هماکنون تعدادی از خودروهای لوکس دارای کلیدهای دیجیتالی هستند اما این تکنولوژی میتواند همهگیرتر شود زیرا تعدادی از کمپانیهای تکنولوژی و خودروسازان با یکدیگر همکاری میکنند تا کلیدهای دیجیتالی را معمولتر نمایند.
این همکاری قبلاً منجر به تشکیل کنسرسیوم خودروی ارتباطی شده و نتیجه کارهای این شرکت نیز تولید کلید دیجیتال ۱.۰ بوده است. همانگونه که این گروه میگوید، کلید دیجیتالی یاد شده به گونهای توسعه یافته که به رانندگان اجازه دهد تا خودرو را باز و بسته و روشن کرده و دسترسی خودروی خود را با دیگر وسیلههای هوشمند به اشتراک بگذارند.
کلید دیجیتالی به فناوری NFC متکی بوده و به کاربران اجازه باز و بسته کردن خودروی خود با یک گوشی هوشمند را میدهد. این گروه میگوید عملکرد مبتنی بر فاصله NFC و اتصال مستقیم به عنصر امنیتی وسیله هوشمند به راحتی میتوان گفت این تکنولوژی دیجیتالی دارای بالاترین سطح امنیتی میباشد.
اگرچه این تنها قدم ابتدایی است اما کنسرسیوم خودروی ارتباطی میگوید خودروسازان، سازندههای گوشیهای هوشمند و تأمینکنندگان علاقه زیادی به این تکنولوژی نشان دادهاند. به عنوان نتیجه آنها قبلاً در حال کار روی مشخصات جدید کلیدهای دیجیتالی بوده و کمپانیهای عظیمی همچون اپل، الجی، پاناسونیک، سامسونگ و کوالکام روی آن کار میکنند. این شرکتها با چندین خودروساز همچون آئودی، ب ام و، جنرال موتورز، هیوندای و فولکسواگن همکاری میکنند.
اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود کلید دیجیتالی ۲.۰ اوایل سال آینده آماده خواهد بود. به لطف حضور چندین کمپانی، این کلید اجازه دسترسی به چندین خودرو با استفاده از گوشیهای هوشمند را خواهد داد. همچنین استفاده گسترده از این کلیدهای دیجیتال میتواند هزینهها را کاهش دهد.
یکی از مدیران ب ام و در بیانیهای گفته است:
ب ام و ارزش بالایی را در استانداردسازی کلیدهای دیجیتالی میبیند. استفاده از تمامی مزیتهای کلید دیجیتالی ۲.۰ باعث بکار گیری تمامی دستگاههای هوشمند خواهد شد و تجربه کاربری فوقالعادهای را در اختیار مشتریان خواهد گذاشت.
اگرچه جایگزینی گوشیهای هوشمند با کلیدهای سنتی میتواند زمانبر باشد اما این گروه میگوید بیش از ۷۰ عضو این کنسرسیوم بیش از ۷۰ درصد صنعت خودروی جهانی و بیش از ۶۰ درصد بازار گوشیهای هوشمند جهان را در اختیار دارند.
Ardalan
۳ تیر ۱۳۹۷حالا اومدیم گوشی باطریش تموم شد