گاهی اوقات سرعت تغییرات در اطراف ما آنقدر سریع است که وقتیکه به گذشته نگاه میکنیم، شاید باورمان نشود که شرایطی که از آن صحبت میکنیم، تا این حد به ما نزدیک بوده است. یکی از این تغییرات بسیار سریع که در کشور ما اتفاق افتاد، پرواز قیمتها در بازار در چند سال اخیر است که بهخصوص نتایج آن بهطور کامل در بازار خودروی کشورمان مشاهده شد و شرایطی را رقم زد که تا قبل از آن بههیچعنوان قابل باور نبود. چندی پیش در شبکههای اجتماعی فهرستی از قیمت خودروها در بازار کشورمان در سال ۱۳۸۹ به دستم رسید که بسیار قابل تأمل بود. قیمتهایی که در این روزها بسیار رؤیایی و دور از دسترس به نظر میرسند و با توجه به شرایط موجود، تکرار آن روزها به نظر خیالی محال میآید. شاید برای افرادی که از شرایط بازار در آن زمان خبر نداشتهاند و افرادی که آن روزها را فراموش کردهاند، این قیمتها باورنکردنی باشد، اما واقعاً تا همین چند سال قبل این قیمتها در بازار کشورمان وجود داشته است و این اعداد حقیقت روزهای نهچندان دور در کشورمان بودهاند.
با توجه به این اعداد، تصمیم گرفتیم تا مقایسهای بین شرایط آن روزهای بازار کشورمان و شرایط فعلی داشته باشیم. به عبارت دیگر، میخواهیم بهعنوان نمونه، تعدادی از خودروهای آن دوران را انتخاب کرده و ببینیم که در حال حاضر چه قیمتی دارند و با آن قیمت، در حال حاضر چه خودرویی را میتوانیم خریداری کنیم یا اینکه با مبالغ پرداختی در بازار فعلی، در آن زمان چه خودروهایی را میشد خرید. نکته جالب این است که باوجود افزایش شدید قیمتها، کیفیت خودروهای تولید داخل بهطور قابلملاحظهای کاهش پیدا کرده است و حتی بسیاری از فعالین بازار خرید خودروهای کارکرده مدل ۹۰ به قبل را به خرید خودروهای مدل بالاتر ارجح میدانند.
از پراید شروع کنیم که همانند الآن، در آن زمان نیز ارزانترین خودروی سواری بازار بود. هرچند که در آن زمان بسته به نسخههای مختلف قیمتی بین ۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان تا ۸,۹۵۰,۰۰۰ تومان قیمت داشته است و در حال حاضر با توجه به نسخههای مختلف در محدوده ۱۹ تا ۲۲ میلیون تومان قرار میگیرد.
بد نیست بدانید که اگر در سال ۸۹ میخواستید با این مقدار پول یک خودرو بخرید، میتوانستید بین انواع و اقسام مدلهای پژو، سمند، تندر ۹۰، ریو و حتی فولکسواگن گل انتخاب داشته باشید!
حال اگر در سال ۹۵ بخواهید یکی از این خودروهایی که از آن نام بردیم را بهصورت صفر بخرید باید حداقل قیمتی در بازه ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان را بهراحتی به جیب خودروسازان گرامی بریزید. ضمن اینکه برای خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۶ و تندر ۹۰ اتوماتیک باید بیشتر از ۴۵ میلیون تومان بپردازید. این در حالی است که اگر الآن در سال ۸۹ بودیم، در بازه قیمتی ۲۷ تا ۴۰ میلیون تومان میتوانستید انواع تیپهای مزدا ۳، رنو مگان، زانتیا، نیسان ماکسیما، نیسان رونیز فول، نیسان پیکاپ، تویوتا هایلوکس، تویوتا یاریس، هیوندای آوانته و i30 و کیا سراتو را خریداری کنید. خودروهایی که اگر در حال حاضر نسخه صفرکیلومتر آنها وجود داشته باشد، همگی بالای ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خواهند داشت!
اما در سال ۸۹، تنها چینی قابلتوجه بازار، امویام ۱۱۰ بود که در آن زمان ۱۰ میلیون تومان قیمت داشته است. در آن سال اگر کسی میخواست در بازه ۵۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان خودرو بخرد، میتوانست خودروهایی مانند هیوندای سانتافه 3500 سیسی و IX55، نیسان مورانو، هیوندای جنسیس، سیتروئن New C5 و حتی تویوتا پرادو و لندکروزر را بخرد. خودروهایی که نسخه دستدوم مدل ۸۹ آنها حتی اگر چندان تمیز و سالم هم نباشد، بازهم بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت میخورد! از همه جالبتر این است که با توجه به قانون ممنوعیت حضور خودروهای با حجم موتور بیشتر از ۲۵۰۰ سیسی در کشورمان، واردات مدلهای جدید خودروهایی مثل تویوتا لندکروزر ممنوع شده و باعث ایجاد قیمتهای نجومی برای این خودروها شده است و موجب شده است که این خودرو با قیمتهای چند صد میلیون تومانی در بازار معامله شود.
قیمت انواع خودرو در اردیبهشتماه ۱۳۸۹
نام و مشخصات خودرو | رنگ | قیمت کارخانه (ریال) | قیمت کف بازار (ریال) | ||
سواری روآ ۱۶۰۰ بنزین سوز | تنوع رنگ | ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری روآ ۱۶۰۰ پایه گازسوز | تنوع رنگ | ۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری روآ ۱۶۰۰ دوگانهسوز CD خوان | تنوع رنگبندی | ۹۴,۷۰۰,۰۰۰ | ۸۷,۲۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۴۰۵ GLX 1800 بنزین سوز | نقرهای – بژ – تو مشکی | ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ | ||
بژ – خاکستری (تو مشکی)- مشکی | ۱۳۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۳۱,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو ۴۰۵ GLX بنزینی با ABS | بهترین رنگ نقرهای | ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۴۰۵ GLX دوگانهسوز | بهترین رنگ نقرهای | ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۴۰۵ GLX دوگانهسوز با ABS | بهترین رنگ نقرهای | ۱۴۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۴۷,۵۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۴۰۵ SLX 1800 (سفارشی) با ABS | بهترین رنگ سفید | ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ | استقبال کم | ||
سواری پژو پارس سال | سفید | ۱۸۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۸۱,۲۰۰,۰۰۰ | ||
نقرهای، خاکستری، مشکی | ۱۸۰,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۸۰,۲۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو پارس بنزینی | سفید | ۱۷۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱۷۱,۳۰۰,۰۰۰ | ||
تنوع رنگ | ۱۷۰,۳۰۰,۰۰۰ | ۱۷۰,۳۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو پارس بنزینی با ABS | سفید | ۱۷۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۷۶,۸۰۰,۰۰۰ | ||
نقرهای، خاکستری، مشکی | ۱۷۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۷۵,۸۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو پارس پرشیا معمولی با رینگ آلومینیومی | سفید | ۱۷۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۷۶,۲۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو پارس اتوماتیک با ABS و ایموبلایزر | سفید | ۱۹۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۹۸,۸۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو پارس ELX بنزینی سفارشی | سفید، بژ، تیره | ۲۲۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲۷,۰۰۰,۰۰۰ | ||
خاکستری، مشکی | ۲۱۴,۷۰۰,۰۰۰ | ۲۱۴,۷۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو پارس دوگانهسوز با منبع | سفید | ۱۸۰,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۸۰,۷۰۰,۰۰۰ | ||
نقرهای، خاکستری، مشکی | ۱۷۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۷۹,۸۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو پارس دوگانهسوز با ABS | سفید | ۱۸۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۸۶,۲۰۰,۰۰۰ | ||
نقرهای، خاکستری، مشکی | ۱۸۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۸۵,۲۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو پارس بنزینی سفارشی | سفید، بژ، تیره | ۱۸۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۸۲,۹۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو پارس ELX با موتور ۱۶ سوپاپ | سفید | ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
نقرهای، خاکستری، مشکی | ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو ۴۰۷ دستی | سفید، نقرهای، خاکستری، مشکی، قرمز | ۴۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | استقبال کم | ||
سواری پژو ۴۰۷ اتوماتیک | سفید، نقرهای، خاکستری، مشکی، قرمز | ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | استقبال کم | ||
سواری پژو پارس ELX معمولی با صندلی جدید | نقرهای – خاکستری – بژ – مشکی – سفید | ۲۱۴,۳۰۰,۰۰۰ | ۲۱۴,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو پارس ELX سفارشی با صندلی مرسدس بنز | سبز سدری – دلفینی | ۲۲۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو پارس ELX معمولی با صندلی جدید | رنگ متنوع | موجود نیست | موجود نیست | ||
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | سفید، قرمز، گیلاسی | ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سفارش | سفید | ۱۴۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۴۵,۸۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ABS | سفید | ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۴۲,۵۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ اتوماتیک تیپ ۶ | سفید | ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰ | ||
نقرهای، خاکستری | ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو ۲۰۶ SD V1 سفارشی کلاس ۱ | تنوع رنگ | ۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V1 سفارشی کلاس ۱۰ | سفید، قرمز، گیلاسی | ۱۶۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱۶۱,۳۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V 2 با موتور پایه گازسوز | سفید، نقرهای، خاکستری، قرمز | ۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶۱,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V6 | تنوع رنگ | ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 سفارشی | قهوهای، نقره ایی، خاکستری، متالیک | ۱۴۷,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۴۷,۸۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 معمولی | سفید | ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V8 (limi Ted) | تنوع رنگ | ۱۷۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۷۳,۷۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V9 اتوماتیک | سفید | ۱۹۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۹۱,۵۰۰,۰۰۰ | ||
نقرهای، خاکستری | ۱۹۰,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۹۰,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سواری پژو ۲۰۶ SD V10 دوگانهسوز سفارشی | تنوع رنگ | ۱۷۶,۷۰۰,۰۰۰ | ۱۷۶,۷۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V20 تک سوز سفارشی | تنوع رنگ | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری پژو ۲۰۶ SD V20 دوگانهسوز | تنوع رنگ | ۱۴۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۱۴۲,۲۰۰,۰۰۰ | ||
سمند EL (شخصی) | سفید | ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ | ||
نقرهای، خاکستری | ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ | |||
سمند LX – L3 | تنوع رنگ | ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سمند LX سفارشی با یخچال | تنوع رنگ | ۱۵۹,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۵۹,۱۶۰,۰۰۰ | ||
سمند LX سال دوگانهسوز L3 | نقرهای | ۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶۴,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سمند خودرو ملی LX پایه گازسوز EF7 | سفید، آبی، کبود | ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سمند سورن ایمولایزر آنتن اکتیو | نقرهای، خاکستری | ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰ | ||
سوزوکی دندهای گراندویتارا جدید | تنوع رنگ | ۳۷۱,۰۰۰,۰۰۰ | استقبال کم | ||
سوزوکی اتوماتیک گراندویتارا جدید | تنوع رنگ | ۴۱۱,۰۰۰,۰۰۰ | استقبال کم | ||
سوزوکی ویتارا اتومات (کلاس ۱) | تنوع رنگ | ۴۰۹,۰۰۰,۰۰۰ | استقبال کم | ||
سوزوکی ویتارا دندهای (کلاس ۳) | تنوع رنگ | ۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰ | استقبال کم | ||
سوزوکی ویتارا اتومات (کلاس ۳) | تنوع رنگ | ۴۲۴,۰۰۰,۰۰۰ | استقبال کم | ||
وانت (باردو) بنزین سوز | سفید | ۶۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۶۳,۳۰۰,۰۰۰ | ||
وانت (باردو) دوگانهسوز | سفید | ۷۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۷۳,۸۰۰,۰۰۰ | ||
وانت نیسان | آبی | ۱۰۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۰۷,۵۰۰,,۰۰۰ | ||
وانت پیکاپ تک کابین | بهترین رنگ | ۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰ | ||
وانت پیکاپ دو کابین | بهترین رنگ | ۲۷۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری مگان دنده معمولی ۱۶۰۰ CC | تنوع رنگ | – | ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری مگان دنده اتوماتیک ۲۰۰۰ CC | تنوع رنگ | – | ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
وانت تک کابین مزدا با کولر | بهترین رنگ | ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰ | ||
وانت دو کابین مزدا با کولر | بهترین رنگ | ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۱ | بهترین رنگ | ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | موجود نیست | ||
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۲ | بهترین رنگ | ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | موجود نیست | ||
سواری مزدا جدید (۳) تیپ ۳ | بهترین رنگ | ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
رونیز | بهترین رنگ | – | ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
ماکسیما اتوماتیک | بهترین رنگ | ۳۹۸,۵۰۰,۰۰۰ | ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
ماکسیما دندهای | بهترین رنگ | ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
رونیز پولرسان | – | موجود نیست | موجود نیست | ||
سرانزا | بهترین رنگ | – | ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سرانزا پولرسان | – | موجود نیست | موجود نیست | ||
پروتون ۴ درب ۴ سیلندر دندهای ویراسدان | بهترین رنگ | ۱۴۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
پروتون ۴ درب ۴ سیلندر اتوماتیک ویراسدان | بهترین رنگ | ۱۶۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ | ||
پروتون ۵ درب (لیفت بک) دندهای | بهترین رنگ | ۱۵۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ | ||
پروتون ۵ درب (لیفت بک) اتوماتیک | بهترین رنگ | ۱۶۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۵۲,۵۰۰,۰۰۰ | ||
پروتون جنتو ۴ درب دندهای | بهترین رنگ | ۲۲۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰۵,۵۰۰,۰۰۰ | ||
پروتون جنتو ۴ درب اتوماتیک | بهترین رنگ | ۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲۰,۵۰۰,۰۰۰ | ||
پروتون ایمپیان دندهای | بهترین رنگ | ۲۴۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲۳,۵۰۰,۰۰۰ | ||
پروتون ایمپیان اتوماتیک | بهترین رنگ | ۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
پاجرو دندهای | بهترین رنگ | – | ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
پاجرو اتوماتیک | بهترین رنگ | – | ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
پراید صبا فول انژکتور با ایموبلایزر | سفید | ۷۵,۳۲۰,۰۰۰ | ۷۷,۰۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۷۷,۱۲۰,۰۰۰ | ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ | |||
پراید صبا فول انژکتور با ایموبلایزر با ABS | سفید | ۷۸,۳۲۰,۰۰۰ | ۸۱,۵۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۰,۱۲۰,۰۰۰ | ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ | |||
پراید صبا فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر | سفید | ۷۸,۱۲۰,۰۰۰ | ۸۰,۵۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۷۹,۹۲۰,۰۰۰ | ۸۲,۵۰۰,۰۰۰ | |||
پراید صبا فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر با ABS | سفید | ۸۱,۱۲۰,۰۰۰ | ۸۳,۰۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۲,۹۲۰,۰۰۰ | ۸۴,۵۰۰,۰۰۰ | |||
پراید صبا فول دوگانهسوز با ایموبلایزر | سفید | ۸۳,۵۲۰,۰۰۰ | ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۵,۳۲۰,۰۰۰ | ۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | |||
پراید صبا فول دوگانهسوز هیدرولیک با ایموبلایزر | سفید | ۸۶,۳۲۰,۰۰۰ | ۸۶,۵۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۸,۱۲۰,۰۰۰ | ۸۸,۵۰۰,۰۰۰ | |||
پراید نسیم انژکتور ایموبلایزر | سفید | ۷۸,۹۶۰,۰۰۰ | ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۰,۷۶۰,۰۰۰ | ۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | |||
پراید نسیم فول انژکتور هیدرولیک ایموبلایزر | سفید | ۸۱,۷۶۰,۰۰۰ | ۷۸,۵۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۳,۵۶۰,۰۰۰ | ۸۹,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور با ایموبلایزر | سفید | ۷۷,۶۷۰,۰۰۰ | ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۷۹,۴۷۰,۰۰۰ | ۷۹,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور با ایموبلایزر و ABS | سفید | ۸۰,۶۷۰,۰۰۰ | ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۲,۴۷۰,۰۰۰ | ۸۲,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور هیدرولیک با ایموبلایزر و ABS | سفید | ۸۳,۴۷۰,۰۰۰ | ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۵,۲۷۰,۰۰۰ | ۸۵,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سایپا ۱۳۲ فول انژکتور دوگانهسوز با ایموبلایزر | سفید | ۸۴,۷۳۰,۰۰۰ | ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۶,۵۳۰,۰۰۰ | ۸۶,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سایپا ۱۴۱ دو لوکس رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر و ABS | سفید | ۸۰,۵۳۰,۰۰۰ | ۸۰,۵۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۲,۳۳۰,۰۰۰ | ۸۲,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سایپا ۱۴۱ دو لوکس هیدرولیک رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر | سفید | ۸۰,۳۳۰,۰۰۰ | ۸۰,۳۳۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۲,۱۳۰,۰۰۰ | ۸۲,۱۳۰,۰۰۰ | |||
سایپا ۱۴۱ دو لوکس دوگانهسوز رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر | سفید | ۸۵,۴۳۰,۰۰۰ | ۸۵,۵۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۸۷,۵۳۰,۰۰۰ | ۸۷,۵۰۰,۰۰۰ | |||
سایپا ۱۴۱ دو لوکس دوگانهسوز هیدرولیک رینگ آلومینیومی و ایموبلایزر | سفید | ۸۷,۹۳۰,۰۰۰ | ۸۸,۰۰۰,۰۰۰ | ||
متالیک | ۹۰,۰۳۰,۰۰۰ | ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | |||
زانتیا سوپر دولوکس ۲۰۰۰ SX | تنوع رنگ | ۲۶۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰ | ||
زانتیا فیس لیف | تنوع رنگ | ۲۸۳,۱۷۰,۰۰۰ | ۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
هیوندای ورنا | تنوع رنگ | – | ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
هیوندا آوانته دندهای | تنوع رنگ | ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۴۳,۰۰۰,۰۰۰ | ||
هیوندا آوانته اتوماتیک | تنوع رنگ | ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
فولکس گل | تنوع رنگ | ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری MVM 110 سه سیلندر | تنوع رنگ | ۷۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۸۴,۵۰۰,۰۰۰ | ||
سواری MVM 110 چهار سیلندر | تنوع رنگ | ۸۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۹۷,۵۰۰,۰۰۰ | ||
سواری ریو | متالیک | – | ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰ | ||
موسو فول اتوماتیک | بهترین رنگ | – | ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
موسو فول دندهای | بهترین رنگ | – | ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری تندر ۹۰ – E0 بدون کولر | تنوع رنگ | ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تندر ۹۰ با کولر (AC+E0) | تنوع رنگ | ۹۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تندر ۹۰ ساده (AC+E1) | تنوع رنگ | ۱۰۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۱۲,۵۰۰,۰۰۰ | ||
تندر ۹۰ نیمه فول (CP + E1) | تنوع رنگ | ۱۱۸,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۲۸,۵۰۰,۰۰۰ | ||
تندر ۹۰ فول (CP+SP+E1) | تنوع رنگ | ۱۲۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۳۰,۵۰۰,۰۰۰ | ||
تندر ۹۰ E2 (SLX) نیمه فول | تنوع رنگ | ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تندر ۹۰ E2 (LP) فول | تنوع رنگ | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
نام و مشخصات خودروی وارداتی | رنگ | ساخت سال ۲۰۰۹ | ساخت سال ۲۰۱۰ | ||
بامو 740I | متالیک | ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو LI 740 | متالیک | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو I 730 | متالیک | – | – | ||
بامو LI 730 | متالیک | ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۶۳۰ سقف فلزی | متالیک | ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
بامو ۶۳۰ سقف کروک | متالیک | ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
بامو ۳۳۰ چهار درب | متالیک | ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۳۳۰ کروک | متالیک | ۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۳۳۰ کوپه | متالیک | – | – | ||
بامو ۳۲۵ بدون آپشن چهار درب | متالیک | ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۳۲۵ با آپشن چهار درب | متالیک | ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۳۲۵ کروک | متالیک | ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۳۲۵ کوپه | متالیک | – | – | ||
بامو ۳۲۰ بدون آپشن چهار درب | متالیک | ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۳۲۰ با آپشن چهار درب | متالیک | ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۳۲۰ کروک | متالیک | ۰۰۰,۰۰۰,۹۰۰ | – | ||
بامو ۳۲۰ کوپه | متالیک | – | – | ||
بامو ۳ X فول با کولر دیجیتال ۵,۲ لیتر | متالیک | – | ۰۰۰,۰۰۰,۹۰۰ | ||
بامو ۳ X فول با کولر دیجیتال ۳ لیتر | متالیک | ۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
بامو ۳ X ساده ۵,۲ لیتر | متالیک | ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو ۳ X ساده ۳ لیتر | متالیک | ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
بامو 530I فول با کولر دیجیتال | متالیک | ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
مرسدس بنز C 350 | متالیک | ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
مرسدس بنز C 280 | متالیک | ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
مرسدس بنز C 200 کلاسیک | متالیک | ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
مرسدس بنز C 200 الگانس | متالیک | ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
مرسدس بنز C 200 اونگارد | متالیک | ۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
مرسدس بنز C 230 الگانس | متالیک | ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
مرسدس بنز C 230 اونگارد | متالیک | ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
مرسدس بنز S 350 اتاق معمولی تیپ ۱ | متالیک | ۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
مرسدس بنز S 350 اتاق بزرگ | متالیک | ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
مرسدس بنز CLS 350 ساده | متالیک | ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
مرسدس بنز CLS 350 فول با کولر دیجیتال | متالیک | ۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تویوتا کرولا CLI | متالیک | ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کرولا XLI | متالیک | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کمری LE فول با کولر دیجیتال | متالیک | ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کمری LE ساده | متالیک | ۴۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کمری GL دندهای | متالیک | ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کمری GL اتوماتیک | متالیک | ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کمری GLX با سنروف | متالیک | ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کمری GLX بدون سنروف | متالیک | ۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کمری SE دندهای | متالیک | ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا کمری SE اتو ماتیک | متالیک | ۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا پرادو GX 2 درب ساده به اسقف | متالیک | ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا پرادو GX 2 درب فول با کولر دیجیتال و ABS وسقف دیجیتال | متالیک | ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا پرادو GX 4 درب ساده | متالیک | ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا پرادو GX 2 درب فول با کولر دیجیتال و ABS وسقف دیجیتال | متالیک | ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
تویوتا پرادو VX 2 درب ساده | متالیک | ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تویوتا پرادو VX 2 درب فول با کولر دیجیتال | متالیک | ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تویوتا پرادو VX 4 درب ساده | متالیک | ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تویوتا پرادو VX 4 درب فول با کولر دیجیتال با زاپاس پشت | متالیک | ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تویوتا پرادو ۸ سیلندر زاپاس زیر VX | متالیک | – | ورود ممنوع | ||
تویوتا پرادو ۶ سیلندر زاپاس زیر VX | متالیک | – | ورود ممنوع | ||
تویوتا لندکروز GXR 8 سیلندر | متالیک | – | ورود ممنوع | ||
تویوتا لندکروز VXR 6 سیلندر فول | متالیک | – | ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
تویوتا لندکروز ساده ۶ سیلندر VXR | متالیک | – | ۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سیتروئن C5 فول با کولر | متالیک | ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
سیتروئن C5 ساده | متالیک | ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
پاجرو ۲ درب فول ۶ سیلندر | متالیک | – | ۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
پاجرو ۴ درب فول ۶ سیلندر | متالیک | – | ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
هیوندا سوناتا ۴ سیلندر ساده | متالیک | ۳۸۹,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
هیوندا سوناتا فول با کولر دیجیتال | متالیک | ۴۱۹,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
هیوندا سوناتا ۶ سیلندر ساده دندهای | متالیک | موجود نیست | – | ||
هیوندا سوناتا ۶ سیلندر فول با کولر دیجیتال | متالیک | موجود نیست | – | ||
هیوندا آزارا ساده | متالیک | موجود نیست | – | ||
هیوندا آزارا فول با کولر دیجیتال | متالیک | ۴۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ||
هیوندا سانتافه اتوماتیک | متالیک | ۵۲۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۲۹,۰۰۰,۰۰۰ | ||
هیوندا سواری کوپه | متالیک | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ||
هیوندا جنسیس فول | متالیک | – | ۷۷۹,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری توسان مونو اتوماتیک | متالیک | ۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری سراتو ۲۰۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | – | ۳۴۷,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری سورنتو ۳۳۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | ۴۹۷,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
سواری کارنیوال ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | ۴۴۷,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
سواری کارنز ۲۰۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | – | ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری کارنز ۲۰۰۰ سی سی دندهای | متالیک | ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری اپیروس ۳۸۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | ۵۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
سواری اسپورتیج ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | ۳۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری اپتی ما ۲۷۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | ۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰ | – | ||
سواری موهاوی ۳۸۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | – | ۶۶۷,۰۰۰,۰۰۰ | ||
سواری موهاوی ۴۶۰۰ سی سی اتوماتیک | متالیک | – | ۶۹۷,۰۰۰,۰۰۰ |
هرچند که در شرایط فعلی احتمال بازگشت قیمتهای قبلی بسیار ضعیف است و به نظر میرسد که دیگر باید آن قیمتها را به تاریخ بسپاریم، اما مردم ما هیچگاه آن روزهای نهچندان دور را فراموش نکردهاند و هرگز فراموش نخواهند کرد که چه کسی مسبب تمامی این مشکلات و مشکلات چهبسا بزرگتر در تمامی ارکان اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و… در کشورمان بود. چه جانهایی که به علت ضعف ایمنی خودروهای داخلی به تباهی رفت و چه خانوادههایی که به علت در دسترس نبودن خودروهای استاندارد، داغدار شدند. چه سرمایهها که در این مملکت خرج تعمیرات بیپایان خودروهای بیکیفیت میشود و چه رنجها که مردم ما در این خودروهای قدیمی و نامناسب میبرند…
یادآوری آن روزها برای ما بسیار واجب است. به این دلیل که فراموش نکنیم تا همین چند سال قبل چه انتخابهایی داشته و اکنون چه انتخابهایی داریم. هرچند که شرایط آن دوران هم چندان در شأن مردمان ما نبود و لیاقت ایران و ایرانی بسیار بالاتر از این حرفهاست. چرا برای یک ایرانی، خودروهایی که در همه مناطق جهان در زمره خودروهای اقتصادی و ارزانقیمت به شمار میروند، خودروهایی لوکس و فوق لوکس محسوب میشوند؟ چرا برای یک ایرانی از قشر متوسط امکان سوار شدن بر خودروهایی که حداقل استانداردهای روز دنیا را داشته باشند، عملاً غیرممکن است؟ چرا یک ایرانی نمیتواند به اندازه کار و تلاشی که انجام میدهد، از امکاناتی مانند خودرو، مسکن، تفریحات و … بهرهمند شود؟ این سؤال و هزاران سؤال دیگر، سؤالاتی هستند که مردم بهحق از مسئولان دارند و باید مسئولان به آنها پاسخگو باشند.
بههرحال، امیدواریم که هر چه سریعتر در کشور ما شرایطی فراهم گردد که همه هموطنانمان بتوانند به آنچه استحقاق آن را دارند دست یابند و بهطور ویژه امیدواریم که روزی برسد که دیگر خودروهای اقتصادی سایر ممالک، برای مردم کشور ما رؤیایی دستنیافتنی نباشند و همگان توانایی سوار شدن خودروهایی بهروز، ایمن، باکیفیت و استاندارد را داشته باشند.
ASTON MARTIN
۱۶ خرداد ۱۳۹۵با شناختی که ایرانو ایرانی ازین مملکته (…) داره تا چن وخ دیگه باید پرایدو 100 میلیون بخریم.. و مطمئن باشین استقبال نسبی!! هم میشه و همه میخرن..
م
۱۴ دی ۱۴۰۰الان باید پرایدو 200 ملیون بخری
محمد
۲۲ مرداد ۱۴۰۳کجای کارید که شده بالای 300 میلیون
نادیا
۴ فروردین ۱۴۰۲سلام داداش الان 1402 هستیم و قیمت پراید نزدیک به 300 میلیون تومان میباشد 😅✋🏻
سیتوش رضایی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سلام
پیش بینی شما در حد مورتاز های هندی درست بود.
:-p
Alireza
۱ شهریور ۱۴۰۲داداش همینی که گفتی شد 100. تومن شد مردم خریدن براش صف کشیدن بالاترم رفت الان یه پراید 99 رو دارن 270 ، 280 بابتش پول میدن چاره ای هم ندارن مردم
moein
۱۶ خرداد ۱۳۹۵هیچی ندارم بگم فقط دارم می خندم
MaZi Zo0M Z0oM
۱۶ خرداد ۱۳۹۵قیمت های مزدا3 که درج شده مزبوط به اتاق قدیم هست که در جدول مزدا جدید 3 درج شده!اونموقع برای خرید آخرین نمونه های مونتاژی نسل قبل 3 برای تیپ 1 و 2 و 3 بترتیب 31.500 و 33.500 و 35.500 قیمت کارخانه ارزش داشتند و اولین سری مزدا3 های جدید که در خردادماه 89 تحویل داده شد برای نسخه سدان تیپ 1 معادل 36.500 و تیپ2(در سال 89 تولید نمیشد)که نا موجود بود و تیپ 3 معادل 39.500 به مشتریان تحویل داده میشد.و قیمت نمونه هاچبک هم 500 هزار تومان گرانتر از نسخه سدان ارزش گذاری شده بود.
ali
۱۶ خرداد ۱۳۹۵من سال 89 یک 206 تیپ2 صفر خریدم .
روی تمام قطعات الکتریکیش نوشته made in Germany
جالتر اینکه روی فندکش نوشته made in USA
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۶ خرداد ۱۳۹۵باید خدارو هم شکر کنیم که قطعات ساخته شده در بلاد کفر از روی خودروهایمان برداشته شد و بدست ایرانیان و برادران هموطن چینی جایگزین گردید و بدین شکل جان هزاران نفر از سرمایه های این سرزمین بر باد فنا رفت…افسوس و صد افسوس…امیدوارم که درست بشه…
به امید فردایی بهتر…
فقیر
۱۶ خرداد ۱۳۹۵فرقش اینه که تو این چندسال فقط عمق جیب حضرات زیادتر شده و…
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۶ خرداد ۱۳۹۵وقتی خودمون با یک وام ساده الکی پراید 20 تومنی رو 40 تومن میخریم و تازه مثل اون پیرمرد تو اخبار که وقتی وام بهش نرسید گریه میکردعمل میکنیم و یک کمپین ملی رو بخاطر یه گاری آشغال زمین میزنیم نتیجه همینه…نباید انتظاری جز این داشت…واقعا اینایی که با این وام رفتن و ماشین گرفتند چه فکری پیش خودشون کردند…دلم اون روز که همه ی ماشین های انبارهای ایران خودرو و سایپا فروش رفت خون شد که بعد از مدتها یک حرکت ملی مردمی شکل گرفت و با بی فکری عده ای شکست خورد…متاسفم…هر چند تاسف من دردی دوا نمیکنه…باید بلند شد و دوباره حرکت کرد…(منتظر دیس های وام گرفتگان هم هستیم!!!)
به امید فردایی بهتر…
حجت
۱۷ خرداد ۱۳۹۵این قیمت ها رو زدی حرص ما رو در بیاری
ناشناس
۱۱ مرداد ۱۳۹۵انگاری مردان آنجلوس !
از خواب 300 ساله بیدار شدیم !
***
Hamid...Audi
۱۱ دی ۱۳۹۶هیچی مثل قیمت ال۹۰ بدون کولر غمناک نیست.
۸.۹۰۰.۰۰۰ تومن
به کجا رسیدیم…
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۷چجوری مابایدزندگی کنیم موتور هوندا200هم قیمت l90هست هوف
آبتین
۹ خرداد ۱۳۹۸کجایی برادر
بازم اون قیمتها خاطره شد
اینا هم خاطره میشه
ناشناس
۲۰ مرداد ۱۳۹۸کلاً داریم خاطره بازی می کنیم توی این مملکت.
علی
۱۱ آبان ۱۳۹۹اگر سال 95 قیمتها آن بود و شاکی بودیم امروز و در سال 99 قیمتها را ببینید و گریه کنید . لعنت بر مسیولین بی کفایت . باید این مسیولین گورشان را گم کنند تا انسانهای متخصص با لیاقت و دلسوز سر کار بیایند .
۲۵ فروردین ۱۴۰۳1403 رو ندیدی دادا😉
کیان
۹ دی ۱۳۹۹سال 1399، قیمت پراید به 140 میلیون رسید.
آزرا که 48 تومن بود در سال 1399 با قیمت 3 میلیارد تومن رسید.
اینو مینویسم دو سال دیگه برگردم بخندم که سل 99 چه روزگار خوبی بود، میشد با 3 میلارد آزرا خرید و حالا با 3 میلیارد تومن پرایدم نمیدن.
۲۵ فروردین ۱۴۰۳آزرا ۲۰۱۹ قیمتش حداقل ۸
جیگول
۲۱ آذر ۱۴۰۰و الان در سال ۱۴۰۰ و این قیمت ها مثل یک رویاس!!!
۲۰۷ به قیمت ۵۰۰ ملیون تومان!!!
۲۵ فروردین ۱۴۰۳۱ میل
Alireza
۱ شهریور ۱۴۰۲جالبه مردم تو سال 95 حسرت قیمتها سال 89 رو میخوردن و من جوون الان حسرت همون قیمتهای سال 95 رو میخورم که با 30 ،35 تومن میشد لااقل یه ماشین صفر خرید از کارخانه الان که با این قیمتهای فضایی و قرعه کشی و پول خوابوندن و لاتاری بازی نمیشه ماشین خرید حتی اگه پولشم جور بشه بازار آزادم که قیمتها فضایی بالاس یه پژو پارس 500 میلیون ، 207 حدود 600 میلیون البته میدونم تو این مملکت همینجوری نمیمونه اگه نتونم بخرم ۷ ، ۸ سال دیگه میام حسرت الانو میخورم چون قطعا این قیمتها هم موندگار نیس و بالاتر میره چند سال دیگه ماشین های ایرانی رو صحبت از 2 ، 3 میلیارد خواهند کرد افسوووووووس
۲۵ فروردین ۱۴۰۳یه پژو پارس صفر ۸۰۰