گروه حملونقل محیطزیست اروپایی T&E در حال درخواست از اتحادیه اروپا برای حذف مشوقها و یارانههای خودروهای پلاگین هیبریدی است چراکه تستهای مستقل نشان دادهاند این خودروها بیش از آنچه خودروسازان تبلیغ میکنند آلایندگی دیاکسید کربن دارند.
تستهای مورد اشاره توسط برخی شرکتها انجام شده و سه شاسیبلند پلاگین هیبریدی بامو X5، ولوو XC60 و میتسوبیشی اوت لندر در آن حضور داشتهاند. علیرغم وجود شرایط بهینه به نظر میرسد نتایج به دست آمده امیدوار کننده نبودهاند.
مدیر T&E میگوید:
خودروهای پلاگین هیبریدی در واقع نمونههای تقلبی الکتریکی هستند که برای تستهای آزمایشگاهی و مشوقهای مالیاتی و نه برای دنیای واقعی ساخته شدهاند. دولتها باید جلوی ارائه میلیاردها دلار مشوق مالیاتی به این دسته از خودروها را بگیرند.
یکی از سخنگوهای ولوو با انتشار بیانیهای گفته که تمامی محصولات این خودروساز تائید شده بوده و کاملاً با قوانین آلایندگی فعلی همخوانی دارند. یکی از سخنگوهای میتسوبیشی نیز اظهار داشته تستهای مستقل میتوانند بسته به شرایط تست دارای فاکتورها و متغیرهای غیرقابلاعتمادی باشند.
یافتههای T&E تنها چند روز پس از وضع قوانین جدید اتحادیه اروپا و سختگیری بیشتر برای آلایندگی محصولات خودروسازان منتشر شده است. در قوانین جدید اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۶ به بعد خودروهای هیبریدی برچسب سبز خود را از دست خواهند داد.
در سهماهه اول سال جاری میلادی خودروهای پلاگین هیبریدی حدود نیمی از فروش تمامی خودروهای الکتریکی یا الکتریکی شده در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دادهاند و بسیاری از مصرفکنندگان از مزیتهای تخفیفها و مشوقهای مالیاتی این خودروها استفاده کردهاند. البته گروههایی همچون T&E منتقد چنین خودروهایی هستند و دلیل آن نیز عدم وجود قوای محرکه تمام الکتریکی است چراکه خودروهای پلاگین هیبریدی در صورت استفاده از پیشرانه درونسوز هنوز هم آلایندگی تولید میکنند.
حسین
۶ آذر ۱۳۹۹فکر پلاگین هیبریدی تو شهر بدرد می خره.اگه با ماشین بنزینی تو شهر رانندگی کنی و زود خاموش ماشین را خاموش کنی و زیاد گاز ندی و تو بزرگراه هم رانندگی نکنی اسهلاک ماشین می رود بالا.موتور بنزینی برای گاز دادن و داغ شدن طراحی شده.حداقل چند وقتی یه بار باید تو بزرگراه باید رانندگی کنی
Ahmadreza2002
۶ آذر ۱۳۹۹اتفاقا چون ارتباط مستقیم با چراخا نداره استحلاک خیلی خیلی پایین میاد
عملا موتور کلا رو دور ارومه
NAVID۰۰۹۸
۶ آذر ۱۳۹۹البته پلاگین هیبریدها خیلی هم پیچیده هستند .
صاحبان میتسوبیشی اوتلندرهای پلاگین هیبرید وارداتی باید یه گله گاووگوسفند نذر کنند تا یکی پیدا بشه بیاد بخردش از بس که این ماشین پیچیده هست .
اما اینکه میگن آلودگی داره ، چرته و مسلماً نصف بنزینیها آلودگی داره و از سرعت ۴۰ به بالا موتور تو دور میوفته جهت موتورهای برقی .
R@min
۶ آذر ۱۳۹۹دردشون اینه فقط الکتریکی باشه
Ali_x76
۶ آذر ۱۳۹۹در کل تا وقتی که منبع تولید برق، سوخت های مبتنی بر کربن باشن، تفاوت زیادی رو شاهد نخواهیم بود.
کشورها باید متعهد بشن توسعه نیروگاه های فسیلی رو متوقف کنن.
مزارع خورشیدی با برج تبخیر در مرکز، برای کشورهای بیابانی با مساحت بالا، از جمله ایران، انتخاب بسیار مناسبیه.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۶ آذر ۱۳۹۹باو جمع کنید بساطتون رو ل،ع،ن،ت به همتون با قوانین مضخرفتون
ATa
۶ آذر ۱۳۹۹پلاگین هیبریدی ها یکی از مهم ترین علل عدم تکامل شون پیچیدگی ساختار موتور و تعداد بسیار بالای قطعات بکار رفته است که عملا در قیاس با برقی ها شانسی برای ادامه ندارند. جدایی از بحث پرفورمنس در مناطقی که خدمات مناسب نمایندگی وجود نداشته باشه آفتی می شه برای مالک خودرو با هزینه نگهداری بالا. (حتما ساختار شماتیک موتور شون رو با دیاگرام های موتور تسلا قیاس کنید)
SS
۶ آذر ۱۳۹۹یه مشت آدم الاف جمع شدن هی قانون وضع میکنن
بگو اگه شما خیلی نگران محیط زیست هستید برید قانونی وضع کنید که خودروسازهای اروپایی هم مثل تویوتا خودروی با کیفیتی تولید کنن که 20 سال کار کنه. نه ماشینی که مثلا آلایندگی صفر داره ولی انقدر پیچیده هست که بعد 5 سال باید اسقاط بشه. انگار تولید خودرو هیچ آلایندگی نداره. ساخت و بازیافت باتری هم هیچ آلودگی نداره …
فقط میخوان اقتصاد رو پیش ببرن و الکی بگن ما دوستدار محیط زیستیم.
مهدی،:امید اینده?
۶ آذر ۱۳۹۹خب اگه کنار هم کار کنن چه اشکالی داره
Khosrow
۶ آذر ۱۳۹۹کم کم تکنولوجی برای انسان خطرناک میشه ..
زیزیگولو
۶ آذر ۱۳۹۹بالاخره دانشمندا یه راهی واسه این موضوع پیدا میکنن
Sina
۶ آذر ۱۳۹۹انصافا توقع این تیم مسخره واسه این تحقیق چی بوده؟؟
حتما میخواستن ماشین علاوه بر نساختن کربن دی اکسید بیاد فتوسنتز هم بکنه!!
ارزش اصلی پلاگین هیبرید واسه شهره ، تو شهر کاملا برقی باشه و هر وقت سرعت و قدرت زیاد نیاز بود بنزینی
حتما رفتن تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت باهاش رفتن بعدش گفتن آلودگی داره!!!
معلومه که کمتر از بنزینی ها آلودگی داره ، اصلا نیاز به فکر کردن هم نداره چه برسه به تحقیق
[—{^AMIN_MC20^}—]
۷ آذر ۱۳۹۹باور کن یا اونا خیلی خنگن یا ما ایرانی ها خیلی باهوشیم!!!!این تحقیق میخواد خدایی؟؟؟؟نه واقعاااااا تحقیق میخواد؟؟؟؟؟؟ولمون کن باو