طی سالیان اخیر، خودروهای زیادی در عرصه حملونقل کشورمان بهعنوان تاکسی به کار گمارده شدهاند، ولی هیچیک از این خودروها قادر نبودهاند آنچنانکه بایدوشاید، رضایت خاطر مالکان و مسافران خود را بهتمامی تأمین کنند. مدت زمان بسیار طولانی، خودروی نامآشنای پیکان تنها بازیگر این صحنه بود و گرچه از هزینههای مصرفی پایینی برخوردار بود، ولی نه از راحتی چندانی بهره میبرد و نه شتاب و سرعت درخوری را با خود یدک میکشید و بالاتر از همه، از تکنولوژی نوین نیز جای مانده و متعلق به عصر و زمانه دیگری بود.
از اوایل دهه هفتاد شمسی و به مدت زمان اندکی، از خودروهایی همچون هیوندای اکسنت و رنو ۲۱ در ناوگان تاکسیرانی استفاده شد ولی این دو خودرو هم بهرغم تمامی نکات مثبتی که از آن برخوردار بودند نتوانستند نقش درخوری را در این عرصه ایفاء نمایند. بهای گران و هزینههای بالای مصرفی و نیز ناآشنایی غالب تعمیرکاران با تکنولوژی پیشرانهشان در آن دوره، خیلی زود آنها را از حالت عملیاتی خارج و روانه قبرستانهای خودرو نمود.
در طی چند دهه اخیر، اوضاع نابسامان تاکسیهای کشورمان نهتنها بهبود نیافته بلکه بهمراتب وخیمتر هم شده است و نکته تأسفبار اینجاست که غالب خودروهایی که طی سالیان اخیر وارد این ناوگان شدند، هیچیک نمونهای مطلوب و مناسبی نبوده و هرکدام، از کمی و کاستیهای متعددی رنج میبرند. مثلاً پراید خودرویی بسیار کوچک و فضای داخلی آن تنگ و نفسگیر است و از آنجایی که عمده مالکان این خودرو سه سرنشین را، حتی بهزور دگنگ! هم که شده در ردیف عقب آن جای میدهند، چنانچه در این میان مسافر درشتهیکلی هم سوار شود، خدا به داد بقیه سرنشینان آن قسمت برسد!
از سویی دیگر، پژو ۴۰۵ و سمندهای تاکسی، حتی نسبت به نمونههای عادی خود هم از تجهیزات کمتری برخوردارند و گاهی این شایعه آزاردهنده دربارهشان شنیده میشود که در پروسه ساخت این دسته از خودروها، حتی از قطعات بیکیفیتتری نسبت به انواع معمولی استفاده میشود. به فرض که اگر این شایعات رنگ حقیقت هم نداشته و ساختهوپرداخته اذهان رانندگان عمدتاً عاصی این دسته از خودروها باشد، استهلاک بالا و هزینههای گران مصرفی این دو خودرو، بر نامناسب بودنشان برای امری خطیر چون تاکسیرانی مهر تأیید میزند.
ون چینی دیگری هم که در کشورمان مونتاژ شده و نام دلانگیز! نارون را هم با خود یدک میکشد، نه کیفیت ساخت چندان مناسبی را داراست و نه مصرف بنزین درخوری را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.
پس در مجموع، همانطور که شاهدید هیچیک از خودروهایی که بهعنوان تاکسی در کشورمان استفاده میشوند، نه رضایت مالکانشان را توانستهاند به خود جلب نمایند و نه رضایت مسافرانشان را. البته ناگفته نماند که طی سالیان اخیر تعداد محدودی از خودروهای تویوتا کمری نیز بهعنوان تاکسی به برخی رانندگان واگذار شدند، ولی چون گستره عملیاتی آنها عمدتاً به فرودگاههای کلانشهرها، ترابری بینشهری و نیز مناطق آزاد کشور محدود میشود نمیتوان وجود آنها را به تمامی کشور تعمیم داد. کماکان غالب تاکسیها کشور به خودروهایی همچون پراید، پژو ۴۰۵ و سمند و ونهای متعدد چینی ختم میشود.
امروزه در کشورهای توسعه یافته، عمدتاً از خودروهایی جهت امر تاکسیرانی استفاده میشود که هم از استهلاک پایینی برخوردارند و هم نسبت به نسخههای معمولی از کیفیت بهمراتب بالاتری بهره میبرند، زیرا همانگونه که خود بهتر آگاهید از یک خودروی تاکسی چندین مرتبه بیشتر از یک خودروی معمولی استفاده میشود و تمامی قطعات چنین خودروهایی دائماً در حالت عملیاتی قرار دارند. مثلاً مدلی از یک خودرو که جهت کار تاکسیرانی به کار گمارده میشود، باید از لولاهای درب بهمراتب قویتری نسبت به نسخههای معمولی خود برخوردار باشد زیرا که روزانه صدها مرتبه درب آن باز و بسته میشود که همین امر خودش فشار مضاعفی را بر لولاها و قفل دربها تحمیل میکند و یا فنربندی این خودروها باید تا حد امکان تقویت شده باشد تا از پس ناهمواریها و چالههای درونشهری برآید؛ و مهمتر از همه، ورود و خروج به داخل کابینشان نیز راحت باشد و در نهایت، از پیشرانهای کارآمد و پرتوان و با حداقل استهلاک هم برخوردار باشند.
در جوامع توسعه یافته در ساخت یک تاکسی تا آنجا که امکان دارد شرایط جامعه و حتی نوع ترافیک، آب و هوا و… در نظر میگیرند تا راننده در راحتترین و بهینهترین حالت به امر جابهجایی مسافر بپردازد نه آنکه راننده در یک اقلیم خشک و گرم و در هوای سوزان تابستان مدام عرق ریخته و اعصابش فرسوده شود و بدتر از همه روشن شدن کولر را به دریافت کرایه اضافی از مسافر موکول کند.
ازجمله کشورهایی که به بهترین نحو توانستهاند تاکسیهایی مطابق با شرایط و مقتضیات خود بسازند، ژاپن و بریتانیا هستند. مثلاً سالهای متمادی است که در ژاپن، نسخه مخصوصی از تویوتا کراون برای تاکسی استفاده میشود که تنها نیز برای این منظور ساخته شده و خط تولید جداگانهای نیز دارد.
در بریتانیا هم از یک تاکسی با نام BLACK CAB برای ترابری درونشهری استفاده میشود که چندی پیش از سوی مسافران بهعنوان بهترین خودروی تاکسی انتخاب شده است.
به نظر بنده، خودرویی برای امر تاکسیرانی در ایران مناسب است که از دوام عالی و فنربندی مقام برخوردار بوده و پیشرانه آن نیز با آب و هوای گرم و خشک این اقلیم سازگار باشد. فعلاً هم برای نیل به این هدف بهترین جایی را که میتوان سراغ گرفت همانا سازندگان شهیر ژاپنی هستند. در این میان، تویوتا کمری، کرولا، پریوس و هوندا آکورد و نیسان آلتیما و سانی از زمره بهترین خودروهایی هستند که امتحان خوبی در گرمای داغ و سوزان خاورمیانه پس داده و میتوان سالهای سال از آنها بیدغدغه استفاده نمود.
حتی اگر تمام تاکسیهای موجود کشورمان را بهیکباره و ضربتی از رده خارج نموده و این خودروها را جایگزینشان نماییم نهتنها ضرر نکردهایم بلکه در نهایت سود نموده و به کاهش آلودگی هوا و آراستگی نمای شهری مدد رساندهایم. در متون بعدی دراینباره بیشتر خواهم نوشت.
جواد
۴ تیر ۱۳۹۵مثل المان از بنز هم استفاده کنید اینو بدونین هرگز رانندهای ایرانی از کولر استفاده نمیکنن من تو عمر 30 سالم فقط یک راننده دیدم کولر میزد اونم دیگه بازنشست شده
یو اس اس اینترپرایز
۴ تیر ۱۳۹۵من سلامت ترین ماشین های خط پژو 405 میدونم.
ون-سمند-پراید-پیکان-روا- همه لگن هستن
احمد باقری
۴ تیر ۱۳۹۵راست میگه، توی خیلی از کشورها، برای تاکسی، یه طراحی و ساخت جدا در نظر می گیرن و خیلی از پارامترها رو لحاظ می کنند و حتی در بعضی جاها، تاکسی به عنوان یک خودروی متفاوت و جدا از بقیه خودروها و به صورت ویژه تولید می شود.
Dr.Zahed
۴ تیر ۱۳۹۵هعی:|
حداقل این پیکان های مال عصر مزوزوعیک رو از رده خارج کنن :|
وارد کردن تویوتا تاکسی پیشکش!
بهرام
۴ تیر ۱۳۹۵واقعا از رانندگان تهران در عجبم که حتی برا اسایش خودشونم کولر نمیزنن هیچ دلیلشو نفهمیدم ..توی تابستون با افتاب سوزانش!
kevin7360
۴ تیر ۱۳۹۵جناب کاویانی عزیز کاش می فرمودید چه کسی می خواد این کارو انجام بده.هیچ راننده تاکسی توان پرداخت 180 میلیون بابت یک کمری رو نداره.حتی اگه دولت هم وام بده (که آه در بساط نداره) اونوقت برای پرداخت اقساط حتما کرایه ها باید 50 برابر بشه که این هم شوخی بیش نیست.پس باید بدون تعرفه وارد بشه که این هم غیر ممکنه یا شاید پایین آمدن قیمت ارز راه کار باشه که ظاهرا برای همیشه منتفیه .زمانیکه مردم به روحانی رای دادن انتظار داشتن بعد از توافق هسته ای دوباره ارزش پول ملی سر جاش برگرده اما متاسفانه خود دولت الان شده دلال ارز و روزانه داره قیمت ارز مبادله ای رو افزایش میده تا درآمدش بیشتر بشه . تا زمانیکه ارزش ریال به روال گذشته برنگرده هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
كوروش
۴ تیر ۱۳۹۵اینقدر این شرکت واگذاری خورده توی این کمری ها که اگه یه روزی بگم سر ادم دود بلد میشه فقط بگم اون اقا زاده ای که مجوز گرفت و هم از دولت هم مردم پول گرفت با اون مبلغ ۵۰ درصد تاکسی های ایران رو می شد کرولا ۲۰۱۵ کرد یعنی بخور بخور در حد تیم ملی
نیما ناصری
۴ تیر ۱۳۹۵بهترین ماشین برای ایران فولکس واگن کدی پایه گاز سوز هست. از تاکسی های فرودگاه بپرسید همه از کم خرج بودن این ماشین صحبت میکنن
مهمان
۵ تیر ۱۳۹۵خدمات پس از فروش این ماشین در ایران جای سوال داره؟
اما نمونه های با کارکرد خیلی بالای این ماشین موجوده که نشون دهنده کیفیت بالای این ماشین هست
AKBAR
۴ تیر ۱۳۹۵یکی از اساسی ترین مشخصات خودرو برای تاکسی رانی ، نصب بودن گیربکس اتوماتیک برای ان خودرو است ، احتمالاً شما هم تکانهای حرکتی تاکسی ها و نبودن حس یک رانندگی روان را در تاکسی های داخلی ملاحظه کرده اید که علت اصلی ان نداشتن گیربکس اتوماتیک است . به نظر من در بین خودروهای داخلی ، خودرو تندر 90 اتوماتیک گزینه بسیار مناسبی برای تاکسی های درون شهری است ، این خودرو ضمن قیمتی کمتر از دیگر خودروهای دنده اتوماتیک دارای فضای داخلی مناسبی می باشد و درهای ان نیز از طراحی برخوردار است که سبک بوده و بسیار دیرتر از خودروهای سمند و 405 مستهلک می شود .
صادق
۴ تیر ۱۳۹۵دقیقا آقا اکبر
یه روزی هم اتوبوس های شهری دنده دستی داشتن و به قول راننده اتوبوس های کهنه کار تر که میگفتن، شب که میرفتیم خونه کف پاهامون تاول زده بود زانو هامون صدا لولای زنگ زده ی در رو میداد…! حالا این قضیه برای تاکسی ها هم صادقه (البته قطعا به شدت رانندگی با اتوبوس نیست ولی به هر حال آزار دهنده اس)
این دنده اتوماتیک واقعا بیشتر از اون که برای مسافرا لازم باشه، برای راننده های بیچاره لازمه که خیلی شرایط سخته میشه براشون
البته خیلی مزیت های دیگه ای هم داره مثل همون کاهش تکان های زیاد خودرو که خود شما فرمودی
یا مصرف بهینه تر
و…
مهمان
۵ تیر ۱۳۹۵البته درباره گیربکس های اتوماتیک باید استهلاک بیشتر، هزینه های نگهداری بیشتر و مصرف بیشتر سوخت رو هم در نظر گرفت که شاید در ماشین های شخصی به نظر نیاد اما در تاکسی ها میتونهدچشمگیر باشه
—
اما جدا از بحث اتوماتیک بودن یه نظر من هم تندر یکی از بهترین ماشین ها برای تاکسی شدن بوده و هست که بخاطر اقایون مافیا تاکسی نشد و بجاش سمند پرمصرف و پر استهلاک رو دادن دست راننده تاکسی های بیچاره و الان هم میخوان بجاش زوتی رو تاکسی کنن ?
رضا پ
۵ تیر ۱۳۹۵سیمبل اتومات هم گزینه خوبیه چون قراره در داخل مونتاژ بشه از لحاظ قیمت وخدمات مناسب تره ظاهرشم بهتره
ال 90 ظاهرش دموده و قدیمی شده
درمورد دنده اتومات و کولر هم به نظر من یکی از دلایلی که راننده تاکسیها از کولر استفاده نمیکنن بالا رفتن مصرف سوخت و کم آوردن خودرو بخاطر قدرت پائین موتور این خودروهاست دنده دستی بودن تاکسیها در کنار عدم استفاده از کولر در فصلهای گرم سال باعث عصبی شدن رانندها شده ودر نوع برخوردشون با مسافرها و سبک رانندگیشون تاثیر منفی میزاره و در ضمن کلاچ گرفتنهای متوالی در میانسالی باعث بروز مشکلات فیزیکی برای این عزیزان میشه بهتره که یه خودرو کم اصطحلاک و سخت جون که دنده اتومات باشه والبته قیمت مناسبی هم داشته باشه بهشون با وام و یارانه تحویل بدن
البته موضوع دیگه اینه که تو کشور ما بدلیل ضعف در عملکرد اتوبوسرانی بار انتقال مسافر بیشتر به دوش تاکسیهاست یعنی مسافرا با پرداخت کرایه اتوبوس دارن تاکسی سوار میشن واین اصطحلاک و بالا میبره من فکر نکنم هیچ جای دیگه دنیا تاکسیها سر خط چهار نفرو سوارو بین راه مسافرا چنتاشون پیاده و چندتایه دیگه سوار شن
صادق
۴ تیر ۱۳۹۵درود به همگی
اوضاع تاکسی ایران که به شدت خرابه…!
چند سال پیش هم ژاپن پیش قدم شد و پیشنهاد نوسازی ناوگان تاکسی رانی ایران رو به دولت داد و در ازای این کار گفت حدود 10 سال (اگه اشتباه نکنم) تفاوت مصرف سوخت رو از ایران میگیره ولی بازهم ایران مثل همیشه این پیشنهاد رو رد کرد که اگه قبول کرده بود الان هر چی بود هم اوضاع آب و هوا بهتر بود و دستی به روی این ناوگان کشیده شده بود اما حیف ….
صادق
۴ تیر ۱۳۹۵راستی برای سالگرد مهتسی این آواتار رو گذاشتم، کسی که بیشتر ما با آهنگ هاش خاطره داریم
روحش شاد…
علي
۴ تیر ۱۳۹۵متاسفانه تو کشورمون هر وقت سوار تاکسی شدم بعدش بلافاصله رفتم حمام و یا لباسامو کامل گفتم بشورن از بس که به نظافت ماشیناشون اهمیت نمیدن و ماه ها شاید داخل خودرو هاشون رو حتی ی دستمال هم نکشین .ولی کمری های جدید باعث امیدواری و خوشحالیه البته به شرط اینکه فرهنگ راننده های عزیز در رابطه با نگهداری خودروهاشون بالاتر بره.
امیر.عارف
۴ تیر ۱۳۹۵تاکسی تو کشورهای دیگه بسیار باکیفیت و با ماشینهای دیگه فرق میکنه. ولی تو ایران هر ماشینی که رودستشون باد میکنه میشه تاکسی. قبل از انقلاب تاکسی رانی فروشگاهی داشت که رانندگان با عضویت و با پرداخت مبلغ اندک خدمات بسیار خوبی میگرفتند. و لوازم یدکی را قسطی و خیلی ارزانتر از بازار تهیه میکردند . اما بعد از انقلاب این تعاونی پول خیلی بیشتر از این قشر زحمت کش میگیرند و تغریبا هیچ خدماتی بهشون نمیدن. تاکسی رانی در جهان قواعد خوبی دارد برای آسایش راننده تاکسی و به دنبال آن مسافر ولی تو ایران فقط پول گرفتن از راننده را بطور کامل و صحیح اجرا میکنند. اصلا به فکر تاکسی، راننده و مسافر نیستند چون هیچ وقت مثل من و شما تو گرما و سرما اسیر تاکسی نمیشوند
نبی خی لو
۴ تیر ۱۳۹۵قشنگی تاکسی های ایران در برچسب زدن روی شیشه بالابر سرنشین جلو و همچنین کندن دستگیره دستی شیشه های عقب هست که مجبور بشی حتی بوی عرق هم بیاد اون فضارو تحمل کنی و خیلی هم غیرت دارن رویش کافیه دست آدم نزدیک شه بهش
موكا
۴ تیر ۱۳۹۵اتومبیل دایهاتسو رو در کشور دیگری سوار شدم به عنوان تاکسی استفاده میشد ، ظرفیت 4 نفر ، فضای بالی سر 20 سانت ، وزن 700 کیلو ، شتاب عالی ، مصرف صدی 3/5 ، ماکسمم سرعت 120 ، کولر عالی ، کوچک و چابک برای تاکسی داخل شهری . قیمت 10 هزار دلار
كوروش
۴ تیر ۱۳۹۵دقیقا می خواستم منم بگم خیلی ماشین های خوبی هستن توی امریکا هم همین مدل ها هست ولی ارم نیسان زدن (فکرکنم بخاطر شناخته تر بودنش)
در کل بسیار جادار
کم مصرف
بی صدا و واقعا نرم
یک مدلش تنظیم کولر دست خودتون هستش تو کلاس mpv هست اسمش یادم نیست
کلا ۳ و ۴ تا مدل نیسان بنظرم برای تاکسی عالی هستند
حسن
۴ تیر ۱۳۹۵اینکه از یه راننده تاکسی ایرانی درخواست کنی که کولر ماشینو روشن کنه مگه از جانت سیر شدی! من که هیچ موقع از این جراتا نداشتم،حاضرم از گرما بمیرم اما از راننده تاکسی کتک نخورم!چند سال پیش بخاطر همین موضوع دو هفته تو قسمت مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری بودم!
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۵من امسال سرویس مدرسم ون بود لامصب قطار وحشتی بود برا خودش انقدر ترمزش ضعیف بود که راننده باید عابر را رو جاخالی می داد بعد برادرم که تو اروپا تحصیل میکنه با اپلیکیشن تاکسی خبر میکنه تاکسیا چین ب ام و سری 5
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۵البته منظورم از چین . چی هستن است
arash
۴ تیر ۱۳۹۵دوست عزیز بابا دلت خوشه ها
سوار تاکسی میشی ابر صندلیش تموم شده یعنی من که دیسک کمر دارم بعد نیم ساعت نشستن تو تاکسی دیگه نمیتونستم سر پاهام وایسم شما داری حرف از کولر میزنی ؟
اینجا وضعیت مردم طوریه که با موتور مسافرکشی میکنن شما حرف ازتاکسی تویوتا میزنی ؟
راننده توی این اوضاع اقتصادی و هزینه های سرسام آور زندگی وقتی کولر میزنه هزینه و مصرف سوختش دوبرابر میشه برا چی باید کولر بزنه ؟
آقای آرین مخترع اولین خودرو برقی جهان میگفت برای تست موتور الکتریکی و دیگر آپشن های خودرو مدت ۵ سال چند تاکسی سمند رو به طور کامل مجهز به موتور برقی کرده بودن و توی خط میدان ولیعصر قرار داده بودن وقتی راننده هزینه مصرفی خودروش بیاد پایین مگه مرض داره خودش و مسافرش رو زجر بده ؟
ولی حالا اون فرد کجاست ؟ ورشکست شد و همه چیزو گذاشت کنار تا ایران خودرو و سایپا با واردات خودرو های چینی و فروش اونها به ۱۰۰ برابر قیمت واقعی جولان بدن و کیف کنن … نوابقمون رو همه رو کردیم زیر خاک و نوابق آینده رو هم میکنیم زیر خاک …
وقتی ما خودمون میتونیم خودرو یا تاکسی برقی درست کنیم چرا نباید این کار رو بکنیم ؟ چرا باید نفت که سرمایه ملی هست رو بسوزونیم و آخرشم زجر بکشیم ؟
ولی چه میشه کرد که وخامت اوضاع از درک من و شما خارج شده
اینجا هیچ چیز با عقل جور در نمیاد
احسان(احسان سابق)
۴ تیر ۱۳۹۵ماشین های خارجی گرونه.اقتصاد ورشکسته کشورمون باعث شده مردم قدرت خرید بشدت پایینی داشته باشن و خرید یک تویوتا برای یک راننده تاکسی غیر ممکنه
ehsan
۴ تیر ۱۳۹۵وقتی سوار این پیکان ها میشم میبینم که راننده از صبح تا شب با اون جون میکنه گرییم میگیره.بخودم میگم کاش پول داشتم و باسه خیلیهاشون ماشین جدید میخریدم.دولت اصلا بفکر راننده تاکسی هانیست.واقعا خیلی سخته بایه پیکان لگن که کولر نداره فرمونه هیدرولیک نداره و راه نمیره از صبح تا شب جون بکنی
کوشا
۴ تیر ۱۳۹۵دیگه وضع انقدر خراب شده که مردم دیگه حسشو ندارن که شامل خود منم میشه.
واقعن وضعو که میبینم به خودم میگم من چیکار میخام بکنم؟ چیکار میتونم بکنم؟ چیو میتونم عوض کنم؟ خودم از خودم کم میارم….
ارمان
۴ تیر ۱۳۹۵من به شخصه عاشق فرایند رابطه ساز پشت پراید 3 نفر نشستن میشم که با شروع تابستون و لباسهای خیس خیلی جالب ترم میشه ? کاش یه ماشینی رو تاکسی بکنن که کلیهای دو شخص سوار شده با هم مماس نباشن
احسان
۵ تیر ۱۳۹۵البته مشکل ناوگان تاکسیرانی ما فقط خودروهاش نیست، بلکه راننده هاش هم باید نوسازی بشن و از لحاظ فرهنگی براشون کلاسهای آموزشی گذاشته بشه تا هم با دقت بیشتری رانندگی کنن و هم احترام بیشتری به مسافرا بذارن. بعضی راننده ها با همین پیکان و پراید تو خیابونای کشور جولان می دن و برای مردم عادی خط و نشون می کشن، حالا فرض کنین این آدما سوار هوندا آکورد و کمری بشن! چه اتفاقی می افته. ضمنا در سایر کشورهای خاور میانه کمری و نیسان و هوندا یه ماشین هایی هستند که عامه مردم سوارش می شن! اما تو ایران اینها خودروهای لوکس هستن که دست مردم حالاحالاها بهشون نمی رسه! بنا براین کمری و نیسان و هوندا خیلی مناسب ناوگان تاکسیرانی ایران نیست و همون لوگان و … برای تاکسی های شهری مناسب ترند.
genius
۵ تیر ۱۳۹۵سال به سال دریغ از پارسال مصداق حال و روز این سالهای مملکت ماست.یادش بخیر روزگاری نه چندان دور یعنی اوایل دهه هفتاد که مملکت بتازگی از کمند جنگ رهایی یافته بود هیوندای اکسل و تویوتا کرولا و پژوهای 405GL که آن سالها همگی از بهترین های رده خویش بودند در خطوط تاکسیرانی ما حضور داشتند اما هر چه جلو آمدیم اوضاع بغرنج تر شد.در ابتدا پراید و پژو و سمند چینی-هندی-ایرانی شده پایشان بخطوط تاکسیرانی باز شد و فریاد رانندگان را به هوا برد و در ادامه ون های درجه سه چینی و این روزها آریو-زوتی300 چینی با Rebadge سایپا پازل 1000تکه تعیین خودروی مناسب خطوط تاکسیرانی کشور را تکمیل کرده اند!!
البته ناگفته نماند تا زمانی که رانندگان تاکسی فقط در پی صید مسافران دربستی اند و عرصه جابجایی مسافرین درون و برون شهری را به مسافرکش های شخصی واگذار کرده اند پراید هم از سر سازمان تاکسیرانی زیاد است!!
حمیدرضا
۶ تیر ۱۳۹۵جدیدا شرکت سایپا زوتی رو به عنوان تاکسی به تاکسیرانی اصفهان تحویل داد که جای شکر داشت حداقل دندش اتوماته ولی با قیمت 67 میلیون گویا دارن واگذار میکنن یعنی از سر تاکسیم دارن گرونفروشی میکنن تا وقتی تفکر بنداز به راننده اونم از مردم میگیره تو سازمان دولتی هست اتفاقی برای ناوگان نمی افته راستی کاش در مورد تاکسی های نیسان که به شهر نیویورک اختصاص پیدا کرده یکم توضیح میدادید از امکاناتش میگفتید ممنون
رضا
۲۰ خرداد ۱۴۰۳هیوندا اکسل هست نه اکسنت
ما هم شخصی داریم آخ نمیگه کاشکی بازم تو تاکسیرانی بود