نگاهی به نمایشگاه صنعت خودرو در کرمان

شنبه 11 دی 1395 - 12:50
مطالعه 12 دقیقه
img_5255
قدرت انحصار چینی‌ها با بی‌خیالی از فروش وطنی‌ها (نمایشگاه صنعت خودرو کرمان-زمستان 95)نمایشگاه صنعت خودروی کرمان امسال هم از 8 الی 10 دی‌ماه 1395...
تبلیغات

قدرت انحصار چینی‌ها با بی‌خیالی از فروش وطنی‌ها (نمایشگاه صنعت خودرو کرمان-زمستان 95)

نمایشگاه صنعت خودروی کرمان امسال هم از 8 الی 10 دی‌ماه 1395 در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمان برگزار شد. قبل از اینکه به سراغ شرکت‌کنندگان برویم باید بگوییم اگر کمی علاقه‌مند حوضه خودرو باشید چند نکته برای شما جای سؤال خواهد داشت:

1-چرا برای نمایشگاهی با چندین هکتار فضا فقط کمتر از نیم هکتار فضای نمایشگاهی درست شده است؟

2-آیا به خاطر همین کمبود فضا تعداد محمودی از شرکت‌کنندگان حضور داشتند؟

3-چرا خودروسازان وطنی کم‌رنگ‌تر از همیشه بودند؟

با ورود به سالن سمت چپ که احتمالاً کرمان خودرو نام داشت محصولات گروه لیفان و جک را مشاهده می‌کنیم. که البته جک S3 برای همه چهره‌ای جدید دارد. سمت چپ سالن فقط به دو خودروی جدید هیوندای تعلق دارد که قرار بر ارائه آن توسط کرمان موتور است. i10 و i20 خودروهایی جدید و ازلحاظ امکانات و ایمنی تقریباً به‌روز و کامل در میان دو سالن اصلی و در فضای باز خیمه‌ای برپا شده بود.

برای محصولات خودروساز ایمن چون سایپا با معرفی جدیدترین محصولات و البته معرفی و حضور تمامی نمایندگان کرمان به‌صورت کاملاً فشرده...!!

جالب‌تر آنجاست نوع چیدمان غرفه و حتی 2 خودروی پیک‌آپ به‌عنوان ورودی غرفه بسیار بد و البته به نظر بنده بیننده یا بهتر بگوییم خریداران را مضحکه می‌کرد.

سالن دوم با حضور چهره‌ای جدید و البته ناآشنا برای عموم پس از ورود به شما خوش‌آمدگویی می‌کرد. بله خودروی نیسان جوک با معرفی دو مدل غرفه خود را حسابی شلوغ کرده بود که صدالبته مدل جوک اسپرت زیباتر و سریع‌تر از مدل معمولی بود که با قیمت‌های اعلام شده از طرف نمایندگی عرصه را برای رقبایی چون اسپورتیج، توسان حتی ام‌جی GS کمی تنگ خواهد کرد قیمت نیسان جوک از 127 الی 150 میلیون اعلام که قیمت نهایی برای مدل اسپرت که فرق آن در گیربکس با قابلیت تیپ ترونیک صندلی چرمی و البته چهره‌ای اسپرت‌تر با رینگ‌های تیره رنگ دارد می‌باشد.

روبروی غرفه نیسان شرکت رنو پارس با محصولات همیشگی پا به نمایشگاه گذاشته بود محصولاتی همچون داستر، فلوئنس، سافران، سیمبل و جای خالی تلیسمان کاملاً حس می‌شد.

بعد از رنو وارد سالن که می‌شوید دیگر خودروساز چینی که به‌جرئت سهم بزرگی از خودروهای کشور را در اختیار دارد با خودروهای جدید خود حضور داشت، شرکت چری یا همان مدیران خودرو که چری آریزو 5، تیگو 5 فیس‌لیفت و ایکس 33 جدید را برای معرفی به نمایشگاه آورده بود.

میتسوبیشی موتورز هم کمی غرفه خود را با مدل‌های جدیدش شلوغ کرده بود لنسر، میراژ، اوتلندر و ای اس ایکس فیس‌لیفت که از 80 تا 220 میلیونی می‌تواند حوضه خودروها رو در این بازه قیمتی به‌صورت کامل در اختیار بگیرد.

در انتها بازهم زیرمجموعه کرمان موتور یا بهتر بگوییم کارمانیا البته این بار به‌غیراز BYD اس 6 یک خودروی تمام برقی به نام ای 6 که به گفته شرکت کارمانیا با 2 ساعت شارژ مسافتی بالغ بر 400 کیلومتر را طی می‌کند به‌هرحال ظهور چنین خودروهایی با چنین تکنولوژی پاکی صد در صد برای کشور ما نیاز و البته دیر است.

در آخر نمایشگاه صنعت خودروی کرمان مثل سال قبل با کمبود فضای خود جای رقابت را کم و شاید در تعبیری دیگر بابت خیال راحت فروشندگان از خودروهای خود با هرگونه قیمت و خدمات این نمایشگاه‌ها فقط نوعی سرگرمی محسوب می‌شود به امید روزی که فروش تمامی خودروهای مطرح جهان را در کشورمان شاهد و رقابت آن‌چنان سخت شود که کوچک‌ترین اشتباه و کم‌کاری از طرف خودروسازان آنان را از دور رقابت خارج کند.

گزارش و عکس: سینا سندی

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.