برخی از ماها هنوز هم روزهایی را به یاد داریم که سیستمهای ناوبری برای اولین بار در خودروها بکار رفته بودند. ولی در سالهای اخیر تکنولوژی پیشرفت بسیار زیادی داشته و حالا نیز با مدرنترین سیستمها روبرو هستیم. البته که تکنولوژیهای درون خودروها بسیار فراتر از ناوبریهای ساده رفته و البته این مورد به چاقویی دو لبه تبدیل شده است.
امروزه حتی خودروهای رده میانی نیز به چندین و چند تکنولوژی ارتباطی مجهز شدهاند. سیستمهایی همچون رادیوهای پیشرفته، وای فای، کنترل از راه دور عملکردهایی همچون برنامههای موبایلی یا بهروزرسانیهای از راه دور و… بهطور فزایندهای در خودروها بکار میروند؛ و اینجاست که خطرات میتوانند به سراغ مالکان بیایند.
بنا به خبر جدید منتشر شده توسط Intsights، نرمافزار و سختافزار یافت شده در خودروهای مدرن باعث میشوند این خودروها در برابر هکرها آسیبپذیر باشند و ظاهراً این تقصیر خودروسازان است زیرا آنها خطرات مربوط به این موضوع را دستکم گرفتهاند.
فشارهای موجود برای تولید هرچه سریعتر خودروها باعث شده خودروها از نظر امنیتی خطرات زیادی داشته باشند. پیشروهای صنعت خودرو فهمیدهاند که جرائم سایبری موجود در این حوزه بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که در ابتدا تصور میشد.
IntSights فهمیده فروشگاههای آنلاینی که وجود دارند ابزارهای هک کردن را به راحتی میفروشند. این فروشگاهها سرویسهایی را ارائه میکنند که میتوانند ایموبلایزرهای خودرو را قطع کنند. آنها همچنین کدشکن هایی را میفروشند که به هکرها امکان سرقت خودروها را میدهند.
ورود و استارت بدون کلید چندین سال است که در خودروها وجود داشته و البته سرقت خودروها با استفاده از این ویژگیها به راحتی صورت میگیرد. البته خودروسازان اقداماتی را در این زمینه انجام دادهاند اما سایر تکنولوژیها و مخصوصاً آنها که باعث ارتباط بیسیم میشوند هنوز در معرض خطر قرار دارند.
در نظر داشته باشید که این موضوع جدیدی نیست. در سال ۲۰۱۵ و در زمان کنفرانس Defcon، دو مهندس توانستند خاموش کردن پیشرانهها، استفاده از ترمزها و دستکاری چندین عملکرد دیگر خودروها از طریق ارتباط سلولی ساده را نشان دهند. همچنین با وجود خودروهایی که امکان بهروزرسانی از راه دور را دارند، هکرها میتوانند به راحتی کنترل خودروها را در دست بگیرند.
هماکنون این مسئولیت با خودروسازان است که پروتکلهای امنیتی بهتری را اتخاذ کنند. با وجود میلیونها خط کد در داخل این برنامهها، انجام چنین کاری آسان نخواهد بود. البته باید چنین کاری انجام شود زیرا اصلاً نمیخواهیم دراینباره فکر کنیم که ناگهان کسی کنترل خودرو را در زمان رانندگی به دست گرفته و چندین سناریوی خطرناک پیش چشمان ما اتفاق بیفتد…
Saeed
۱۶ آبان ۱۳۹۸۹۰ درصد هکر های جهان روسی ها هستن
و همینطور که میدونید آمریکا خیلی روسیه رو مسخره میکنه و هر بازی هم که میسازه دشمن بازی روسیهس
واسه همین روس ها الان دارن تلافی میکنن و هرچی بازی آمریکایی و شبکه اینترنت خودرو هارو هک میکنه و پارازیت میندازه
خودم دیشب داشتم سایت رسمی کونیگزگ رو چک میکردم سایت پر باگ شده بود و همش صفحه سفید بود و هر کلیک روی برچسبی چندین دقیقه وقت میبرد که برم صفحه بعدی
درحالی که قبلا سایتش خیلی روان بوده…..
بی نام
۱۷ آبان ۱۳۹۸اینطور نیست دوست عزیز. 40 درصد حملات دنیا توسط هکرهای چین انجام میگیره و بعد امریکا هست که 10 درصده و ترکیه 4.7 درصد و روسیه 4.3 درصد و …
طبق این منبع
https://www.ajura.com/blog/top-5-countries-largest-number-hacker/
کوروش
۱۷ آبان ۱۳۹۸اول چینی ها هستند
یه جایی خوندم امریکایی ها گفتند روسا خودشون از ابزار ایرانی برای هک استفاده می کردند روسا نرم افزار زیاد کرک می کنند توی دارک وب هم زیاد فعال هستند اما سرقت اطلاعات و هک و باج گیری وddos عمدتا کار چینی ها وکره شمالی وهندی هست شما اگر (که خیلی سخته) ip و یا موقعیت هکر روسی پیدا کنید می توانید شکایت کنید ولی چینی ها و هندی ها اصلا پیگیری هم نمی شه
Mohammad amin
۱۶ آبان ۱۳۹۸وای فکر کردنش هم ترسناکه