متفرقه

آمار فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا از ابتدای سال تاکنون

تأثیر شیوع گسترده ویروس کرونا روی صنعت خودرو مشهود است زیرا در ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا کاهش ۲۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا از حدود ۱۲ میلیون دستگاه در ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۹ به حدود ۹ میلیون دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده و بیشترین میزان افت نیز در کشور اروپا با کاهش ۳۵.۳ درصدی ثبت شده است. فروش خودرو در ایتالیا و فرانسه نیز به ترتیب ۲۹ و ۲۶.۹ درصد کاهش یافته و میزان کاهش فروش خودروها در کشور آلمان نیز ۲۱.۶ درصد گزارش شده است.

بنا به گزارش انجمن خودروسازان اروپایی، فروش خودروهای جدید در اتحادیه اروپا افت ۱۲ درصدی را در ماه نوامبر داشته و برابر با ۸۹۷۶۹۲ دستگاه بوده است. این افت فروش فاحش به اقدامات دولت‌های اروپایی در مقابله با موج دوم همه‌گیری کرونا مربوط می‌شود. ماه پیش افت فروش ۲۷ و ۱۸.۷ درصدی در کشورهای فرانسه و اسپانیا مشاهده شده است. همچنین میزان فروش خودروهای جدید در ماه نوامبر و در کشورهای ایتالیا و آلمان نیز به ترتیب ۸.۳ و ۳ درصد کاهش یافته است.

گروه فولکس‌واگن بیشترین سهم بازار از ابتدای سال تاکنون را در اختیار داشته به گونه‌ای که در ۱۱ ماه اول امسال گروه فولکس‌واگن حدود ۲.۳ میلیون دستگاه خودروی سواری را فروخته است. گروه پژو-سیتروئن نیز با فروش حدود ۱.۴ میلیون دستگاهی در رتبه دوم قرار داشته و گروه رنو نیز حدود ۱ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است. گروه هیوندای به فروش حدود ۶۳۵ هزار دستگاهی رسیده و گروه فیات-کرایسلر هم حدود ۵۹۰ هزار دستگاه فروش داشته است. گروه ب ام و، دایملر و تویوتا نیز فروش بین ۵۸۰ تا ۵۰۶ هزار دستگاهی داشته‌اند و پس از آن‌ها نیز فورد، ولوو، نیسان، مزدا، میتسوبیشی، جگوار لندروور و هوندا قرار دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
acea

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یه بنده خدایی هی میگفت بود هیوندا کیا تو اروپا فروش ندارن و کسی نمیخره! چرا اینطور شد پس؟! :)

    موافقم 50
    مخالفم 27
    1. ممد ژانگولر

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      داش رضا چرا میترسی اسم ببری

      نوید دو صفر خودمونو میگی ؟

      موافقم 38
      مخالفم 12
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      مطمئناً همین‌ها هم شامل هاچبک‌ها یا ون‌ها یا هیبرید و برق میشوند و نه آن خودروهایی که ما طرفدارشونیم در کلاس C , E , S و کراس‌اوور بزرگ و SUV و پیکاپ !

      البته باید منتطر تَرکِشِ برگزیت برای انگلستان و اروپا باشیم !

      موافقم 26
      مخالفم 88
      1. افشار

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (772 ديدگاه)

        دوباره خبر از هیوندای شد نوید نفر اول پرید وسط ?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

        موافقم 50
        مخالفم 13
      2. Reza

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (66 ديدگاه)

        میگن حرفو بندازی زمین صاحبش برمیداره!
        حالًا اینکه تو این مطلب اصلا اسمی از ون و هاچبک و چیزایی که گفتی نیومده به کنار،یعنی چیزهایی که اون ها دوست دارن و میخرن مهم نیست برای برند ها اما اونایی که فقط عکس رو میبینن و تو سود دهی شرکت نقشی ندارن مهمه!

        موافقم 35
        مخالفم 11
        1. میثم

          ۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (3633 ديدگاه)

          هیوندای و کیا تو اروپا از تمام ژاپنیها بهتر فروختن
          هرچند بازار هیچکدومشون بزرگ نیست و اختلافشون هم کمه
          احتمال زیاد بخاطر خدمات پس از فروش طولانی مدتشونه که تو اروپا خیلی مهمه چون خدمات خودرویی اونجا خیلی بالاست

          موافقم 13
          مخالفم 6
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      والا ما که صد دفعه گفتیم ، از بعد از مقاله‌ی یاتاقان ، چنان آب سردی روی شما ریخته که من به جای جنابانِعالی خجالت میکشم بیام با شوما نُتق بکنم?? !

      هرچی بگید درست میگید ، کلاً خوش باشید دنیا دو روزه !

      موافقم 20
      مخالفم 37
      1. Reza

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (66 ديدگاه)

        اونم نطق هست عزیزم نه نتق

        موافقم 27
        مخالفم 5
      2. جمشید

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (440 ديدگاه)

        آقایون دیگه جمع کنید این دعوای چرند و بچه گانه کره ای و ژاپنی رو

        موافقم 17
        مخالفم 1
    4. سامورایی از قله فوجی

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      رضا ( اشکان ) جان بازار اروپا زیاد بزرگ نیست
      شما چرا بازار جهانی رو نمی بینی ؟ :)
      دوم اینکه اختلاف زیادی نیست که خودتو براش جر میدی .
      سوم اینکه فروش بالا تر کره ای ها بخاطر قیمت پایین ترشونه
      مثلا قیمت پایه یاریس 22.000 یورو و قیمت پایه هیوندای i20 16.000 یورو

      موافقم 11
      مخالفم 22
  2. (Saeed(peugeot

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    عشق گروه psa …. با کرونا هم رشد داشتیم .

    پژو ترکونده

    موافقم 8
    مخالفم 19
    1. amirmohammad

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (212 ديدگاه)

      31 درصد کاهش فروش داشته که.تو جدول نوشته

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. (Saeed(peugeot

        ۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (396 ديدگاه)

        من منظورم از سهم بازاری که امسال تو این شرایط اروپا بدست آورده هست ….

        همه که افت و داشتند …. به تبع زیر مجموعه های psa از پژو آمارشون ضعیف تر بوده ….

        ولی سهم کل psa از بازار خودرو با این تفاسیر نسبت به پارسال بیشتر شده.

        موافقم 4
        مخالفم 6
    2. Ahmedreza2002

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      محصولات جدید پژو فوق العاده هستن اما همونقدر سیتروئن نچسب شده

      موافقم 5
      مخالفم 3
    3. AMG///

      ۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا