شاید پیشرانههای ۳ سیلندر گنجایش کمی داشته باشند اما برخی نمونههای کار درست ۳ سیلندر ساخته شده که اعتبار بالایی را در نزد کارشناسان و حرفهایهای این صنعت داشتهاند.
- پیشرانه بامو i8
موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری توربو که در محصولات BMW و مینی استفاده می شود، در خودروی هیبریدی i8 قادر است ۲۲۸ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.
- پیشرانه E07A هوندا
این پیشرانه که اکثراً در خودروهای Kei و مدل دیفرانسیل عقب Beat دیده شده ۶۵۶ سیسی حجم داشته و قهرمان افسانهای دههی ۹۰ ژاپن بوده است.
- پیشرانه ۱ لیتری اکوبوست فورد
این پیشرانه که از زمان ساخت جوایز بیشماری به دست آورده از نوع توربو بوده و با قدرت ۱۴۰ اسب بخاری خود همانند نسخههای ۱.۶ لیتری قدرتمند احساس میشود.
- پیشرانه ۳۳ ۱.۸ D آلفارومئو
این پیشرانه توربودیزل در این خودروی کوچک ایتالیایی جایگزینی خوب برای نمونههای غیرقابلاعتماد بنزینی محسوب میشده است.
- پیشرانه KF I3 دایهاتسو
دیگر خودروی Kei که پیشرانهای کوچک داشته دایهاتسو Copen است که از نسخهای ۶۵۹ سیسی با قدرت گیرای ۸۶ اسب بخاری سود میبرد.
- پیشرانه S07A هوندا
این پیشرانه در میانهی خودروی اسپورت هوندا S660 نصب شده بود.
- پیشرانه F6A سوزوکی
علیرغم اینکه پیشرانه ساخت سوزوکی بود اما بخش اعظم شهرت آن به خاطر قرارگیری این پیشرانه ۶۵۷ سیسی در مزدا AZ-1 است. این پیشرانه توانایی تولید ۶۳ اسب بخار قدرت در دور ۶۵۰۰ را دارد.
شما چه پیشرانههای دیگری را میشناسید که ۳ سیلندر بوده و اعتبار بالایی دارند؟
Nima
۲۳ شهریور ۱۳۹۵پیشرانه ام وى ام 110 رو میشناسم. از بهترین و بادوام ترین موتور هاى ۳ سیلندر هست(نمونه 0.8 لیترى)
ولى جدا موتور ماتیز رو من خیلى دوست دارم.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ماتیز آره ولی mvm نه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ایول به بی ام و i8
فقط انگلستان
۲۳ شهریور ۱۳۹۵پیشرانه فقط دوازده سیلندریش
اگه به خودروها نگاه کنید می بینید80 درصد بهترین خودروهای دنیا دوازده سیلندر هستن خلاصه دوازده سیلندر بودن نشون می ده ماشین جزو بهترین هاست هرچند ماشین هایی مثل مکلارن و پورشه و … با هشت شیلندر هم جزو بهترین ها هستن
دوازده سیلندر ها مثل رولزرویس-بنتلی-
آستون مارتین-لامبورگینی-فراری-بنز اس65-بنز سی ال 65-بنز اس ال 65-ائودی اس8-
بی ام و 760Li و …
خیلیا می گن سیلندر بیشتر نشون از برتری نیست ولی پس چرا بنز و آئودی و بی ام و در بهترین مدل های خودشون از دوازده سیلندر استفاده کردن یعنی دارن اشتباه می کنن.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ شهریور ۱۳۹۵هشت سیلندر که شکی نیست
reza
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ژیان :D
Nima
۲۳ شهریور ۱۳۹۵رضا جان ژیان ۲ سیلندر هست.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۳ شهریور ۱۳۹۵i8 رو دیدم یاد ماموریت غیر ممکن افتادم.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ شهریور ۱۳۹۵خیلی خوشگل
audi sq7
۲۳ شهریور ۱۳۹۵من دیروز یکی توی مشهد دیدم اینقدر خوشگل بود که مجبور شدم برای رانندش بوس بفرستم.
واقعآ قشنگ بود .
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵من توتهران خیابان عباس اباد-بهشتی ی دونه ابی دیدم وااااااااااااااای خیلی حرفه ای
حمیدرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۵اکثر پیشرانه های این لیست متعلق به ماشین های کوچک ژاپنی هست و خروجی موتورشون هم از مدلای 1.8 لیتری موجود در بازار ما بیشتر هست من به شخصه موتورهای سه سیلندر توربو رو خیلی دوست دارم هم کم مصرف هستن هم قدرت خوبی رو ارائه میدن و برای آلودگی هوا هم خیلی مناسب هستن منتها یکم صداشون اذیت میکنه تر ترشون خیلی زیاده
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵ژاپن کار درست خیلی قبولش دارم
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۵پیشرانه هوندا و فورد، باحاله.