درحالیکه فروش خودرو در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا فلج شده است، به نظر میرسد اوضاع فروش خودروهای لوکس در مرکز شیوع این ویروس یعنی چین بهبود یافته است. اطلاعات انجمن فروشندگان خودروی چین نشان میدهد که برندهای لوکس در این کشور در ماه آوریل مجموعاً ۲۷۷ هزار دستگاه خودرو فروختهاند که ۱۱.۱ درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته افزایش داشته است. به لطف این افزایش، خودروهای لوکس در آوریل ۱۸.۷ درصد از کل بازار خودروی چین را به خود اختصاص دادهاند که رشدی ۳.۶ درصدی نسبت به آوریل ۲۰۱۹ و همینطور افزایش ۰.۴ درصدی نسبت به مارس ۲۰۲۰ را نشان میدهد.
البته هرچند فروش خودروهای لوکس در چین در حال احیا شدن است اما فروش آنها در چهار ماه نخست امسال ۷۹۵ هزار دستگاه بوده که ۱۶.۴ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. در مارس امسال برخی از سازندگان خودروهای لوکس بهمنظور احیای فروش در چین سیاستهایی مثل مشوقهای مختلف و بودجههایی برای تبلیغات را اعمال کردند. برخی از شرکتها نیز برای کمک به نمایندگیها بهمنظور آغاز دوبارهٔ فعالیت خود اقدام به تأمین خودروهای موردنیاز کردند. بهعنوانمثال، آئودی مدلهای A6L و Q5L را ارائه کرد و بار فروش نمایندگیها را کاهش داد. همچنین بامو هم سیاستهایی را برای حمایت از نمایندگیها معرفی کرد که از مارس تا می اجرا میشوند.
یکی از تحلیلگران در انجمن فروشندگان خودروی چین میگوید اکثر سیاستهای حمایت از خودروسازان تا ماه می ادامه خواهد یافت. در ماه آوریل امسال اما همهٔ برندهای لوکس آلمانی از افزایش فروش بازار چین بهره بردهاند. در این ماه فروش مرسدس بنز با افزایش ۴.۷ درصدی به ۶۲,۲۰۰ دستگاه رسیده و فروش بامو با تجربهٔ رشد ۹.۴ درصدی به ۶۷,۰۰۰ دستگاه رسیده است. فروش آئودی افزایش چشمگیر ۳۰ درصدی داشته و به ۶۱,۵۰۰ دستگاه رسیده درحالیکه پورشه هم در آوریل ۸,۷۶۷ دستگاه خودرو فروخته که افزایش ۲۴ درصدی را نشان میدهد. در همین حال، فروش تسلا هم با افزایش خارقالعادهٔ ۱۲۱ درصدی به ۴,۲۵۵ دستگاه رسیده است.
رضا
۱۴ خرداد ۱۳۹۹خبر خیلی قدیمی نیست؟
الانjuneهستیم.
Moein
۱۴ خرداد ۱۳۹۹تاریخ از یاد نخواهد برد این دوره رو
لعنت به کسی یا کسانی که مسبب این وضعیت بودن
پارسا لطیفی
۱۴ خرداد ۱۳۹۹سلام دوستان من خودم از مرسدس بنز ای کلاس فیث لیفت خوشم میاد سلیقه ای هست یقین دارم بنز کارش درست انجام میده فقط نمی دونم چرا اون ساعت وسط کنسول رو ورداشته؟
اگه کسی دلیل این رو میدونه من رو قانع کنه.
♤Angus_812♤
۱۴ خرداد ۱۳۹۹کاهش هزینه
و کم کم حرکت کردن به سمت تغییر داشبورد جدید
اون چیزی که داخل فیس بوک مرسدس بنز خوندم این بود
پارسا لطیفی
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ببخشید میشه یکم بیشتر توضیح بدی
♤Angus_812♤
۱۵ خرداد ۱۳۹۹اگه به داشبورد نسل جدید اس کلاس دقت کنی اکثر وسایلش دیجیتالی و مربوط به آینده اس
مثله صفحه آمپر دیجیتالی
کنترل تهویه دیجیتالی
و اکثر کلید ها که به شکل اپلیکیشن داخل صفحه لمسی درامدن
ولی با یه برنامه کوچک و کم هزینه میشه ساعت رو داخل صفحه نمایش بیارن
اون ساعت جلوی این پیشرفتو میگرفت چون وقتی همه چیز مدرن باشه اون ساعت آنالوگ مربوط به ۵۰ سال پیش اگه هنوز باشه ینی حرکت رو به آینده کامل نبوده
این بخش کوچکی از ترجمه اون مطلب داخل فیس بوک بود
پارسا لطیفی
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ممنون