قانونگذاران اتحادیهی اروپا موافقت خود با بازنگری و سختتر شدن قوانین مربوط به فروش خودروهای جدید در این اتحادیه را اعلام کردند.
در تلاش به منظور جلوگیری از وقوع رویداد مشابه با رسوایی دیزل گیت فولکسواگن، این قوانین به دنبال یافتن کشمکشها و تضادهای بین خودروسازان داخلی و رگلاتورهای ملی خواهند بود.
اگرچه که این قانون هنوز بهصورت یک پیشنویس بوده و نیازمند نهایی شدن در کمیسیون اروپا، اعضای این اتحادیه و قانونگذاران است اما سیستمی را پیشنهاد خواهد کرد که طی آن خودروسازان پرداخت مستقیم پول به مراکز تست به امید شکستن روابط فیمابین را متوقف خواهند کرد. معنی سخن این است که در آینده کشورهای اتحادیه اروپا باید بودجهای را به مراکز تست آلایندگی اختصاص دهند و از خودروسازان مالیات اخذ کنند.
قانون یاد شده همچنین تصریح میکند که اعضای اتحادیه نیازمند تست حداقل ۲۰ درصد خودروها به منظور وارد شدن به بازارهای مربوطه خواهند بود. به علاوه آنها قدرت تست تصادفی خودروها و اخذ جرائم مالیاتی را خواهند داشت.
پس از رسوایی تستهای آلایندگی فولکسواگن، پارلمان اروپا توصیه کرد که آژانس مستقلی نظیر دفتر حفاظت محیطزیست ایالاتمتحده ایجاد شود. هرچند در قوانین یاد شده، موضوعی دربارهی ایجاد این دفتر وجود ندارد.
peyman
۲۱ فروردین ۱۳۹۶تو کشور ما خودروسازها از دولت و نیرو انتظامی بیشتر قدرت دارن !!وقتی که نیرو انتظامی گفت پراید و وانت رو شماره گذاری نمیکنیم نمیدونم خودروساز های خون اشام چیکار کردن باز پلاک گذارس شد!با این وضع حالا قوانین سختگیرانه برای این حلبی سازها پیش کش
Danial
۲۱ فروردین ۱۳۹۶اینا اینجوری قانون میازرن اون وقت ما طرح ترافیک رو برای ماشین های هیبریدی برداشتیم تعریفه وارداتش با ماشین های عادی فرق نداره عوارض زمان پرداخت با بقیه یکیه بعد میگن چرا تهران هواش آلودس :|
ali
۲۱ فروردین ۱۳۹۶تهران مسوولی نداره
تا آخرین روزی که بشه توی هوای آلوده زندگی کرد خودروی از رده خارج تولید می کنند تا دیگه مردم به مرز مردن برسن و دیگه نتونن پول بدن
یعنی مقصر هم شخص واحدی نیستا متاسفانه کشور ما افتاده در یک سراشیبی رو به ذوال
و این قانون تاریخه . باید به نقطه پایان برسیم تا دوباره کشور را از نو بسازیم
hamid
۲۱ فروردین ۱۳۹۶فقط فولکس واگن نیست تمام خودروسازان آلمانی مخصوصا bmw رسوا شدند دولت المان تحدید کرده اگه رسوایی bmw رسانه ای بشه دست به عملیات تلافی جویانه خواهد زد.
رامکال
۲۱ فروردین ۱۳۹۶حرص نخور.
این قدر تند تند مینویسی که تهدید رو هم چپکی نوشتی.
این قدر به جداول فروش جهانی نگاه کردن باعث ایجاد افسردگی هم میشه دیگه.
خوش باشی.
Madjid
۲۱ فروردین ۱۳۹۶.
در دنیا اگر 7 خودروساز به درد بخور و پیشگام وجود داشته باشه ، 5 تاش آلمانی هستند. بعلاوه ی تویوتا و فراری.
ونوم اف ۵
۲۱ فروردین ۱۳۹۶به نظر میاد این قانون هم یه فریب بزرگ هست که روی خودروهای امریکایی و اسیایی سخت گیری کنن و به بهانه ی الایندگی مالیات ببندن وقتی قیمتشون رفت بالا قدرت رقابت رو از دست بدن بعدش با اعلام دروغین پاک بودن خودروهاشون بازار رو به دست بگیرن
رامکال
۲۱ فروردین ۱۳۹۶فعلا که به اندازه کافی و در بخش های لازم هم توی خود اروپا و هم چین و خود آمریکا اونقدری میفروشن که عده ایی دچار افسردگی شدید بشن.
ب ام و سلطان
۲۲ فروردین ۱۳۹۶ای جانم توهم توطئه
رامکال
۲۱ فروردین ۱۳۹۶راستی خدمت اون بنده.. خدایی که در مورد بازار مناطق آزاد سخنرانی کرده بود باید بگم که توی این گرمای ترسناک خوزستان و این آب و هوای سخت و………..
(در اهواز) اونقدر بنز و ب ام و (چند تایی هم پورشه) دیدم که بدونم کی از روی افسردگی و حسادت حرف میزنه.
خدا رو شکر از تعمیرگاه های خیالی و صف های خیالی هم اینجاها موجود نیست.
خوش باشی.
یاسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۶این قانون وضع میکنن مام داریم قانون وضع میکنیم حالا که من بیچاره دارم ماشین هیبرید میخرم قانون طرح ترافیک رایگان ماشینهای هیبرید رو برداشتن فکر کن کل دنیا به فکر محیط زیستن هزار و یک مدل ترفند دارن میزنن برسن به هوای پاک مدیران این مملکت حتی تعرفه واردات ماشین هیبریدشون با ماشین معمولیشون یکیه بعد تازه طرح ترافیک پولیم وضع میکنن واسه ماشین هیبرید