تکنولوژی نمایشگرهای تخت، تاکنون با محدودیتهایی همراه بوده است. از جمله شکل مستطیلی این نمایشگرها به علت قرارگیری مدارهایی در لبهها و یا عدم انحنای صفحات که در مجموع شکل نهایی محصول را اجباراً به فرمهایی ساده محدود میکنند. اما با پیشرفت تکنولوژی لازم نیست به صفحات مستطیلی و تخت بسنده نمود. بعد از معرفی صفحات نمایش منعطف و منحنی، اینک نوبت نمایشگرهایی است که شکل لبه آنها نیز نامنظم است و میتوانند به اشکال مختلف ساخته شوند.
شارپ که در تولید نمایشگرها، غول بزرگی محسوب میشود، به تازگی برای نمایش دستاوردهای خود در این زمینه، نمایشگرهایی با شکلهای متنوع با نام تجاری “نمایشگر با فرم آزاد” برای خودروها را تدارک دیده است.
۲۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
احسان(احسان سابق)
۳۰ خرداد ۱۳۹۳تو دانشگاه مهندسی الکترونیک می خونم و یکی از ارزوهام این هست که توی ازمایشگاه یکی از شرکتهای بزرگ تکنولوژی تو دنیا رو ببینم.متاسفانه ایران در زمینه الکترونیک نسبت به کشورای پیشرفته دنیا خیییییلی ضعیفه.عاشق اینجور تکنولوژیهام و کشورایی که صنعت قوی خودرویی دارن معمولا ضمینه الکترونیکی قوی دارن که تو ایران بخاطر طمع این صنف خدانشناس ما بهره ای از این علم الکترونیک که اینده در دستاشه نبردیم
مک میسل
۳۰ خرداد ۱۳۹۳بچه ها میگن دنا نمایشگر و جی پی اس داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این درسته؟؟؟؟؟؟یکی به من بگه
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳آره داره.همون داشبورد سوناتایی معروف!!!
یه سر به سایتش بزن.عکس های جدید داشبوردشو گذاشته.
مسی
۳۰ خرداد ۱۳۹۳بله / در عکسها داشبورد سوناتایی داره
ولی وقتی بیاد به بازار / داشبورد پیکان می بندن روش :(
من
۳۰ خرداد ۱۳۹۳ضمینه ؟؟؟ زمینه درسته دوست عزیز… مهندسایی مثل شما هنوز سواد املایی درست حسابی ندارن اونوقت انتظار پیشرفت داری؟
hamid3x
۳۰ خرداد ۱۳۹۳چه ربطی داره؟؟ ادمای مثل شما هستند که کشورو به اینجا رسوند تمام دنیا دنبال آدمای خلاق و ایده پرداز هستند تو کشور ما فقط دنبال اییند که کی دست خط و املا و حافظه(bookworm) بهتری داره بیارند بهش کار و مسئولیت بدند.شما اول دیدگاه فسیل شده و قدیمیت رو تغییر بده بعد بیا نظر بده
من
۳۰ خرداد ۱۳۹۳hamid3x عزیز شما فکر میکنی کسی که املای زبان مادریش رو بلد نیست می تونه صد خط کد VHDL و وریلاگ بنویسه؟ فکر کردید درک عملکرد FPGA فقط با خلاقیت حل می شه؟… سواد پایه ی خلاقیته…جمع کنید این تفکرات قدیمی رو!
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۳ آذر ۱۳۹۳بابا بی خییییال !!!!!!
hamid3x
۳۰ خرداد ۱۳۹۳احسان جان کدام دانشگاه؟ منم تازه درسمو تو رشته الکترونیک تموم کردم .در مورد رشتمون هم باید بگم که اگه میخوای در زمینه الکترونیک فعالیت کنی باید تا ارشد ادامه بدی بعدش خودت بری سمت یادگیری برنامه نویسی hdl و زبان های دیگه تا بتونی باic هایی مثل fpga یا arm کار کنی راه دیگت طراحی مدار چاپیه /در زمینه آنالوگ هم طراحی مدارات مجتمع رو باید یاد بگیری خلاصه اگه بخوای کاره ای بشی باید بغیر از درسای دانشگاه فول تایم به مدت حداقل 2 سال شروع به یادگیری حرفه ای موارد بالا کنی که کار حضرت فیله.من خودم یه مدت فقط برنامه نویسی میکرو و طراحی مدار مجتمع می خوندم و کار میکردم ولی هرچی میخوندم تمومی نداشت و میدیدم مهارت خیلی خاصی هم پیدا نکردم. الانم رفتم سراغ کنترل و سیستم های اتوماسیون صنعتی plc و dcs هم خیلی راحتره و هم به سرعت میتونی مهارت پیدا کنی بازار کار خیلی بهتری ام ازالکترونیک داره.خیلی از دوستام هم مهارت و هم دانش فنی الکترونیک بالایی دارند ولی نتونستند کار مناسبی پیدا کنند.توصیه میکنم گول دانشگاه و اساتید این رشته رو نخوری که خودشونم کاری جزء تدریس پیدا نکردند
PEUGEOT
۳۰ خرداد ۱۳۹۳احسان جون انشاالله که به آرزوت برسی
مک میسل
۳۰ خرداد ۱۳۹۳به نظرم اول بنز و منصوری ویرون و لامبو میخرنش…….
مک میسل
۳۰ خرداد ۱۳۹۳شاهین جان عکساشو دیدم ممنون….
سیاوش
۳۰ خرداد ۱۳۹۳اتفاقا کار سختی نیست یادگیری برنامه نویسی میکروکنترلر فقط باید وقت بزاری…نمیدونم چرا ی چیو اینقدر غول میکنید…ی پیشنهادی که میتونم بدم دنبال کردن رشته رباتیک چون هم تحلیل هم طراحی مدار یاد میگیرید هم مکانیک هم برنامه نویسی با مباحث پیشرفته ای مثل پردازش تصویر، هوش مصنوعی و… هم آشنا میشید…من حتی بازوی مکانیکی ای دیدم که با سروو موتور صنعتی و زبان برنامه نویسی Basic با میکروی خیلی معمولی Atmega راه اندازی شده بود…جا برای پیشرفت هست اگر بخواید تو همین مملکت هم میشه پیشرفت کرد بهونه نیارید
PEUGEOT
۳۰ خرداد ۱۳۹۳نمایشگر جالبیه
به نظرم میتونه به پیشرفت تکنولوژی در خودروها کمک کنه
امید
۳۰ خرداد ۱۳۹۳عالی فقط جای این چیزا اینجا خیلی خیلی خالیه
امید
۳۰ خرداد ۱۳۹۳مجوز افزایش قیمت برخی خودروها را از نهادهای قانونی میگیریم
هاشم یکه زارع در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، درباره بررسی انواع قراردادهای خودروسازان با مشتریان که این روزها بعد از اعلام فرمول جدید قیمت گذاری خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است، اظهار داشت:خودروسازان در قراردادهای خود با مصرف کنندگان تلاش می کنند تا مصالح آنها را مورد توجه قرار دهند حال ممکن است شورای رقابت یا هر بخش دیگری توصیه هایی را نیز برای کسب رضایت مشتریان عنوان کنند که ما نیز با کمال میل این توصیهها را برای مصالح مصرفکننده و تولیدکننده در نظر خواهیم گرفت.
یکه زارع با اشاره به اینکه قیمتگذاری با ابهاماتی روبه رو نبوده است،گفت: ایران خودرو از همان روزهای نخست انتشار برخی از قیمت ها از سوی شورای رقابت، مغایرت هایی را با اطلاعات و قیمتهای خود مشاهده کرد که با تماس با شورای رقابت و ارسال نمایندگان خود به این شورا در نهایت مقرر شده در قیمت برخی از خودروها همانند پژو ۲۰۶ اصلاحاتی انجام شود.
وی اضافه کرد: در سایر محصولات همانند پژو ۴۰۵ و پژو پارس نیز نقطه نظرات جزئی مد نظر ما بود که از آن صرف نظر کردیم.
این مقام مسئول ایران خودرو با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیستیم، افزود: اما برخی پارامترها از دست خودروسازان خارج است که در این رابطه هم سعی میکنیم تا مجوز افزایش قیمتهای خود را از مراکز قانونی دریافت کنیم و بعد تا جایی که ممکن است، با افزایش حجم تولید رضایت مشتریان خود را بدست آوریم.
مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه قیمت پایه در دستور العمل جدید شورای رقابت براساس استاندارد یورو ۲ است، افزود: این امر باعث شده بود تا قیمتهای اعلامی از سوی شورای رقابت بدون احتساب هزینههایی چون استاندارد آلایندگی یورو ۴، کیسه هوا و برخی دیگر از استانداردها تعیین شود که در نهایت قرار شد شورای رقابت هزینههای مربوط به این استانداردهای اجباری را نیز اعمال کند.
یکه زارع در رابطه با اینکه فرمول جدید قیمت گذاری خودرو برای چه مدت زمانی است و چند ماه بعد تجدید نظر خواهد شود، گفت: این دستورالعمل جدید ترکیبی از قیمت پایه ،تورم بخشی، کیفیت و بهره وری محصولات است به نحوی که میتواند به صورت دوره ای و با درخواست خودروسازان و با برررسی شورای رقابت مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در مجموع سیاست کلی ایران خودرو تثبیت قیمت ها است تا فاصله قیمت محصولاتکارخانه با بازار آزاد مرتفع شود. اما باید بگویم در همه جا اختلاف قیمت های جزئی میان قیمت کارخانه و بازار وجود که این موضوع نباید به رانت و دلال بازی منجر شود.
یکه زارع در مورد ۵ شرط شورای رقابت برای خودروسازان جهت اعمال افزایش قیمت ها نیز گفت: پیش از آنکه شورای رقابت چنین شروطی را برای ما بگذارد تمام تلاش خود را بر تولید محصول با کیفیت به بازار انجام می دادیم اما با تأکید های مطرح شده برای کسب رضایت مشتریان خود اقدامات لازم را انجام می دهیم.
خودرو سازان (گاری سازان) مصالح مردم مورد توجه قرار دهند!……………………………………………………………………………………….وای میبینین چقد به فکرمونن
در سایر محصولات همانند پژو ۴۰۵ و پژو پارس نیز نقطه نظرات جزئی مد نظر ما بود که از آن صرف نظر کردیم………………………………………………………………………….خدا خیرتون بده که بخاطر ما مردم از مثائل جزئی صرف نظر کردین
چقد شماها خوبین
به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیستیم،……………………………….شرمنده شدیم تروخدا ما راضی نیستیم ضرر کنین
برخی پارامترها از دست خودروسازان خارج است!……………………………….پارامتر!:چه بد بچه پارامترا رو کجا گذاشتین بی ادبا
سعی میکنیم تا مجوز افزایش قیمتهای خود را از مراکز قانونی دریافت کنیم و بعد تا جایی که ممکن است، با افزایش حجم تولید رضایت مشتریان خود را بدست آوریم……………………………………………………………………افرین همیشه از راه قانون و عدالت قیمتا رو بالا ببرین ما که همیشه از شما راضی هستیم دیگه شرمندمون نکنید
احتساب هزینههایی چون استاندارد آلایندگی یورو ۴، کیسه هوا و برخی دیگر از استانداردها تعیین شود که در نهایت قرار شد شورای رقابت هزینههای مربوط به این استانداردهای اجباری را نیز اعمال کند………………………………………………………………………………………اره خب باید هزینه کمتر الودک کردنو بگیرن ازمون دیگه و کیسه هوا باد میشه موقع تصادف نمیمیریم ببینین چقد به جونمون اهمیت میدن و خودروهای ایمن برامون میسازن ببخشید گاری منظورم بود اخه از خودرو هم بهتره گاری اینو من نمیگم امار بالای فروش میگه
این دستورالعمل جدید ترکیبی از قیمت پایه ،تورم بخشی، کیفیت و بهره وری محصولات است به نحوی که میتواند به صورت دوره ای و با درخواست خودروسازان و با برررسی شورای رقابت مورد ارزیابی قرار گیرد…………………………………………………………………………………………….راضی هستیم از قیمتا . خب زیاده تورم به گاری سازا چه ربطی داره . اوه اون که دیگه نگو اصلا در حد جام جهانی کیفیت گاریها . بهره وری چیه؟ . بله چه معنی داره قیمت ثابت بمونه و دوره ای بالا نره
در همه جا اختلاف قیمت های جزئی میان قیمت کارخانه و بازار وجود که این موضوع نباید به رانت و دلال بازی منجر شود………………………………………………………………………………………..بر منکرش لعنت یه 7 .8.10 میلیون جزئی
تمام تلاش خود را بر تولید محصول با کیفیت به بازار انجام می دادیم اما با تأکید های مطرح شده برای کسب رضایت مشتریان خود اقدامات لازم را انجام می دهیم………………………………………………………………………………………اخی خسته نباشین فقط زیاد تلاش نکنین ما راضی نیستیم بخاطر جلب رضایت بیشتر ما مردم شما خسته بشین دستون درد نکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ خرداد ۱۳۹۳درود .
اول از همه بگم احسان جان امیدوارم که همیشه موفق و سربلند باشی . در هر
کجای این دنیای کره ی خاکی .
دوم اینکه فکر نمیکردم که شارپ هم اینقدر غول باشه . اسم توشیبارو بیشتر
شنیده بودم .
در هر حال تحول خوبی در راه است .
hamid3x
۳۰ خرداد ۱۳۹۳هردو تقریباٌ تویه سطحن ولی در صنعت قطعه سازی توشیبا سرتره
احمدرضا بی ام و
۳۰ خرداد ۱۳۹۳چقدر باحاله نمایشگر ش
Ehsan
۳۰ خرداد ۱۳۹۳به نظرم در خودروهای هیبرید الکتریک کاربرد بیشتری پیدا خواهند کرد ( هر چند که برای همه خودروها میتوان به کاربرد )
زیگما
۳۰ خرداد ۱۳۹۳البته استفاده گسترده از صفحه های چهار وجهی، دلیل مهم تری داره
زیرا استفاده از اون صفحات، خیلی راحتر هست
چه بسا در یک صفحه مثل اونی که در عکس دوم بود، استفاده از انگشت در خم ها و زاویه ها سخت باشه.
رهگذر
۳۰ خرداد ۱۳۹۳عکس دوم کمی فقط کمی شبیهه بنز کلاس سی هست
hamid3x
۳۰ خرداد ۱۳۹۳ما تا خرید کامل تکنولوژی ساخت نیمه هادی و قطعات پیشرفته الکترونیک از یک شرکت کره ای پیش رفتیم حدود 170 میلیون دلار هم پرداخت کردیم اما یه هو تحریم شدیم و کل ماجرا به خاطر 20 درصد کنسل شد وگرنه الان گیر ساخت ecu ماشین نبودیم مشکلی هم در زمینه اتوماسیون صنعتی و صنعت قطعه سازی نداشتیم ولی خوب الان چی نه 20 درصد رو داریم نه تکنولوژی هایتک روز دنیا رو.
بازی دوسر باخت بود
محمد
۳۰ خرداد ۱۳۹۳همه پشت سر هم کامنت میزارن اونوقت من که کامنت میزارم میره تو نوبت و تا چند ساعت بعدش هم کامنتم بالا نمیاد…فقط واسه من اینجوریه پدال !!!!!
احسان(احسان سابق)
۳۰ خرداد ۱۳۹۳ممنون بچه ها شما هم موفق باشید.من که میدونم فقط وفقط خودمون باید رو پا خودمون وایسیم.منتظز دولت و بزرگان بودن وقت تلف کردنه.اونا که بیشترین نگرانیشون 1 صفر کم شدن از رقم حسابای بانکیشونه
ali
۳۱ خرداد ۱۳۹۳نمایشگر جالبیه!!
ایده خوبیه برای پیشرفت خودروهای پیشرفته !!
امیدوارم روزی ایران هم بتونه به چنین سطح تکنولوژی برسه!!!!
رضوی
۳ مهر ۱۳۹۳میلاد جان،شارپ اونقدر هم غول نیست.الآن هم که از نظر اقتصادی خیلی اوضاعش خرابه و سامسونگ میخواد بخردش.در کل توشیبا خیلی بزرگ تره.در ضمن فقط ما نیستیم که در صنعت الکترونیک هیچ حرفی برای گفتن نداریم.حتی آلمان هم که مثلا یه کشور صنعتیه،در صنعت الکترونیک هیچ حرفی برای گفتن نداره.من نمیدونم این آلمانها به کدوم صنعتشون می نازن!