متفرقه

اختراع دوباره سیستم ترمز برای خودروهای الکتریکی!

لاستیک ساز معروف کانتیننتال از چرخ مفهومی جدید و سیستم ترمز مخصوص طراحی شده برای خودروهای الکتریکی رونمایی کرد.


برخلاف سیستم ترمزهای مرسوم، سیستم ساخت کانتیننتال دارای قطعه ستاره شکلی است که به توپی متصل شده است. بدین ترتیب کالیپر ترمز به حامل اکسل چسبیده و دیسک نیز به قطعه ستاره‌ای متصل و ثابت شده است.


این طراحی پیچیده باعث ایجاد چندین مزیت می‌شود. اول اینکه سیستم یاد شده سبک‌تر از تنظیمات ترمز و چرخ مرسوم است. همچنین این سیستم سروصدای کمتری نسبت به سیستم‌های عادی داشته و سوم اینکه طول عمر بالاتری دارد. در حقیقت ترمز احیا شونده‌ی بکار رفته در خودروهای الکتریکی به حدی کارا می‌شود که مالکان تنها باید هر چند وقت یک‌بار اقدام به تعویض لنت‌ها کنند.


یکی از مدیران بخش توسعه در واحد شاسی و ایمنی کانتیننتال درباره این طراحی منحصربه‌فرد گفت:

در خودروهای الکتریکی استفاده از کمترین انرژی ممکن برای ترمزگیری امری حیاتی است.

او ادامه می‌دهد:

در زمان کاهش سرعت، انرژی جنبشی خودرو در ژنراتور به الکتریسیته تبدیل و در باتری‌ها ذخیره می‌شود تا محدوده حرکتی افزایش یابد. به همین دلیل است که راننده به استفاده از پدال ترمز ادامه می‌دهد اما این امر به معنی آن نیست که دیسک‌های ترمز نیز فعال باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه، باعث افزایش قدرت ترمزگیری هم میشه. وقت اون رسیده که خیلی از قطعات خودرو دچار دگرگونی بشن. با پیشرفت تکنولوژی نمیشه جنگید.

  2. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    از لحاظ کارایی که ایده جالبیه ولی ای کاش روی ظاهرش بیشتر کار میشد.

    1. MAHDI . TUNING

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      اونم به مرور زمان حل میشه

  3. aston martin

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    کاش رو خودروهای احتراق داخلی هم بکار گرفته بشه
    بنظر من یکی از قسمت هایی که تو خودروها هنوز به اون نبوغ لازم و پختگی نرسیده همین سیستم ترمزه و خیلی جاها هنوز عملکرد استانداردی نداره

  4. Anderiaski

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    باز هم آلماااان
    کل جهان به آلمان مدیونه

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      برا چی دنیا مدیون آلمان ها هس؟!!! این یه خبر معمولیه ، این عیب پدال هس که خبر مربوط ب آلمانو بیشتر میذاره ، چرا مطلبی درمورد تراشه پردازنده ترمز خودروهای خودران ARM نذاشته تاحالا؟
      درضمن اگه حتی منظورت تاریخ صنعت خودرو باشه بازهم این پارکر بود که یک سال قبل بنز خودروی «چهارچرخشو »ساخت اون هم با موتور الکتریکی!

      1. Fit Demon

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        شما خودتو ناراحت نکن
        بعضیا میان توی پدال که صرفا کامنت بزارن نه اینکه چیزی یاد بگیرن

    2. DEADPOOL

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      بازم جوگیریه بعضیا??

    3. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      دوستمون بنتلی جواب خوبی داد.
      دوست من اگه شما یه خورده سایت های معتبر رو بگردی و خوب بخونی متوجه میشی خیلی از کشورها کارهای بزرگی دارن میکنن.
      منتها به قل دوستمون فقط آلمان خوب پوشش پیدا میکنه!!!!!
      حالا خوبه منم بگم انگلیسی ها در سال 1928 رباتی ساخته بودن که توانایی های جالبی مثل نشستن کامل و برخاستن داشت و توانایی حرکتی محدود!!!!!
      91 سال پیش!!!!
      شما یه خورده مطالعاتتو بیشتر کن من قل میدم بهت چیزای شگفت انگیزی نه فقط از انگلستان و آلمان بلکه از خیلی کشورای دیگه گیرت میاد.

  5. asa

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    اره واقعا.
    اصلا حیات اولین بار از آلمان آغاز شد.
    روایت داریم اول آلمان بوده بعد انفجار بزرگ توی برلین بوجود آمده .

    ایده خیلی جدید و جالبی هست و توی بخشی هم این نوآوری رو انجام دادن که کمتر کسی بهش توجه نمیکرد.
    ولی اگر در بحث زیباییش هم به بلوغ برسه دیگه عالی چون تصور همچنین چرخی مثلا روی تسلا قشنگ نیست

  6. احسان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    فراگیر نمیشه

  7. مانی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    در سال ۱۶۰۰ میلادی سیمون ستوین هلندی یک ارابه بدون اسب ساخت که نیروی خود را از بادبانهایش می گرفت که توانایی حمل ۲۸ نفر را داشت و مسافت ۶۸ کیلو متری را در ۲ ساعت می پیمود . در سال ۱۸۴۰ ارابه ای در فرانسه اختراع شد که با نیروی فنر های بزرگی شبیه فنر ساعت حرکت میکرد که به خاطر داشتن سرعت زیاد همان روز آزمایش متوقف شد.

    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      مانی جان خودروهای امروزی تکامل یافته خودروی احتراق داخلی و الکتریکی اولیه هستن . بنز اولین خودرو احتزاق داخلیو ساخت ، یک سال قبلش پارکر اولین خودرو الکتریکیو ساخت . قبل این دو تلاش هایی برا ساخت کالسکه یدون اسب انجام شده ولی کار این دوتا مهم تر بوده

      1. مانی

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        پدال نمیذاشت باقی‌ِ کامنت رو بنویسم جا کم بود
        منظور منم همین بود گفتی‌ پارکر ماشین برقی‌ ساخت
        پس اون ماشین و اختراع کرد نه بنز و دایملر گفتم اگه
        اینجوری حساب کنی‌ پس اونایی که درشگه ۴چرخ با موتور بخار ساختن
        قبل اونن،بله اولین ماشین با موتورِ احتراقِ داخلی‌(یا درشگه)
        رو بنز و دایملر تقریبا همزمان ساختن

  8. مانی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اتومبیلهای اولیه شبیه درشکه بودند که با نیروی موتورهای بخار به حرکت در می آمدند.
    شروع صنایع اتومبیل سازی با اختراع موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به وسیله یک نفر بلژیکی به نام اتی ین لونوار آغاز گردید و بعد از آن با پی بردن به نیروی موتور احتراقی روند تکاملی در این صنعت با سرعت بسیار زیادی ادامه یافت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا