وقتی هر چیزی را به محدودیتهای خود برساند شانس نقص وحشتناک در آن افزایش مییابد. این ویدئو نشان دهندهی مثال بارز چنین پدیدهای است. کمپانی Industrial Injection Diesel Performance به دنبال تولید قوای محرکهای با قدرت ۳ هزار اسب بخاری بوده اما زمانی که پیکاپ مدنظر وارد تست داینو شده تا قدرت تولیدی بررسی شود نتیجه کار یک انفجار وحشتناک بوده است.
در کلیپ منتشر شده پیکاپی را میبینیم که دود سیاهی تولید میکند. فرد پشت فرمان به تدریج دور پیشرانه را بالا میبرد و زمانی که تست بهصورت واقعی شروع میشود چند ثانیه زمان میبرد تا پیشرانه منفجر شود. آتش زیاد شعلهور نمیشود و افراد نزدیک خودرو نیز به سرعت با آتشخاموشکن وارد صحنه میشوند.
این اولین تست داینوی پیشرانه یاد شده نبوده است. عدد ۲۹۲۰ اسب بخار را میتوان در بخش پایینی نتایج پیشین مشاهده کرد. هدف این شرکت نزدیک شدن به قدرت ۳ هزار اسب بخار بوده و خب واضح است که تست دوباره به همین خاطر انجام شده است.
در تصویر دیگری میتوانیم لحظه انفجار پیشرانه را مشاهده کنیم. همانگونه که دیده میشود بخش بالایی پیشرانه به سمت بالا حرکت کرده و از زیر آن شعلهها پدیدار میشوند. همهچیز در یک چشم بر هم زدن اتفاق میافتد.
ظاهراً بازوی راننده کمی دچار سوختگی شده اما غیر از آن جراحت دیگری وجود نداشته است. اگرچه شرکت موردبحث پیشرانه پرتوان خود را از دست داده اما احتمالاً نمونه دیگری را خواهد ساخت.
با توجه به تصاویر پیشرانه که قبل از انفجار منتشر شده میتوان گفت این پیشرانه مناسب استفاده روزمره نبوده و شاید شرکت میخواسته با آن تواناییهای مهندسیاش را نشان دهد.
[دانلود ویدئو]
SF90 STRADALE
۴ مهر ۱۳۹۹عجب مهندسی بالایی داشته ????
چند ماه وقت میزاری که توانایی تیون کردن یک ماشین رو نشون همه بدی ولی اوضاع خوب پیش نمیره و آبرو ریزی میشه
امین
۴ مهر ۱۳۹۹وقتی یه موتور دیزلی نهایتا ۵۰۰ اسبی رو ۳۰۰۰ کنی موتور از اورانوس سر درمیاره دیگع??
ارشیاSVJ
۴ مهر ۱۳۹۹اصلا همچین چیزی چه استفاده ای داره اخه؟؟
blackburn
۴ مهر ۱۳۹۹405 رو باید تقویت کنی پرواز میکنه
ممد ژانگولر
۴ مهر ۱۳۹۹داداش استفاده که زیاد داره
مثلا به عنوان موبر دائمی یا کتلت پز یا تخمه مرغ آب پز ?
ولی راننده چه شانسی اورد دو طرف نیمرو نشد
یک طرفش که کاملا یک دست شد و تا آخر عمرش احتیاج به ریش تراشو و موزن نداره
یطرفش برنزه ، اونورشم دریای سفید ??
زیزیگولو
۴ مهر ۱۳۹۹آبرو ریزی بزرگیه واسه شرکت
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ مهر ۱۳۹۹از بخش های جذاب موتور دیزل همین
دود سیاهشه.
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ مهر ۱۳۹۹ظاهرا موتورش همون موتور 6.7 معروف کمنز بوده
به صورت فابریک رو رم نصبه.
تو کامیون های داخل کشور هم استفاده میشه.
2920 اسب هم واقعا عدد بزرگیه تقریبا 436
اسب به ازای هر لیتر.
Maserati
۴ مهر ۱۳۹۹خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ به نظرم در اینده موتور ماشین جایگزین بمب هسته ای میشه خخخ
h!$@\/\/
۴ مهر ۱۳۹۹واااااای نه…
joker
۴ مهر ۱۳۹۹از کونیگ زگ جسکو هم تست داینوی گرفتن در حد انفجار اتم مواد رادیو اکتیو تولید کرده،ببین واسه قدرت بیشتر میخوان کره زمین رو زمین بزنن…
zeg
۴ مهر ۱۳۹۹جوکر این چه طرز صحبت است؟
کوئینیگ زگ آبروی دنیای مهندسی خودرو است.
نیما
۴ مهر ۱۳۹۹هر کسی را بهر کاری ساختن اون بوگاتی لامبو و فراریه که با مهندسی و تفکر و نبوغ بهترین موتورها رو میسازن اینجاست که مهندسی فراری برجسته میشه
امیر
۴ مهر ۱۳۹۹چه ربطی داره دوست عزیز!!!
همون موتور فراری و لامبورگینی و یا هرموتور دیگه ای رو اگه بیش از حد تیون کنن، طبیعیه ک این حالت یا مشکلات دیگه براش پیش میاد
اون موتور هم از فلز ساخته شده و کاملا طبیعیه ک چنین اتفاقاتی براش بیوفته
شما احتمالا یا نمیدونی ۳هزار اسب بخار چیه یا نمیدونی موتور کمنز یکی از بادوام ترین موتورهای دنیاس ک اتفاقا پدال هم سال پیش مطلبشو گذاشت!
موتور دیزل در حالت عادی اسب بخار کم و دور بسیار پایینتری نسبت به موتورهای دیگه داره اما اگه بی اندازه این دو قضیه مخصوصا دور موتور بره بالا، مشخصه ک چ اتفاقی میوفته
JDM
۴ مهر ۱۳۹۹چرا حرف الکی میزنی
اصن شرکتی میتونی نام ببری دوام موتور کمنز و کاترپیلار و داشته باشه؟
حالا خوبه این چند لحظه سره داینو دووم اورده
بوگاتی و فراری و… 3 هزار اسبش کنی استارت بزنی موتور هیروشیما میشه
علیx76
۴ مهر ۱۳۹۹برای تیون و ماکسیمم اسب بخار ، اول انجین ۵۷۲ اینچی شورولت ، بعدم V10 وایپر
مهرداد كمال
۴ مهر ۱۳۹۹شبیه این بدنسازا هست این قد دارو مصرف میکنن یهو میترکن دیگه
AMG_73///
۴ مهر ۱۳۹۹قراره پیکاپ جدید ایرانخودرو باشه