نمایشگاه خودروی بینالمللی آمریکای شمالی (NAIAS) که ما آن را با نام نمایشگاه دیترویت میشناسیم در سال ۲۰۱۸ اوضاع بسیار خوبی داشت زیرا ۶۹ خودرو در روزهای مختص اصحاب رسانه معرفی شدند و ۵۰۷۸ خبرنگار تأیید صلاحیت شده فرصت پوشش خبرهای مربوطه را بر عهده داشتند. در مقایسه با یک سال پیش، تعداد کل بازدیدکنندگان با رشد اندکی مواجه شد و در روزهای بازدید عمومی به میزان بازدید ۸۰۹۱۶۱ نفر رسید.
برنامهریز این رویداد خودرویی یعنی انجمن نمایندگان خودروی دیترویت میخواهد این نمایشگاه را نه تنها برای بازدیدکنندگان بلکه برای خودروسازان هم بهتر کند. مقامات نمایشگاه دیترویت تصمیم گرفتهاند از سال ۲۰۲۰ به بعد این رویداد را از ماه ژانویه (دی) به ماه گرمتر ژوئن (تیر) منتقل کنند. این نمایشگاه از سال ۲۰۲۰ به بعد در هشتم ژوئن آغاز بکار خواهد کرد. انجام چنین کاری باعث میشود دیترویت دیگر با نمایشگاه CES تداخل نداشته باشد.
این تغییر زمان برگزاری از نظر هزینهها و زمان موردنیاز به نفع خودروسازان خواهد بود. شرکتها قادر خواهند بود ۳۰ تا ۴۰ درصد در هزینههای خود صرفهجویی کنند و همچنین زمان موردنیاز برای آمادهسازی حضور در دیترویت از حدود هشت هفته به سه هفته کاهش خواهد یافت.
دستاندرکاران برگزاری نمایشگاه دیترویت به خوبی از کمتر شدن علاقه خودروسازان به حضور در چنین رویدادهایی آگاه هستند و به همین دلیل میخواهند دیترویت را به مکانی جذاب تبدیل کنند. رندرها و ویدئوی منتشر شده در وبسایت رسمی NAIAS پیشنمایشی از تغییرات پیش رو را نشان میدهند.
برگزاری نمایشگاه دیترویت در ماه ژوئن باعث میشود فعالیتهای خودروسازان در محیط بیرونی بیشتر شود که از جمله آنها میتوان به رونمایی دینامیک خودروها مشابه فستیوال گوودوود اشاره کرد. همچنین چالشهای آفرود، خودران و همچنین راندن خودروهای متنوع نیز در برنامه خودروسازان میتواند باشد.
با تمامی این تفاسیر، نمایشگاه سال ۲۰۱۹ دیترویت در ماه ژانویه برگزار میشود و البته برندهای مشهوری همچون مرسدس، آئودی و BMW در آن حضور نخواهند داشت. از طرف دیگر هیوندای اعلام کرده برنامههایی برای یک رونمایی جذاب دارد.
Archi KHAN
۲ مرداد ۱۳۹۷یکی میمرد ز درد بی نوایی
یکی میگفت …
شده نقل ما ملت !