موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA اعلام کرد تست خودروهای مجهز به دوربینهای جانبی بجای آینههای سنتی را آغاز خواهد کرد.
رویترز گزارش داده که این موسسه رفتار رانندگی و چگونگی مانور تغییر لاین حرکتی را در چنین خودروهایی بررسی میکند و همچنین به عموم مردم اجازهی اظهارنظر دراینباره را میدهد. تستهای موردبحث در ابتدا روی خودروهای سواری تمرکز خواهند داشت و سپس خودروهای بزرگتر را نیز شامل خواهند شد.
اتحادیهی خودروسازان که نمایندهی شرکتهایی همچون جنرال موتورز، فولکسواگن، تسلا و تویوتا در آمریکاست در سال ۲۰۱۴ از NHTSA درخواست کرده بود تا خودروها بهصورت قانونی بتوانند از دوربینهای جانبی بجای آینههای سنتی استفاده کنند. دایملر هم درخواست مشابهی داشته است.
ورود دوربینهای جانبی از خودروهای مفهومی به مدلهای تولیدی مدت نسبتاً زیادی طول کشیده اما به محض بکارگیری چنین تکنولوژیای شاهد گسترش سریع آن بودهایم. لکسس ES بازار ژاپن اولین خودروی تولیدی بوده که از این دوربینها استفاده کرده است.
آئودی e-tron هم دارای سیستم مشابهی بوده اما به خاطر اینکه تکنولوژی یاد شده تنها در اروپا و ژاپن تائید شده است بنابراین مدلهای بازار آمریکا دارای آینههای سنتی هستند. یکی از سخنگوهای آئودی در آمریکا میگوید سیستمهای بدون آینه مثالی از جلو بودن تکنولوژی خودرویی از پیچ و خم های قانونگذاری است.
کوروش
۸ شهریور ۱۳۹۸بعدش یه فکر درست هم برای طراحی خودرو ها باید بکنند es جدید را ادم هر جور نگاه می کنه انگار یه چیزش کمه
حسین
۸ شهریور ۱۳۹۸قطعات گرانتر و پیچیده تر بجای قطعات قدیمی!
ایا وزن کمتری دارند؟
ایا ایرودینامیک را بسیار محسوس بهبود میدهند؟
Khosrow
۸ شهریور ۱۳۹۸کارایی و اطمینان هنوز معلوم نیست / ولی تو عکس 4 اگر بخوان مانیتوراینجوری کار بزارن جمش کنن بهتره / تو سوپراسپرت ها اینه های جانبی خیلی لاتیه و زیبا / پایه های باریک و بلند ..