البته همه خوروسازانی که تو آمریکا فعالیت گسترده دارند مانند تویوتا و خود خودروسازان آمریکایی و همچنین خودروسازان آمریکایی دیگه به هوش آمدهاند ومثل قبل فقط توجهشان روی باز آمریکا نیست مثالش هم فروش فوق‌العاده شان در چین است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا