متفرقه

وقتی زمان افول خودروهای دیزلی فرا می‌رسد…

فروش خودروهای دیزلی در قاره اروپا بازهم به افت خود ادامه داده و هم‌اکنون با کاهش ۱۶ درصدی در نیمه اول سال جاری به ۳.۱۲ میلیون دستگاه رسیده است.


به این ترتیب دیزلی‌ها سهم ۳۶.۵ درصدی از کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به سهم ۴۲.۵ درصدی مدت مشابه سال قبل افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

آژانس انرژی بین‌المللی می‌گوید:

بی‌رغبتی به خودروهای دیزلی در حال گسترش در کل قاره اروپاست.

این افت فروش حتی در کشورهایی همچون بریتانیا شدیدتر بوده است، جایی که سهم دیزلی‌ها از بازار به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

diesel
در آلمان که به‌طور سنتی یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده‌ی خودروهای دیزلی می‌باشد سهم ۳۱.۱ درصدی برای این دسته از خودروها گزارش شده که نسبت سهم ۴۱.۳ درصدی مدت مشابه سال پیش افت محسوسی را تجربه کرده است.


اروپا بیش از سه دهه است که بزرگ‌ترین بازار خودروهای دیزلی بوده اما نگرانی‌های مشتریان درباره مسائل محیط زیستی به همراه تلاش دولت‌ها برای کاهش فروش خودروهای دارای پیشرانه‌های احتراق داخلی که نتیجه‌ی رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن می‌باشد از جمله دلایل افت فروش این خودروهاست.

شهرهای مهم اروپا همچون برلین، لندن و پاریس برنامه‌های ممنوعیت تردد خودروهای دیزلی را به منظور کاهش آلودگی هوا اعلام کرده‌اند. همچنین روز به روز بر تعداد خودروسازانی که پیشرانه‌های دیزلی را بازنشسته می‌کنند افزوده می‌شود.


آیا زمان افول خودروهای دیزلی فرا رسیده است؟ زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Cadillac

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    …..تلاش دولت‌ها برای کاهش فروش خودروهای دارای پیشرانه‌های احتراق داخلی که نتیجه‌ی رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن می‌باشد ….
    خیلی جالبه خداییش وولکس واگن این تقلبو کرد
    و رسوایی بدی به وجود آوورد که باعث شد دولت ها به فکر خارج از رده کردن این پیشرانه ها باشند
    نتیجه خوبی‌که داشت این بود که حرکت به سوی پیشرانه های الکتریکی با سرعت خیلی خیلی بیشتری
    پیش بره

    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      اروپا بیش از سه دهه است که بزرگ‌ترین بازار خودروهای دیزلی بوده اما نگرانی‌های مشتریان درباره مسائل محیط زیستی به همراه تلاش دولت‌ها برای کاهش فروش خودروهای دارای پیشرانه‌های احتراق داخلی که((نتیجه‌ی رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن ))می‌باشد از جمله دلایل افت فروش این خودروهاست.

  2. سورنا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    دوستان ببخشید من زیاد اطلاعاتی ندارم
    یه سوال :

    فرق خودروهای دیزلی با بنزینی چیه ؟
    تا اونجایی که میدونم ارزونتر از بنزینه
    ولی چرا داره کمتر میشه استفاده و تولید این ماشینا ؟

    1. pooyan

      ۲۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (17 ديدگاه)

      آلودگی دیزل بیشتره

      1. عطا

        ۲۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (13 ديدگاه)

        نه دوست عزیز،مصرف خودروی دیزلی و میزان آلایندگی اونها کمتر از بنزینی هست،اتفاقا قیمت خود خودروی دیزلی بیش از بنزینی هست،آلودگی دیزل در خودروهای ایران زیاده به خاطر سوخت افتضاح کشورمون،دیزل در اروپا 30درصد پاکتر از بنزین سوزه

    2. #ali.m#

      ۲۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      سلام
      موتور های بنزینی همونطور که میدونید سیستم جرقه و احتراق دارن یعنی بوسیله شمع و جرقش بنزین اتیش میگیره .
      اما در موتور دیزل ، سیستم تراکم _ احتراق مطرحه .
      یعنی اینقدر پیستون مخلوط سوخت و هوا رو متراکم میکنه که دما بالا میره و در نتیجه بنزین منفجر میشه .

      1. #ali.m#

        ۲۲ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        ببخشید گازوییل منفجر میشه نه بنزین .
        اشتباه نوشتم

      2. سورنا

        ۲۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        ممنون
        یه مقاله خود پدال هم پیدا کردم واس سال ۹۲ بود که همه جوره دیزل رو برتر دونسته بود
        و الان برام جای سواله با این همه مزیت نسبت به بنزینی چرا داره جمع میشه !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا