برای اولین اپل با ارسال نامهای به سازمان ملی ایمنی ترافیک NHTSA تأیید کرده که به سرمایهگذاری در حوزهی سیستمهای رانندگی خودکار علاقهمند است.
نامهی مذکور که توسط مدیر محصولات اپل استیو کنر نوشته شده بهطور مخصوص به خودروی بالقوهی شرکت که شاید در حال توسعه توسط اپل باشد اشاره ندارد و به جای آن روی یادگیری ماشین و اتوماسیون و حملونقل نقطهای به عنوان موضوعات کلیدی تمرکز دارد.
اپل از یادگیری ماشینی به منظور هوشمندتر کردن محصولات و خدمات و خلاقانهتر و شخصیتر کردن آنها استفاده میکند. این کمپانی در حال سرمایهگذاری سنگین در حوزهی مطالعهی یادگیری ماشینی و اتوماسیون است و دربارهی پتانسیل سیستمهای خودکار در بسیاری از حوزهها از جمله حملونقل هیجان زده است.
این نامه همچنین به NHTSA میگوید که داوطلبان جدید در صنعت خودرو باید همان حقوق برابر با کمپانیهای صاحبنام و تثبیت شده را داشته باشند. همچنین خودروسازان کنونی نباید دنبال معافیتها در هنگام تست خودروها در جادههای عمومی باشند. این امر باید برای شرکتهای جدید نیز یکسان باشد.
در این نامه اپل همچنین اهمیت به اشتراکگذاری داده برای تکنولوژیهای خودران را نیز شرح میدهد:
با به اشتراکگذاری دادهها، صنعت خودرو مجموعه دادههای کاملتری را نسبت به دادههای یک شرکت تنها خواهد ساخت. این موضوع به همهی فعالان این صنعت اجازهی طراحی سیستمهایی برای تشخیص بهتر و پاسخ به طیف وسیعی از سناریوهای مختلف را میدهد. به اشتراکگذاری داده هزینهی حریم خصوصی را ایجاد نخواهد کرد. اپل باور دارد که کمپانیها باید در منابع ضروری برای حفاظت از حقوق اساسی حریمهای خصوصی سرمایهگذاری کنند.
تا پیش از انتشار این نامه آخرین اخبار ادعا میکرد که جاهطلبیهای اپل برای عرضهی خودروی تمام الکتریکی و خودران متوقف شده است و قبلا بجای تمرکز تنها روی توسعهی سیستمهای خودران مطرح میشد.
فرشاد سجادیان
۱۷ آذر ۱۳۹۵امیدوارم هیچوقت اپل به طور جدی وارد حوزه خودرو نشه چون با قدرت مالی هنگفتی که داره و طرفدارای متعصب و بیمنطق بیشمارش، از یه طرف خیلی از خودروسازهای زحمتکش رو به ضرر میندازه، از یه طرفم قیمتای بازار رو به صررمصرف کننده افزایش میده. اپل اونقدر خوب مغز مشتریاش رو شستشو داده که اگر زمانی خودرو تولید کنه، طرفداراش ازچند روز قبل از عرضه، جلو نمایندگیها چادر میزنن تا از اولین خریدارانش باشن، اونم برای محصولی که طبق سیاستهای اپل، پر از محدودیته، مثلا میاد صندلیها رو به عنوان آپشن میده به مشتریاش! یا سرعت رو روی شصت کیلومتر محدود میکنه تا مجبور شی چند هزار دلار اضافه بدی تا محدودیتش رو برداره! و یا اجازه سوار شدن افراد با وزن بالای صد کیلو رو نمیده تا ایمنی ماشینش به خطر نیوفته! وقتیم که رسما از بقیه برندها کپی زد، تیم کوک از این کپیکاری ها به عنوان یه حرکت نو و انقلابی یاد میکنه و طرفداراشم میگن اپل فلان تکنولوژی رو به بلوغ رسونده!
امپراتور لامبورگینی
۱۷ آذر ۱۳۹۵باور کن همینطوریه.
گوشی های اپل برای هر کارشون پول میگیرن.
خیلی مسخرست….
فرامرز
۱۷ آذر ۱۳۹۵الآن بازارکالای دیجیتال انقدر ناجور شده که نه تنها سامسونگ بلکه هواوی و خیلی از شرکت هایی که محصولاتشون تو رده ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار بود پرچم داراشون رو بالای ۱۰۰۰ دلار میفروشن. فولترین مک بوک پرو تو آلمان ۵۰۰۰ یورو قیمت خورده در حالیکه اگه یه پی سی اچ پی با همون امکانات (بدون موس و کیبرد و مانیتور) بخری ۵۰۰ یورو بیشتر نیست.
اسطوره
۱۷ آذر ۱۳۹۵این کمک تکنولوژیکی خیلی بهتره.
احمد باقری
۱۷ آذر ۱۳۹۵باز هم اپل دست به کار شده تا با پول، همه چی رو به نفع خودش تموم کنه.