هماکنون ۳۰ میلیون مالک، اجاره کننده، لیزینگ و مصرف کننده سازمانی خودرو در انگلستان وجود دارند. تمایل دارید چه خودروهایی را سوار شوید و چه زمانی آن را عوض کنید؟ سن متوسط خودروهای ما چقدر است؟ در حال حاضر، تقریباً ۵ میلیون نفر پشت فرمان محصولات گروه فولکسواگن مینشینند (اغلب خودروها ساخت فولکس و آئودی هستند اما برندهای اشکودا، سئات، بنتلی و لامبورگینی نیز وجود دارند)، تقریباً ۴ میلیون نفر از محصولات گروه فورد استفاده کرده و حدود ۳.۵ میلیون نفر نیز صاحب ساختههای واکسهال هستند. بامو به همراه مینی در اختیار ۳ میلیون نفر بوده و همین تعداد نیز از خودروهای رنو-نیسان استفاده میکنند.
این ۵ کمپانی خودروسازی تقریباً ۱۹ میلیون خودرو از ۳۰ میلیون خودروی در حال تردد در انگلستان را ساختهاند. بقیهی شرکتها به ترتیب فراوانی عبارتاند از پژو-سیتروئن، هیوندای-کیا، تویوتا، مرسدس بنز و اسمارت، فیات-کرایسلر و جیپ و بالاخره دیگر موارد. این دیگر موارد شامل بیش از ۲۰۰ کمپانی خرد و کلان دیگر است که در انگلستان عرضه شدهاند. جگوار لندروور و ولوو نیز در همین گروه قرار دارند و بیشک تلاش میکنند تا از آن فرار کنند.
کارشناس موسسه CAP میگوید که بیش از ۷ میلیون خودرو همهساله تغییر مالک پیدا میکند. بنابراین یکچهارم ما هرساله خودروی خود را عوض میکنیم. سن متوسط خودروها هماکنون در انگلستان ۷.۸ سال است. موسسهی SMMT پیشبینی میکند که تا سال ۲۰۲۰ این مقدار به ۸.۱ سال افزایش پیدا کند.
آیا میتوانید تصور کنید که یک لپتاپ یا گوشی موبایل به مدت تقریباً یک دهه ماندنی باشد؟ ما که چنین تصوری نداریم. کمپانیها نیز علاقهی وافری به تنوعطلبی مشتریان دارند و جای تعجبی ندارد که با کمی حاشیه اپل پرسودترین کمپانی روی زمین است.
این موضوع که کمپانیهای خودروسازی کمتر حریص باشند اعتبار بخش است و البته روشی پایدارتر نیز محسوب میشود. برای مثال بهایی کمتر از ۱۰ هزار پوند برای یک فولکس آپ یا اشکودا سیتی گو کلاس جهانی بپردازید و از هماکنون این خودروها قطعاً حدود یک دهه در خیابانها خواهند بود. خب حالا راه دیگر را در نظر بگیرید، بهای خودروی کارکرده هرساله بهطور متوسط هزار پوند و به عبارتی زیر ۳ پوند در روز تنزل خواهد یافت. حال به نزدیکترین ایستگاه مترو رفته و ببینید که با بهایی کمتر چگونه میتوانید به مقصد خود برسید!
سینا
۹ شهریور ۱۳۹۵کسی راجب عدم تمایل اروپایی ها به خوردوهای ژاپنی اطلاعات دقیق داره؟؟
خعلی عجیبه از اروپایی های صرفه جو !!
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز اروپایی ها برای حمایت از صنعت خودشون و مبارزه با بیکاری بیشتر تمایل به خرید محصولات اروپایی دارند. کیفیت و ماندگاری محصولات فولکس واگن هم در مقایسه با برند های ژاپنی پایین نیست.
سامان اذری
۹ شهریور ۱۳۹۵تو خود انگلستان نیسان قشقایی و مزدا میاتا فروش خوبی داره
احسان آرسنالی
۹ شهریور ۱۳۹۵قشقایی اصولا واسه اروپا طراحی شده.
برندهای اروپایی چهره بهتری نسبت به ژاپنی ها دارند مثلا با بودجه ۲۵۰ میلیونی اگه شرایط یکسانی تو کشور بود قطعا بی ام و ایکس ۱ بیشتر از راو۴ و سانتافه میفردخت
uss zumwalt DDG-1000
۹ شهریور ۱۳۹۵ژاپن خودروهاش خیلی باکیفیت و اقتصادی تولید میکنه
El Dorado
۹ شهریور ۱۳۹۵این ماشین یکی مونده به آخر خیلی خوشگله.
اشکودا سیتیگو.
دوچرخه سوار
۹ شهریور ۱۳۹۵با وجود چنین خودروهای با کیفیتی میانگین سن خودروهاشون زیر 8 سال است .
حالا فکر کنین بیشتر ایرانیها با ماشینای اونا حداقل 20 سال بدون هیچ مشکلی رانندگی می کنند . نمونشم گلفهای قدیمی توی ایران که تا حالا روی پا هستند .
امیر
۹ شهریور ۱۳۹۵خداوکیلی تو اون کشورای اروپایی با اون تراکم ومساحت کم چجوری این همه ماشین میخرن ترافیک چی پس ما تویه شهر500هزاریم ترافیکش ازلندن بیشتره چجوریاس بعد میلیارد خرج میکنن یکم گره ترافیکو وا کنن خب عزیزانم دقت کنید همون اول وجدانا این ترافیک پارک رفت وآمد واسشون سخت نیست
مجید
۹ شهریور ۱۳۹۵نکته جالبش برای من تو تصاویر عکس مدل جدید و قدیمی گلف و فورد فیستا کنار هم بود چه قدر تفاوت دارن ولی راه و هدفشون یکی بود
حامد
۹ شهریور ۱۳۹۵“جاى تعجبی ندارد که با کمی حاشیه اپل پرسودترین کمپانی روی زمین است.”
>> تعجبى ندارد که اپل با اندکى اختلاف سودده ترین شرکت جهان است.
margin: اختلاف با نفر دوم
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵کاملا درسته.
اینجا منظور اختلافه نه حاشیه.
حميد
۹ شهریور ۱۳۹۵اینجور که معلومه المانیها بازار انگلیس رو گرفتند
Mohammadreza4060
۹ شهریور ۱۳۹۵در این زمینه موندگاری و کارکرد خودروهای ژاپنی بمراتب از بقیه سرترن
ارمان
۹ شهریور ۱۳۹۵ایران چنده ۲۸.۹ ؟