مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ با همهٔ بالا و پایینهایش به پایان رسید، حداقل تا ۴ سال دیگر خبری از المپیک نخواهیم شنید، ولی به نظر میرسد دولت ژاپن از هم اکنون در حال آماده سازی شهر توکیو برای بازیهای تابستانی ۲۰۲۰ است، آن هم شاید با جاه طلبانه ترین استراتژی که برای حمل و نقل المپیک شنیدهایم: یک ناوگان حمل ونقل خودران!
طبق گزارش خبرگزاری نیکی، این ماه، برخی از بزرگترین فعالان صنعت خودروی ژاپن کار نقشه برداری سه بعدی جادههای کشور را به منظور آماده سازی آنها برای حمل و نقل خودران آغاز کردهاند. این پروژه به عنوان بخشی از کمپین دولت ژاپن برای آماده سازی و همچنین ورود خودروها خودران به خیابانهای ژاپن تا قبل از المپیک تابستانی ۲۰۲۰، در پی ساخت نقشهای کلی است که اطلاعات استاتیک و دینامیک مورد نیاز برای حمل و نقل ایمن خودروهای خودران را در بر خواهد داشت.
این همکاری عظیم در نتیجهٔ تلاش کشورهای آسیایی و اروپایی برای افزایش تلاشها برای آماده سازی سیستمهای حمل و نقل عمومی به منظور حمل و نقل خودکار و همچنین ورود یکی پس از دیگری خودروهای خودران به وجود آمده است. به منظور جابجایی جمعیت عظیم توریستهایی که در سال ۲۰۲۰ همزمان با برگزاری المپیک به ژاپن خواهند آمد، دولت ژاپن در کنار کمپانیهای مطرح این کشور در حال بررسی امکان راه اندازی سیستمهای حمل و نقل عمومی میباشند. به عنوان مثال، رباتهای شاتل خودران DeNA، هم اکنون در پارک چیبا که خارج از توکیو قرار دارد در کنار یک بازار بزرگ در حال تست و آزمایش میباشند، در همین حال مهندسان و طراحان شرکت SoftBank امیدوارند بتوانند تا سال ۲۰۱۹ اتوبوسهای خودران را وارد اتوبانها و خیابانهای ژاپن بکنند.
روزنامهٔ ژاپن تایمز در گزارشی که ماه پیش منتشر شد ادعا کرده است که این پروژه پشتیبانی کاملی از سوی دولت و همچنین کمپانیهای بزرگ این کشور مانند هیورشیگه سکو، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن را دارد. اخیراً، سکو بر اهمیت پشتیبانی از صنعت خودروی ژاپن به منظور استفاده از برتریهای فناوری خود در بازار و توسعهٔ فناوری رانندگی خودران در زمانی کوتاهتر تاکید کرده بود. سکو در این باره میگوید:
اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تکنولوژی رانندگی خودران برای ژاپن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
اگر دولت ژاپن به کمپانیهای تکنولوژی ژاپنی و مخترعان این کشور ایمان دارد، باید سرمایه گذاری خود را در زیر ساختها و همچنین تکنولوژی مورد نیاز برای خودروهای خودران به زودی افزایش دهد. این قضیه برای دولت و شرکتهای آمریکایی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها نیز در حال افزایش سرمایه گذاریهای خود در این بخش میباشند.
منبع: forbes
Mohamad
۲۴ شهریور ۱۳۹۵واقعا جالبه که گوگل از خودروهای لکسس در جهت پیشرفت این پروژه استفاده میکنه، حتی توی خود آمریکا
چه اعتماد فوق العاده ای به لکسس دارند
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵بقیه ی ماشین های ژاپنی مثل اینقینیتی، آکورا، و …. هم به اندازه ی لکسس خوب هستند.
در این عکس از لکسس استفاده شده.
سیستم رانندگی خودکار گوگل روی خیلی از ماشین ها توانایی نصب داره.
به اعتماد فوق العاده و این چیزا زیاد ربطی نداره. از طرفی اونجا ژاپنه و این اعتماد فوق العاده نه تنها به لکسوس که به همه ی ماشین ها وجود داره.
Mohamad
۲۴ شهریور ۱۳۹۵تصاویر لکسس بعیده توی ژاپن باشه چون من قبلا اینارو دیدم که تو خیابونای آمریکا در حال انجام همین پروژه ی خودروهای بدون راننده هستن.
بعدشم منکه منکر کیفیت آکورا و اینفینیتی نیستم
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵درسته.
من گفتم یعنی چون المپیک توکیوست از ماشین ژاپنی استفاده کردن.
فرمایش شما درست.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵کلا ژاپن خودروساز خیلی مدرن و باکلاسی به نظرم
سامان
۲۴ شهریور ۱۳۹۵در هر صورت زنده باد ژاپن
تو مسابقه ایرتویا (نماینده تویوتا)شرکت کردم و تمامی سوالهارو صحیح جواب دادم
جایزش هم سفر به ژاپن و بازدید از کارخونه تویوتا هستش البته با قرعه کشی
??
ما که شانس نداریم به جا جایزه واسمون زندان درمیاد ?
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۵اونا به چی فکر میکنن ما به چی هنوز نیسان گاوی ۵۰ سال پیش اونا اینجا با اقتدار تولید میشه خودران انشاالله ۲ قرن دیگه????????????
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵2 قرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ نیاد ایران پس خیلی سنگین تر