حفظ محیط زیست میتواند بسیار طاقتفرسا باشد؛ مخصوصاً اگر یک خودروی الکتریکی داشته باشید و بخواهید به صورت مداوم آن را به درگاه شارژر، متصل و جدا کنید. البته خبر خوب این است که شارژ بیسیم برای وسایل نقلیه الکتریکی و پلاگین هیبرید رفتهرفته همهگیر میشود و سازمان مهندسی اتومبیل SAE اینترنشنال در حال حاضر بر روی استاندارد چنین سیستمهایی کار میکند.
استاندارد SAE TIR J2954 که اولین بار درکنفرانس جادهها و وسایل نقلیه الکتریکی (CERV) ارائه شده، بستر مناسب برای ایمنی و راحتی مصرفکننده را تعریف میکند. SAE با درخواست یک باند فرکانس معمول ۸۵ کیلوهرتز (۸۱/۳۹ تا ۹۰ کیلوهرتز)، چهار کلاس انتقال قدرت بیسیم معرفی میکند که موجب کُندی یا سرعت بیشتر شارژ باتری میشوند؛ ۳/۷ کیلووات، ۷/۷ کیلووات، ۱۱ کیلووات و ۲۲ کیلووات. در عین حال، این سازمان ذکر کرده که سطوح انتقال قدرت بالاتر در آینده به این استاندارد اضافه خواهند شد.
با تشویق خودروسازان به طراحی سیستمهای شارژ بیسیم محصولاتشان در یک باند فرکانسی مشخص، مصرفکنندگان قادر خواهند بود که وسایل نقلیه الکتریکیشان را در جاهای مختلف و بدون نگرانی در مورد نوع ایستگاه، شارژ کنند. SAE این استاندارد را به عنوان یک معیار برای سیستمهای شارژ بیسیم ثابت تهیه کرده است؛ با این وجود، این سازمان در آینده به دنبال استانداردهایی خواهد بود که شرایط شارژ خودروهای الکتریکی را در حین حرکت مشخص کنند.
ali
۱۷ خرداد ۱۳۹۵اگر اینطوری باشه خوبه دیگه
این سیستم رو تو مسیر بین خطوط جاده ها کار بزارن خودرو همون در حال حرکت هم شارژ بشه .
البته سوتفاهم نشه . جاده های ایران منظورم نبود. تو ایران همون خطوط اصلی راهنما رو درست بکشن آدم نره تو جدول و گاردیل ما راضییم
داج توماهاک
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ایده بسیار عالیه
احسان(احسان سابق)
۱۷ خرداد ۱۳۹۵این سیستم ها عالیه.فقط مسئله پول و هزینه های مربوط به اجرای طرحه که قطعا مهمترین مسئله هست
احمد باقری
۱۸ خرداد ۱۳۹۵خیلی عالیه، فقط با تکنولوژی های امروزی، هنوز هزینه بسیار بالایی رو می طلبه.
مرتضی
۱۸ خرداد ۱۳۹۵این مطلب رو اولین باره میشنوم خودم گرایش برق الکترونیک دارم .
فرستنده 7 کیلو واتی داریم اما اینکه یک گیرنده بتواند 7 کیلو وات رو جذب کنه عالیه.
در ضمن اگه بشه تو بزرگراهها انتقال انرژی به خودرو رو بصورت بیسیم انجام داد یه تحول بزرگیه چون دیگه باطری هم نیاز نیست برا اینکه انرژی رو مستقیمامیتونیم به موتورها اعمال کنیم( به عبارتی باطریها حذف میشوند)