تقاضای بالا با بهای بیشتر همراه است. در این مورد، بنزین سوپر بهای ثابتی نسبت به بنزین معمولی در ایالاتمتحده داشته است. اواخر سال 2016، تفاوت بهای خردهفروشی متوسط بنزین سوپر و معمولی به 50 سنت در هر گالن رسید. به گزارش موسسه اطلاعات انرژی آمریکا، این تفاوت بین سوخت سوپر و معمولی از سال 2000 تاکنون افزایش ثابتی داشته است.
در آگوست سال 2016 سهم بنزین سوپر از بازار به رکورد 12 درصد رسید که بیشترین سهم از سال 2004 تاکنون بوده است. بهای پایینتر بنزین و تولید پیشرانههای توربو از جمله دلایل محبوبیت بیشتر بنزین سوپر بودهاند و همین امر باعث شده مالکان خودروهای سواری سبک به این سوخت روی خوشی نشان دهند.
به منظور مبارزه با بهای بالای بنزین و بهبود مصرف سوخت، گزارش شده که بنزینهایی با اوکتان بالا به بازار آمریکا راه یافته و در پیشرانههای قدرتمندتر و کممصرفتری بکار رفتهاند. استفاده از بنزین اوکتان 98 بجای بنزینهای اوکتان 91 و 93 موجود میتواند باعث بهبود 10 درصدی مصرف سوخت نسبت به وضعیت کنونی شود. حتی یک مهندس صنعت خودرو پیشنهاد میکند از سوختی با اوکتان 114 استفاده شود.
یک مدیر خودروسازی که نامش ذکر نشده در مصاحبه با Detroit Free Press گفته است: "افزایش اوکتان بنزین میتواند روشی با هزینه کمتر برای بهبود مصرف سوخت خودروها باشد. برای مثال، هزینه این روش بسیار کمتر از توسعه گیربکس میباشد."
اما آیا افزایش اوکتان بنزین تضمین شده است؟ یک مطالعه منتشر شده در سپتامبر سال پیش نشان داده که رانندگان آمریکایی حدود 2.1 میلیارد دلار را برای بنزین سوپر هدر میدهند. پس از آزمایش چندین خودرو و پیشرانه متفاوت، محققان نتیجهگیری کردند پیشرانههای طراحی شده برای استفاده از بنزین معمولی هیچ مزیتی در زمان استفاده از بنزین اوکتان 91 و 93 را نشان نمیدهند.