متفرقه

نتایج تست های تصادف IIHS برای خودروهای کوچک شهری

از بین یازده خودروی کامپکت کوچکی که اخیراً موسسه” بیمه برای ایمنی بزرگراه” (IIHS) مورد آزمایش قرار داده است، فقط یک خودرو توانست امتیاز قابل قبول را در تست دشوار تصادف overlap به‌دست بیاورد. این موضوع IIHS را وادار کرد تا این گروه از خودروهای کوچک را دارای بدترین عملکرد در بین تمامی خودروهای تست شده در این بخش معرفی نماید.

مردود شدن چندین خودرو در تست تصادف overlap موسسه‌ی IIHS
مردود شدن چندین خودرو در تست تصادف overlap موسسه‌ی IIHS
IIHS این مدل‌ها را آزمایش کرده: شورولت اِسپارک، مزدا ۲، کیا ریو، تویوتا یاریس، فورد فیِستا (تولید بعد از آگوست ۲۰۱۳)، میتسوبیشی میراژ جدید، نیسان وِرسا سدان، تویوتا پریوس سی، هیوندای اکسنت، فیات ۵۰۰ و هوندا فیت (مدل قدیمی).
2014 Honda Fit IIHS
۲۰۱۴ Honda Fit IIHS
در بین تمامی آن‌ها، خودروی اسپارک ساخت کره (معرفی شده در سال ۲۰۱۲ و جانشین دوو ماتیز) بود که موفق شد امتیاز قابل قبول این بخش را در کنار امتیازهای خوب چهار بخش دیگر این موسسه به‌دست آورده، و جایزه‌ی 2014 TOP SAFETY PICK را دریافت نماید.
دلیل این که چرا این خودروها در این بخش این چنین ضعیف عمل کردند البته طبیعت سبک وزن آن‌ها می‌باشد، در این رابطه معاون رئیس IIHS، جو نولان توضیح می‌دهد: “خودروهای کوچک و سبک وزن دارای یک ایراد ذاتی امنیتی می‌باشند. به همین دلیل می‌باشد که باید هنگام خرید این خودروها بهترین نوع آن‌ها را از نظر حفاظت از سرنشینان انتخاب کرد. متأسفانه، به صورت گروهی، خودروهای مینی در بخش تصادف overlap عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند.”
Minicar Crash Test ratings
Minicar Crash Test ratings
در بین این خودروها، بدترین عملکرد در این بخش متعلق به خودروهای فیات ۵۰۰ و هوندا فیت بود، که در کنار هیوندای اکسنت، دارای ضعیف‌ترین ساختار بودند و ریسک آسیب‌های لگن در این خودروها بسیار بیشتر می‌شد. در واقع، این نبود استحکام سازه‌ای بود که باعث به وجود آمدن چنین نتایج بدی شد. [jwplayer mediaid=”۶۰۰۹۴″] [jwplayer mediaid=”۶۰۰۹۵″] [jwplayer mediaid=”۶۰۰۹۶″] [jwplayer mediaid=”۶۰۰۹۷″] هر چند، این موضوع چنان دور از ذهن نبود، زیرا هیچ کدام از این مدل‌ها طوری طراحی نشده‌اند که بتوانند در برابر آزمون سخت overlap مقاومت نمایند. این آزمون مشهور است که می‌تواند حتی خودروهای بسیار بزرگ‌تر را نیز به سرعت به انتهای جدول‌های ایمنی بفرستد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. SAEED

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    انتظارم از تویوتا و هوندا بیشتر از چیزی هست ک تو این 4تا کلیپ دیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ولی خدایی جای ماشینای شرکتای خودروسازی خودمون خالی بوده هاااااا

    1. فرامرز

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      امیدوارم روزی تمام خودروهای ساخت فرغون سازی ها رو هم اینجا مچاله ببخشید تست ایمنی کنن!!!

      1. SALAR

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (377 ديدگاه)

        دوستان عزیز پدال تو جشنواره وب ایران یاری کنید
        ………………..زنده باد پدال………….

    2. حسین

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3001 ديدگاه)

      دیدی سرشون کجا میخورد!!خخخخخ!!

    3. SALAR

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      دوستان عزیز پدال تو جشنواره وب ایران یاری کنید
      ………………..زنده باد پدال………….

  2. امین

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    از یه ماشین جمع و جور شهری چه انتظاری دارن؟

    اگه بخوان محکم بسازنشون که سنگین میشه و در نتیجه به یه موتور قوی احتیاج داره و موتور قوی هم مصرف بالایی داره و این از خصوصیت یه ماشین شهری نیست.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود.

      امین اگر حرف شما درست باشه پس چجوری شورولت تونسته مقام اول رو کسب

      کنه؟؟ نمیشه که.

      این موسسه ی IIHS جدیده؟؟؟

      این ازمایش ها و تست ها جدیده؟؟؟

      ((( ایران و المان )))

      1. زیگما

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        نه جدید نیست.ولی تستاش خیلی سخته.خیلی کم میشه یک خودرویی تمام امتیازات رو در IIHS و NHTSA بیاره.

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          خب مگه نسل قبلیه اینها تست نشده بودن!!!!!

          اگر شدن پس چرا الان نا ایمن شدن؟؟؟

          نکنه از امسال برای همه ی خودروها اجباری شده؟؟؟

          ایران و المان

        2. زیگما

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          نه تست ها روز به روز عوض میشه و سخت تر میشه.مثلا overlap جدیدا اضافه شده و همه خودروساز ها رو به چالش کشیده

  3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.

    از هوندا خیلی تعجب کردم.

    عجب امتحان و تست سختیه.

    ((( ایران و المان )))

    1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      دقیقا! منم از هوندا انتظار بیشتری داشتم.
      البته خب اینها فقط یکی از محصولاتشون بود و با این نتایج نمیشه به راحتی درمورد ایمنی کلی محصولات هرشرکت قضاوت کرد.

  4. Kurosh

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    یعنی یکی از باحال ترین بخش های شناخت خودرو همین تست تصادفه…
    پدالم هر مدلی از هر برند که می ذاری، تست تصادفشم لطف کن وقرار بده…

  5. sorena330تحریم خودروسازان داخلی

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    اگه تیبا2 هم تو این کلاس بود رکورد دار میشد،حیف…

  6. arash1354

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    پس پراید قهرمان کجاست ؟!

  7. SALAR

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    واقعا دمشون گرم که انقدر برای انسانها ارزش قائلن .

    1. PEUGEOT

      ۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (999 ديدگاه)

      آفرین به شورولت . یعنی انتظار دیگه ای هم ازش نمی رفت.
      من از تویوتا انتظار نداشتم اینقدر ضعیف عمل کنه.
      ولی نمی دونم چرا شورولت رو ساخت کره نوشته بود!!!!
      P E U G E O T

      1. زیگما

        ۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        چون دوو موتورز ،زیر مجموعه جی ام این خودرو رو میزنه.

        1. PEUGEOT

          ۶ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (999 ديدگاه)

          آفرین زیگما . به این نکته ظریف توجه نکرده بودم.

  8. شروین

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    بله. شورولت…

    1. زیگما

      ۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      پژو همچین ظریفم نبود

      1. PEUGEOT

        ۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (999 ديدگاه)

        چرا بود

  9. من

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (249 ديدگاه)

    دقت کردین بزرگترین مشکل کیسه هوا هاشون جاخالی دادن ادمکه! تو همشون ادمک سرش به فرمون میخوره

  10. Hamid

    ۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    واقعاااااااااااااا حیف.جای MVM 110 , زانتیا و پراید خیلی خالیه.راحت میتونستن افتخاراتی کسب کنن.خخخخخخخخخخخخخ

  11. رهگذر

    ۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تویوتا فاجعست خدای من کسی که تویوتا میخره برای چی پول کیسه هوا میپردازه؟ نشستن تو این ماشین ها جرات میخواد

  12. ASTON MARTin

    ۷ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    واقعا هربار که پشت فرمون ماشین قرار میگیرم بیشترین ترسم از همون بخش اور لپه :|

  13. هموطن

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام اگر شرکتهای خارجی بلد نیستند خودروی ایمن تولید کنند چه اشکالی داره میتونند از تجربیات ارزشمند شرکتهای ایرانی در این زمینه استفاده کنند البته شرکتهای داخلی هم باید همکاری کنند

  14. دانی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده از همین تریبون اعلام میکنم پراید یک قوطی رانی متحرکه و ارزش سوار شدن و پول دادن رو نداره. خداوکیلی کدوم آدم عاقلی سوار خودرو های ایرانی میشه؟

  15. اااا

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چطور این فیلم هارو باز کنم .لطفا” جواب دهید

    1. سردبیر

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام.
      با عرض پوزش، از آنجا که سرور آپارات میزبان ویدئوهای ماست و هر از چندگاهی، آدرس لینک ویدئوها را تغییر می دهد، ممکن است ویدئوها از دسترس خارج شوند. با این وجود در خود کانال پدال در سایت آپارات می توانید این ویدئوها را مشاهده فرمایید.
      ارادتمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا