با توجه به نتایج مطالعه منتشر شده توسط Deloitte تا پایان دهه جاری میلادی، یکسوم تمامی خودروهای فروخته شده در سراسر جهان از نوع تمام الکتریکی خواهند بود.
این مطالعه تخمین میزند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۳۱.۱ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در سال به فروش خواهد رسید که ۱۰ میلیون دستگاه بیشتر از پیشبینیهای صورت گرفته در ژانویه سال ۲۰۱۹ میباشد. موضوع جالب اینکه شرکت یاد شده میگوید بیشترین میزان اقبال به خودروهای بنزینی و دیزلی احتمالاً قبلاً رخ داده است.
اگرچه انتظار نمیرود تا سال ۲۰۲۴ وضعیت بازار خودروی جهان به شرایط پیش از شیوع کرونا بازگردد اما گفته شده خودروهای الکتریکی امسال به آمار فروش ۲.۵ میلیون دستگاهی خواهند رسید. هماکنون اگر رشد سالانه ۲۹ درصدی کنونی را در نظر بگیرید این آمار میتواند در سال ۲۰۲۵ به ۱۱.۲ میلیون دستگاه و تا سال ۲۰۳۰ به ۳۱.۱ میلیون دستگاه برسد. اگر اینگونه باشد خودروهای کاملاً الکتریکی حدود ۸۱ درصد از کل فروش خودروهای الکتریکی شده را به خود اختصاص خواهند داد.
مدیر خودروهای الکتریکی در شرکت Deloitte میگوید:
قیمت بیشتر بسیاری از خودروهای الکتریکی باعث شده برخی خریداران این خودروها را انتخاب نکنند اما از آنجایی که هزینههای این خودروها کمتر از نمونههای بنزینی و دیزلی است بنابراین خریداران جدیدی به دنبال انتخاب آنها هستند.
او ادامه میدهد:
طیف وسیعتری از خودروهای الکتریکی جدید به علاوه بازار گسترده خودروهای دستدوم باعث میشوند خودروهای الکتریکی گزینهای قابلاعتنا برای بسیاری از خریداران باشند.
عوامل دیگری هم باعث شده خریداران به خودروهای الکتریکی روی خوش نشان دهند که از جمله آنها میتوان به مشوقهای دولتی، استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه تر و محصولات متنوع در بازار از جمله سوپرمینی ها، سدان ها و شاسی بلندهای الکتریکی اشاره کرد.
تنها چیزی که هنوز برخی افراد را مردد کرده شعاع حرکتی نسبتاً کم در مقایسه با خودروهای درونسوز و کمبود زیرساختهای شارژ مجدد است.
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۰ مرداد ۱۳۹۹واقعا دنیا داره به کجا میره؟
یعنی یه روزی همه ماشین ها الکتریکی میشن؟
یعنی چندسال دیگه تو رشته مکانیک خودرو موتور های
احتراق داخلی رو دیگه درس نمیدن؟ :(
ماشین بازای آینده درمورد چی بحث میکنن به
جای حجم موتور،آرایش سیلندر و…؟
یعنی…
پیکان جوانان گوجه ای
۱۰ مرداد ۱۳۹۹تنها مانع برای تولید صد در صدی الکتریکی ها در اینده و حذف خودروهای درونسوز در جهان فقط دو عامل هستش
1-سایپا
2-ایران خودرو
پارسا عشق ماشین
۱۰ مرداد ۱۳۹۹شما نگران نباش تو ایران شاید پنجاه سال دیگه ماشین ها برقی بشن و با سود ۱۰۰٪۱۰۰ سود میکشن روش و با قیمت ۹۹۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیارد تومان که دست هیچکی بهش نرسه عزیزم هر وقت تو دنیا ین کاری رو کردن پنجاه سال دیگه با مالیات اون رو تو ایران میزارن
meysam
۱۰ مرداد ۱۳۹۹تمام این مشکلاتی هم که گفته شده بمرور داره رفع میشه پس احتمال اینکه این عدد با سرعت بیشتر و زمان کمتری محقق بشه زیاده
PERSEPOLIS
۱۰ مرداد ۱۳۹۹برد خودروهای الکتریکی با حفظ همین قیمت برسه به حدود ۱۰۰۰ کیلومتر ، واقعا نسبت به خودروهای بنزینی برتری کامل پیدا میکنن
حسن
۱۰ مرداد ۱۳۹۹یکی از دلایلی که میتونه این روند را سرعت بده کروناست چون خودروی برقی به مقدار زیادی ارتباطات را کاهش میده .
اول پمپ بنزین نمیرن دوم به تعویض روغن، فیلتر هوا، شمع و انواع تسمهها و سرویس سیستم خنککاری و جعبهدنده نیازی ندارند.
با توجه به شارژ خانگی مقرونبهصرفه نیازی هم به شارژر عمومی ندارن
meysam
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ایول
تا حالا اینجوری فکر نکرده بودم
Sina
۱۰ مرداد ۱۳۹۹یه سوال مگه ماشینای برقی سرویس نمی خوان ؟؟
همیشه دو طرف قضیه نگاه کن.
ماشینای برقی هم نیازمند تعمیراتی هستن مگه همه ی تعمیرات برای موتوره
امکان داره تزئینات داخلی و بدنه ماشین یا وسایل برقی هم به مشکل بخوره.
Sina
۱۰ مرداد ۱۳۹۹همونطور که دیدید تسلا در خیلی از آمار تعمیرات از خیلی از شرکتایی که بیشتر بنزینی میسازن ضعیف تر عمل کرده بود و دلیلش سرویس باتری ها و موتور برقی و یا سیستم های برقیشه
meysam
۱۰ مرداد ۱۳۹۹خیلی کمتر از درونسوزها وگرنه دوچرخه هم نیاز به سرویس دوره ای داره