کدام‌یک قوی‌تر است: رینگ فولادی یا آلیاژی؟

یک‌شنبه 6 آبان 1397 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
Steel Or Alloy Wheels
از آنجایی که زمستان در راه است اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند که مالکان از لاستیک‌های زمستانی برای رینگ‌های آلیاژی یا فولادی خودروهای خود استفاده کنند.
تبلیغات

شکی وجود ندارد که رینگ‌های آلیاژی ظاهر زیباتری در مقایسه با نمونه‌های فولادی دارند اما وقتی بحث رانندگی در جاده‌های پر از دست‌انداز یخ زده به میان می‌آید نباید تنها به ظاهر زیبا اکتفا کرد.

چیزی که اهمیت دارد میزان و چگونگی استقامت و قدرت رینگ‌ها و چگونگی جذب ضربات و شوک‌هایی همچون افتادن در یک چاله‌ی بزرگ وسط خیابان یا جاده است. یکی از روش‌ها برای تخمین میزان مقاومت رینگ‌ها تست مقاومت استرس آن‌ها است که با فشار هیدرولیکی هم می‌توان آن را تخمین زد.

این دقیقاً همان کاری است که دست‌اندرکاران کانال هیدرولیک پرس انجام داده‌اند. با استفاده از پرسی 150 تنی، آن‌ها برخی تست‌ها را فیلم‌برداری کرده‌اند. در این فیلم‌ها می‌توانیم رفتار رینگ‌های فولادی و آلیاژی در زمان خرد شدن تحت‌فشار را ببینیم. رینگ‌ها با لاستیک‌ها تست شده‌اند و هم به‌صورت افقی و هم عمودی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

جای تعجبی ندارد که رینگ‌های آلیاژی استحکام بیشتری داشته و نیروی بیشتری برای تخریب آن‌ها موردنیاز است. متأسفانه همین موضوع به معنی شکسته شدن و چندتکه شدن هم هست. اما رینگ‌های فولادی بدون شکسته و تکه شدن این نیروی عظیم را به خود جذب می‌کنند.

نهایتاً باید گفت رینگ‌های فولادی ارزان‌تر هستند بنابراین خیلی در زمان خرید آن‌ها به فشار نمی‌افتید. شاید رینگ‌های فولادی در زمان افتادن در چاله‌ای بزرگ راحت‌تر آسیب ببینند اما خب تعمیر و یا تعویض آن‌ها هزینه‌ی کمتری را به مالک خودرو تحمیل خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.