برای خودروسازانی که به دنبال ثبت رکورد در پیست نوربرگرینگ هستند، خبرهای بدی از آلمان به گوش میرسد. بر اساس گزارش سایت بریج تو گنتری (Bridge to Gantry)، تمام محدودیتهای سرعت و دیگر قوانینی که قبلاً برای مسابقات در این پیست درنظر گرفته میشدند، اکنون برای استفادههای عمومی و تست خودروسازان نیز لحاظ خواهد شد. در نتیجه، این پایانی است برای دورانی که در آن خودروسازان زمان پیست نوربرگرینگ خود را به صورت رسمی اعلام میکردند. پس از آن که اخیراً در یک تصادف در کلاس GT3، یکی از تماشاگران در نوربرگرینگ جان خود را از دست داد، محدودیتهای بیشتری برای برخی نواحی خاص در این پیست ۲۰/۷۶ کیلومتری درنظرگرفته شده است. تاکنون محدودیتهای سرعت فقط برای مسابقات رسمی صورت گرفته و نظارت خاصی برای روزهای عادی پیست نبوده است.
این بدین معناست که خودروسازانی مانند پورشه، مکلارن و فراری که در گذشته میتوانستند رکوردی رسمی برای یک دور در پیست نوربرگرینگ بر جای بگذارند، با داشتن محدودیت سرعت در برخی نواحی مشخص از پیست، این کار برای آنها غیرممکن خواهد شد.
جی اف میوزیال (J.F Musial) یکی از اشخاص کلیدی پشتصحنه در نمایش هایپرکار کونیگزگ One:1 گفته است که در نوربرگرینگ به تیم آنها اطلاع داده شده که باید از این محدودیتهای عمومی سرعت تبعیت کنند. این در حالی است که کونیگزگ آماده بود تا تمام پیست را برای انجام تست و ثبت رکورد خودش استفاده کند. تنها در برخی پیچها و قسمتهای پیست مانند «تایرگارتن»، One:1 میتوانست به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک شود که در قوانین جدید، این بخشها به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شدهاند. در نتیجه، آمار رسمی زمان یک دور در نوربرگرینگ، از هر نظر بیمعنی میشود.
محدودیتهای سرعت در مکانهایی از پیست اعمال میشوند که در آنها خودروها پتانسیلها پرتابشدن در هوا را دارند. محدودیت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در بخشهایی مانند «فلوگپلاتز»، «آنتونیوسبوچ» و «شودنکروز» اضافه شدهاند. علاوه بر این، یک محدودیت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز بر مسیر مستقیم اصلی، یعنی جایی که خودروها وارد و خارج میشوند، وجود دارد.
نوید جهرمی
۱ تیر ۱۳۹۴باز خوبه حتی تو همون پیستش هم قانون رو رعایت میکنن
bardia
۱ تیر ۱۳۹۴مسخره ترین کاره ممکن بود این حرکت،یعنی چی اخه
معتبرترین پیست واسه مقایسه زمانه ماشین هارو عملا بی خود کردن
هیچ جور این حرکتشون منطقی نیست،الان کونیخزگ وان دیگه نمیتونه رکورد بزنه با این مسخره بازیا
نوید جهرمی
۲ تیر ۱۳۹۴من تعجبم از کساییه ک رعایت میکنن.اگه من یکی باشم کار ب کار قانونش ندارم هر چی بخوام میگازم
امید برتر
۳ تیر ۱۳۹۴اینا میدونن اگه محدودیت سرعت نباشه کونیگزگ رکورد پورشه رو میزنه به خاطر همین محدودیت گذاشتن!
:|
شنتیا فراریه
۱ تیر ۱۳۹۴همه میگن هر ماشینی که تویه این پیست مسابقه میده تصادف میکنه چرا چون سخت ترین پیچ هارو داره واقعیه الکی نیست.
Carbonado Aventador
۱ تیر ۱۳۹۴با این تصمیم دیگه لافراری و لافراریXX هم نمیتونن رکورد بزنن…!
مهرداد فراهانی
۱ تیر ۱۳۹۴خیلی حیف شد….
میلاد
۱ تیر ۱۳۹۴نوربرگ رینگ رو هم خزش کردند.
علیرضا
۱ تیر ۱۳۹۴این آلمانیا توی اتوبان هاشون محدودیت سرعت ندارن، اونوقت توی معروفترین پیستشون محدودیت سرعت گذاشتن!
سجاد
۱ تیر ۱۳۹۴واقعا حیف شد … آخه الان بقیه ماشینا چیکار کنند ؟؟
می تونستند بجای این محدودیت های مسخره ، بگن که مثلا تماشاچی کلاً نیاد تو پیست ..
خداییش الان پیست معتبر تر از این نیست ..
مرسی از آقا مسعود عزیز
msn
۱ تیر ۱۳۹۴آلمانیا میخوان رکورد پورشه که مال خودشونه حفظ بشه. بهونشون اینه جاهایی که ماشین ممکنه پرواز کنه نباید سرعت بالا باشه مگه پرندست. البته اون رکوررد فوق العاده بود نمیگم حتما زده میشه. تماشاچی ها برن جای امن نه زیر محل فرود
Carbonado Aventador
۱ تیر ۱۳۹۴چه ربطی داره مرد حسابی…
918 رکوردش 6:57 و رکورد آونتادور SV برابر 6:59 هست یعنی با 120 اسب کمتر فقط 2 ثانیه کمتر زد!!!
از روز اولشم معلوم بود لافراری و P1 سریعتر میرن…!
رو کاغذ که اینجوریه!!!
به خاطر یه رکورد نمیان همچین کارایی بکنن!
محمد حسین
۱ تیر ۱۳۹۴P1 که سریعتر نیست ! حداقل طبق گفته ریچارد هموند
لافراری هم که کلا از هر دو تا ماشین پورشه و مک لارن کندتره !!
باز می گفتی کونیگزگ وان یه چیزی
رضا
۱ تیر ۱۳۹۴این دیگه ازون قوانین ایرانی بود!!
یه دفعه چراغ قرمز و سرعت گیرم بذارن دیگه تا حسابی امن شه!پ
به قول دوستمون اتوباناشون آزاده ولی تو پیست محدودیت گذاشتن که خیلی مسخرست
AHMADREZA
۱ تیر ۱۳۹۴حیفه این پیست نبود
حالا 918 افسانه میشه
Carbonado Aventador
۱ تیر ۱۳۹۴آونتادور SV هم به وقع رکورد زد و تو جایگاه دوم قرار گرفت…
احتمالا فولوکس واگن این تصمیم رو قبلا به لامبورگینی گفته بوده و لامبو هم اومده هرچی سریعتر رکورد زده:D
Mclaren
۱ تیر ۱۳۹۴خوب سیاستشونه وقتی 918 رکوردشو رو زد دیگه نمیذارن خودروی دیگه ای از کشور دیگه بیاد رکورد رو بزنه … لافراری و پی 1 و کنیخزگ آگرا میتونن رکورد خیلی بهتری رو بزنن منتها سیاست جالبی بود…بگذریم
شایان
۱ تیر ۱۳۹۴شما از کجا میدونی رکورد بهتری میزدن؟!!!! این سیاستشونه!!! والا به سیاست باشه هیچکی به پای انگلیسی جماعت نمیرسه و نخواهد رسید گرچه با این کار خوب حاله پی وان گرفته شد و انگلیسی هایه مفت خورو بی حال ههههه
Mclaren
۱ تیر ۱۳۹۴داداش از مکلارن و من و انگلیس بکش بیرون…..همه داغون شما خوب همه عقب افتاده شمای آلمانی بهترین….بس کن لطفا دیگه بیشتر از این به بیراهه نزن این کار یعنی عقده.
موفق باشی
شایان
۲ تیر ۱۳۹۴من بس کنم کامنت های به قول شما و اون پیمان گوهربار که فکر کنم از کمپانیه مک لارن داره گامنت میذاره یه نگاه کن ببین کی شروع کرد من واسه حرفام سند و دلیل میارم اون پیمانه که هیچی کلا فکر کنم با یه نظر میخواد کولاک کنه!!!! من هیچوقت نمیگم مک لارن بده یا خوب یا اشرافیه یا معمولی ولی اینقدر حالیمه که بدونم نباید از لحاظ مهندسی با بنز نباید مقایسش کرد یعنی هیچ مهندسی و نباید با بنز مقایسه کرد این از این// عزیز من فقط تویه صنعت اتومبیل نیست که تویه خیلی از موارد مهندسی آلمانی ها نباید شک کرد حداقلش اینکه با اون 30 درصد از صنایع کشور که رویه شاخ اینا داره میچرخه(بقیشونم تقلیدی از اینا و دو کشور دیگه ست) شما شاید ندونی ولی من به قدر خودم دارم ازشون حمایت میکنم گرچه کسی نمیبینه و نمیشنوه حداقل اینه که نظرمو گفتم دلیلم دارم علتشم اینه که هر روز این آقایون صنعتگر دنبال یه سیستمهایه ارزون تر و فوق العاده بی کیفیت تر در این صنعت کشور میگردن یعنی این پروژه سالهاست شروع شده مطمئن باش اگه تماما این سیستمهایه پیشرفته از بین بره و اونجا جایگزین بشن فاتحه خیلی چیزا خوندست چون تویه صنعتم دارم اینو میگم گرچه بعضی از سیستمهارو آمریکائی ها هم نمیتونن به کار ببرن و مجبورن از اونا کمک بخوان ولی یه رفرمی داره صورت میگیره برای از بین بردنشون جایگزینیشون با نمونه هایه آشغال کره و چینی به مهندسی آلمانها شک نکن داداشه من عقب افتاده هم فحش نیست که بخوای به من یا من به کسی بدم عقب افتاده یه اصطلاحه به معنی عقب تر از بقیه یا یه کشور خاص همین چرا دارین گندش میکنه عقده هیچ چیزم ندارم خدارو شکر منم شوخی کردم برادر نه من پورشه دارم نه مک لارن حتی قصد خریدشونم ندارم پس تعصبی هم ندارم
SAEED
۱ تیر ۱۳۹۴فاتحه ش خونده س ….
اگه راس میگن اون 918 رو هم یه بار دیگه با این محدودیت ها رکورد بزنن
ببینیم چی به چیه کی برتره…
احسان(احسان سابق)
۱ تیر ۱۳۹۴بعضی وقتا پاستوریزه بودن زیاد اروپایی ها رو اعصابه
سعید
۱ تیر ۱۳۹۴حسابی خورد تو ذوقمون
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱ تیر ۱۳۹۴واقعاً حیف شد تازه میخواستیم رکورد های نسل جدید کامارو رو ببینیم که …
خیلی عجیب شد دقیقاً تو این گیر و داری این اتفاق افتاد که آخرین دستگاه 918 هم ساخته شد حالا دیگه 918 با داشتن بهترین رکورد و این مسئله واقعاً به یک اسطوره و افسانه تبدیل میشه!
همین جا به داداش محمد حسین عزیز هم سلام میکنم. ;)
انشالله که موفق و موید باشی داداش.
Carbonado Aventador
۱ تیر ۱۳۹۴سلام مشتی…
چطوری پسر…؟؟؟
همین دیشب پریشبا بود سراغتو از بچه ها گرفتم!!!
دلم حسابی برات تنگ شده بود…!
فریا
۱ تیر ۱۳۹۴نوربرگ رینگ بخواب که لاگونا سـِکا زنده است …
SAEED
۲ تیر ۱۳۹۴داداش زنده باشی گل گفتی
لاگونا سکا پیست معتبریه واس خودش
همیشه کارشناسان موتورترند ماشینای بزرگ ترین درگ سال که بهترین ماشینای منتخب اند رو توی این پیست به چالش میکشن
نکته منفی فقط طول این پیست یکم کوتاهه …
ارادتمد همگی
amir
۱ تیر ۱۳۹۴بفرما….اینقدر فراری و مکلارن و…دس دس کردن….آخرشم پیستو اینجوری کردن…..با اینکه من از طرفدار های دو اتیشه لامبورگینی هستم اما به لافراری ایمان داشتم که بتونه رکورد رو بزنه
Erfan
۱ تیر ۱۳۹۴,واقعا. لافراری شک نکن رکورد رو میشکست.
متین
۱ تیر ۱۳۹۴سلام…
با این کارشون گند زدن به جهنم سبز بیشتر تبدیلش کردن به جهنم قهوه ای !!!!! … یه موقعی سر بهترین دور توی پیست که ماشین های محبوب مون انجام می دادند کل کل داشتیم ولی حالا … به هر حال …
شب خوش …
Kakal38
۱ تیر ۱۳۹۴حالا الان همه احتمالا میخوان بگن ما که میتونستیم رکورد پورشه رو بزنیم ولی نذاشتن
ALiHidden
۱ تیر ۱۳۹۴هههه
منو باش ک فک میکردم فقط تو ایران از این قانون های مسخره وجود داره نگو اونورهم همینجوریه:|
ب قول یکی از دوستان باید چراغ راهنمایی + سرعت گیر هم بزارن:|
ب نظر من برای محکم کاری برای دور زدن هم راهنما میزدن دیگه عالی می شد:|
علی
۲ تیر ۱۳۹۴ای بابا.یعنی دیگه نمیشه با پراید رفت نوربرگ.آخه رانندگی با پراید زیر 300 کیلومتر بر ساعت حال نمیده که.پراید ساختن که باهاش 500 تا بری.lol
enzo
۲ تیر ۱۳۹۴خبر که خبر تلخیه
ولی این طور که من شنیدم این محدودیت فعلا تا انتهای 2015 هست
البته احتمال داره ادامه داشته باشه و یا بخوان یه تغییراتی برای افزایش ایمنی اون مناطق پر خطر داشته باشن
امين
۲ تیر ۱۳۹۴ببینمشون میدونم باهاشون چیکار کنم … البته من مطمئنم که این محدود سرعت احمقانه هم تاثیر چندانی روی آمار تصادفات نداره ؛ مرگبار بودن و خطرناک بودن نوربرگ رینگ بیشتر برمیگرده به ۷۰ و اندی پیچش ، چمن های کنار جاده و پستی و بلندی هاش و چیزای دیگه … اگه واقعا میخوان از آمار تصادفات و مرگ و میر تو این پیست کم کنن بهتره خرابش کنن تا این محدود سرعت مسخره رو اجرا کنن !!!
تا حالا کسی از خودروسازا به این موضوع اعتراض نکرده ؟!
لانتا
۲ تیر ۱۳۹۴واسه پیست دیگه نشنیده بودیم محدودیت سرعت بزارن . پیست واسه سرعت.
918 با اون رکوردش نشون داد بهترین هایپر کار هیبریدی جهانه و اونای که میگن لافراری بهتره یا پی 1 سرعتر فراری میتونست لافراری واسه پیست اماده بشه یا حتی پی 1 اما اگه حتی 0.1 ثانیه هم از پورشه کندتر بود کلی اعتبار شرکت تو خطر میوفتاد واسه همین نه فراری نه مکلارن این ریسک قبول نکردن تا اعتبار شرکتشون تو خطر بیوفته حتی ممکن بود لافراری یا پی 1 رکوردشون از اونتادور اس وی هم کندتر میشد که اون باعث میشد کل شرکت سازنده زیر سوال میرفت وقتی نه فراری تو پیست امده نه مکلارن بیخودی نگیید اونا سرعتر هستن اگه سرعتر بودن حتما میومدن تو پیست رکورد میزدن.