مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) نتایج تحقیقی را منتشر کرده که کاهش مرگ و میر در اثر تصادفات رانندگی را نشان میدهد. در رابطه با این موضوع، مواردی مانند توسعه تکنولوژیهای ایمنی و استفاده از مواد با مقاومت بالا، به عنوان عوامل تأثیرگذار معرفی شدهاند. مطابق دادههای IIHS، میزان تلفات جانی در ۳ سال گذشته به شکلی فوقالعاده به اندازه یکسوم کاهش داشته است.
در همین حال، نتایج تحقیق امسال، یک موضوع جالبتوجه دیگر را نیز نشان میدهد؛ این که در ۹ مدل خودروی مختلف هیچگونه تلفات جانی در اثر تصادف گزارش نشده است. البته نتیجه این تحقیق، کاملاً خبرهای خوب را دربر نمیگیرد؛ چرا که برخی از مدلهای صنعت خودرو وجود دارند که میزان مرگ در اثر تصادف در آنها بیشتر از حدّ متوسط است. در ادامه، ۹ مدل خودرو با کمترین تعداد ممکن مرگ در تصادفات رانندگی و همچنین ۹ مدل با بیشترین تعداد مرگ در این حوادث را مرور میکنیم. برای این منظور، گزارشهای مربوط به تصادفات مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بررسی شدهاند. مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ که هیچگونه مرگ در اثر تصادف از آنها گزارش نشده است.- آئودی A4
- هوندا ادیسه
- کیا سورنتو
- لکسس RX 350 AWD
- مرسدسبنز کلاس GL
- سوبارو لگاسی
- تویوتا هایلندر هیبرید
- تویوتا سکویا
- ولوو XC90
مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ که بیشترین مرگ در اثر تصادف از آنها گزارش شده است.
- کیا ریو: ۱۴۹ نفر.
- نیسان ورسا سدان: ۱۳۰ نفر
- هیوندای اکسنت هاچبک: ۱۲۰ نفر
- شورولت آوئو: ۹۹ نفر
- هیوندای اکسنت کوپه: ۸۶ نفر
- شورولت کامارو: ۸۰ نفر
- شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ دو کابین: ۷۹ نفر
- هوندا سیویک: ۷۶ نفر
- نیسان ورسا هاچبک: 71 نفر
منبع: automobilemag
بردیا
۱۳ بهمن ۱۳۹۳عجب !!!
PlayStation
۱۳ بهمن ۱۳۹۳هه هه هه
کامارو بیشتر آمار تصادف!!!
معلومه این کامارو الکی بازو باد کرده شده عضلانی
کامارو زده تو خط مکمل
پهلوان پنبه ای هست واسه خودش کامارو
مسعود
۱۳ بهمن ۱۳۹۳فراوانی انواع ماشینا و کاربرداشونم باید در نظر گرفت خب
علیرضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۳کامارو با اون سرعتی که داره معلومه که به هر جایی بخوره درب و داغون میشه. 426 اسب بخار مگه شوخیه؟ میدونین این چه نیروی عظیمیه؟
احمدرضا ب ام و
۱۳ بهمن ۱۳۹۳تازه تو وقتی یه اس کلاس 12 سیلندر هم بگیری باش آروم میری ولی کامارو رو که بدن فقط گاز میدی
جواد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳به نظر من بازم آمار خوبی برای کامارو هست چون هرکی کامارو داره با سرعت 60 تا که نمیره . حتما سرعت بالای 150 بوده
ساسان.م
۱۳ بهمن ۱۳۹۳دوستان این آمار واسه شوی کامارو افتضاهه
چرا؟
چون رقیبش موستانگ هم تو همون رده قرار داره و فروش موستانگ از کامارو هم کمتر نیست
مرسی فورد
Mahdi
۱۳ بهمن ۱۳۹۳یعنی کسی که چلنجر با موستانگ داره باهاش یواش میره؟!
این آمار واسه کامارو و کلا شورولت افتضاحه!
از سیویک هم اصلا انتظار نداشتم تو این لیست پایینی باشه.
Mahdi
۱۳ بهمن ۱۳۹۳یعنی کسی که چلنجر یا موستانگ داره آروم میره؟
این آمار واسه کامارو و کلا شورولت افتضاحه!
از سیویک هم اصلا انتظار نداشتم تو این لیست پایینی باشه.
ASTON
۱۳ بهمن ۱۳۹۳خداییش چراغ جلوی ماشینهای دوم-سوم-و چهارم هوندا کیا و لکسوز رو انگار یک شرکت زده بعد اسم چینی ها بد در میره به عنوان کپی وتقلید
Amir
۱۵ بهمن ۱۳۹۳گل گفتی! ایول به این دقت… :)
من نمیدونم چرا این همه منفی دادن ملت!!؟؟؟
علی
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ببخشید تو با کامارو بیشتر سرعتی میری یا هوندا ادیسه؟ حرفا میزنیا. کامارو رو بیشتر جوونا میخرن که بیشترشون عشق سرعت و ماشین هستن
چاپلو
۱۴ بهمن ۱۳۹۳عزیزان مگه مگه داج وایپر و چانجر و فورد ماستنگ و ماستنگ شلبی و… امثالهم رو جوونا سوار نمیشن مگه تند نمیرن مگه امار فروششون کمتر از کامارو هست
من که میگم کامارو باید ایمنی شو ببره بالا و حتما ضعیف عمل کرده .
Amirhossein
۱۴ بهمن ۱۳۹۳راننده های سیلورادو و کامارو که معلوم الحالن نیاز به توضیح نداره (:
بقیه هم بیشتر ماشین های با جثه کوچیک هستن که با حد اکثر ایمنی هم توی تصادف شدید نابود میشن ، مثلا هوندا سویک که ایمن ترینه ولی توی لیسته
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ای بابا!شما دوستان چرا رو هوا نظر میدید؟
یه تحقیقی بکنید میبینید که آمار فروش کامارو چند ساله که از چلنجر و موستانگ بیشتره هرچیزی که به ذهنتون میرسه دلیل نیست منطقی باشه.
http://g.foolcdn.com/editorial/images/67434/mustang_v_camaro_large.png
این لینک تا سال 2013 بود جالبه بدونید فقط قبل از 2010 کامارو ایمنیش یکم ضعیف بود.الان موستانگ و چلنجر ایمنی کامارو رو ندارن.تازه مهندس ارشد کامارو ابراز خرسندی کرد نسبت به فروش بهتر کامارو از 2013 تا 2015.
4MATIC
۱۴ بهمن ۱۳۹۳افرین به کیا وبنز وولوو
سجاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳محدوده فعلالیت IIHS ایالات متحده ست و آمار مربوط به امریکاست ،
بخاطر همین آمار شورولت (که در امریکا فروش بالایی داره) بالاست و برندها محدود هستن .
لطفاً این نکات رو هم ذکر کنید!
AliZeus
۱۳ بهمن ۱۳۹۳آیا به تعداد ماشین های موجود توجه شده در این آمار!؟
مثلا چند نفر بنز GL دارن!
اینجا پراید بیشترین تلفاتو داره چون یکی از موارد تاثیرگذار به این آمار زیاد بودن پرایده!
AliZeus
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ضمنا اکثر خودروهای ایمن در اینجا شاسی بلندن.
مهمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳حرف شما درسته ولی همینو شرکتایی مثه سایپا بهونه میکنن که ایمنی پراید کم نیس فقط بخاطر تعداد بیشترش آمار تلفاتش هم بالاس!
یه مسئله اینه که در شرایط راننده ی مشابه اگه کیفیت خودرو خوب باشه اصولن کمتر تصادف میکنه و بنابر این کمتر تلفات میده
منظورم سیستمهای پیشرفته ی جلوگیری از تصادف نیس، همون سیستم ترمزها و کنترل پایداری و ازین قبیل خوب باشه در کنار جنس و طراحی بدنه در اونصورت بخاطر یه اشتباه کوچک راننده یه حادثه ی بزرگ بوجود نمیاد
آرماااام
۱۳ بهمن ۱۳۹۳إ
پس پراید کجاست؟
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۳ بهمن ۱۳۹۳جک میگی؟
اولا همه ی تصادفات از یک نوع نیستن که میگی کامارو بیشتر بوده و دوما” کامارو تو این سال ها در زمره ی با دوام ترین خودروها قرار میگرفت محض اطلاع و از ایمن ترین ساخته های آمریکا است.
کسی که کامارو میخره فکر نکن با سرعت سیلورادو حرکت میکنه بلکه خیلی بیشتر.عضلانی بودن دلیل نمیشه تلفات نداشته باشه و همین کامارویی که ازش دم میزنید تو همین سال ها ایمن تر از چلنجر و موستانگ بوده.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود
باربد عزیز
قبول کن کامارو امنیتش پایین اومده!
تو امریکا طبق امار تعداد موستانگ از کامارو بیشتر(در سال2008) پس چرا تعداد تصدفاش کمتره؟
و بیشتر هم مارک های کره ای و مارک امریکایی شورلت تصادف داشتن
من نمیدونم اون سیلورادو با اون غولیش چطوری بیشتر امار تصادفات رو به خودش اختصاص داده!
امار نشون میده که
مارک شورلت ایمنی زیادی نداشته
و بیشتر خودرو های ایمن هم المانی بودن!
اینکه شورلت امار تصادفاتش زیاد بوده ناراحت کنندست برای شورلت :(
مسعود
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سیلورادو سوارا هم لابد مثه نیسان سوارای اینجا کمربند اینا نمیبندن :D
jojo
۱۳ بهمن ۱۳۹۳احتمالا دهمه!!!!!!!
Mostafa&S
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سایپا روش میشه از آمار کشته شدگان با پراید آمار بده
علی
۱۳ بهمن ۱۳۹۳دوستان سلام ببخشید این مطلب اینجا میگذارم ولی لطفا سوال بنده جواب بدید.
دوستان من دیشب پشت چراغ قرمز بودم بعد یه لحظه حواسم داخل گوشیم بود و متوجه نشدم که چراغ سبز شده ماشین بنده تیانا ۹۳اخرین تولید است که پارس خودرو داشته که دیدم یه دفعه یه راننده پیکان یواش زد پشت ماشینم منم دیدم یواش زده و پیره مرد پشت فرمان است گفتم هیچی ولش کن .اما وقتی اومدم منزل دیدم انزاده خیلی کم به اندازت یه بند انگشت کوچیک رنگ سپر عقب ترک ترک شده ولی نه ریخته نه چبزی و اصلا از فاصله یک متر به بالامعلوم نیست خواستم ببینم ایت قسمت رو میشه پولیش کرد!؟
ویا ممکن از قیمت ماشین بیوفته !؟
ولی نمیدونم چرا انقدر رو این تیانا حساس هستم قبلا رو هیچ ماشینم انقدر حساس نبودم حتی یه بار گرانجور داشتم یه درش مجبور شدم رنگ کنم ولی این خیالم هم نبود ولی رو این ماشین نمیدونم چرا اینطوری شدم.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود علی عزیز.
میشه پولیش کرد
ولی بده بیرون پولیش کنن
و پول زیاد بده به یارو بگو که خیلی قشنگ پولیش بزنه
تا عین روز اولش باشه
تا از قیمت ماشین نیوفته
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۳ بهمن ۱۳۹۳کسری جان بله.یه مدت آمار فروش موستانگ بیشتر بود ولی دلیل درستی نیست.مثلاً ممکنه 10 موستانگ فروخته شده باشه و 7 تا کامارو اما ممکنه هر 7 تا کامارو بنابر رانندگی راننده تصادف کنن و شدت تصادف متفاوت باشه اما فقط دو تا موستانگ با توجه به رانندگی راننده تصادف کنن و حتی تلفاتی هم نداشته باشیم.میدونی منظورم چیه یعنی این مسئله ی نسبیه و همه جا یکسان نیست تازه جالبه بدونی اتفاقاً بنابر آمار جی دی پاور و سایت های معتبر در همین سال ها موستانگ و چلنجر در رده ی پایین تر ایمنی و دوام قرار گرفتن.
هم اکنون هم آمار فروش کامارو بیشتر از موستانگ و چلنجر بوده.
شورولت یه مدت مشکلاتی تو ایمنی خودروهاش به وجود اومد اما خیلی زود خودشو جمع کرد و به جایگاه والای گذشتش تو بحث ایمنی برگشت.
علی
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ممنون اقا کسری از راهنمایتون.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۳ بهمن ۱۳۹۳فکر کنم این امار هم مربوط به همون چند وقت باشه ولی من شنیدم تو سر پیچ ها سیستم ای بی دی کامارو ها کار نمیکنه راسته ایا؟
.
.
.
علی جان خواهش میکنم کاری نکردم
میثم
۱۳ بهمن ۱۳۹۳و البته اینا رو به نتایج اضاف کنم :
سایپا پراید : هر ساعت 1000 نفر
انواع پژو : روزانه 1000 نفر
سعید
۱۳ بهمن ۱۳۹۳جالبه نسخه جدید پراید هم داره کار پدر بزرگ رو ادامه میده, من که میگم طراح پراید روح اضرائیل رو توش دمیده.
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳یکی از ابزار های اضرائیل
PlayStation
۱۳ بهمن ۱۳۹۳رضا طرفدار بی طرف عزرائیل درسته
نه اضرائیل
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳راستش یه خورده ازش میترسم
به خاطر همین املاشو یادم میره
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۳@.F
با تشکر از همه عوامله پدال که امروز واقعا پر مطلب و خوب بوده
امیدوارم روزی فرابرسه که در ایران زمین هم شاهده کاهش تلفات باشیم
و زندگیه با ارزش که بزرگترین هدیه ی الاهیه رو در راه هیچ از دست ندیم
سپاسگزارم
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اینا رو باید به سایپا بگی
afish
۱۳ بهمن ۱۳۹۳چقدر باسشون اهمیت داره جونه مردمشون نکته قابل توجه اینه که اکثر ماشینای ایمنشون شاسی بلنده و ماشینای هاچبکه زیادی تو نا امنا هست
saeed.shariati
۱۳ بهمن ۱۳۹۳حضور کیا سورنتو پیشرفت واقعی یه این کره ای هارو نشون میده در صورتی که از پورش و بی ام و خبری نیس اما سورنتو هس براشون ارزوی موفقیت میکنم
بچه یه نصیحت:تورو خدا الان بحث پراید وسط نیارین بخدا بی مزه شده و اصلا هم خنده دار نیس
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ژاپنی ها چقدر ایمنن
کامارو 80 نفر !!!!!
چی میگم من کجای 80 نفر زیاده .خیلی هم خوبه
یه سوال
پراید هر سال چه قدر کسته میده؟؟؟؟
نکنه به ملیون هم میرسه
علی - کیوج
۱۳ بهمن ۱۳۹۳تو سه سال تلفاتشون به یک سوم کاهش پیدا کرده! دمشون گرم!
مهران72
۱۳ بهمن ۱۳۹۳شولت سیلورادو o_0
آخه چطوری!
مسعود
۱۳ بهمن ۱۳۹۳میدونی چقد سیلورادو هست توو آمریکا که باعث شده آمارش انقد زیاد باشه؟
ماسل کار
۱۳ بهمن ۱۳۹۳هر چه قد هم زیاد باشه دیگه به اندازه ford f150 که نیس که این ماشین پرفروشترین ماشین آمریکاس!!!
البته به سیلورادو توهین نشه من خودم عاشق ابهتشم ولی این خبر یکم تعجب بر انگیز بود!!!!!!!
Just Muscle Cars
مسعود
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اینم حرفیه!
علیرضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۳احتمالا سیلواردو با تانک تصادف کرده که صاحبش کشته شده!
EFسرطان
۱۳ بهمن ۱۳۹۳باز اونجا این همه اصول ایمنى رعایت میشه واى بحال ما با این فرغونامون
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳توجه توجه توجه
موسسه تست ایمنی خودرو در اروپا با تست جدید پراید به آن 4 ستاره دادند و سایت آن موجود است http://haraznews.com/51669/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-51669
واقعا تلاش بی وقفه این خودرو ساز ایرانی را تبریک عرض میکنم و به شخصه امید وارم بتوانند باز هم تولید کننند
مسعود
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سانتافه پرایدو خورده! -_-
طرفدار بی طرف . reza
۱۳ بهمن ۱۳۹۳http://www.aparat.com/v/fj4Xq
حیف بلیزر
امیر محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۳احیاناً شما (حسین) به تاریخ این مطلب نگاه کردی؟؟!
مسعود
۱۴ بهمن ۱۳۹۳چه فرقی میکنه مطلب مال همین امروز باشه یا چن سال قبل؟
البته ببخشید، فرق داره. اگه پراید امروزی بود احتمالا سانتافه تا زاپاس میخوردش
ويكي
۱۳ بهمن ۱۳۹۳چرا پراید کبیر ما اسمش تو لیست مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ که هیچگونه مرگ در اثر تصادف از آنها گزارش نشده است … نیست؟؟؟؟؟؟ تا کی پارتی بازی؟// تا کی میخوان حق ایران و این پراید مظلوم رو بخورن آخه؟؟؟/
علیرضا
۱۳ بهمن ۱۳۹۳کیا ریو و هیوندای اکسنت اونجا مثل پراید ماست! هم از همه ماشینا ارزونترن و هم تلفاتشون از همه بیشتره!
masoud17
۱۳ بهمن ۱۳۹۳آدم این امارو میبینه به پراید امیدوار میشه!!!
ولوو از همه ایمن تره
Maysam
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بهترین ماشینها از لحاظ ایمنی در ایران 1- پراید 2- پژو 405 3-سمند 4- پیکان 5- پژو 206 6- پرشیا و…
البته خیلی از خودروها هم شایستگی این لیست رو داشتن ولی موارد ذکر شده از همه ایمن ترن!!!!
کافر مقدس
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ما موندیم چرا هیچ وقت پدال انتهای مطالبش لینک منبع رو نمیذاره!
این آماری که گذاشتید برای سال 2012 ست! الان 2015! چه لزومی داره آمار 3سال پیش خدا داند وعبید زادکانی
آمار ایران
http://www.livescience.com/43462-countries-crash-death-rates.html
سردبیر
۱۴ بهمن ۱۳۹۳سلام.
این گزارش تازه چند روز پیش در مجله اتوموبیل منتشر شد و در اولین فرصت هم در پدال منتشر شد. در مورد منبع، حق با شماست و سعی می کنیم این مورد را هم درنظر داشته باشیم. در مورد این مطلب هم لینک منبع اضافه گردید.
با سپاس
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود
تصادف پراید با سمند
حالا به این پی میبرید که سمند خیلی بهتر از پرایده
ایمنیش هم بالاتره.
جالب اینه که پراید اومده بود روی ماشین سمند ولی سمند فقط کاپوتش بد کار میکرد و شیکسته بود ولی پراید کلا نابود شده بود!
در صورتیکه سمند باید اسیب بیشتری میدید چون زیر پراید اومده بود
http://video.wikipg.com/show/167954_167908/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81%20%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF_335862
بنده خدا
۱۳ بهمن ۱۳۹۳سلام.جای آقای مودی خالیه……..چون بدون شوخی ایشون حقایق خودرو خوب میدونن…یکدفه مثل جن و بسم الله ظاهر میشه…ای کاش تو این موردم یه نظر میدادن….
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۳ بهمن ۱۳۹۳مودی؟
مودی کیه؟
ما فقط یه الستور مودی میشناسیم اونم به حرف هوشیاری مداوم!
در هری پاتر!
قاتل خودروها کوروت
۱۳ بهمن ۱۳۹۳پراید ۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ کشته
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بیشتر
سامان از تبریز
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ولی یه چیزی هم هست که بعضی ماشینها تعدادشون خیلی زیاده و تصادف هم 100 در100.زیاد دارند
مثلا همه میدونیم که ایمنی پراید با ام وی ام 110 تقریبا تو یه حده
ولی چون تعداد پراید زیاده پس تعداد تصادف و تعداد کشته شده هاش هم زیاد تره
Siavash
۱۴ بهمن ۱۳۹۳همونطور که بالا تو مقاله گفته حرف اول تو ایمن کردن ماشین الیاژ مورد استفاده تو ساخت ماشین میزنه بعد مسایل دیگه
الان تو اون لینکی که یه دوستی از پراید گذاشته بود اگر پراید ۵۰ تا ایربگ هم داشت سرنشین میمرد چون سقف ماشین تیکه شده بود وخود ماشین تیکه پاره شده بود اول از همه باید اسکلت ماشین و ستونها مقاوم باشن یه تستی هم از زانتیا بود که اونم سقفش از وسط خم میشد موقع تصادف اونم با ایربگ اضافه کارش راه نمیوفتاد چون سقف و ستونها موقع تصادف جمع میشه
یه تصور غلطی وجود داره که میگه هرچی تعداد ایربگ بیشتر باشه ماشین ایمن تره درصورتیکه این قضیه زمانی صدق میکنه که خود بدنه و اسکلت ماشین از هم نپاشه و از استحکام بالایی برخوردار باشه
محمدرضا ♥BMW♥
۱۴ بهمن ۱۳۹۳پراید روزی حساب میشه :)
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بازم پرچمه توبوتا بالاست.
………………….فقط تویوتا……………..
مرتضی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳امریکاییها هنوز تو بحث ایمنی عقبمونده اند؟؟ فقط ماشینهای یغور و پر مصرف که ظاهر بین های تینجر!! رو نحت تاثیر قرار میدن!! نیسان هم وضعش خوب نیست البته باید تعداد تولید شده های شرکتها رو هم در نظر گرفت
فرهاد تبریزی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اقای کافر مقدس واقعا عالی بود /دستت درد نکونه.
ادم افسوس میخوره…
behzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳آقا اگه دقت کنید به جز شورولت کامارو و شورولت سیلورادو که درشت تر هستن بقیه ماشینها ارزونترینها و کوچک ترینهای کمپانیهای خودشون هستن.از نظر من دو تا معنی داره.ماشینهای کوچک طبعا زنده در اومدن از توشون سخت تره.دوما اینکه آدمای بی پولی که این ماشینها رو میخرن از بدبختی و مجبوری محکوم به مرگ میشن
محمدMOHAMMAD
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اون ماشین آبیه تو تصویر اول یک چیزی در حد پراید بوده راستی آدمهاش کجا هستند
محمدMOHAMMAD
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آمارهای اونها هم مثل آمارهای ما است چطور ممکنه تعداد کشته های شورلت کامارو و سیلورادو با یک ماشین کوچک هاچ بک مثل ریو در یک حد باشه خوب معلومه تعداد شورلت ها چندین برابر هیوندای وکیا و نیسان و… در آمریکا است اگر در این آمار تعداد کل هر یک از انواع این خودروها به نسبت تعداد کشته ها ذکر می شد آن وقت کل نتایج عوض میشد
hero
۱۵ بهمن ۱۳۹۳سلام
توجه کردین جلو پنجره آئودی چقدر شبیه میتسوبیشیه!؟
hamed
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اقاایناکه همه شاسی بلندن خوب معلوم تلفات کم تری دارند.
محمدرضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آفرین لگاسی ♡♥ <3