بنا به مطالعه و بررسی جدیدی که صورت گرفته، خودروها میتوانند تا ۷۵ درصد مصرف سوخت بیشتری نسبت به اعداد اعلامی رسمی داشته باشند.
کمپانی Carly که به ساخت اپلیکیشن های ارتباطی خودرو میپردازد دادههایی را برای بیش از یک میلیون خودرو در سراسر جهان بررسی کرده و فهمیده که اختلاف مصرف سوخت اعلامی و واقعی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ رشد داشته است.
بنا به گفته این کمپانی، چشمگیرترین تفاوت بین اعداد اعلامی و واقعی در خودروهای دیزلی سال ۲۰۱۶ پیدا شده به گونهای که مصرف سوخت واقعی این خودروها بهطور متوسط ۷۵ درصد بیشتر از اعداد اعلامی توسط خودروسازان بوده است.
Carly تخمین میزند رانندگانی که در یک سال ۱۹۳۰۰ کیلومتر رانندگی میکنند شاید تا ۱۱۵۲ دلار بیشتر از حد انتظار برای سوخت هزینه کنند.
Avid Avini یکی از مؤسسان این کمپانی میگوید:
همیشه مناقشه جالبتوجهی بین مصرف سوخت اعلامی کارخانه و آنچه در دنیای واقعی دیده شده وجود داشته است. در طول سالهای پیش قوانین سختگیرانهتری برای مصرف دیاکسید کربن تصویب شده اما رانندگان خواهان خودروهای قدرتمند و لوکستر بودهاند.
با تصویب هرگونه قانون جدیدی در زمینه آلایندگی خودروسازان باید مصرف سوخت محصولات خود را کاهش دهند اما به دلیل اینکه تستهای مصرف سوخت در آزمایشگاهها صورت میگیرند، دادهها نشان دهنده بهبود هستند.
مصرف سوخت یکی از مهمترین نگرانیهای رانندگان بوده و اگرچه پیشبینی مصرف سوخت خودرو برای خودروسازان سخت است اما تفاوت مصرف واقعی و اعلامی دیگر نگرانی مالکانی میباشد که به اعداد اعلامی خودروساز تکیه میکنند.
این اخبار تنها ۶ ماه پس از آنکه اتحادیه اروپا نوع جدیدی از تستهای آلایندگی را معرفی کرده منتشر میشود. تستهای جدید که به اختصار WLTP نامیده میشوند به منظور تهیه اعداد واقع نگرانه تری طراحی شده و جایگزین تستهای آزمایشگاهی NEDC قبلی شدهاند. این فرم جدید تست خودروها تا آگوست سال جاری همهگیر نخواهد شد و برخی خودروها تا آغاز سال آینده همچنان از اعداد به دست آمده بر پایه تست NEDC استفاده خواهند کرد.
Khosrow
۹ فروردین ۱۳۹۷اره دیگه / شما چند کیلومتر اول با فیلتر هوای نو — برونی مصرف تغییر میکنه بعدش! باد تایر — سبک رانندگی — نوع بنزین — هوا — سرعت — همه میدونن تحقیق نمیخواد / کارخونه ها بهترین حالت رو میگن و ما تو بدترین حالت میرونیم ..