متفرقههفته نامه

مزایا و معایب خودروهای پلاگین هیبرید

اگر دنبال خودرویی کم‌مصرف و با راندمان بالا هستید و البته نمونه‌های هیبریدی را در نظر دارید شاید بخواهید نگاهی نیز به نسخه‌های پلاگین این خودروها بیندازید. این نمونه‌ها می‌توانند مزیت‌های چشمگیری را نسبت به خودروهای هیبریدی استاندارد ارائه کنند.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
هیوندای سوناتا که هم‌اکنون به‌صورت استاندارد و پلاگین هیبرید عرضه می‌شود راه استفاده از خودرویی سبز را نشان می‌دهد. علیرغم اینکه این خودرو کاربرد کمتری نسبت به نسخه استاندارد دارد اما دنیای از مزیت‌ها را ارائه می‌کند که می‌تواند بدون قربانی کردن قدرت و آسایش، باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و پول ما بشود.

2016-Hyundai-Sonata-Plug-In-Hybrid-charge-port
هرچند، سوناتا هیبرید به‌طور گسترده‌تری در دسترس بوده و تجهیزات بیشتری دارد. اینجا ۴ دلیل برای خرید یک خودروی پلاگین هیبرید و ۴ دلیل برای عدم خرید چنین خودروهایی را برای شما ذکر کرده‌ایم.

  • ۴ دلیل برای خرید خودروی پلاگین هیبرید

مصرف سوخت و محدوده حرکتی بهتر
یکی از مزیت‌های کلیدی خودروهای هیبرید این است که با محدوده حرکتی بالاتری عرضه می‌شوند. یک خودروی پلاگین هیبرید از طریق حالت تمام الکتریکی خود محدوده حرکتی را افزایش می‌دهد بنابراین شما قادر خواهید بود تا به لطف تمام گزینه‌هایی که این سیستم به منظور حداکثر نگه داشتن سوخت و شارژ باتری‌ها در اختیارتان می‌گذارد به بهترین نحو به راه خود ادامه دهید.
2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid 1

گشتاور آنی بیشتر
در مقایسه با خودروی هیبرید استاندارد، خودروی پلاگین هیبرید معمولاً از پیشرانه الکتریکی قدرتمندتر و باتری بزرگ‌تری سود می‌برد بنابراین شما قدرت بیشتری برای سبقت گرفتن، شتاب گیری و… خواهید داشت. مزیت بزرگ این است که این پیشرانه الکتریکی بزرگ‌تر قدرت را بدون درنگ تحویل می‌دهد.

2017 Optima Plug-In Hybrid
مشوق‌های دولتی ممکن است باعث ارزان‌تر شدن بهای خودرو شوند
در نقاطی که خودروهای پلاگین هیبرید در دسترس هستند، برخی مشوق‌های دولتی به این خودروها اعطا می‌شود. یعنی خودروی کم‌مصرف‌تر و قدرتمندتر شما در نهایت قیمتی کمتر از یک مدل استاندارد هیبرید خواهد داشت و به شما اجازه می‌دهد پیش از شروع رانندگی پول خود را حفظ کنید.

BMW 330e Plug-In Hybrid
استفاده از حالت تمام الکتریکی
شاید بزرگ‌ترین مزیت خودروهای پلاگین هیبرید آن است که با حالت تمام الکتریکی عرضه می‌شوند و این مزیت به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که شارژ باتری‌تان تمام نشده و پیشرانه درون‌سوز خاموش نشده از نیروی الکتریکی برای رانندگی استفاده کنید. هیوندای سوناتا پلاگین هیبرید در حالت تمام الکتریکی محدوده حرکتی تقریباً ۴۰ کیلومتری دارد و قادر خواهید بود بدون استفاده از قطره‌ای بنزین مسیر خود را بپیمایید.

2017 Optima Plug-In Hybrid

  • ۴ دلیل برای عدم خرید خودروهای پلاگین هیبرید

در دسترس بودن محدود
متأسفانه خودروهای پلاگین هیبرید در همه ایالت‌های آمریکا در دسترس نیستند و در مورد هیوندای سوناتا باید گفت که نمونه پلاگین هیبرید آن در ۱۰ ایالت وجود دارد. این موضوع باعث محدودیت می‌شود بنابراین اگر در یکی از این ایالت‌ها نباشید از دسترسی به آن محروم خواهید شد.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
باتری بزرگ‌تر، فضای بار کمتر
باتری بزرگ‌تر برخی نقاط ضعف نیز دارد و در اکثر موارد فضای صندوق بار به این مجموعه اختصاص می‌یابد. در مقایسه با خودروهای هیبرید استاندارد، پلاگین هیبریدها کاربرد کمتری دارند زیرا باتری فضای زیادی از صندوق را اشغال می‌کند. به علاوه نمی‌توانید صندلی‌های عقب را تا کنید زیرا مجموعه‌ی باتری مانع این کار می‌شود.

Kia Optima plug-in hybrid 2016
تضمینی برای دریافت کامل مشوق‌ها وجود ندارد
اینکه خودرویی پلاگین هیبریدی می‌خرید به این معنی نیست که می‌توانید همه‌ی مشوق‌ها را نیز به دست بیاورید. ابتدا باید بفهمید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. بخش ناخوشایند این است که حتی اگر واجد شرایط نیز باشید، به این معنی نیست که همه‌ی مشوق‌ها را دریافت می کنید. ممکن است که بخشی از آن را به دست بیاورید.

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
هنوز هم زیرساخت‌های کاملی برای این نوع خودروها وجود ندارد
زمانی می‌توانید از همه مزیت‌های خودروهای پلاگین هیبریدی استفاده کنید که شارژرهایی در اطرافتان وجود داشته باشد. هرچند هنوز هم به خاطر اینکه جایگاه‌های شارژ فراگیر نشده‌اند زیرساخت‌های کمتری برای این نوع از خودروها وجود دارد. این موضوع توانایی استفاده از خودروی پلاگین را محدود می‌کند.

2016 Hyundai Sonata Plug-in Hybrid Electric
منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Xman

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (250 ديدگاه)

    با توجه به دلایل بالا مزایا ماشین هیبریدی قانع کننده به نظر میرسن.
    خود من شخصا تو این کلاس i8 و فیسکر کارما رو خیلی دوس دارم.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      i8 خیلی ناز

  2. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4421 ديدگاه)

    فضای بار کمتر خوب مگه وانت که بخواد بار زیاد بزنن.
    انتظارها باید عقلانی باشه.

  3. ...::: فقط لمبورگینی :::...

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    فقط آستریون.

  4. مجید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (679 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواست میتونستیم این ماشینارو سوار شیم مثلا من خودم روز های عادی فقط 11 کیلومتر رانندگی میکنم و این باعث میشه با توجه به برد برقی این ماشینا مصرف سوخت خیلی کم بشه بعدشم اگه ازشون درست استفاده بشه برد رانندگیش خیلی بیشتر از ماشینای تک سوختیه دوستم ک تو آمریکا زندگی میکنه یه اینفینیتی دست دوم گرفته مدل 2011 میگه با اینکه این ماشین 170 هزار کیلومتر (تقریبا 106 هزار مایل) کارکرده ولی مصرفش و بردش هیچ تغییری نکرده و خیلی راضیه

  5. محسن

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (35 ديدگاه)

    پدال عزیز اگر امکانش هست یه مطلب بزارید که این خودروهای پلاگین هیبریدی در داخل کشور خودمون به چه صورت میشه استفاده کرد، مثلا اگر پلاک منطقه اروند وارد کنیم با توجه به گرمای هوا و نبود شارژرها چگونه میشه استفاده کرد، ایا با برق شهری میشه شارژ کرد؟ در ضمن آیا میشه خودروهایی مثل سوناتا که وارداتش ازاد هست را با این نوع پیشرانه وارد کرد. مرسی

  6. محسن

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (35 ديدگاه)

    در تکمیل نظر قبلیم بگم که اگر قبلا چنین مطلبی که درخواست کردم را توی سایت بهش پرداختید ، خواهش میکنم وقتی مطلب مرتبط مثل این پست بالا میزارید یک لینک په پست های قبل و مرتبط بزارید. سپاس از سایت خوبتون

  7. Saied

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    اینده ۲۰ ساله ماشین ها واقعا دیدن داره. واقعا احسن به مهندسین بی ادعا. خیلی اینده خوبی متعلق به این ضمینه هستش. نظر شخصی من اینه که تو اینده نچندان دور ماشین ها در تمام نقاط شهر به صورت وایرلس شارژ خواهند شد. و نیازی به سوخت فسیلی یا صرف وقت و به صورت کابل نیاز نخواهد بود. فکر کن ماشین خودران و بدون نیاز به شارژ کردن یا سوخت فسیلی باشه.

  8. من

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (248 ديدگاه)

    امیدوارم توی ایران هم یک مشوق هایی برای هیبریدی ها و تمام برقی ها در نظر گرفته بشه مثل معافیت مالیاتی برای تولید و واردات و نیز مجوز تردد در طرح ترافیک.

  9. احمد باقری

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    وقتی هر ایده ای رو به مرور زمان، عمل می کنن، معلومه که دائم در حال پیشرفت هستند.

  10. نوید جهرمی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3761 ديدگاه)

    به نظرتون اگه به جای قانون مسخره 2500 سی سی ، فقط مجوز واردات خودروهای برقی و هایبریدی میدادن ( البته نبود زیرساخت رو درنظر نگیریم) قانون موفقی میشد یا خیر؟

  11. جلیلی

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر من به هیچ عنوان در ایران بدرد نمیخوره چون
    1بنزین واقعی با قیمت واقعی در ایران توزیع نمی شود (ما اصلا نمیدانیم بنزینی که میخریم گران است یا ارزان ویا توسط کدام شرکت تولید میشود)
    2قیمت خودرو در کشور ما بسیار گران است و واردات خودرو در انحصار عده ای خاص قرار دارد. در چنین شرایطی افزودن قطعات هیبریدی به خودرو مشتری را وابسته تر میکند
    3مردم ما به دلیل عدم توانایی خواندن مطالب انگلیسی آگاهی کافی در این زمینه ها را ندارن .وقتی مشتری اطلاعات اوریجینال ندارد بهتر است ریسک نکند

  12. علي

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند شرکت داخلی هستند که تبلیغ خودرو برقی کردند،اما خبری از فروش نیست،ودر بازار فروش این خودروها هم که میریم فقط برندهای لوکس وگران قیمّت مشاهده میشه ،چرا نباید چنین خودروهاییکه خودروی سبز لقب گرفته با تولید بیشترو قیمت مناسبتر (تولید داخلی)دردسترس عموم باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا