بازار فروش شاسیبلندهای بزرگ غیر لوکس، یکی از کوچکترین بازارهای خودرویی در قاره اروپاست. مجموع فروش شاسیبلندهای بزرگ بازار قاره اروپا با افت ۲۰ درصدی در قیاس با سال ۲۰۱۷ به ۴۳,۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. در مقام مقایسه، تنها حدود ۲ میلیون دستگاه از این سگمنت خودرویی در بازار آمریکا به فروش رسید.
در حال حاضر، کیا سورنتو با فروشی بیش از ۱۰ هزار دستگاه پرچمدار این رده خودرویی در قاره اروپا است و در انتهای جدول نیز مزدا CX-9 با فروش تنها ۲۵ دستگاه جای گرفته است.
رتبه | نام خودرو | آمار فروش ۲۰۱۸ | آمار فروش ۲۰۱۷ | درصد تغییرات سالانه |
۱ | کیا سورنتو | ۱۰,۰۱۷ | ۱۲,۵۷۰ | -۲۰ |
۲ | فورد اِج | ۹,۸۸۲ | ۱۶,۲۶۴ | -۳۹ |
۳ | هیوندای سانتافه | ۸,۵۹۱ | ۱۱,۷۲۸ | -۲۷ |
۴ | تویوتا لندکروز | ۶,۹۷۷ | ۵,۲۳۷ | +۳۳ |
۵ | میتسوبیشی پاجرو/مونترو/شوگان | ۴,۴۱۷ | ۴,۴۱۷ | صفر |
۶ | سانگ یانگ رکستون | ۲,۳۷۲ | ۲,۶۱۰ | -۹ |
۷ | مزدا CX-9 | ۲۵ | ۲۳ | +۹ |
جمع کل فروش در اروپا | ۴۲,۴۴۹ | ۵۲,۹۲۸ | -۲۰ |
Mohammad
۱۹ اسفند ۱۳۹۷یکی از بی کاراکتر ترین ماشین های دنیا از نظر من همین سورنتو هست
وقتی تو خیابون میبینمش میخوام سرم از شیشه بیارم بیرون بگم
( i hate you)
مثل ریچارد هموند که وقتی نیسان جوک میدید
MehdiTurbo
۱۹ اسفند ۱۳۹۷بابا با کاراکتر
به سلیقه دیگران احترام بگذارید
به نظرم تو رنج قیمت خودش هم کیفیتش خوبه هم طراحیش
ریچارد به خاطره طراحی جوک میگفت
توی این لیست به نظرم اول سلطان لندکروز دوم فورد اج
کلن شاسی بلند به مزاج اروپایی نمیخوره فقط بازار امریکا
Reza
۲۰ اسفند ۱۳۹۷چون فروشش از آمریکای ها بیشتره پس 100% بی کاراکتر هستش ؟؟؟؟
منطق جدیدت هستش محمد؟؟؟؟
هیوندای و کیا دارن پادشاهی میکنن ، داری از چی حرف میزنی؟
овsкиكMас
۲۰ اسفند ۱۳۹۷واقعا نظرت خیلی اهمیت داره :))))
فرامرز
۱۹ اسفند ۱۳۹۷تو این کلاس در سال ۲۰۱۸ خودروی اروپایی تولید شده؟ مثلا توارگ یا پژو ۵۰۰۸؟
سام
۱۹ اسفند ۱۳۹۷با سلام
دوست عزیز،پژو 5008 و فولکس واگن توآرگ در دو رده متفاوت خودرویی در بازار اروپا طبقه بندی شده اند.پژو 5008 در رده شاسی بلندهای متوسط غیر لوکس و فولکس واگن توآرگ در رده شاسی بلندهای بزرگ لوکس.در رده شاسی بلندهای متوسط غیر لوکس،پژو 5008 با فروشی معادل 78,832 دستگاه مکان اول جدول را از آن خود نمود و بعد از آن، تویوتا راو فور و اشکودا کودیاک به ترتیب با فروشی معادل 68,779 دستگاه و 63,990 دستگاه جایگاه های دوم و سوم جدول شاسی بلندهای متوسط غیر لوکس بازار اروپا در سال 2018 را از آن خود نمودند.
در رده شاسی بلندهای بزرگ لوکس بازار اروپا، اغلب نام های جدول اروپایی بوده و تنها نام دو خودروی آمریکایی از جمله تسلا مدل x و جیپ گرند چروکی به چشم می خورد.در این رده خودرویی،ب ام و X5 با فروشی معادل 30,590 دستگاه مکان اول شاسی بلندهای بزرگ لوکس بازار اروپا را در سال 2018 را اشغال نمود.بعد از آن، مکان های دوم و سوم،چهارم،پنجم و ششم جدول به ترتیب از آن ولو XC90 با فروشی معادل 30,356 دستگاه،مرسدس بنز GLE با فروشی معادل 24,886 دستگاه،رنجروور اسپرت بافروش 24,732 دستگاه،آئودی Q7 با فروش 23,213 دستگاه و فولکس واگن توآرگ با فروش 16,002 دستگاه شد.
ADAK
۱۹ اسفند ۱۳۹۷الان مزدا 9هم و لندکروز 4اُم شد
و پایین تر از سورنتو و سانتافه نشستن ، یکی از اونا بدترن ؟!؟
H
۱۹ اسفند ۱۳۹۷تویوتا و مزدا افزایش فروش داشتن ولی بقیه کاهش داشتن بیشتر فورد?
ونوم اف ۵
۱۹ اسفند ۱۳۹۷عجیبه که مزدا با این کیفیت اینقدر کم فروخته
مهدی
۱۹ اسفند ۱۳۹۷هرشرکتی خدمات پس از فروش بهتری داشته باشه درکلاس اقتصادی ها وهمینطور مالیات کمترپیروز رقابت فروش خواهدبود.
овsкиكMас
۱۹ اسفند ۱۳۹۷به به چه میکنه سورنتو،این ماشین فوق العادس با اینکه همه رقباش طراحیشون به روز شده اما بازم عالی داره کار میکنه.سانتافه هم عالی
عجیبه که مزدا اینقدر کم فروخته ! اخه مگه میشه ۲۵ تا؟!!! یعنی تو کل اروپا ۲۵ نفر این مدل رو خریدن!! :/
sunmartin
۱۹ اسفند ۱۳۹۷وقتی نام بزرگی مثل پیتر شرایر آلبرت بیرمن و دانکرلووک 3 اسطوره آلمانی پشت یک لرند سرزنده و رو به جلو باشن کیا سورنتو میشه پرفروشترین خودروی suv اروپا و کیا ceed میشه دومین خودروی نمایشگاه ژ نو کیا استیگر بهترین کوپه 4 درب
کاربران متعصب دنده 6 هم میشن کارشناس هایی که دنیا به خودش ندیده و مثل ناموس روی برند ها نظر میدن جالبه خود شرکت ها اینهمه از مزدا و تویوتا تعریف نمیکنن
دروود بر کره جنوبی و شرکت کیا موتورز
Solid Viper
۱۹ اسفند ۱۳۹۷جومونگ بر تو خواهد بالید
ازجواب دادنت به کامنت بالایی
کلی خنده ام گرفت دلیل واضح
ایمان
۱۹ اسفند ۱۳۹۷میتسوبیشی پاجرو آفرودرِ توانا و بی ادعا
فقط اسمش مثل لندکروزر خیلی سر زبونها نیست
مگرنه تو بحث آفرود دست کمی از تویوتا لندکروزر نداره
H
۱۹ اسفند ۱۳۹۷قبول دارم
Sina
۱۹ اسفند ۱۳۹۷به عنوان کسی که اروپا زندگی میکنه اینو عرض میکنم
اولا این سگمنت در اروپا اصلا پر فروش و پر طرفدار نیست و به خاطر همین موضوع خیلی از ماشینهای معروف این کلاس اصلا حضور ندارند ،کلا این کلاس تو اروپا خیلی ناقص هست
دوما کیا و هیوندای تو اکثر کشورهای اروپایی حضور دارند(شاید بیشتر از ۹۵ درصد اروپا) در حالی که یه مدل مثل مزدا xc9 که دوستمون چند تا کامنت بالاتر میپرسه چرا انقدر کم میفروشه در یه بازار قوی و مهم مثل بریتانیا اصلا حضور نداره!
سوما موفقیت کیا و هیوندا بیشتر به دلیل شرایط اسانتر خریداری (مثل لیزینگ اسانتر) بهره کمتر و اینجور مسایل هست
در واقع کسی نمیاد تو اروپا پول کامل یک سرنتو رو بده و ماشینو ببره واسه چند سال استفاده کنه چون اصلا به صرفه نیست و بعد از ۲سال ۴۰ درصد قیمت ماشین (ماشین کره ای حتی بیشتر) خواهد افتاد
پس میاد ماشین و مثلا با قرارداد سه ساله لیز میکنه بعد سه سال یا پس میده و مدل جدیدتر میگیره یا اپدیت میکنه یا کلا کنسل میکنه.
در نتیجه اینجا واسه مشتری شرایط اسان و پرداخت بهره کمتر ،گارانتی بیشتر و اپشن و این حرفا اولویت خواهد داشت .
به طور اسانتر که بگم در واقع این فقط نوع سیاست فروش و مدریت کیا و هیوندا هست که در این کلاس بهتر میفروشن و البته غیاب خیلی از خوب های این کلاس
Sina
۱۹ اسفند ۱۳۹۷دوستان در ادامه خواستم چند مورد در باره ماشین های این جدول در اروپا توضیح بدم
اول در مورد لندکروز که چهارم هست در لیست،این لندکروز در واقع همان پرادو در ایران هست .در اروپا اسم پرادو وجود نداره و قیمتش در فولترین مدل حدود ۱۰ هزار پوند از فولترین مدل سورنتو بیشتر هست و اون لندکروز که در ایران وجود داره(هموم حضرت که میگید?) اینجا با اسمهای دیگه به فروش میره مثلا در بریتانیا لندکروز امازون نام دارد که البته به دلیل بزرگی جثه و قیمت گران خیلی کم هست و فقط افرادی که کاربرد خاص یا علاقه خاصی دارن مشتریش هستند،
دوم در مورد میتسوبیشی پاجرو یا شوگان در اروپا.
این ماشین کلا همیشه پر فروش بوده و هست و کلا تو اروپا خیلی قبولش دارند و حتی کسایی که طرفدار این کلاس نیستند هم این ماشین و خیلی دوست دارند در ضمن افت قیمتش هم نسبتا کمتر هست.
سوم در مورد سانگ یانگ من تعجب کردم چون این ماشین لااقل در بریتانیا المان و فرانسه که من زیاد امار دارم اصلا زیاد نیست و نمیدونم چجور ششم هست و کجاها خوب میفروشه
چهارم یه مورد کلی هم بگم ،به نظرم اختلاف قیمت تو این کلاس زیاد هست و خیلی رو انتخاب خریدار تاثیر میگذاره،مثلا در بریتانیا قیمت فولترین سورنتو ۴۳هزار پوند هست در صورتیکه فولترین فولکس توارگ ۶۰ هزار پوند هست یا لندکروز ۵۵ هزارتا هست و این اختلاف زیاد هست که باعث میشه سورنتو پر فروش باشه چون پول در اروپا ارزش داره و مردم برای خرجش دقت و برنامه ریزی میکنند
овsкиكMас
۲۰ اسفند ۱۳۹۷۵۰ خط نوشتی که فقط موفقیت کیا و هیوندا رو ماست مالی کنی و ربطش بدی به شرایط فروش و این حرفا :)))
اوکی تو خوبی جوایز سالانه و قابلیت های اعتماد رو هم تو میبری
بقیه برند ها با تفنگ وایستادن دم درشون واس همین کسی جرات نمیکنه بخره :))) تو اگه تو اروپا بودی میدونستی اون شرایط فروش واس اکثر برندهای اقتصادی هست !
Elmiraj
۱۹ اسفند ۱۳۹۷عجیبه واقعا…..
.
کلاس کراس اور های بزرگ اقتصادی تقریباً در همه جای دنیا پرطرفدار و پرفروشه ، در حالی که در یک قاره ۷۰۰ میلیونی با ۲۰ درصد افت تنها ۴۲ هزار تا فروخته…!!!
Sina
۲۰ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز، من سعی میکنم تا اندازه ای شما رو روشن کنم در مورد بازار اروپا امیدوارم کمک کنه.
یادمه وقتی سال ۸۷ از ایران رفتم شدیدا عشق ماکسیما بودم و به خودم قول دادم اولین فرصت یه ماکسیما یا چیزی مشابه ،به همون بزرگی و قدرت داشته باشم،عاشق ماشین بزرگ و کشیده با موتور ۶ سیلندر ۳لیتر به بالا بودم ،با ماشین کوچیک وکم زور اصلا رابطه برقرار نمیکردم
بعد از یک سال که گواهینامه گرفتم و پولی جمع کردم دقیقا یه ماکسیما مشابه مدل موجود در ایران پیدا کردم رنگ طلایی کارکرد کم خیلی هم اپشن بیشتر
اگر اون زمان این ماشین در ایران ۴۵ملیون بود قیمتش اینجا ۷ ملیون بود یعنی مفت،با پول یک ماه کارمیتونستم بخرمش
بعد نوبت به حساب هزینه های جانبی بیمه مالیات ،سوخت و… بود تا ببینم سالیانه چقدر میشه
اینجا بود که دیدم اوووووه وااااااو
به خاطر قدرت موتور و بزرگی جثه و سن کم من و تازگی گواهینامه ،هزینه سالیانه بیمه ماشین حدود ۲برابر قیمت کل ماشین بود
درضمن مالیات سالیانه اون ماشین هم به دلیل حجم موتور و الایندگی بالاترین قیمت موجود بود
ماشینی که تو شهر بیشتر از ۱۵ لیتر میسوزوند، میزان استفاده هفتگی من از ماشین و قیمت گران بنزین همه و همه باعث شد که من با یک حساب ساده به این نتیجه برسم که مثلا اگه جای این ماکسیما یه تویوتا یاریس با موتور ۱ لیتری ۶۵ اسبی بخرم با اختلاف هزینه سالیانه سوخت مالیات و بیمه میتونم یک سفر به ایران و دو تا سفر لوکس هم به جاهای دیگه اروپا داشته باشم??پس ماکیسما سواری من در اروپا نه تنها به صرفه نبود تقریبا حماقت محض بود.
بله دقیقا همینطوره
در اروپا ماشین خریدن بسیار اسان هست برعکس ایران.
ولی هزینه نگهداری ماشین خود بحث دیگیریست که کاملا شما مجبورید اونو کامل در نظر بگیرید مگر ایینکه پولدار باشید.
در اروپا هر چی ماشین شما کوچیکتر باشه راحت تر هستید ،جای پارک کم و کوچک در شهرهای بزرگ مشکلیست بزرگ
قیمت ۶۰ لیتر بنزین در اینجا به پول ایران و قیمت امروز ارز ۱.۱۵۲.۰۰۰ تومان میشود که برای همینجا هم پول زیادیست چون با این پول شما بعضی وقتها میتوانید بلیط هواپیما به کشور دیگر بگیرید یا حتی مثلا یک کفش نایک خوب بگیرید.
اما در مورد عدم تمایل به شاسی بلندهای بزرگ در اروپا من میگویم اول به خاطر مصرف بیشتر سوخت ،دوم به دلیل دردسر های ماشین بزرگ داشتن و سوم هزینه بیشتر بیمه است.
در اروپا شما با احساستان ماشین نمیخرید،کاملا با توجه به نوع مصرفتون و کاربردتون انتخاب میکنید.
به طور میانگین هزینه داشتن ماشین در اروپا حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد بیشتر از امریکای شمالی است
اروپاییها حساب گرند ،کارهایشان بیشتر عقلانیست تا احساسی.پس وقتی مصرف یک ماشین بزرگ ۶سیلندر را ندارند هرگز سراغش نمیرن
البته من به عنوان یه قشر متوسط و اکثریت این چیزها را میگم.وگرنه برای پولدارها این حرفها خنده دار است،?
اما وضعیت لذت رانندگی چطور است؟
بنزین و دیزل گران به معنی این نیست که موتور ماشینها در اروپا کوچک و کم توان هست .
به لطف موتورهای دیزل که مصرف خیلی کمتر از بنزینی دارند این گشتاور خیلی زیاد هم دارند شما با یه موتور ۲ لیتری که مصرف ۵ یا ۶لیتر در صد دارد شما به راحتی در صندلی فرو میروید.
اخرین تجربه بنده با اعودی a7 مدل ۲۰۱۵ یکی از دوستان که با موتور ۳لیتری دیزل ۲۷۰ اسب و۵۳۰ نیوتن متر گشتاورو شتاب ۵.۵ مصرف فقط ۷ لیتر در صد کیلومتر داره عالی بود
امیدوارم تونسته باشم یه ذهنیت از بازار اروپا به شما بدم
شایان
۲۰ اسفند ۱۳۹۷بخاطره همینه که اروپا بیخوده آمریکا درست و حسابیه
دقیقا بخاطر همین مسخره بازیای اروپا ازش خوشم نمیاد
Sina
۲۱ اسفند ۱۳۹۷بله سلیقه ما ایرانی ها به بازار امریکا بیشتر میخوره ،البته شرایط امریکا هم روز به روز به اروپا داره نزدیک میشه شایان جان
هزینه سوخت داره بالا میره و ماشین های سایز بزرگ روز به روز کمتر میشوند.
یک زمانی تو امریکای شمالی اصلا ماشین دیزل وجود نداشت ولی الان هست و میخرن مردم
سیدمهران میرابوالقاسمی
۲۰ اسفند ۱۳۹۷مزدارا عشقه.
Sina
۲۰ اسفند ۱۳۹۷آقا یه سوال مگه سورنتو و سانتافه سایز متوسط نبودن؟
اگه اینا بزرگن و توسان و اسپورتیج هم کامپکت هستن پس سایز متوسط کیا و هیوندای چی میشه؟!
اصلا موهاووی پس چه کلاسی هست وقتی سورنتو سایز بزرگ هست
سام
۲۰ اسفند ۱۳۹۷با سلام
دوست عزیز،استانداردهای مربوط به کلاس بندی شاسی بلندها در اروپا کمی با آمریکا تفاوت دارد.مثلا در حالی که هیوندای سانتافه در بازار آمریکا جز شاسی بلندهای متوسط طبقه بندی می شود همین خودرو در بازار اروپا در کلاس شاسی بلندهای فول سایز یا بزرگ جای می گیرد.