علیرغم بازگشایی بی سر و صدا و دوبارهی چندین کارخانه تولید خودرو در بریتانیا، وضعیت تولید خودرو در این کشور اصلاً خوب نیست. این را آمار و ارقام انجمن سازندگان و تاجران موتوری SMMT میگوید. آمار نشان میدهد تولید خودرو در ماه می ۲۰۲۰ با افت ۹۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ روبرو شده است.
ماه می ۲۰۲۰ بدترین ماه صنعت خودروی بریتانیا از زمان می ۱۹۴۶ تاکنون بوده و تنها ۵۳۱۴ دستگاه خودرو خط تولید را ترک کردهاند که نسبت به تولید ۱۱۶۰۳۵ دستگاهی ماه می ۲۰۱۹ افت فاحش ۹۵.۴ درصدی را نشان میدهد. البته باید گفت در ماه آوریل امسال که اقدامات محدود کننده بسیار شدیدی به خاطر کرونا وضع شده بود تنها ۱۹۷ خودرو در کارخانهها تولید شد.
با اینکه برخی کارخانهها تولید خودرو را از سر گرفتهاند اما تأسیساتی همچون کارخانه کرو بنتلی و سولیهال جگوار لندروور تنها با بخشی از ظرفیت عادی خود کار میکنند. SMMT میگوید حدود یکسوم کارخانههای تولید خودروی بریتانیا در ماه پیش تعطیل بودهاند.
اما کاهش ظرفیت تولید تنها مشکل صنعت خودروی این کشور نیست. با اتخاذ اقدامات محدود کننده و فاصلهگذاری اجتماعی، تقاضا برای خودروهای جدید افت شدیدی پیدا کرده است. بریتانیا ماه پیش ۴۲۶۰ دستگاه خودرو صادر کرده و تنها حدود ۱۰۰۰ دستگاه نیز در این کشور به فروش رفته است. البته این در حالی است که نمایندگیها تا اول ژوئن تعطیل بودهاند.
با کاهش شدید تولید خودرو در ماههای مارس، آوریل و می، کل خروجی ۵ ماه اول صنعت خودروی بریتانیا بسیار پایین بوده است. تا پایان ماه می ۲۰۲۰ تعداد ۳۲۴۷۶۳ دستگاه خودرو در این کارخانهها تولید شده که افت حدود ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان میدهد. SMMT پیشبینی میکند صنعت خودروی بریتانیا در سال جاری کمتر از ۱ میلیون دستگاه خودرو تولید کند.
این اخبار پس از آن منتشر میشوند که SMMT از دولت بریتانیا درخواست پشتیبانی کرده است. دولت اعلام کرده سرمایهگذاری ۷۳.۵ میلیون پوندی در تکنولوژیهای سبز خودرویی انجام خواهد داد اما SMMT میگوید صنعت خودرو نیازمند بهبود جریان سرمایه همچون تخفیفهای مالیاتی و… میباشد.
مدیر اجرایی SMMT میگوید:
آمار تولید ماه می نشان میدهد که چرا صنعت خودروی بریتانیا همچون کشورهای دیگر نیازمند پشتیبانی فوری برای استارت دوباره است. کمک دولت تاکنون باعث شده صنایع زیادی سر پا بمانند اما کار تمام نشده است. باید اقداماتی همچون تخفیفهای مالیاتی برای بهبود جریان سرمایه انجام شود.
او ادامه میدهد:
ما باید شغلهای بسیار مهارتی خود در صنعت خودرو را حفظ کرده و درعینحال از حفظ وضعیت رقابتی خود اطمینان حاصل کنیم تا بتوانیم سرمایهگذاری لازم برای ریکاوری بلندمدت را به دست آوریم.
F22RAPTOR
۱۱ تیر ۱۳۹۹پیش بینی استاد راثفی جور، ???
داره درست ازاب درمیاد…
??????
Mf1
۱۱ تیر ۱۳۹۹عکس بالایی عکس جالبیه?
جواد خطر
۱۱ تیر ۱۳۹۹چین چَن چونا زَدَن دُنیا رو بِ گَند کِشیدَن هیشکی هیچ کاریشون نَکَرد
زیزیگولو
۱۱ تیر ۱۳۹۹Mf1 عجب قوه تخیلی داری سریع تو هوا زدی!!
Mسابق
۱۱ تیر ۱۳۹۹همچین قوه تخیلی هم نمیخواست
خخخههه
خیلی ضایس
ولی خب ماشینه واسه من جالبه !!! چه مدل بریتانیاییه به نظرتون من که هرچی نگاه میکنم یه بی ام و میبینم
فرید
۱۱ تیر ۱۳۹۹اینا چرا روباتهاشون هم باید سانسور بشه؟
حسین دهمرد
۱۱ تیر ۱۳۹۹چرا انگلیس به اینجا رسیده؟ بدون کرونا هم صنعت خودروی انگلیس چندان جالب نیست هرچی بوده آلمانیا و چینیا و هندیا خریدن. میدونم بجز چندتا کمپانی خاص بقیه ی کمپانیا سود حدود دو یا سه درصدی دارن ولی وضعیت انگلیس با اون تاریخچه ی خودروسازی خیلی عجیبه. حتی ایتالیا هم انقدر وضعش داغون نیست.
ما هم باید هرچه سریعتر تعطیلش کنیم بره. با این وضعیت، خودروسازی یک سال دیگه هم دوام نمیاره .جلوی ضررو از هرجا بگیری منفعته
محمد حسین
۱۱ تیر ۱۳۹۹73.5 میلیون پوند ؟ کلا ؟
یا 73.5 میلیارد پوند ؟