متفرقه

بهترین و بدترین عملکرد خودروها از لحاظ تلفات جانی در تصادفات رانندگی

مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) نتایج تحقیقی را منتشر کرده که کاهش مرگ‌ و میر در اثر تصادفات رانندگی را نشان می‌دهد. در رابطه با این موضوع، مواردی مانند توسعه تکنولوژی‌های ایمنی و استفاده از مواد با مقاومت بالا، به عنوان عوامل تأثیرگذار معرفی شده‌اند. مطابق داده‌های IIHS، میزان تلفات جانی در ۳ سال گذشته به شکلی فوق‌العاده به اندازه یک‌سوم کاهش داشته است.

Traffic Crash
Traffic Crash
در همین حال، نتایج تحقیق امسال، یک موضوع جالب‌توجه دیگر را نیز نشان می‌دهد؛ این که در ۹ مدل خودروی مختلف هیچ‌گونه تلفات جانی در اثر تصادف گزارش نشده است. البته نتیجه این تحقیق، کاملاً خبرهای خوب را دربر نمی‌گیرد؛ چرا که برخی از مدل‌های صنعت خودرو وجود دارند که میزان مرگ در اثر تصادف در آنها بیشتر از حدّ متوسط است. در ادامه، ۹ مدل خودرو با کمترین تعداد ممکن مرگ در تصادفات رانندگی و همچنین ۹ مدل با بیشترین تعداد مرگ در این حوادث را مرور می‌کنیم. برای این منظور، گزارش‌های مربوط به تصادفات مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بررسی شده‌اند.
Traffic Crash
Traffic Crash
مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ که هیچ‌گونه مرگ در اثر تصادف از آنها گزارش نشده است.
  • آئودی A4
  • Audi A4 2009
    Audi A4 2009
  • هوندا ادیسه
  • Honda Odyssey 2011
    Honda Odyssey 2011
  • کیا سورنتو
  • Kia Sorento 2010
    Kia Sorento 2010
  • لکسس RX 350 AWD
  • Lexus RX 350 2010
    Lexus RX 350 2010
  • مرسدس‌بنز کلاس GL
  • Mercedes GL-Class 2011
    Mercedes GL-Class 2011
  • سوبارو لگاسی
  • Subaru Legacy 2010
    Subaru Legacy 2010
  • تویوتا های‌لندر هیبرید
  • Toyota Highlander 2011
    Toyota Highlander 2011
  • تویوتا سکویا
  • Toyota Sequoia 2011
    Toyota Sequoia 2011
  • ولوو XC90
  • Volvo XC90 2011
    Volvo XC90 2011

مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ که بیشترین مرگ در اثر تصادف از آنها گزارش شده است.

rio-crash

  • کیا ریو: ۱۴۹ نفر.
  • نیسان ورسا سدان: ۱۳۰ نفر
  • هیوندای اکسنت هاچ‌بک: ۱۲۰ نفر
  • شورولت آوئو: ۹۹ نفر
  • هیوندای اکسنت کوپه: ۸۶ نفر
  • شورولت کامارو: ۸۰ نفر
  • شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ دو کابین: ۷۹ نفر
  • هوندا سیویک: ۷۶ نفر
  • نیسان ورسا هاچ‌بک: 71 نفر

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. بردیا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    عجب !!!

    1. PlayStation

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      هه هه هه
      کامارو بیشتر آمار تصادف!!!

      معلومه این کامارو الکی بازو باد کرده شده عضلانی
      کامارو زده تو خط مکمل

      پهلوان پنبه ای هست واسه خودش کامارو

      1. مسعود

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (221 ديدگاه)

        فراوانی انواع ماشینا و کاربرداشونم باید در نظر گرفت خب

      2. علیرضا

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (593 ديدگاه)

        کامارو با اون سرعتی که داره معلومه که به هر جایی بخوره درب و داغون میشه. 426 اسب بخار مگه شوخیه؟ میدونین این چه نیروی عظیمیه؟

        1. احمدرضا ب ام و

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (394 ديدگاه)

          تازه تو وقتی یه اس کلاس 12 سیلندر هم بگیری باش آروم میری ولی کامارو رو که بدن فقط گاز میدی

      3. جواد

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (79 ديدگاه)

        به نظر من بازم آمار خوبی برای کامارو هست چون هرکی کامارو داره با سرعت 60 تا که نمیره . حتما سرعت بالای 150 بوده

        1. ساسان.م

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          دوستان این آمار واسه شوی کامارو افتضاهه
          چرا؟
          چون رقیبش موستانگ هم تو همون رده قرار داره و فروش موستانگ از کامارو هم کمتر نیست

          مرسی فورد

        2. Mahdi

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          یعنی کسی که چلنجر با موستانگ داره باهاش یواش میره؟!
          این آمار واسه کامارو و کلا شورولت افتضاحه!
          از سیویک هم اصلا انتظار نداشتم تو این لیست پایینی باشه.

        3. Mahdi

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          یعنی کسی که چلنجر یا موستانگ داره آروم میره؟
          این آمار واسه کامارو و کلا شورولت افتضاحه!
          از سیویک هم اصلا انتظار نداشتم تو این لیست پایینی باشه.

      4. ASTON

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (11 ديدگاه)

        خداییش چراغ جلوی ماشینهای دوم-سوم-و چهارم هوندا کیا و لکسوز رو انگار یک شرکت زده بعد اسم چینی ها بد در میره به عنوان کپی وتقلید

        1. Amir

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          گل گفتی! ایول به این دقت… :)
          من نمیدونم چرا این همه منفی دادن ملت!!؟؟؟

      5. علی

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (105 ديدگاه)

        ببخشید تو با کامارو بیشتر سرعتی میری یا هوندا ادیسه؟ حرفا میزنیا. کامارو رو بیشتر جوونا میخرن که بیشترشون عشق سرعت و ماشین هستن

        1. چاپلو

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (488 ديدگاه)

          عزیزان مگه مگه داج وایپر و چانجر و فورد ماستنگ و ماستنگ شلبی و… امثالهم رو جوونا سوار نمیشن مگه تند نمیرن مگه امار فروششون کمتر از کامارو هست
          من که میگم کامارو باید ایمنی شو ببره بالا و حتما ضعیف عمل کرده .

      6. Amirhossein

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        راننده های سیلورادو و کامارو که معلوم الحالن نیاز به توضیح نداره (:
        بقیه هم بیشتر ماشین های با جثه کوچیک هستن که با حد اکثر ایمنی هم توی تصادف شدید نابود میشن ، مثلا هوندا سویک که ایمن ترینه ولی توی لیسته

        1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (810 ديدگاه)

          ای بابا!شما دوستان چرا رو هوا نظر میدید؟
          یه تحقیقی بکنید میبینید که آمار فروش کامارو چند ساله که از چلنجر و موستانگ بیشتره هرچیزی که به ذهنتون میرسه دلیل نیست منطقی باشه.
          http://g.foolcdn.com/editorial/images/67434/mustang_v_camaro_large.png

          این لینک تا سال 2013 بود جالبه بدونید فقط قبل از 2010 کامارو ایمنیش یکم ضعیف بود.الان موستانگ و چلنجر ایمنی کامارو رو ندارن.تازه مهندس ارشد کامارو ابراز خرسندی کرد نسبت به فروش بهتر کامارو از 2013 تا 2015.

      7. 4MATIC

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1051 ديدگاه)

        افرین به کیا وبنز وولوو

      8. سجاد

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (64 ديدگاه)

        محدوده فعلالیت IIHS ایالات متحده ست و آمار مربوط به امریکاست ،
        بخاطر همین آمار شورولت (که در امریکا فروش بالایی داره) بالاست و برندها محدود هستن .
        لطفاً این نکات رو هم ذکر کنید!

    2. AliZeus

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      آیا به تعداد ماشین های موجود توجه شده در این آمار!؟
      مثلا چند نفر بنز GL دارن!
      اینجا پراید بیشترین تلفاتو داره چون یکی از موارد تاثیرگذار به این آمار زیاد بودن پرایده!

      1. AliZeus

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        ضمنا اکثر خودروهای ایمن در اینجا شاسی بلندن.

      2. مهمان

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (18 ديدگاه)

        حرف شما درسته ولی همینو شرکتایی مثه سایپا بهونه میکنن که ایمنی پراید کم نیس فقط بخاطر تعداد بیشترش آمار تلفاتش هم بالاس!

        یه مسئله اینه که در شرایط راننده ی مشابه اگه کیفیت خودرو خوب باشه اصولن کمتر تصادف میکنه و بنابر این کمتر تلفات میده

        منظورم سیستمهای پیشرفته ی جلوگیری از تصادف نیس، همون سیستم ترمزها و کنترل پایداری و ازین قبیل خوب باشه در کنار جنس و طراحی بدنه در اونصورت بخاطر یه اشتباه کوچک راننده یه حادثه ی بزرگ بوجود نمیاد

    3. آرماااام

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (358 ديدگاه)

      إ
      پس پراید کجاست؟

      1. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        جک میگی؟
        اولا همه ی تصادفات از یک نوع نیستن که میگی کامارو بیشتر بوده و دوما” کامارو تو این سال ها در زمره ی با دوام ترین خودروها قرار میگرفت محض اطلاع و از ایمن ترین ساخته های آمریکا است.
        کسی که کامارو میخره فکر نکن با سرعت سیلورادو حرکت میکنه بلکه خیلی بیشتر.عضلانی بودن دلیل نمیشه تلفات نداشته باشه و همین کامارویی که ازش دم میزنید تو همین سال ها ایمن تر از چلنجر و موستانگ بوده.

        1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          درود
          باربد عزیز
          قبول کن کامارو امنیتش پایین اومده!
          تو امریکا طبق امار تعداد موستانگ از کامارو بیشتر(در سال2008) پس چرا تعداد تصدفاش کمتره؟
          و بیشتر هم مارک های کره ای و مارک امریکایی شورلت تصادف داشتن
          من نمیدونم اون سیلورادو با اون غولیش چطوری بیشتر امار تصادفات رو به خودش اختصاص داده!
          امار نشون میده که
          مارک شورلت ایمنی زیادی نداشته
          و بیشتر خودرو های ایمن هم المانی بودن!
          اینکه شورلت امار تصادفاتش زیاد بوده ناراحت کنندست برای شورلت :(

        2. مسعود

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (221 ديدگاه)

          سیلورادو سوارا هم لابد مثه نیسان سوارای اینجا کمربند اینا نمیبندن :D

      2. jojo

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        احتمالا دهمه!!!!!!!

    4. Mostafa&S

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      سایپا روش میشه از آمار کشته شدگان با پراید آمار بده

      1. علی

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (255 ديدگاه)

        دوستان سلام ببخشید این مطلب اینجا میگذارم ولی لطفا سوال بنده جواب بدید.

        دوستان من دیشب پشت چراغ قرمز بودم بعد یه لحظه حواسم داخل گوشیم بود و متوجه نشدم که چراغ سبز شده ماشین بنده تیانا ۹۳اخرین تولید است که پارس خودرو داشته که دیدم یه دفعه یه راننده پیکان یواش زد پشت ماشینم منم دیدم یواش زده و پیره مرد پشت فرمان است گفتم هیچی ولش کن .اما وقتی اومدم منزل دیدم انزاده خیلی کم به اندازت یه بند انگشت کوچیک رنگ سپر عقب ترک ترک شده ولی نه ریخته نه چبزی و اصلا از فاصله یک متر به بالامعلوم نیست خواستم ببینم ایت قسمت رو میشه پولیش کرد!؟
        ویا ممکن از قیمت ماشین بیوفته !؟
        ولی نمیدونم چرا انقدر رو این تیانا حساس هستم قبلا رو هیچ ماشینم انقدر حساس نبودم حتی یه بار گرانجور داشتم یه درش مجبور شدم رنگ کنم ولی این خیالم هم نبود ولی رو این ماشین نمیدونم چرا اینطوری شدم.

        1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          درود علی عزیز.
          میشه پولیش کرد
          ولی بده بیرون پولیش کنن
          و پول زیاد بده به یارو بگو که خیلی قشنگ پولیش بزنه
          تا عین روز اولش باشه
          تا از قیمت ماشین نیوفته

      2. باربد★فقط GM★فقط کامارو★

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (810 ديدگاه)

        کسری جان بله.یه مدت آمار فروش موستانگ بیشتر بود ولی دلیل درستی نیست.مثلاً ممکنه 10 موستانگ فروخته شده باشه و 7 تا کامارو اما ممکنه هر 7 تا کامارو بنابر رانندگی راننده تصادف کنن و شدت تصادف متفاوت باشه اما فقط دو تا موستانگ با توجه به رانندگی راننده تصادف کنن و حتی تلفاتی هم نداشته باشیم.میدونی منظورم چیه یعنی این مسئله ی نسبیه و همه جا یکسان نیست تازه جالبه بدونی اتفاقاً بنابر آمار جی دی پاور و سایت های معتبر در همین سال ها موستانگ و چلنجر در رده ی پایین تر ایمنی و دوام قرار گرفتن.
        هم اکنون هم آمار فروش کامارو بیشتر از موستانگ و چلنجر بوده.
        شورولت یه مدت مشکلاتی تو ایمنی خودروهاش به وجود اومد اما خیلی زود خودشو جمع کرد و به جایگاه والای گذشتش تو بحث ایمنی برگشت.

        1. علی

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (255 ديدگاه)

          ممنون اقا کسری از راهنمایتون.

        2. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

          ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (2706 ديدگاه)

          فکر کنم این امار هم مربوط به همون چند وقت باشه ولی من شنیدم تو سر پیچ ها سیستم ای بی دی کامارو ها کار نمیکنه راسته ایا؟
          .
          .
          .
          علی جان خواهش میکنم کاری نکردم

    5. میثم

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      و البته اینا رو به نتایج اضاف کنم :
      سایپا پراید : هر ساعت 1000 نفر
      انواع پژو : روزانه 1000 نفر

  2. سعید

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    جالبه نسخه جدید پراید هم داره کار پدر بزرگ رو ادامه میده, من که میگم طراح پراید روح اضرائیل رو توش دمیده.

    1. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      یکی از ابزار های اضرائیل

      1. PlayStation

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (57 ديدگاه)

        رضا طرفدار بی طرف عزرائیل درسته

        نه اضرائیل

        1. طرفدار بی طرف . reza

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          راستش یه خورده ازش میترسم
          به خاطر همین املاشو یادم میره

  3. Zonda R

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    با تشکر از همه عوامله پدال که امروز واقعا پر مطلب و خوب بوده
    امیدوارم روزی فرابرسه که در ایران زمین هم شاهده کاهش تلفات باشیم
    و زندگیه با ارزش که بزرگترین هدیه ی الاهیه رو در راه هیچ از دست ندیم
    سپاسگزارم

    1. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      اینا رو باید به سایپا بگی

  4. afish

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چقدر باسشون اهمیت داره جونه مردمشون نکته قابل توجه اینه که اکثر ماشینای ایمنشون شاسی بلنده و ماشینای هاچبکه زیادی تو نا امنا هست

  5. saeed.shariati

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (477 ديدگاه)

    حضور کیا سورنتو پیشرفت واقعی یه این کره ای هارو نشون میده در صورتی که از پورش و بی ام و خبری نیس اما سورنتو هس براشون ارزوی موفقیت میکنم
    بچه یه نصیحت:تورو خدا الان بحث پراید وسط نیارین بخدا بی مزه شده و اصلا هم خنده دار نیس

  6. طرفدار بی طرف . reza

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    ژاپنی ها چقدر ایمنن
    کامارو 80 نفر !!!!!
    چی میگم من کجای 80 نفر زیاده .خیلی هم خوبه
    یه سوال
    پراید هر سال چه قدر کسته میده؟؟؟؟
    نکنه به ملیون هم میرسه

  7. علی - کیوج

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    تو سه سال تلفاتشون به یک سوم کاهش پیدا کرده! دمشون گرم!

  8. مهران72

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    شولت سیلورادو o_0
    آخه چطوری!

    1. مسعود

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (221 ديدگاه)

      میدونی چقد سیلورادو هست توو آمریکا که باعث شده آمارش انقد زیاد باشه؟

      1. ماسل کار

        ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (211 ديدگاه)

        هر چه قد هم زیاد باشه دیگه به اندازه ford f150 که نیس که این ماشین پرفروشترین ماشین آمریکاس!!!
        البته به سیلورادو توهین نشه من خودم عاشق ابهتشم ولی این خبر یکم تعجب بر انگیز بود!!!!!!!
        Just Muscle Cars

        1. مسعود

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (221 ديدگاه)

          اینم حرفیه!

    2. علیرضا

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (593 ديدگاه)

      احتمالا سیلواردو با تانک تصادف کرده که صاحبش کشته شده!

  9. EFسرطان

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    باز اونجا این همه اصول ایمنى رعایت میشه واى بحال ما با این فرغونامون

  10. حسین

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    توجه توجه توجه
    موسسه تست ایمنی خودرو در اروپا با تست جدید پراید به آن 4 ستاره دادند و سایت آن موجود است http://haraznews.com/51669/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%81%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-51669
    واقعا تلاش بی وقفه این خودرو ساز ایرانی را تبریک عرض میکنم و به شخصه امید وارم بتوانند باز هم تولید کننند

    1. مسعود

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (221 ديدگاه)

      سانتافه پرایدو خورده! -_-

    2. امیر محمد

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      احیاناً شما (حسین) به تاریخ این مطلب نگاه کردی؟؟!

      1. مسعود

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (221 ديدگاه)

        چه فرقی میکنه مطلب مال همین امروز باشه یا چن سال قبل؟
        البته ببخشید، فرق داره. اگه پراید امروزی بود احتمالا سانتافه تا زاپاس میخوردش

  11. ويكي

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    چرا پراید کبیر ما اسمش تو لیست مدل‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ که هیچ‌گونه مرگ در اثر تصادف از آنها گزارش نشده است … نیست؟؟؟؟؟؟ تا کی پارتی بازی؟// تا کی میخوان حق ایران و این پراید مظلوم رو بخورن آخه؟؟؟/

  12. علیرضا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    کیا ریو و هیوندای اکسنت اونجا مثل پراید ماست! هم از همه ماشینا ارزونترن و هم تلفاتشون از همه بیشتره!

  13. masoud17

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آدم این امارو میبینه به پراید امیدوار میشه!!!
    ولوو از همه ایمن تره

  14. Maysam

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    بهترین ماشینها از لحاظ ایمنی در ایران 1- پراید 2- پژو 405 3-سمند 4- پیکان 5- پژو 206 6- پرشیا و…

    البته خیلی از خودروها هم شایستگی این لیست رو داشتن ولی موارد ذکر شده از همه ایمن ترن!!!!

  15. کافر مقدس

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ما موندیم چرا هیچ وقت پدال انتهای مطالبش لینک منبع رو نمیذاره!

    این آماری که گذاشتید برای سال 2012 ست! الان 2015! چه لزومی داره آمار 3سال پیش خدا داند وعبید زادکانی

    آمار ایران

    http://www.livescience.com/43462-countries-crash-death-rates.html

    1. سردبیر

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام.
      این گزارش تازه چند روز پیش در مجله اتوموبیل منتشر شد و در اولین فرصت هم در پدال منتشر شد. در مورد منبع، حق با شماست و سعی می کنیم این مورد را هم درنظر داشته باشیم. در مورد این مطلب هم لینک منبع اضافه گردید.
      با سپاس

  16. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    درود
    تصادف پراید با سمند
    حالا به این پی میبرید که سمند خیلی بهتر از پرایده
    ایمنیش هم بالاتره.
    جالب اینه که پراید اومده بود روی ماشین سمند ولی سمند فقط کاپوتش بد کار میکرد و شیکسته بود ولی پراید کلا نابود شده بود!
    در صورتیکه سمند باید اسیب بیشتری میدید چون زیر پراید اومده بود
    http://video.wikipg.com/show/167954_167908/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81%20%D8%B3%D9%85%D9%86%D8%AF%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF_335862

  17. بنده خدا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.جای آقای مودی خالیه……..چون بدون شوخی ایشون حقایق خودرو خوب میدونن…یکدفه مثل جن و بسم الله ظاهر میشه…ای کاش تو این موردم یه نظر میدادن….

    1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      مودی؟
      مودی کیه؟
      ما فقط یه الستور مودی میشناسیم اونم به حرف هوشیاری مداوم!
      در هری پاتر!

  18. قاتل خودروها کوروت

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    پراید ۹۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ کشته

    1. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      بیشتر

  19. سامان از تبریز

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    ولی یه چیزی هم هست که بعضی ماشینها تعدادشون خیلی زیاده و تصادف هم 100 در100.زیاد دارند

    مثلا همه میدونیم که ایمنی پراید با ام وی ام 110 تقریبا تو یه حده
    ولی چون تعداد پراید زیاده پس تعداد تصادف و تعداد کشته شده هاش هم زیاد تره

  20. Siavash

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    همونطور که بالا تو مقاله گفته حرف اول تو ایمن کردن ماشین الیاژ مورد استفاده تو ساخت ماشین میزنه بعد مسایل دیگه
    الان تو اون لینکی که یه دوستی از پراید گذاشته بود اگر پراید ۵۰ تا ایربگ هم داشت سرنشین میمرد چون سقف ماشین تیکه شده بود وخود ماشین تیکه پاره شده بود اول از همه باید اسکلت ماشین و ستونها مقاوم باشن یه تستی هم از زانتیا بود که اونم سقفش از وسط خم میشد موقع تصادف اونم با ایربگ اضافه کارش راه نمیوفتاد چون سقف و ستونها موقع تصادف جمع میشه
    یه تصور غلطی وجود داره که میگه هرچی تعداد ایربگ بیشتر باشه ماشین ایمن تره درصورتیکه این قضیه زمانی صدق میکنه که خود بدنه و اسکلت ماشین از هم نپاشه و از استحکام بالایی برخوردار باشه

  21. محمدرضا ♥BMW♥

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    پراید روزی حساب میشه :)

  22. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    بازم پرچمه توبوتا بالاست.
    ………………….فقط تویوتا……………..

  23. مرتضی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    امریکاییها هنوز تو بحث ایمنی عقبمونده اند؟؟ فقط ماشینهای یغور و پر مصرف که ظاهر بین های تینجر!! رو نحت تاثیر قرار میدن!! نیسان هم وضعش خوب نیست البته باید تعداد تولید شده های شرکتها رو هم در نظر گرفت

  24. فرهاد تبریزی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    اقای کافر مقدس واقعا عالی بود /دستت درد نکونه.
    ادم افسوس میخوره…

  25. behzad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    آقا اگه دقت کنید به جز شورولت کامارو و شورولت سیلورادو که درشت تر هستن بقیه ماشینها ارزونترینها و کوچک ترینهای کمپانیهای خودشون هستن.از نظر من دو تا معنی داره.ماشینهای کوچک طبعا زنده در اومدن از توشون سخت تره.دوما اینکه آدمای بی پولی که این ماشینها رو میخرن از بدبختی و مجبوری محکوم به مرگ میشن

  26. محمدMOHAMMAD

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اون ماشین آبیه تو تصویر اول یک چیزی در حد پراید بوده راستی آدمهاش کجا هستند

  27. محمدMOHAMMAD

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    آمارهای اونها هم مثل آمارهای ما است چطور ممکنه تعداد کشته های شورلت کامارو و سیلورادو با یک ماشین کوچک هاچ بک مثل ریو در یک حد باشه خوب معلومه تعداد شورلت ها چندین برابر هیوندای وکیا و نیسان و… در آمریکا است اگر در این آمار تعداد کل هر یک از انواع این خودروها به نسبت تعداد کشته ها ذکر می شد آن وقت کل نتایج عوض میشد

  28. hero

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    سلام
    توجه کردین جلو پنجره آئودی چقدر شبیه میتسوبیشیه!؟

  29. hamed

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اقاایناکه همه شاسی بلندن خوب معلوم تلفات کم تری دارند.

  30. محمدرضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (804 ديدگاه)

    آفرین لگاسی ♡♥ <3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا