متفرقه

چه کسی مسئول تصادف خودروهای خودران است؟

به نظر می‌رسد که خودروهای کاملاً خودران به چیزی بیشتر از بررسی جاده نیاز دارند چراکه شرکت‌های بیمه می‌توانند به تشخیص مقصر تصادف خودروهای خودران امید داشته باشند.

study-who-pays-driverless-crash-1
طبق گفته‌های Thatcham Research تشخیص مسئولیت تصادفات یکی از کلیدی‌ترین چالش‌های خودروهای خودران در آینده خواهد بود.
به عبارت دیگر بدون دانستن اینکه چه کسی در زمان تصادف کنترل خودرو را بر عهده داشته (راننده یا خودرو) باعث خواهد شد تا بحث‌های بیمه‌ای و پرداخت خسارت بسیار سخت شود.

autonomous-car
پیتر شاو مدیر اجرایی Thatcham Research می‌گوید:

قانون‌گذاری‌های آینده به حمایت از مصرف‌کننده محتاج هستند بنابراین در یک تصادف، مسئولیت پرداخت خسارت باید سریعا مشخص شود. آیا تصادف نتیجه‌ی خطای راننده بوده یا نقص سیستم رانندگی خودکار؟ این موضوع تنها زمانی می‌تواند رخ دهد که شرکت بیمه‌گر به داده‌های کلیدی تصادف دسترسی داشته باشد. ما دوست داریم همکاری کارخانه‌ها و قانون‌گذاران را با شرکت‌های بیمه‌ای و به منظور توسعه‌ی چارچوب کاری تشخیص چنین مسائلی ببینیم.

در حال حاضر شرکت‌های بیمه‌ای در حال لابی برای تنظیم استاندارد داده‌ای در سطح بین‌المللی هستند. این داده دربردارنده‌ی چگونگی عملکرد خودرو در زمان تصادف (به‌صورت خودران یا موارد دیگر) می‌باشد.

toyota-autonomous-driving
شاو اضافه می‌کند:

موضوع توانایی اثبات حقایق به‌صورت سریع مورد علاقه‌ی همه افراد بوده و پیشنهادهایی برای استانداردسازی داده‌ها توسط شرکت‌های بیمه‌گر مطرح شده است.

جدای از اثبات مسئولیت و مقصر، این اطلاعات همچنین می‌تواند برای تحقیقات سرویس‌های اضطراری استفاده شود. همین امر ادعاهای بیمه‌ای را کاربردی‌تر کرده و به ساخته‌های شرکت‌ها به منظور بهبود محصولاتشان کمک می‌کند.

Audi Self-Driving Car
با داشتن داده‌های ۳۰ ثانیه قبل از تصادف و ۱۵ ثانیه بعدازآن، بیمه‌ها می توانند به داده‌های GPS و مکان تصادف و حالت رانندگی و بسیاری از موارد دیگر دسترسی پیدا کنند.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه بخوان بحث مقصر بودن خودرو پیش بکشن اونوقت ظاهراخودروسازها هم باید تو تصادفات خسارت بدن که گزینه جالبی برای اونها نیست

  2. ASA

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    یادمه گفته بودم تکنولوژی خودران بالاخره به حضور انسان نیاز داره، همه گفتن مگه ایرانه که همیشه یه نفر باید حواسمون رو داشته باشه یا مثلا میگفتن مگه ایرانه که مردم بی فرهنگ باشن ویا امثال این حرفا که فقط زده میشه و عمل نمیشه. از دید اول خیلی منطقی بود. ولی اگه دقت کنید اگر یک حادثه شکل بگیره، دیگه ماشین که نمیره شهادت بده یا دفاع کنه.
    امیدوارم روشنفکران یکمی فکر کنن و سریع جبهه گیری نکنند.

  3. GOD BLESS AMERICA

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    من تو یه ماشین هوشمند که امکان شنود و تصویربرداری از کابین آن وجود دارد احساس امنیت نمیکنم چه برسه به آن که یه دوجین شرکت و کمپانی هم بتونن به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند.(البته با کلی بهانه مختلف)

    قربون ماشینهای دهه 60 میلادی برم.

  4. سامان اذری

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    من اگه خدا بهم عمر بده و ماشینهای خودران به این بیاد حاضر نیستم تا 45 سالگی از ماشین خودران استفاده کنم و تا 35 سالگی هم دوس دارم ماشینم دنده دستی باشه نه اتومات
    البته این نظر شخصی بنده هست

    1. KING

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      اره والا اصلا از ماشین خودران خوشم نمیاد ……
      برخلاف شما سامان جان من دوست دارم ماشینم گیربکسش PDK باشه ……

  5. امپراتور لامبورگینی

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    چقدر سیستم اقتصادی دنیا خراب شده.

    تو این هفته شاید 5 بارکلمه ی لابی در سطح جهانی رو دیدم و شنیدم.

  6. من

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (249 ديدگاه)

    جعبه سیاه خودرو! چیز جالبی میشه

  7. احمد باقری

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اینم یه مشکلیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا