لاستیک ساز معروف کانتیننتال از چرخ مفهومی جدید و سیستم ترمز مخصوص طراحی شده برای خودروهای الکتریکی رونمایی کرد.
برخلاف سیستم ترمزهای مرسوم، سیستم ساخت کانتیننتال دارای قطعه ستاره شکلی است که به توپی متصل شده است. بدین ترتیب کالیپر ترمز به حامل اکسل چسبیده و دیسک نیز به قطعه ستارهای متصل و ثابت شده است.
این طراحی پیچیده باعث ایجاد چندین مزیت میشود. اول اینکه سیستم یاد شده سبکتر از تنظیمات ترمز و چرخ مرسوم است. همچنین این سیستم سروصدای کمتری نسبت به سیستمهای عادی داشته و سوم اینکه طول عمر بالاتری دارد. در حقیقت ترمز احیا شوندهی بکار رفته در خودروهای الکتریکی به حدی کارا میشود که مالکان تنها باید هر چند وقت یکبار اقدام به تعویض لنتها کنند.
یکی از مدیران بخش توسعه در واحد شاسی و ایمنی کانتیننتال درباره این طراحی منحصربهفرد گفت:
در خودروهای الکتریکی استفاده از کمترین انرژی ممکن برای ترمزگیری امری حیاتی است.
او ادامه میدهد:
در زمان کاهش سرعت، انرژی جنبشی خودرو در ژنراتور به الکتریسیته تبدیل و در باتریها ذخیره میشود تا محدوده حرکتی افزایش یابد. به همین دلیل است که راننده به استفاده از پدال ترمز ادامه میدهد اما این امر به معنی آن نیست که دیسکهای ترمز نیز فعال باشند.
فرشاد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶عالیه، باعث افزایش قدرت ترمزگیری هم میشه. وقت اون رسیده که خیلی از قطعات خودرو دچار دگرگونی بشن. با پیشرفت تکنولوژی نمیشه جنگید.
محمد
۳۰ مرداد ۱۳۹۶از لحاظ کارایی که ایده جالبیه ولی ای کاش روی ظاهرش بیشتر کار میشد.
MAHDI . TUNING
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اونم به مرور زمان حل میشه
aston martin
۳۰ مرداد ۱۳۹۶کاش رو خودروهای احتراق داخلی هم بکار گرفته بشه
بنظر من یکی از قسمت هایی که تو خودروها هنوز به اون نبوغ لازم و پختگی نرسیده همین سیستم ترمزه و خیلی جاها هنوز عملکرد استانداردی نداره
Anderiaski
۳۰ مرداد ۱۳۹۶باز هم آلماااان
کل جهان به آلمان مدیونه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۰ مرداد ۱۳۹۶برا چی دنیا مدیون آلمان ها هس؟!!! این یه خبر معمولیه ، این عیب پدال هس که خبر مربوط ب آلمانو بیشتر میذاره ، چرا مطلبی درمورد تراشه پردازنده ترمز خودروهای خودران ARM نذاشته تاحالا؟
درضمن اگه حتی منظورت تاریخ صنعت خودرو باشه بازهم این پارکر بود که یک سال قبل بنز خودروی «چهارچرخشو »ساخت اون هم با موتور الکتریکی!
Fit Demon
۳۱ مرداد ۱۳۹۶شما خودتو ناراحت نکن
بعضیا میان توی پدال که صرفا کامنت بزارن نه اینکه چیزی یاد بگیرن
DEADPOOL
۳۰ مرداد ۱۳۹۶بازم جوگیریه بعضیا??
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۳۰ مرداد ۱۳۹۶دوستمون بنتلی جواب خوبی داد.
دوست من اگه شما یه خورده سایت های معتبر رو بگردی و خوب بخونی متوجه میشی خیلی از کشورها کارهای بزرگی دارن میکنن.
منتها به قل دوستمون فقط آلمان خوب پوشش پیدا میکنه!!!!!
حالا خوبه منم بگم انگلیسی ها در سال 1928 رباتی ساخته بودن که توانایی های جالبی مثل نشستن کامل و برخاستن داشت و توانایی حرکتی محدود!!!!!
91 سال پیش!!!!
شما یه خورده مطالعاتتو بیشتر کن من قل میدم بهت چیزای شگفت انگیزی نه فقط از انگلستان و آلمان بلکه از خیلی کشورای دیگه گیرت میاد.
asa
۳۰ مرداد ۱۳۹۶اره واقعا.
اصلا حیات اولین بار از آلمان آغاز شد.
روایت داریم اول آلمان بوده بعد انفجار بزرگ توی برلین بوجود آمده .
ایده خیلی جدید و جالبی هست و توی بخشی هم این نوآوری رو انجام دادن که کمتر کسی بهش توجه نمیکرد.
ولی اگر در بحث زیباییش هم به بلوغ برسه دیگه عالی چون تصور همچنین چرخی مثلا روی تسلا قشنگ نیست
احسان
۳۰ مرداد ۱۳۹۶فراگیر نمیشه
مانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶در سال ۱۶۰۰ میلادی سیمون ستوین هلندی یک ارابه بدون اسب ساخت که نیروی خود را از بادبانهایش می گرفت که توانایی حمل ۲۸ نفر را داشت و مسافت ۶۸ کیلو متری را در ۲ ساعت می پیمود . در سال ۱۸۴۰ ارابه ای در فرانسه اختراع شد که با نیروی فنر های بزرگی شبیه فنر ساعت حرکت میکرد که به خاطر داشتن سرعت زیاد همان روز آزمایش متوقف شد.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۱ مرداد ۱۳۹۶مانی جان خودروهای امروزی تکامل یافته خودروی احتراق داخلی و الکتریکی اولیه هستن . بنز اولین خودرو احتزاق داخلیو ساخت ، یک سال قبلش پارکر اولین خودرو الکتریکیو ساخت . قبل این دو تلاش هایی برا ساخت کالسکه یدون اسب انجام شده ولی کار این دوتا مهم تر بوده
مانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶پدال نمیذاشت باقیِ کامنت رو بنویسم جا کم بود
منظور منم همین بود گفتی پارکر ماشین برقی ساخت
پس اون ماشین و اختراع کرد نه بنز و دایملر گفتم اگه
اینجوری حساب کنی پس اونایی که درشگه ۴چرخ با موتور بخار ساختن
قبل اونن،بله اولین ماشین با موتورِ احتراقِ داخلی(یا درشگه)
رو بنز و دایملر تقریبا همزمان ساختن
مانی
۳۱ مرداد ۱۳۹۶اتومبیلهای اولیه شبیه درشکه بودند که با نیروی موتورهای بخار به حرکت در می آمدند.
شروع صنایع اتومبیل سازی با اختراع موتور احتراقی در سال ۱۸۶۰ میلادی به وسیله یک نفر بلژیکی به نام اتی ین لونوار آغاز گردید و بعد از آن با پی بردن به نیروی موتور احتراقی روند تکاملی در این صنعت با سرعت بسیار زیادی ادامه یافت .