میتوان گفت که محصولات نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶ از نظر طراحی دیوانهوار، در سطح متعادلی قرار داشتهاند. در واقع، عجیبترین خودرو در این نمایشگاه که بحثهای زیادی را نیز برانگیخته، یک «بیوک» بوده است. پس از گشت و گذار در سالنها به دنبال عجایب ارائهشده توسط خودروسازان مختلف، تنها ۳ نمونه توانستند به لیست نهایی عجیبترینها راه پیدا کنند؛ ویالاف فورس ۱، کانسپت SSUV و یک صندلی نهچندان ساده.
LINE-X SSSUV Concept برای این خودرو که در محوطه Cobo در بیرون از سالنهای نمایشگاه قرار گرفته، عنوان «کانسپت وسیله نقلیه کاربردی سوپر اسپورت» یا SSUV انتخاب شده است. کانسپت SSUV بر اساس پلتفرم جیپ رنگلر و با همکاری «یونیک فابریکتینگ» و «ادونسد اتوموتیو تکنولوژیز» ساخته شده و بیشتر برای ارائه متریالها و پوششهای LINE-X مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع متریال در تمام قسمتهای وسیله نقلیه، از گارد بدنه تا صفحات کف کابین، و حتی صندلیها به کار رفته است. LINE-X SSSUV Concept در حالی که استفاده از LINE-X در سراسر خودرو و مواردی مانند اسپری و سپس ذوب فوم بر روی اکثر قسمتهای کابین برای خورههای تکنولوژی بسیار جالب به نظر میرسد، ولی استفاده از چنین بدنهای بر روی فریم رنگلر نوعی دیوانگی است. البته خوشبختانه به نظر میرسد که در کانسپت SSUV همهچیز در ظاهر خلاصه نمیشود و در زیر پوسته آن، یک سیستم تعلیق گازی استفاده شده که میتوانند تا ۶ اینچ (۱۵۲ میلیمتر) ارتفاع رانندگی را افزایش دهد و شرایط را برای یک رانندگی آفرود سخت آماده کند. VLF Force 1 مدلی که به نظر میرسد فاصله زیادی با بودجه خیلیها برای خرید خودرو داشته باشد، ویالاف فورس ۱ است که بر پایه محصول دیگری از کرایسلر و این بار یک «داج وایپر» ساخته شده است.
فورس ۱ برای پیشرانه از یک موتور ۸/۴ لیتری V-8 استفاده میکند و تلاش زیادی برای تصاحب قلب علاقهمندان انجام داده است. ولی با وجود قرار گرفتن شخصی مانند باب لوتز (Bob Lutz) در پشت این پروژه و طراحی هنریک فیسکر (Henrik Fisker)، هنوز نمیتوان به نتیجه آن مطمئن بود. شاید تنها چیز قابللمس در مورد این پروژه، ۱۰۰ میلیون دلار غرامتی باشد که فیسکر در هفتههای گذشته از آستونمارتین درخواست کرده است. Mercedes PRE-SAFE Impulse Side یک آیتم غیرعادی دیگر در نمایشگاه امسال دیترویت، یک صندلی نهچندان ساده است. اگر دقیقاً بخواهیم بگوییم، یک صندلی جلو از مدل جدید مرسدسبنز کلاس E و مجهز به سیستم PRE-SAFE ایمپالس ساید. Mercedes PRE-SAFE Impulse Side این سیستم جدید، با استفاده از تورم هوای داخل بالشتک کنار صندلی، جریان تکانه را در اثر ضربه تصادف جانبی بهینهسازی میکند و موقعیت سرنشین را در یک شرایط مطلوب قرار میدهد. پس از اعمال این جادو بر روی سرنشین، شرایط غافلگیری در نمایشگر روبرو به صورت «تصویر آهسته» نشان داده میشود. یک سیستم شگفتانگیز و قدرت، با عملکرد غیرمستقیم، بسیار هوشمندانه و ساده؛ این سیستم جدید مطمئناً یکی از گزینههای جذاب برای علاقهمندان مرسدس در آینده خواهد بود. Mercedes PRE-SAFE Impulse Side
درود خیلی وقت بود کامنت نذاشتم ولی این ایتم مرسدس اینقدر خووووب بود که ادم لالو به حرف میاره فک کن نزدیک تصادف پرتت میکنه اونور یعنی دیگه هیچی بعضی وقتا فکر میکنم واقعا صنعت خودرو بیشتر از اینم مگه ممکنه بشه؟ بعد میبینم که نه هر بارم چیز های جدیدی میاد ادم نمیدونه چی بگه …
به نظر من سیستم مرسدس خیلی خوبه ولی یه جورایی ترسناک هم هست به طور مثال حساب کن یه تصادفی بشه که ماشین از سمت راننده برخورد ارومی بکنه در حدی که فقط تعادل ماشین بهم خورده باشه و اونوقت آدم پرت شه اونور و کی در ادامه ماشینو کنترل میکنه که به چیزایه دیگه نخوره
فکرمیکنم سبک طراحی فیسکر کاملا تویVLFمشهوده مثل طراحی فرم پوزه جلو،چراغ عقب،فریم شیشه های جانبی،حتی طراحی اگزوز.بامقایسه کارما کاملا تداوم طراحیش حس میشه.این بد نیست؟؟؟؟این جوری ناب بودن سبک ماشینای خودشو از بین میبره.
king 918
۲۶ دی ۱۳۹۴وای صندلی مرسدس خیلی جالب بود ببین چطور فکر میکنن :-o
moein
۲۶ دی ۱۳۹۴اینا نمایشگاه دارن مام نمایشگاه داریم با افتخار سمند رو می برن می زارن سر در نمایشگاه تازه اولشه بازم باید سرمون بیاد (جوانیم روزگاری بودو بگذشت)
احمد باقری
۲۶ دی ۱۳۹۴آیتمهای جالبی بود.
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۶ دی ۱۳۹۴درود
خیلی وقت بود کامنت نذاشتم ولی این ایتم مرسدس اینقدر خووووب بود که ادم لالو به حرف میاره
فک کن نزدیک تصادف پرتت میکنه اونور
یعنی دیگه هیچی
بعضی وقتا فکر میکنم واقعا صنعت خودرو بیشتر از اینم مگه ممکنه بشه؟
بعد میبینم که نه هر بارم چیز های جدیدی میاد
ادم نمیدونه چی بگه
…
سامان
۲۷ دی ۱۳۹۴به نظر من سیستم مرسدس خیلی خوبه ولی یه جورایی ترسناک هم هست به طور مثال حساب کن یه تصادفی بشه که ماشین از سمت راننده برخورد ارومی بکنه در حدی که فقط تعادل ماشین بهم خورده باشه و اونوقت آدم پرت شه اونور و کی در ادامه ماشینو کنترل میکنه که به چیزایه دیگه نخوره
9series
۲۷ دی ۱۳۹۴فکرمیکنم سبک طراحی فیسکر کاملا تویVLFمشهوده مثل طراحی فرم پوزه جلو،چراغ عقب،فریم شیشه های جانبی،حتی طراحی اگزوز.بامقایسه کارما کاملا تداوم طراحیش حس میشه.این بد نیست؟؟؟؟این جوری ناب بودن سبک ماشینای خودشو از بین میبره.
kamran
۲۷ دی ۱۳۹۴LINE-X SSSUV Concept خوراک روز قیامت هست بری واسه خودت آفرود کنی …