قیمت باتریهای لیتیوم-یونی بکار رفته در خودروهای الکتریکی طی ۱۰ سال گذشته کاهش ۸۹ درصدی داشته و انتظار میرود تنها در عرض چند سال به نقطهای برسد که خودروسازان بتوانند خودروهای الکتریکی را با همان قیمت محصولات درونسوز عرضه کنند.
۱۰ سال پیش باتری خودروهای الکتریکی به ازای هر کیلووات ساعت ظرفیت خود قیمت حدود ۱۱۱۰ دلاری داشت درحالیکه این مبلغ به ۱۳۷ دلار کاهش یافته است. در برخی بازارها همچون چین قیمت باتریها حتی بیشتر هم افت کرده و باتری مورد استفاده خودروهای الکتریکی در چین بهای حدود ۱۰۰ دلاری به ازای هر کیلووات ساعت ظرفیت خود دارند.
یکی از مدیران بلومبرگ گفته است:
اگر نگاهی به کاهش قیمت شدید باتریها در یک دهه گذشته و انتظارات طی چند سال آتی داشته و آن را با سیاستهای دولتهای اروپایی و همچنین آمریکا و چین ترکیب کنید شاهد خیزش شدید خودروهای الکتریکی خواهید بود، چیزی که از همین الان شروع شده است. خودروهای الکتریکی طی چند سال آینده همهگیرتر خواهند شد. طی ۴ سال خودروسازان مهم قادر خواهند بود خودروهای الکتریکی را بهصورت انبوه و با همان قیمت و حاشیه سود خودروهای درونسوز به فروش برسانند.
در این مطالعه همچنین گفته شده هزینه خودروهای الکتریکی پیش از این کمتر از محصولات درونسوز بوده و پیشرفتهای صورت گرفته در تکنولوژی باتری این هزینهها را کمتر هم خواهد کرد.
این تحقیق همچنین خاطرنشان ساخته دستیابی به شعاع حرکتی بالاتر میسر خواهد بود. همچنین گفته شده تغییر مسیر به سمت خودروهای الکتریکی نیازمند کمک به پیشگیری از تأثیر منفی روی آبوهواست.
یکی از مدیران موسسه تحقیق انرژی الکتریکی گفته است:
حتی اگر ۱۰۰ درصد خودروهای فروخته شده از نوع الکتریکی باشند بیش از ۱۰ سال طول میکشد تا همه خودروهای درونسوز از جادهها حذف شوند؛ بنابراین این یک مسیر طولانی بوده و یک تکامل نسبی در همان زمان رخ میدهد.
ツSAMURAIツ
۱۰ دی ۱۳۹۹تویوتا هم داره قیمت باتری های جامدی که ساخته رو کاهش میده تا اواخر ۲۰۲۱ چند ماشین با این باتری ها عرضه می کنه
با ۱۰ دقیقه شارژ برد بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر داره ، حجمش نصف باتری های لیتیوم یونیه و تا سی سال میتونه ۹۰ درصد کارایی خودش حفظ کنه
ツSAMURAIツ
۱۰ دی ۱۳۹۹مثل اینکه کامنت های من موجب ناراحتی کره ای دوستان شده برا همین تو پنج دقیقه پنجاه دیس لایک بهم دادن ??
سلمان
۱۱ دی ۱۳۹۹هر چقدر جلوی خودم رو گرفتم و خواستم چیزی ننویسم ولی لازم دیدم بنویسم برای این که خودت یکی از فیکهای نویدی و این دستکاری لایکها و دیسلایکها هم کار کسی نیست به جز خودت جناب نوید
(JONATHAN (TESLA
۱۰ دی ۱۳۹۹باتری های حالت جامد حداعقل 20 سال فاصله دارن تا به قیمت باتری های لیتیوم یونی برسن
باتری های حالت جامد در بهترین حالت در سوپرکار های چند سال اینده دیده خواهند شد
نه در محصول 20 هزار دلاری تویوتا
تسلا همین الان با باتری های ۴۶۸۰
طول عمر 1.6 میلیون کیلومتری که حتی مناسب برای حمل نقل عمومی هم هست ( تاکسی ها اتوبوس ها )
و با حذف کبالت گران قیمت
و با مهندسی جدید چینش باتری ها و کاهش درصد احتمال اتش سوزی
اینده صنعت باتری های لازم برای خودرو هارو تامین کرده
همچنین با کاهش 16 درصدی قیمت باتری ها
به زودی خودرو های ارزان تر خودش ( هاچبک 25 هزار دلاری ) برای عموم مردم عرضه میکنه
بهزاد
۱۰ دی ۱۳۹۹چند وقت پیش زمان عرضه را 2028 گفته بودن و به تازگی و با کمک 19 میلیارد دلاری دولت ژاپن به تویوتا و نیسان و چند شرکت دیگر برای توسعه ی سریع تر و آماده سازی باطری های جامد ممکنه دو الی سه سال به هدف نزدیکتر هم بشن! همین الان 1000 پتنت برای باطری های جامد توسط ژاپنی ها ثبت شده.
با توجه به روابط خوب ژاپن و آلمان با تبادل اطلاعات و یافته ها در این زمینه و سرمایه گزاری سنگین vw و سایر شرکت های آلمانی پیش بینی میشه اهداف زودتر از موعد میسر بشن.
ممکنه تو تخیلات شما این گفته ها جا نگیره چون به غیر از تسلا کیبرد شما کلمه ای سرچ نمیکنه و اینقدر مطمئن صحبت از 20 سال و سوپر کار و… نکنید و اجازه بدید زمانش برسه بعد با هم راجب تکنولوژی حرف میزنیم.
تو آلمان و ژاپن دارن واسه 2050 آماده میشن اما اونور آب سیاستمداران راجب رای الکترال و حقوق بیکاری دعوا دارن و 20 سال بعد یک نفر نادان میاد میگه از ژاپنی ها و آلمانی ها مالیات بگیریم چون باعث عقب افتادگی صنایع ما شدن!!!
ツSAMURAIツ
۱۰ دی ۱۳۹۹خیر دوست عزیز
خود تویوتا گفته در محصولات الکتریکی که در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ معرفی می کنه از باتری جامد استفاده میشه و همه بر پلتفرم E-TNGA ساخته میشن
دلیل اینکه تویوتا تو چند سال اخیر خودروی الکتریکی نساخت این بود که داشت با پاناسونیک رو این باتری ها کار می کرد تا قیمتش رو پایین بیاره
این آمار هم خود تویوتا گفته و پدال هم خبرش رو گذاشت
OMID
۱۰ دی ۱۳۹۹این لایک و دیس لایک های فیک رو راحت میشه جلوش رو گرفت
مثل بعضی سایت ها ( زومیت ) میتونید دادن لایک و دیس لایک رو محدود به داشتن اکانت کنید ( به این صورت که هر اکانت میتونه یه دونه لایک یا دیسلایک بده و کسایی که داخل اکانت نیستن باید وارد بشن )
قابلیت گذاشتن کامنت بدون ثبت نام هم بردارید چون کسایی که ثبت نام نکردن در صورت ریپلای کردن به دیگران نوتیفیکشن برای اون فرد نمیاد و قابلیت لایک و دیس لایک رو هم نخواهند داشت
ثبت نام در سایت هم راحته چند ثانیه بیشتر وقت نمیگیره
امیدوارم این تغییرات رو انجام بدین
OMID
۱۰ دی ۱۳۹۹تعداد فیک ها هم کمتر میشه در این صورت
فرامرز
۱۰ دی ۱۳۹۹خوبی پدال به اینه که بدون لاگین کردن و حفظ کردن یه پسورد جدید میشد بیایم کامنت بذاریم. حالا 2 تا لایک کم و زیاد به دردسر لاگین کردن و … میارزه؟
منظورتون از فیک چیه؟ یعنی آدم اینقدر بیکار باشه که با چند تا گوشی و کامپیوتر بیاد تو یه صفحه فقط واسه لایک و دیسلایک یه کامنت؟
OMID
۱۰ دی ۱۳۹۹لاگین کردن که راحت تره
شما یه بار دکمه مرا به خاطر بسپار را بزن بعد هر دفعه که بیای دیگه مستقیما میتونی کامنت بزاری و لازم نیست هر بار اسم و جیمیل رو وارد کنی علاوه بر این میتونی در صورت ریپلای شدن یا ریپلای کردن نوتیفیکیشن دریافت کنی
یک بار ثبت نام کردن میرزه به خاطر دلایلی که گفتم
ثبت نام کردن هم راحته شاخ غول شکستن که نیست
همون جیمیل و اسم رو میزنی و تموم
کسی هم با چند تا گوشی نمیاد لایک و دیس فیک بده بلکه با یه ترفند از یک گوشی میشه بی نهایت لایک و دیس لایک داد و فعلا هم که میبینید دیس لایک و لایک فیک زیاده
ツSAMURAIツ
۱۰ دی ۱۳۹۹فرامرز جان
لاگین کردن چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه عوضش دیگه داستان این لایک و دیس لایک های فیک هم جمع میشه
ツSAMURAIツ
۱۰ دی ۱۳۹۹دقیقا موافقم
OMID
۱۰ دی ۱۳۹۹آقای چند شخصیتی
هر چند تا دیس که بزنی فایده نداره :)
یه همچین کامنتی توی همچین پستی حداکثر پنج شیش تا لایک میخوره
حالا هی زور بزن منفی بده ?
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۹بنظر شما خودروسازان ایران روی کدام نوع از خودروها سرمایه گذاری و برنامه ریزی کنند بهتر است؟
1- خودرو های تمام برقی = – – – – –
2- خودرو های هیبریدی بدون وابستگی به ایستگاه های شارژ = + + + +
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۹هدف شما از این کامنت چیه؟؟؟
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۹هدف من اقا محمد این هست به عنوان یک علاقه مند به صنعت خودرو نظر هموطنانم را بدانم
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۹علاقه مند به صنعت خودرو ایران بزرگوار؟؟؟
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۹ایران و جهان اقا محمد.
هر کدام از ما ممکن است روزی کاره ای بشیم یا بتونیم کاری کنیم!
الانم میتونیم خواسته عمومی ایجاد کنیم!
به هر حال ، دونستن نظر بقیه مفید هست.
S
۱۰ دی ۱۳۹۹بنظر من هدفش روی خودرو هایی با حداکثر قیمت و حداقل کیفیت و برنامه خودش رو روی خودرو هایی گذاشت که بتونن با کمترین تصادف بیشترین تلفات ممکن رو بدن.
ali
۱۰ دی ۱۳۹۹تهران امروز وضعیت قرمز. گفتن وظیفه استانداریه. استانداری میگه وظیفه شهرداریه. شهرداری میگه وظیفه فلانیه.
به نظرم تهران باید بالکل ممنوع بشه خودروهای درونسوز. به جاش تو هر پارکینگ یه محل شارژ نصب کنن و چندتا نیروگاه برق خارج شهر طرفای قم که تو کویر هست بسازن. به هر حال یه فکری باید بکنن.
حسین
۱۰ دی ۱۳۹۹واقعیت این هست دولت بدهی زیادی به شهرداری داره!
اگر دولت در ازای این بدهی اتوبوس نو به شهرداری دهد ، میزان آلودگی هوا بشدت کاهش می یابد!
البته همزمان باید خودرو های سنگین ، مینی بوس ها و کامیونت ها هم نوسازی شوند!
مزدا
۱۰ دی ۱۳۹۹کلمه کاهش قیمت برا ما ایرانی ها چقد بی معنی و ناشناس هست!!
Mr.X
۱۰ دی ۱۳۹۹کاهش قیمت؟ چی هست؟ خوردنیه؟ تو لغت نامه دهخدا زدم نبود. احتمالا دوستانی که خارج از کشور زندگی میکنن میدونن. به منم بگن چیه لطفا.
challenger
۱۰ دی ۱۳۹۹انصافا کامنتات خیلی باحاله ازت ممنونم به خاطر این باحالی اون مال پرایدم که نوشتی خیلی خوب بود
X
۱۰ دی ۱۳۹۹خواهش میکنم. اون مرگ بر آمریکا هم بنظرم جالب بود توی مطلب بی ام و M5 تجربه سرعت 310 کیلومتر
https://www.pedal.ir/%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d9%85-%d9%88/%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-310-%da%a9%db%8c%d9%84%d9%88%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88-m5-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%87/
پایین ماینا تو نظرا بیاین اونم بخونین جالبه. اوه در ضمن یادم رفت لاگین کنم با نام ایکس خالی ثبت شد.
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۱۰ دی ۱۳۹۹اقا یه سوال کلی و مهم
این موتور ترند درگش چی شد ؟؟
فردا شب میشه سال 2021…….
درگ 2020 رو پیچوندن فکر کنم. ???
زیزیگولو
۱۰ دی ۱۳۹۹بخاطر گرم شدن کره زمینو تغییرای آبو هوایی آمریکا قصد داره برنامه های بزرگی رو واسه مقابله با تغییرای آبو هوایی اجرا کنه ولی واقعیتایی در مورد ماشینای برقی وجود دارن که خیلی از دانشمندای آمریکایی بهشون اذعان کردن ……. الآن کشور آمریکا فقط ۱۴ درصد برق مورد نیازشو از منابع تجدید پذیر تامین میکنه!!! و طبق تخمین دانشمندا طی ۲۰ ساله آینده این رقم فقط ۳ درصد بیشترمیشه و به ۱۷ درصد میرسه و از طرف دیگه الآن سوختای فسیلی دارن ۶۵ درصد برق آمریکا رو تامین میکنن که تا سال ۲۰۴۰ هم ۶۴ درصد برق این کشورو تامین خاهند کرد!!! حالا جالبش اینجاست که صاحبای ماشینای برقی شاید فکر کنن ضرری به محیط زیستو آبو هوا نمیزنن!!! ولی واقعیت اینه که استفاده از این ماشینا تقریباً هیچ تأثیری تو کاهش گازای گلخونه ای نداره و فقط یه سری هزینه های مالیاتی رو به مصرف کننده ها تحمیل میکنه و با کمال تعجب این ماشینا بیشتر از ماشینای بنزینی آلودگی تولید میکنن! واسه مثال استخراج لیتیوم که تو ساخت باتری ماشینای برقی کاربرد داره یه فرآیند پاک نیستش یا اینکه وقتی یه ماشین برقی از کارخونه میاد بیرون مقدار خیلی زیادی گاز دی اکسید کربن تو مراحل تولیدش وارد جو زمین کرده در صورتی که مقدار گاز دی اکسید کربنی که تو طول ساخت یه ماشین بنزینی تولید میشه تقریباً نصف گاز دی اکسید کربن واسه تولید یه ماشین برقی هستش!!! تازه این پایان تولید گاز دی اکسید کربن نیستش چون با اینکه ماشینای برقی از بنزینو گازوییل استفاده نمیکنن ولی با برق کار میکنن و تو آمریکا بیشتر برق مصرفی از سوختای فسیلی ((زغال سنگ و مشتقات نفتی مثل گازوییل)) تولید میشه و در واقع میشه گفت ماشینای برقی ماشینای سوخت فسیل سوز هستن!!!!
Mr.X
۱۰ دی ۱۳۹۹ماشین برقی حتی اگه کاملا تجدید پذیر هم بشه مثل غذای سالم میمونه که خوشمزه نیست ولی سالمه. ماشین درون سوز هم مثل غذای چرب و چیلی خوشمزه هست که سالم نیست ولی خوشمزه هست.
زیزیگولو
۱۱ دی ۱۳۹۹به هر حال این چیزایی که گفتم حقیقتایی هستن که وجود دارن ولی قطعاً در آینده دانشمندا یه راه حل واسه این موضوع پیدا میکنن
Mohammad.khalili
۱۱ دی ۱۳۹۹یکم بیشتر مطالعه کنید بایدن قراره حدود دو تریلیون دلار تو زیرساخت های انرژی پاک سرمایه گذاری کنه با این هدف که انتشار گاز های گلخانه ای رو تا سال 2050 به صفر برسونه
Mr.X
۱۰ دی ۱۳۹۹پدال جون هرکی دوست داری دوئل هاتو شروع کن???